{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

Blive taget på motorvej - muligheder? {{forumTopicSubject}}

Måske dumt spørgsmål, anyway.

Er der andre muligheder at blive taget på motorvej, end:

Civil bil / Politibil
Lasermåling fra bro


- og så -
Civil bil / Politi bil - har hørt et eller andet sted, at hvis ens hastighed er over det tilladte, er det svært for dem at få en brugbar måling, hvis hastigheden svinger meget.

F.eks. hvis man køre fra 110 til 180 og så tilbage på 110, så hurtigt som man nu kan - kan de med stor sansynlighed ikke bruge målingen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blive taget på motorvej - muligheder?
  • #1   23. okt 2014 Fotovogne er ikke usædvanlige i nødsporet, specielt ved vejarbejde.

    De laver til tider også indsats med helikopter, hvor de måler gennemsnit fart over en hvis afstand, det rapporteres til patruljebil der trækker dig ind længere fremme.

    Ved måling fra civil/patrulje/mc bliver du tiltalt for en gennemsnitfart over en afstand.
    Laser og fotovogn er selvf. den hastighed du kører med det sekund de måler dig.

    Ps. Jeg blev nappet af en civil i en ny sort Audi A4 avant forleden. Den havde tonede ruder bagi, 18" fælge og Xenon/LED lygter.. Så de kører bare i alt i disse dage.. De har indkøbt dem hos nordsjællands og sønderjyllands politi.


  • #2   23. okt 2014 De kan faktisk godt måle ud fra deres eget speedometer. Det er dig ret teoretisk, da patruljevognen så skal til undersøgelse med det samme. Det er ret krævende og dyrt. Men der er åbnet for muligheden.

  • #3   23. okt 2014 Fotovogne - vil den ikke kun kunne tage det yderste spor? Men ja ved vejarbejde er der somregl ekstra politi til tider - køre dog også altid den tilladte hastighed ved vejarbejde.

    Okay, ved ikke lige hvor jeg har hørt det fra, med ujævn hastighed kan ændre udkommet.

    Puha, men altid noget man ved de køre i nyere og hurtige biler, man skal nok ikke være så nervøs for det er en civil i den ford ka man overhaler med dobbelt dens hastighed!


  • #4   23. okt 2014 De starter bare en lille computer de har i bilen. Så stopper de den igen efter lidt tid og så har de en gennemsnits hastighed. Det kan være til din fordel for så har de ikke top hastigheden. Prøvede det selv i august.. De målte over kort afstand på landevej mellem 2 rundkørsler.. Jeg var over 200 men de havde kun en gennemsnits hastig på 142.. Det var også dyrt nok. 5500,- + ny teori og køre prøve.. Øv

  • #5   23. okt 2014 jeg har fået en I yderste spor fra en fotovogn som holdt I nødsporet på motorvejen. der var ingen biler I de 2 spor nær fotovognen, så den kunne godt nuppe et bilede af mig I 3 spor smiley

    de måler dig over en afstand og får en gennemsnits fart.

    Den med at måle ud fra deres speedometer, har jeg aldrig hørt om. Som regel viser et speedometer meter en smule forkert. Så må tvivlen vel komme en til gode? Det er jo derfor de optager med deres "smarte boks" der optager og regner gennemsnittet ud?


  • #6   23. okt 2014 Yes men som sagt det kræver at vognen bliver kørt direkte til undersøgelse med det samme. Og metoden bruges derfor ikke. Men trådstarter spurgte til hvilke muligheder der var for at måle og den mulighed er der altså. : )

  • #7   23. okt 2014 det lyder som en dyr metode ihvertfald, hvis de skal kunne dokumentere farten ud fra det med div undersøgelser. men det kræver vel de har en film af både deres speedometer og den de måler?
    nu tænker jeg hvis det skal bruges som bevis til en eventuel retssag.

    smiley


  • #8   23. okt 2014 Jeg har en bøde/dom på vej... Jeg overhalede en civil bil og det kamera der sad i bilen optog mig... Og over 600 meter (9 sek) er de så kommet frem til min hastighed... 251 kmt..

    Den bliver sq nok ikke billig..:-/


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   23. okt 2014 Scenarie: Bagved kørende civil videovogn.... du gir' den gas, f.eks op på 180km/t og ned igen! Sorry to tell... men videoen bliver sendt forbi HQ/CPH, der laves en beregning fra 130km/t via 4 x kantpæle (videoframes), og wupti... så skal du en tur forbi ny teori og køreprøve!

    God fornøjelse! smiley


  • #10   23. okt 2014 Nicky tror du får løn under afsoning af dommen smiley

  • #11   23. okt 2014 Får nok lov at afsone hjemme:-)... Men mit kørekort for nok lige 6 mrd i skyggen...



  • #12   23. okt 2014 Hmmm den er sq ikk go Nicky...........

  • #13   23. okt 2014 Næh... Men sådan går det jo en gang i mellem... Bliver åbenbart 15 år hver gang jeg kommer på ryggen af gixxeren..:-)

  • #15   23. okt 2014 De fleste køre jo for stærkt en gang i mellem... Og nu var det så min tur til at støtte statskassen... Mener bøden ligger omkring en 14k...

    Men der er sq ingen pyller fra min side,


  • #16   23. okt 2014 Den med helikopter mener jeg nu ikke de bruger mere da laser er mere præcis og billigere

  • #17   24. okt 2014 Muligheder for kontrol, hmm ja det vil nok ikke være lang tid igen, før man kan få et bødeforlæg pga mediekontrol( tændt mobiltlf) vi blir sgu overvåget i h....og r..!
    og nu med omvendt bevisbyrde ka vores folkevalgte snart komme på den ide også! Man er sgu ikke bekymret for trafiksikkerheden, bare det klinger i kassen.
    Ofte fjernes- tildækkes skiltene ikke når vejarbejderne er gået for dagen....


  • #18   24. okt 2014 Nicky, Endelig et mandfolk, du bryder loven tager din straf uden pylder, det var der sku mange der kunne lære noget af, istedet for det evindelige klynkeri over det dumme politi der generer os alle vegne.

  • #19   24. okt 2014 nicky blev du kørt ind til siden, eller kørte han bare videre med din måling?

  • #20   24. okt 2014 Ja der lå pludselig en sort 330d med det blå Tivoli i røven af mig...

    Så fulgtes vi pænt han til næste afkørsel...

    Og så gav han en krammer, eller det der..:-)


  • #21   24. okt 2014 Giver også gerne en krammer for 14 stærke smiley

  • #22   24. okt 2014 haha okay. havde en som fulgte efter mig igår på motorvejen og blinkede med lyset. men så har det ikke været civil:)

Kommentér på:
Blive taget på motorvej - muligheder?

Annonce