2.523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Racer cykel til 22 årig Racer cykel til 22 årig

Godaften alle smiley

Sidder og kigger lidt på markedet efter nogle racer cykler.

Til næste år og dets sæson må jeg køre ubegrænset mc, og vil gerne prøve at have en racer.

Men hvilke er til at betale, hvis da overhovedet nogle er?

Vil gerne op på de ca. 1000cc, 900 kan også gå an (tænker cbr900rr)

Kender 4 unge drenge i min by der har R1'er, og de siger at forsikringen er fuldstændig sindsyg at betale, og de bliver nødt til at køre uden kasko for ellers har de ikke råd.

Hvad siger i?

Hvad skal jeg kigge efter som er overskueligt ift forsikrings priser?

Vil gerne op i en 1999-2005 modeller


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racer cykel til 22 årig
  • #1   16. jan 2015 Godaften

    Lyt til dine venner... At forsikre en racer i en alder af 22 år er håbløst, så regn derfor med kun at køre med ansvar.

    Hvad skal du så vælge??? Joo, som det er sagt igen og igen, så tag ud til en forhandler med mange modeller. Sæt dig på en du synes ser fed ud, og hvis du sidder godt på den, så bed om en prøvetur.


  • #2   16. jan 2015 Kort sagt, så får du ikke kasko på en superbike i din alder for under 30.000,- om året. De fleste selskaber vil slet ikke røre ved dig før du er 25.


  • #3   16. jan 2015 22 år + kasko + racer = nej.

    Alderen kan du ikke gøre så meget ved. Så kan du overveje, om du vil skrue på de to sidste parametre i stedet.


  • #4   16. jan 2015 Find noget sport touring det er et hak billigere og har også, god ydelse til vægten! Samtidig bedre komfort.

  • #6   16. jan 2015 Hmm...

    Havde godt regnet med det kun ville komme til at hedde ansvar HVIS det blev aktuelt... smiley


  • #7   16. jan 2015 Ja, så derfor bliver du nødt til at gøre op med dig selv først - om du har råd til at miste 50-80.000 alt efter hvad du nu køber, hvis uheldet skulle være ude.

  • #9   16. jan 2015 Som sagt, køb noget Sport Touring i stedet.
    Motorerne er mange gange nøjagtigt de samme som sidder på samme årgang af Racer maskinerne. Den eneste forskel er, at på Sport Touring er de sat mere op til moment i stedet for bare hestekræfter.
    Langt hen af vejen er det også at foretrække, da man jo stort set aldrig triller rundt med 8-10k omdrejninger ved normal kørsel. Eller jeg gør i hvert fald ikke smiley

    0-100 tiderne er også næsten helt ens. Forskellen ligge måske omkring 0,2-0,4 sek.
    Helt dernede kommer det alligevel an på reaktionstid og om man har nosserne til at vride øret hele vejen rundt i første gear... smiley

    Jeg er ikke ekspert, men mener dog at have hørt om besparelser på 20-40%, alt efter hvilket forsikringsselskab man vælger.
    Og selvfølgelig om man har alle sine forsikringer hos dem, eller det kun er den ene ting der skal forsikres.


  • #10   16. jan 2015 ZX9R C1 1998 143 hk og meget let, giver jeg min bedste anbefaling, har haft 3 stk af dem, de er vilde nok og til priser omkring 50 kilo lige nu, så er der mulighed for hk på tilbud.

  • #11   16. jan 2015 Min vanartede søn har en VTR 1000 cc. Det er en såkaldt sportstourer og den er absolut rimelig i forsikring, og helt ærligt, den er der altså rigeligt med knald i!

  • #12   16. jan 2015 Selv startede jeg på en 150 cc scooter MC 2 år, så cbr600 2 år også en Busa i 2 år. Var nu glad ved jeg startede på den lille... Senere købte jeg så en r1 med lidt upgrades

  • #13   16. jan 2015 husk at en forhandler vil nok forlange kasko, hvis du da ikke køber den kontant, ville overveje en zx9R af ældre model, som du kunne købe kontant, og så have ansvar på den, sådan en har jeg, og gir ca 1200 kr om året på ansvar forsikring, min model kan ca fås for 30 til 40.000 kr.. mvh hc

  • #14   16. jan 2015 Med mindre man bor i Århus. så kun ansvar ( og en crazy kædelås smiley ) kasko på cykler i den prisklasse, er også alt for dyrt selv om man er 30 smiley

  • #15   16. jan 2015 #11

    Altså det er dit afkom, så snak dog pænt, du kan ikke være andet end stolt

    Jeg smider 3000 for ansvar og vejhjælp årligt for min vtr.


  • #16   16. jan 2015 Bemærk også, at skal man i banken og låne penge, så kan man godt regne med at de forlanger kasko eller anden sikkerhed. F.eks. en kautionist.

  • #17   16. jan 2015 zx10r- gsxr100- cbr1000r- R1.... Alle fine cykler til en frisk fyr som dig... smiley

  • #18   16. jan 2015 Har kun haft racer siden jeg var 19 år r6 og ducatier. Har kun kørt med ansvar da alt hed plus 30kilo og ducati kan jeg først få når jeg er 30år ( kasko)
    har du råd, kan du godt kører på ansvar og så købe en donor cykel, hvis du skulle være uheldig at kører galt.
    Men gør op med dig selv om du har råd til det:)


  • #19   16. jan 2015 SV1000S..
    Fabelagtig maskine - og den napper mange ræsere i mellemaccelrationer.
    V2 giver mega moment ved lave rpm..
    Og så er lyden bare lækker smiley


  • #20   16. jan 2015 Ja køb min billige Honda Cbr 600 f4 fra 99. Super maskine at starte på. Og kun 23300km med fuld servicebog. 40000kr

  • #21   16. jan 2015 Stolt og så lige stolt - altså Ramses

  • #22   16. jan 2015 Du mener pave stolt? Altså lige som ham der, der skider i skoven?

    Men ts: Som en før nævner, så kig evt på noget 1000ccm v2'ere. Ikke fordi de som sådan er billigere forsikringsmæssigt. De er bare sjovere til hverdagsbrug imo. Bevares en r4 maskine er hurtigere fra 0-100. Men det andet er meget sjovere på landevejene. Sådan en v2'er har et fantastisk moment, river mere end rigeligt skum af kakaoen. Også behøver du ikke sidde og fedte i gearkassen når du kører 60 og skal derudaf smiley


  • #23   16. jan 2015 Jeg tænker
    SV1000S
    Aprilia Falco
    TL1000S
    VFR800


  • #24   16. jan 2015 0-100 er den ligegyldige diciplin... 60-160 er den brugbare... 200-300 er den der giver respekt hos sutterne på den lokale. Men lige så ligegyldig som 0-100..

    Mange tror jo fejlagtig at det kræver flest kræfter at køre hurtigst.. Det er vist efterhånden bevist mange gange at det kun gælder for Pro kørerne på banen.. På sognevejen må mange 1000cc racere se sig slået af den dygtige chauffør på en motard,duc 620 eller gsxr400......

    Jeg ville gå efter en mindre racer, til en pris du kan overskue uden kasko. Og så koncentrere mig om at blive dygtig ( pisse hurtig) i sadlen....det er der det er sjovt, og giver gaderespekt smiley


  • #25   16. jan 2015 som flere siger så vel en fx en 1000ccm sports touring
    fx FZ1 har 150 hk 0-100 på lige godt 3 sek dog "kun" 255 på toppen og motoren er bare en droslet R1 motor og kan fåes listet fra 90k ved forhandlere


  • #27   17. jan 2015 At go efter gaderespekt er hvad slog (eller drabt) flest af mine MC kamarater, denne, alder, og at køretojet hade kun 2 hjule.

    Tim


  • #28   17. jan 2015 Hej D

    Jeg tog kortet som 28 årig
    Købte en Suzuki gs 500f fra 2005, den blev kedelig efter 3 uger. Så købte jeg en Cbr 600 f3. Virkelig lækker maskine selvom den var fra 96. Kørte den perfekt og havde masser af kræfter. Derefter jeg havde jeg lidt forskellige maskiner. Lige nu har en Suzuki Sv 650s og den er jeg enormt glad for. Sidder godt på den. Godt moment og optræk og self. En lækker lyd

    Men tag endelig ud og prøve en masse.

    PS. GF forsikring tager samme pris for Cbr 600 og Cbr 900 fireblade
    Deres niveau hedder mellem 600-900 kubik er samme pris. Så jeg kunne forsikre en 900 fireblade til 2500.- med ansvar. Jeg var 28 dengang.


  • #29   17. jan 2015 lige en ting til når du nu bliver 22 så har du vel haft kortet i 2 år og kan se en bandit 600 siden april

    så det er jo ikke en første gangs køber men som flere skriver er 600 klassen tit lige så hurtig i sving og 0-200 kommer det an på hvem der får den bedste start og er bedst til at skifte gear


  • #30   17. jan 2015 Hold nu op med at bilde jer selv en alternativ virkelighed ind.... Der hvor vejen er krævende er det som regel den "bedste/mest vanvittige" kører der er hurtigst, næsten uanset cykel.... Men når vejen ikke er krævende er den vildere cykel ALTID meget federe at være bestyrer af.... Derfor, som ren køremaskine og bling bling, er en 1000 altid at foretrække frem for en 600. 600 kubikker handler mest om økonomi.... Og vil stort set aldrig repræsentere ønskedrømmen, hvis man er til racere.

  • #31   17. jan 2015 Hent evt. inspiration og priser her:

    http://motorcykel.jensenas.dk/


  • #32   17. jan 2015 Man ser indimellem Suzuki 750 SRAD til salg for 35-40.000 kr. Den er altså rigelig hurtig for de fleste. Ikke mindst en nybegynder på 22. Den jeg havde i sin tid trak power-wheelies i 2. Gear som en sveske. smiley

  • #33   17. jan 2015 Du har også en anden mulighed angåden forsikringen. Det heder Ansvar + tyveridækning. Ved nogen forsikringsselskaber dækker tyveri forsikring også brand, når den står inde om vintren.

  • #34   17. jan 2015 køb den mc du synes mest om og lav ansvar for 2-3000kr... en 1000ccm tjah hvorfor ikke, men forbered dig på at blive kørt fra en god pilot på en 250-400ccm på en snoet vej...

  • #35   22. jan 2015 Gsr 600-750 har jeg selv kigget på skulle være ok at forsikre

  • #36   22. jan 2015 Der er en ret pæn og fin GSX-R 750 fra 1998 til salg i en af de der markedsgrupper på Fjæsbog til 27.000. Der er ikke så meget at betænke sig på til den pris og så drop kaskoen, så er du billigt kørende smiley

  • #37   22. jan 2015 Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det ofte er sværere at køre på en 1000cc end en 600cc.

    Hvis du f.eks kører på en SV1000, og slipper gassen i en kurve, så er den altså mere tilbøjelig til at smide røven end en mindre maskine. Jeg siger ikke den vil gøre det, men du skal være opmærksom på det.. smiley

    Udover det, så lyder det for mig som om du har besluttet dig for at det skal være en nyere maskine for at den ser lige så fed ud som gutternes R1'ere, og så ryger fornuften lidt ved at vælge ansvar på den smiley


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 44
    #38   23. jan 2015 Her er mit bud på en sjov mc til rimelige penge og forsikring, giver selv 3300 årligt incl. kasko.

    https://www.youtube.com/watch?v=i_L__y8DVn0


  • #40   23. jan 2015 Og den Hornet, er så ca. 10.000 for dyr i en privat handel, efter min mening. Men derudover kan # 39 jo oprette en markedsannonce hvis han vil prøve lykken til den pris.

    Men den gsxr 750 fra 1998 som der bliver omtalt er en fint bud. Den er ok letkørt og med indsprøjtning.


  • #41   23. jan 2015 Helt klart enig med Knud ang. en VTR1000, fortryder stadig at jeg solgte min

  • #42   23. jan 2015 Ja største udfordring med sådan en er dens tørst - når man op i højeste gear efter en tankning eller ej:-) - men den er sgu sjov. Hvordan kommer man fra 0-100 på pænt under 4 sek uden at komme over 4000 omdr/min?? Prøv sådan en, så ved man det!!!

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 44
    #43   23. jan 2015 Knud ... Under 4 sek. uden at komme over 4000 omdr. DET lyder ikke troværdigt smiley

    http://motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vtr1000f_%2005.htm

    http://motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2094%20%20.htm


  • #44   23. jan 2015 det kan godt være at det er en talemåde - det er i hvert fald et citat- men sådan føles det BumBum BumBUM BUMBUM og så er man forbi!!!! Jeg tror sgu den holder i andet og tredie gear. HUSK AT SKIFTE den dunker fint over 100 i andet, men også de 4000 omdr!

  • #45   23. jan 2015 Den mest underholdende v2 maskine jeg har prøvet, meget frisk fra 0-170! Og for dælen den kan køre på baghjul som en mis! Fun faktoren er i top, men ja den er lidt tørstig....

  • #46   23. jan 2015 Offslow jeps, jeg plejer at sige fra 10-160 men det skiller os under ingen omstændigheder ad - og så kan den godt lide at løfte næsen - men fordrukken det er den sgu!!!

  • #47   23. jan 2015 Sku da ligemeget hvad det koster i Benz!. Det er legetøj og ikke mindst verdens fedeste hobby

    God weekend herfra


Kommentér på:
Racer cykel til 22 årig

Annonce