Racer cykel til 22 årig Racer cykel til 22 årig
Godaften alle
Sidder og kigger lidt på markedet efter nogle racer cykler.
Til næste år og dets sæson må jeg køre ubegrænset mc, og vil gerne prøve at have en racer.
Men hvilke er til at betale, hvis da overhovedet nogle er?
Vil gerne op på de ca. 1000cc, 900 kan også gå an (tænker cbr900rr)
Kender 4 unge drenge i min by der har R1'er, og de siger at forsikringen er fuldstændig sindsyg at betale, og de bliver nødt til at køre uden kasko for ellers har de ikke råd.
Hvad siger i?
Hvad skal jeg kigge efter som er overskueligt ift forsikrings priser?
Vil gerne op i en 1999-2005 modeller
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 612
Lyt til dine venner... At forsikre en racer i en alder af 22 år er håbløst, så regn derfor med kun at køre med ansvar.
Hvad skal du så vælge??? Joo, som det er sagt igen og igen, så tag ud til en forhandler med mange modeller. Sæt dig på en du synes ser fed ud, og hvis du sidder godt på den, så bed om en prøvetur.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.587
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
Alderen kan du ikke gøre så meget ved. Så kan du overveje, om du vil skrue på de to sidste parametre i stedet.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.717
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 126
Havde godt regnet med det kun ville komme til at hedde ansvar HVIS det blev aktuelt...
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 612
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 54
Motorerne er mange gange nøjagtigt de samme som sidder på samme årgang af Racer maskinerne. Den eneste forskel er, at på Sport Touring er de sat mere op til moment i stedet for bare hestekræfter.
Langt hen af vejen er det også at foretrække, da man jo stort set aldrig triller rundt med 8-10k omdrejninger ved normal kørsel. Eller jeg gør i hvert fald ikke
0-100 tiderne er også næsten helt ens. Forskellen ligge måske omkring 0,2-0,4 sek.
Helt dernede kommer det alligevel an på reaktionstid og om man har nosserne til at vride øret hele vejen rundt i første gear...
Jeg er ikke ekspert, men mener dog at have hørt om besparelser på 20-40%, alt efter hvilket forsikringsselskab man vælger.
Og selvfølgelig om man har alle sine forsikringer hos dem, eller det kun er den ene ting der skal forsikres.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.669
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.717
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.277
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
Altså det er dit afkom, så snak dog pænt, du kan ikke være andet end stolt
Jeg smider 3000 for ansvar og vejhjælp årligt for min vtr.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.898
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
har du råd, kan du godt kører på ansvar og så købe en donor cykel, hvis du skulle være uheldig at kører galt.
Men gør op med dig selv om du har råd til det:)
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 9
Fabelagtig maskine - og den napper mange ræsere i mellemaccelrationer.
V2 giver mega moment ved lave rpm..
Og så er lyden bare lækker
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 78
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
Men ts: Som en før nævner, så kig evt på noget 1000ccm v2'ere. Ikke fordi de som sådan er billigere forsikringsmæssigt. De er bare sjovere til hverdagsbrug imo. Bevares en r4 maskine er hurtigere fra 0-100. Men det andet er meget sjovere på landevejene. Sådan en v2'er har et fantastisk moment, river mere end rigeligt skum af kakaoen. Også behøver du ikke sidde og fedte i gearkassen når du kører 60 og skal derudaf
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.559
SV1000S
Aprilia Falco
TL1000S
VFR800
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Mange tror jo fejlagtig at det kræver flest kræfter at køre hurtigst.. Det er vist efterhånden bevist mange gange at det kun gælder for Pro kørerne på banen.. På sognevejen må mange 1000cc racere se sig slået af den dygtige chauffør på en motard,duc 620 eller gsxr400......
Jeg ville gå efter en mindre racer, til en pris du kan overskue uden kasko. Og så koncentrere mig om at blive dygtig ( pisse hurtig) i sadlen....det er der det er sjovt, og giver gaderespekt
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.215
fx FZ1 har 150 hk 0-100 på lige godt 3 sek dog "kun" 255 på toppen og motoren er bare en droslet R1 motor og kan fåes listet fra 90k ved forhandlere
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tim
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 79
Jeg tog kortet som 28 årig
Købte en Suzuki gs 500f fra 2005, den blev kedelig efter 3 uger. Så købte jeg en Cbr 600 f3. Virkelig lækker maskine selvom den var fra 96. Kørte den perfekt og havde masser af kræfter. Derefter jeg havde jeg lidt forskellige maskiner. Lige nu har en Suzuki Sv 650s og den er jeg enormt glad for. Sidder godt på den. Godt moment og optræk og self. En lækker lyd
Men tag endelig ud og prøve en masse.
PS. GF forsikring tager samme pris for Cbr 600 og Cbr 900 fireblade
Deres niveau hedder mellem 600-900 kubik er samme pris. Så jeg kunne forsikre en 900 fireblade til 2500.- med ansvar. Jeg var 28 dengang.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.215
så det er jo ikke en første gangs køber men som flere skriver er 600 klassen tit lige så hurtig i sving og 0-200 kommer det an på hvem der får den bedste start og er bedst til at skifte gear
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 145
http://motorcykel.jensenas.dk/
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 200
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 177
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
Hvis du f.eks kører på en SV1000, og slipper gassen i en kurve, så er den altså mere tilbøjelig til at smide røven end en mindre maskine. Jeg siger ikke den vil gøre det, men du skal være opmærksom på det..
Udover det, så lyder det for mig som om du har besluttet dig for at det skal være en nyere maskine for at den ser lige så fed ud som gutternes R1'ere, og så ryger fornuften lidt ved at vælge ansvar på den
okt 2014
Følger: 1 Svar: 44
https://www.youtube.com/watch?v=i_L__y8DVn0
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 653
Men den gsxr 750 fra 1998 som der bliver omtalt er en fint bud. Den er ok letkørt og med indsprøjtning.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
okt 2014
Følger: 1 Svar: 44
http://motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vtr1000f_%2005.htm
http://motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2094%20%20.htm
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.717
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 79
God weekend herfra
Racer cykel til 22 årig