Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Faren for bøder, koster lysten til din mc?
  • #1   2. feb 2015 Man kan vel godt køre motorcykel og nyde det inden for lovens rammer?

• #2   2. feb 2015 Det bliver sgu svært

• #3   2. feb 2015 ... For mig

• #4   2. feb 2015 Hmm måske burde man sætte priserne på banekørsel ned, eller få tilskud til det.
    Så dem med hang til fart kunne få afløb der i stede?
    Statstilskud, hvis det nu rent faktisk ER pga trafiksikkerhed at de har alle fotovognene op.

Bare en tanke, til de partier der er ved at kridte skoene til valg smiley

• #5   2. feb 2015 Nummerplade vip er løsningen når du skal køre lidt frisk smiley

• #6   2. feb 2015 Syntes du er inde på det rigtige. Intet er lovligt i dk mere og alt der er sjovt skal stoppes. Jeg kørte gerne et smut til tySkland i weekenden da jeg kørte ræs maskiner og fik lysten styret lidt der. Men det er trist. Men de skal ik få glæden af vi opgiver vores mc, ere.

• #7   2. feb 2015 Hvis de søtter udstyret ud på deres trefod, har de så stadig mulighed, for at tage moTorcykler? smiley

• #8   2. feb 2015 http://www.tudekiks.dk/tudekiks.jpeg

• #10   2. feb 2015 opgive mc. Du må være gal. Man køre som man vil. Køre man lidt frisk koster det engang i mellem og sådan er det jo. Det svarer til at folk på en gold wing bruger lidt penge på lidt ekstra gejl, andre på bøder smiley

• #11   2. feb 2015 Aldrig i livet.. og har fået flere fartbøder end jeg kan tælle på 3-4 hænder..

Men det er jo ingenting ifht hvad man bruger i løbet af et år på x antal køretøjer inklusiv forsikringer, afgifter, brændstof, service mm..

Faren for at man ikke kan styre sin fart på gaden derimod koster lysten, så må man holde sig på banerne smiley

• #12   2. feb 2015 Jeg kunne godt fristes, til at prøve at skifte til en offroader, i stedet for min ZZR 600. Men det er MEGET usikkert smiley

• #13   2. feb 2015 Thøhø kan det blive meget langsommere end en zzr600? smiley smiley

• #15   2. feb 2015 Ja en 1 stamper/naked er sgu meget sjovere på vejene, 50hk plejer at være mere end rigeligt i den sammenhæng

• #16   2. feb 2015 Jeg har droppet mine 200 hk til fordel for 72, netop fordi mit kommende kørekort gerne skal forblive mit...

Men vil aldrig droppe det helt..

• #17   2. feb 2015 Hvis du skifter til offroad/motard får du ikke bøder for at køre for stærkt.

Du får bøder for at køre på baghul.

• #18   2. feb 2015 Kommer aldrig på tale! når man først kommer uden for byen, så synes jeg det er sjældent at man ser en fotovogn smiley men som # Hans siger, så er det at køre mc meget andet end bundgas og topfart hele tiden smiley

Men er der nogle der ved hvornår man køre ind i den zone hvorfra de kan måle en... altså afstanden mellem fotovogn og mc/bil??

• #20   2. feb 2015 Jeg kører aldrig for stærkt smiley

Den sjoveste kørsel forgår mellem 60-80 på de små snævre landeveje, med masser af sving.

Det er sgu mange år siden det var fedt at ligge med 250+ på motorvejen.

Så de nye fotovogne bekymrer mig ikke.

• #22   2. feb 2015 Ja mit forhjul skal jeg også have checket, tror sq der er helium i det pis.. Jeg har samme Problem Lars, og det bliver bare forstærket på en offroader, der hænger man jo konstant deroppe, FireBladen er lidt tungere, men op kommer hun da en gang om dagen smiley

• #24   2. feb 2015 Ja, de er slet ikke til at styre uden at man kommer til at lege smiley smiley

• Freddy P
    Freddy P Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #25   2. feb 2015 ALDRIG. Jeg har haft nogle år uden mc. pga. dårlig ryg, men nu kører jeg igen og jeg stopper aldrig, nogle perioder kører jeg meget og andre lidt men jeg kører.

• #29   2. feb 2015 Min fatter har kørt bambus rakketter i mange år.. han solgte det hele og købt en Yamaha xt600 motard og begyndte at køre road racing.. Så tror at han får stillet sine fart lyster..

Han er også afhængig af hans kørekort mht. arbejde da han er kørende sælger.

• #30   2. feb 2015 Hvorfor dette indlæg? Mangel på opmærksomhed? Det er sgu da kun en selv der kan afgøre hvad man har lyst til.
    Mine fem cent.

• #31   2. feb 2015 Næ, udsigten til eventuelt flere bøde skræmmer mig som sådan ikke, men det objektive ejerensvar generer mig voldsomt!!

Første gang jeg får en bøde tilsendt, hvor der kan herske det mindste tvivl om at jeg er synder, så bliver den slæbt ind foran hver eneste retsinstans jeg kan komme i tanker om. Jeg mener simpelthen, at man begår et overgreb, når man deler bøder ude after registerringsnummer i stedet for bevislige identiteter!!!

• #32   2. feb 2015 #31

Jeg er helt enige med dig!

Jeg er dog lige i tvivl om, hvis man som i mit tilfælde ikke har sin mc i eget navn.. jeg står som bruger af den. hvad man skal så gøre hvis der skulle komme en bøde smiley jeg kan jo også ha lånt den ud, så ejer ikke er klar over hvem der har kørt på den

• #34   2. feb 2015 "hvilket giver os frit spil på de små snoede sogneveje, hvor det alligevel er sjovest at gå til stålet."

hahaha spot on smiley

• #35   2. feb 2015 Det er sgu ikke mange Mcér som man ikke kan miste kortet på... Selvfølgelig er nogle hurtigere fra 0 til klip... Men på landevejen er alle cykler jo i fare...

Synes ikke man kan drosle ned fra en zzr600... Det er jo langtfra en raket..

Trackdays tagen noget af fart behovet 8 faktisk en del) Men ufarlig i trafikken set med etatens øjn. Bliver vi jo nok aldrig smiley

• #36   2. feb 2015 # 33

Det er muligt, at jeg taber, men det skal i hvert afgøres ved en gældende ret først. Mens sagen er under behandlig. kan jeg ikke straffes i en færdselssag. Kom til at tænke på en helt anden sag fra sidste uge.Jeg havde en udlejningsvogn, som skulle afleveres iht kontrakt lørdag morgen. Den blev afleveret fredag aften!!

Hvis nu denne bil fotograferes med for høj fart natten mellem fredeag og lørdag, er det så rimeligt at udlejningsselskabet skal have en bøde - NIX, er det rimeligt at jeg skal have den - NIX, det ville være rimeligt, hvis man kunne genkende en chauffør, men ellers ikke!!!

Det her er LOVSJUSK fra øverste skuffe!!!

• #37   2. feb 2015 #36

Ja selvfølgelig skal det da i retten, hvis der er bare den mindste tvivl om hvem der har kørt, også hvis man kan slippe uden om smiley så helt klart!

• #38   2. feb 2015 En anden tanke: hvad nu hvis alle pludselig overholder samtlige hastigheder i hele landet ?? ... Hvem skal det SÅ gå ud over ? .. De dér 600 mil, ( eller hvor meget det nu er det er ), så regeringen jo så og mangler ! og Politiet er blevet vandt til at lave bonus ordninger som en del af deres løn .

Bare en tanke !!! ... men uanset hvad er tiden nok ved at løbe fra alt hvad der hedder racer og sports MC´er .. Så min næste cykel bliver nok ikke en fed R1´er

• #39   2. feb 2015 #37

Det handler faktisk slet ikke om at slippe for andet end urimelig tiltale.

Men at anholdes og dømmes af en udøvende myndighed er ren Kafka og det er efter min mening bestemt ikke et retssamfund værdigt!!!!

• #40   2. feb 2015 Sjov tanke Morten I - Skøn tanke:-)

• #41   2. feb 2015 #39 Det er der jo ikke noget nyt i, det med at politiet og anklagemyndigheden er to forskellige instanser, er jo det ren løgn! Og hvis nogen tror på det, burde de sparkes tilbage til det eventyr de er stukket af fra smiley

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #42   2. feb 2015 Jeg ville blive SÅ stolt hvis jeg fik en fartbøde på min MZ. smiley

• #43   2. feb 2015 Tror i sådan noget her virker ?
    http://www.blinder.dk/model27.html

• #44   2. feb 2015 Hvordan er det med fartbøder, jeg mener, hvis man er over de 30%, så skal politiet stadig bevise hvem der er føreren - Det kan jo blvie mere end svært når den der er fotograferet har hjelm på - Hvad så? Nogen der har erfaring på området!?

• #45   2. feb 2015 #41

Jeg er slet ikke enig med dig Tom. Det er muligvis sådan det er men iflg. vores grundlov og retsplejelov BURDE det slet ikke være tilfældet!!!!!

Ombudsmanden har af politikerne fået mundkurv på, men domstolene kan gøre som de skønner ret!

• #46   2. feb 2015 Knud - om de skulle mangle 600 mill. i statskassen er der ikke nogen der vil tage så højt. De vil så bare tage dem fra dig alligevel .....læs....de ældre smiley

• #47   2. feb 2015 Knud, det her med fartbøder, er bare det sidste i en lang række af tiltag, der forringer/afskaffer det vi i gamle kaldte retssamfundet! Der har været omvendt bevisbyrde i mange år efterhånden i andre sager, nok mest kendt i narkosager. I princippet kan du sælge din MC for 100.000 kontant, og hvis jeg så fik et horn i siden på dig og anmeldte dig for at sælge narko, kunne man påstå at pengene kom fra narkohandel, og det var så DIG der skulle bevise at de ikke gjorde. Hvis du ikke havde papirer på dit MC salg, kunne du godt vinke farvel til dine penge! Retssikkerhed er ved at være så udvandet et begreb her til lands, at vi nærmer os en politistat, det er over 25 år siden, at jeg fik landsrettens ord for at en fingerring ikke var et våben, men den samme ring skulle konfiskeres fordi den kunne bruges som sådan! Forvirret, nej da, det er bare dansk logik når den er bedst smiley

• #48   2. feb 2015 Jeg har for mange år siden opgivet at køre stærkt på mc af samme årsag.
    Men så fik jeg bare taget kortet ubetinget i et år fordi jeg lavede en wheely på min motard..
    Og lur mig om jeg ikke skal dumpes 1-3-6 gange for at få det tilbage, det giver jo endnu flere slanter til nye indvandre, og korrupte politikkere.
    Jo.. Alt det sjove ved at leve er slut..
    Fisse er også blevet en uretfærdig kamp at få med alle de liderlige tabere som er i byen.
    Godnat.

• #49   2. feb 2015 Tom og nu også Jesper:

Jeg er nødt til at sige at jeres kynisme muligvis er korrekt, men en ting er sikker, hvis vi bare tier og samtykker så bliver denne kynisme til sandhed - OG DET MÅ IKKE BARE SKE - vi SKAL larme undervejs!!!!!

• #50   2. feb 2015 Knud.....jeg samtykker bestemt ikke....jeg vil ligesom dig lave så meget larm undervej som er muligt

• #51   2. feb 2015 Jamen jeg larmer skam alt det jeg kan, jeg kører da med åbne rør smiley

• #52   2. feb 2015 Er egentlig ligeglad med bøden da det kun er 80 Euro herovre, der hvor det gør ondt er hvis man får for mange penalty points så går ens forsikring helt vildt op, man kan få op til 12 før man automatisk mister kortet i 6 mdr og man har dem i 3 år så det kan godt gøre nas på pengepungen, heldigvis er det først når man har over 4 point.
    Vi har det dog ret godt som MCister her da der stort set ikke er nogen fotovogne der tager billeder bagfra så det er stort set kun hvis man bliver snuppet af en MC betjent eller en civil bil og de har stadig diskretion som de bruger i stor udstrækning, man skal virkelig tage pis på dem før de smider bogen efter dig

• #53   2. feb 2015 Mikkel N

Hele Miseren med det objektive ejeransvar opstod fordi man kun i meget få tilfælde kunne se på et foto, hvem den kørte en given MC. Jeg har set dokumentatione her, her hvor en given MC-ist har fået en bøde p.g.a. et foto. Jeg har aldrig keret meig om dem , når jeg har kørt MC, og skønt jeg er blevet fotograferet hver og hver anden uge, har jeg Aldrig fået et bødeforlæg. Der var ikke noget grundlag!!! Nu tror jeg man satser på en ændring med det objektive ejeransvar. Jeg tror ikke at billeder med de nye udstyr bliver væsentligt skarpere, men det er ikke noget jeg ved!!!

• #54   2. feb 2015 Tråd har tabt lidt tråd med hvad den startede med.
    Problem var vist han havde tabt lyst til mc fordi man pludselig havde større chance for og blive taget for fart.
    Fart grænser er der en grund til og det er ikke på grund af man kan skrive bøder ud.

• #55   2. feb 2015 Søren K

Det er jeg principielt enig i, og det tror jeg vi nærmest alle er. Min kæde springer af når jeg samtidig hører at man budgetterer med indtægt fra bøder. Gjorde de virkelig gavn, altså blev uddelt hvor vi alle kunne se et eller andet formål med dem, så eksisterede disse indlæg slet ikke!!!

Det ville de budgetterede bødeindtægter på 600 mill heller ikke gøre!!!

• #56   2. feb 2015 Enig. De burde lave et kort over hvor de har stået og om det har haft effekt, kunne være sjovt og se om det så var mest steder hvor det havde sikkerheds mæssig stor gavn så som ved skoler og steder der virkelig kunne have gavn af det.

• #57   2. feb 2015 Jeg er ligeglad med fotovogne og bøder, det der kan pisse mig af, er det med at jeg kan få en anden mands bøde. Og LOVEN befaler mig at betale! Det er vist også Knuds mening. Men som nævnt er det bare endnu et skridt på vejen til en (mere) totalitær stat, i min tid er der skåret så meget i vores frihed at jeg ville have antaget folk for at være sindssyge, hvis de havde spået om det for 30+år siden!

• #58   2. feb 2015 #57

Ja vi er helt enige, også det at man skal rende rundt og stikke hinanden... stik din ven/venner eller du hænger på hans bøde.

• #59   2. feb 2015 Afgift for parkering hænger ejer på. Firmabil i fotofælde ryger til firma. Så der er ikke noget nyt i det.

• #61   2. feb 2015 Søren K

Man smed en i Hiroshima og en i Nagasaki. Det er fandme sølle argumenter for at smide en til. Og Tom du rammer meget præcist

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #62   2. feb 2015 @Knud... rettelse! Ca. 40% af sagerne tog 100% af tiden smiley Fordi folk kunne lyve, snyde og bedrage! Nu er du heldig - på mange måder - så hvis et foto dukker op med din bil, så er du så tilpas genkendelig... og forøvrigt har du dit helt eget afsnit i den nye instrukshåndbog for "nye ATK-operatører" smiley tsk tsk tsk

• #63   2. feb 2015 Kunne egentlig godt tænke mig og vide hvordan regler ellers skulle strikkes sammen, hvis man skulle uddele en fartbøde i en fotofælde. ?

• #64   2. feb 2015 nej har tænkt mig at køre som jeg plejer, dog holde ekstra øje med mistænklige biler og stativer på vejen, har kørt forstærkt hele livet, og fortsætter med dette og betaler de nødvendige bidrag til stats kassen, hvis jeg blir nuppet jeg tog kørekort, den gang trafiken minde om det vilde westen, og fotovogne var en by i rusland, og dårlige vaner er svære at slippe af med.. så 100 nye fotovogne eller ej, JEG OVERGIVER MIG ALDRIG.. GIV GAS
    mvh hc

• #65   2. feb 2015 Vi er nogle der synes det var på tide der blev lukket for svindlen. Andre synes det er det værste overgreb siden Hitler....

Vi bliver ALDRIG enige. Og eftersom det er de samme som hvergang fremsiger de samme argumenter. Kan vi så ikke bare lukke den, og se hvad fremtiden bringer ??

Hvis Knud virkelig trænger til at snakke med sin advokat, så køre jeg da gerne en tur på vfr'en forbi en stak atk-vogne smiley smiley

• #66   2. feb 2015 Knud tror mit indlæg er meget relevant i forhold til A bomber i japan, men det tyder på at du har den geniale løsning på uddeling af fotobøder.
    Jeg har altid lært at man kun skal kritisere hvis man har noget og holde kritik i.

• #67   2. feb 2015 hvis i vil undgå fart bøder , så køb sådan en her. smiley :) hc

profilbillede
  • #68   2. feb 2015 Afsted brian og få lidt foto helst med spejl visir og skriv det var knud fra mcg så kører sagen.

• #69   2. feb 2015 Hc den der må vist kun køre forstærkt når der er gang i lyd og lygter ellers gælder normale regler vist.

• #70   2. feb 2015 mor jer godt drenge- i forstår ikke en fis af det her!

• #71   2. feb 2015 #69

Den må køre for stærkt når betjenten finder det nødvendigt, både med tændte og slukkede sirener smiley
    Ellers var det sgu svært at lave en fartmåling smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#72   2. feb 2015 @Knud: Jo...vi forstår at man *kan* være enige om (også) at være uenige! smiley

• #74   2. feb 2015 @Hans; Jeg udtrykker mig måske heller ikke helt klart, selvfølgelig kan man være uenige, men meget præcist:

Jeg Fatter simpelt hen ikke at forholdvis(meget) velovervejede individder (som Dig og en hel del andre) i misundelsens og den administrative forenklings hellige navn overhovedet kan gå på akkord med retsprincipper der ellers adskiller det her land fra de reneste bananrepiblikker. Det er ligesom om, at bare sagerne er i orden og forklarbare her og nu, så er de gode nok i al evighed - jeg nægter at købe det argument!

• #75   2. feb 2015 Nu er EB og NationalDemokraten ikke noget der er/eller nogensinde vil være troværdige kilder i sådan en debat.

• #76   2. feb 2015 Det er da vandvittigt at man tilsidesætter retssikkerheden, bare for at gøre det lettere for staten at inddrive et beløb, som ellers kan gå tabt. Tænk hvis mester fyrer en mand... manden blir bitter i opsigelsesperioden og kører for stærkt i firmabilen... mester betaler. Da bøden kun kan videre sendes til den ansvarlige for forseelsen, hvis den ansvarlige erkender... folk der syns godt om den regel om at bøden følger bilen, tænker nok ik det samme, når de selv blir ramt af reglen.. man må da heller ik håbe at biltyve begynder at køre råddent forbi fotovogne osv... man må da heller ikke håbe konceptet bliver udvidet til at en tyv stjæler en jægers riffel og pløkker en rocker, og ejeren af denne riffel skal ta skraldet... for det ville jo lette opklaringsbyrden og spare staten for en hel del ressourcer... farvel retssikkerhed. fatter ik folk ik fatter det, man opgir langsomt retssikkerheden for at spare peanuts, hvad så når man opdager man kan spare bigtime

• #77   2. feb 2015 og sorry teksten blev lidt lang/rodet

• #78   2. feb 2015 Yderelige vil jeg tilføje... det kan sgu kun være spejlblanke politikkere der har vedtaget denne skod lov. De må være for dårlig lønnet i tinget.. da det åbenbart er mere end svært at tiltrække ordentlige folkevalgte..

• #79   2. feb 2015 Alternativ er jo at alle vil sige de ikke kørte og den de siger kørte ikke vil erkende det var ham.

• #82   2. feb 2015 Kom med løsning på hvordan regler skulle skrues sammen.

• #84   2. feb 2015 #79 alle indbrudstyve sir sgu nok også det ik var dem... skal man så bare straffe ejeren af brækjernet? Det ville jo lette byrden i opklaringsarbejdet. I et retssamfund er du netop uskyldig indtil andet er bevist.. du skal jo ik gøre det nemt at dømme folk, bare for at kunne få afsagt nogle domme.... det er vel ik ligegyldig akkordarbejde

• #85   2. feb 2015 Hvem siger alt regler SKAL skrues 100 % Sammen??

Hele vort retssystem bygger på at det er bedre at lade 10 eller 1000 skyldige gå urimeligt fri end det er at dømme bare een på et forkert grundlag. Hvad e der egentlig galt det - intet!!!!

Lad os lige et øjeblik forestille os det omvendte: Søndag morgen ringer det på døren, Du tumler derud, der står to dugfriske strissere med et bødeforlæg. "Du kommer nok til at køre for stærkt en af dagene" siger den ene og giver dig et bødeforlæg - IKKE I ORDEN-- VEL??? men det er den fremtid vi har for os, hvis vi ikke passer gevaldigt på!!!

• #86   2. feb 2015 Lugter lidt af i går ind for man kun kan knaldes for fart hvis man sider med fod på speeder og kører for stærkt.
    Hvad er alternativ ??? Det vilde vesten ???

• #88   2. feb 2015 he he.. det vilde westen, ja det var sku tider den gang, der var 1/10 del, af alle de regler der er for alt muligt i dag, hc

• #89   2. feb 2015 Der filmen knækker for mig er når bøder skal være en del af budgettet (kalkulerede indtægter) og ikke en instans for at sænke risikoen på udvalgte steder.

Jeg har ikke noget problem med foto vogne ved skoler og børnehaver (bare som eksempel) men på en mørk landevej kan jeg sgu ikke rigtig se formålet.

• #90   3. feb 2015 Allan H

Det er jo den anden side af det her: ATK vogne ved by-zoneskilte, IKKE ved skoler, Børnehaver, kalkulerede statsindtægter, der burde gå mod nul hvis eller filosofien bag ATK vognene var sand.... hvis vi så dertil lægger at man ved samme lejlighed PISSER vores retssikkerhed et langt stykke ... så forstår du måske min harme smiley

• #91   3. feb 2015 #86

Alternativet Søren:-)

Det er meget enkelt, gør som vi hidtil har gjort og bemærk venligst at bortset fra "nationen", har Danmark talrige gange fået heftet etiketten som "Verdens bedste samfund" på sig. Netop fordi der er en sikkerhed for at myndigheder ikke begår overgreb!!!!! Det er vi/I ved at give helt afkald på!!

• #92   3. feb 2015 Knud#
    Altså bøde til firmabil må godt sendes til firma og så kan de selv give den videre.
    Bøde til eksempel vis DIN bil hvor du ikke mener du har kørt IKKE må gives til dig så du evt kan give den til den du har lånt bil til.

• #93   3. feb 2015 Der er sgu mange der har en fortid i et kommunistisk parti, de fleste er heldigvis modnet til noget andet i mellemtiden smiley
    Ikke at jeg skal forsvare Merkel - men mener ikke at hendes nuværende politik lugter af kommunisme smiley

• #94   3. feb 2015 NEJ Søren K:

Du finder ikke et eneste sted, hvor jeg accepterer at noget gives videre blot på ejerskab - altså nummerplader. Hvor har du den ide (#92) fra. Har jeg skrevet noget der kan misforståes i den retning, så skal jeg nok rette det!!!!

• #95   3. feb 2015 Hvis jeg ellers har forstået det rigtigt, så var det tidligere sådan at der kun blev sendt en bøde hvis billedet var af en ordentlig kvalitet, så føreren kunne genkendes. Det er det så stadig, men nu er det så blevet tørret af på ejeren af køretøjet at få den rette til at betale! Det er i min verden det samme som at sætte civile til at udføre en opgave der tidligere var forbeholdt politiet. Det næste logiske skridt må så være, at hvis jeg skyder en indbrudstyv, er jeg fritaget for straf, jeg gjorde jo bare politiets arbejde! Rent faktisk skulle jeg vel have en kontant belønning, jeg har jo sparet staten for arbejdet med at opklare, dømme og have ham til at afsone smiley

• #96   3. feb 2015 Knud
    Accepterer du heller ikke p-bøder (eller afgift, som det jo rettelig hedder)? Der er det jo også ejeren og ikke nødvendigvis brugeren, der hæfter.

• #97   3. feb 2015 Jeppe:

Ordene gør meget:

Afgift betyder SKAT
    Bøde betyder STRAF

Prøv at spørge dig selv hvad forskellen er? Prøv dernæst at spørge en tysker om sammenhængen/forskellen på de to begreber: Busse/Geldstrafe, så får du samme sang!

• #98   3. feb 2015 Fint nok med mig - så må man jo være påpasselig med, hvem man låner sin ged eller bil ud til. Og det betyder også, at politiets resurser kan bruges mere effektivt.

Har jeg lånt min bil ud til en kammerat og der dumper et brev ind fra ordensmagten, med et billede af ham bag rattet - så er det ikke svært. Den sendes videre til min kammerat.

Sværere er det vel ikke. Ser ingen grund til at belaste systemet for samfundets penge pga et eller andet princip med, at jeg bare skal være så besværlig som muligt.

For at svare på TS spørgsmål - nej, gu' gør jeg da ej. Bødestørrelserne og sanktionerne er stadig de samme. Nettet er bare blevet en anelse mere finmasket. Og nuværende hastighedsgrænser er jo for de flestes steder vedkommende fin nok. At give den mere gas er nok noget de fleste af os gør, men det er og har hele tiden været et valg man træffer - formentligt efter kalkyler om tegnedrengens tykkelse.

• #99   3. feb 2015 Jeg er græsk/katolsk - men jeg gav bare et eksempel på noget, der gives videre blot på ejerskab.
    Men bortset fra det, kan jeg egentlig godt se meningen med, at jeg har ansvaret for at vide hvem, der kører min motorcykel.

• #100   3. feb 2015 JH:

Dit argument er godt nok så længe det er en kammerat eller en tilfældig bekendt du låner kørejernet ud til, men hvad hvis det er kone, barn eller nær familie, som du ikke på nogen måde er pligtig at give nogen belastende udsagn mod.

• #101   3. feb 2015 Hvis det er min kone, så er det et familieanliggende og så betaler jeg eller hun bare bøden fra den fælles konto, så kan hun give en god middag til gengæld. Er det min (voksne) knægt, som i forvejen har et klip i kortet, så får han lov til at klare sagen selv (betale bøden) eller slippe slanterne til mig.

Husk at dette kun gælder for forseelser der ikke udløser betingede frakendelser og klip i kortet.

• #102   3. feb 2015 Det drejer sig om meget andet end de skide bøder, det er retssikkerheden der er i spil, og den er hårdt presset i forvejen. Alt ville være nemmere hvis vi alle havde en chip i nakken, så kunne "Big Brother" have fuld kontrol fra vugge til grav! Det varer nok ikke længe før vi alle skal aflevere DNA til et register - de af jer der ikke står der i forvejen smiley - det gør det meget nemmere at opklare forbrydelser. Det er bare ærgerligt hvis du har smidt et cigaretskod der hvor der 10 min. efter bliver skudt en eller anden! For så var det da nok dig, du var der jo, det kan bevises! Og så må i da klappe i hænderne af fryd, for der kommer meget mere af samme slags, f.eks. denne http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/myndighed-intensiverer-jagten-paa-sociale-bedragere/5425476

• #103   3. feb 2015 Så er det præcis her min kæde går af. Du er på ingen måde pligtig til at bringe din kone, dit barn, eller din nærmeste familie ind i det her . vi har en retsplejelov, mod hvilken den nye lov om objektivt ejerensvar strider - lovsjusk! kalder jeg sådan noget!

• #104   3. feb 2015 Knud

Så må du jo prøve at tage den i retten (for skatteborgernes penge). Jeg tror allerede nu, at jeg kan afsløre sagens udfald...

smiley

• #105   3. feb 2015

JH:

Som tidligere nævn, hvis det bliver relevant kan det da godt være jeg taber, men sagen bliver bragt op for samtlige de retsinstanser jeg kan finde på- for hvis penge det bliver rager mig en høstblomst. Det her er noget jeg vil slås for, på samme måde som jeg var en af de 9, der sad i lufthavnens afgangshal den 12.9.2001. Som vi den gang sagde til pressen: I dag flyver vi, om så vi dør af det - ellers har terroristerne vundet!!!

• #106   3. feb 2015 Knud

Det er spild af din tid og samfundets penge. Selvfølgelig er juraen bag beslutningen om objektivt ansvar i orden og på plads.

Men OK... hvis du går og keder dig så meget, så giv du den bare gas smiley

• #107   3. feb 2015 Synes faktisk det er forkasteligt at der ikke er et DNA register allerede... Vi er i 2015. Det kan sgu ikke være rigtigt at vores skatte indbetalinger skal gå til yderst bekostelige efterforskninger. Fordi dem som godt ved hvem voldtægtsforbryderen eller drabsmanden er ikke vil sladre...

Et register er lig retssikkerhed i min verden....

Og til spørgsmålet om det er tale om bøde eller skat.... Så er vi så knugende tæt på at det er same/same... Det er nogle der udsteder P"BØDER" de hedder betjente, Nogle andre udsteder P "afgifter" de hedder p-vagter.. Men det er efter samme regler, og begge udstedes til ejeren af køretøjet..

De nye ATK enheder udsteder bøder, men det kunne ligeså godt være afgifter. da deres vigtigste formål er at på penge i kassen...
    Hvis vi alle besluttede os for at køre 100% efter reglerne det næste ½ år, ville de blive afskaffet, Da der ingenlunde er økonomi til at have dem på gaden kun for den præventive gevinst, og det ville blive uddelt både næser og det der er værre. Samt underskuddet ville blive finansieret af en ny type afgift/skat....

INGENS retssikkerhed er truet af de nye regler, Ender det med at bringe andre situationer med sig. Så tager vi den til den tid smiley

De fleste synes at rockerloven var ok. da der kun var få gener til de uskyldige, Men alle " banditterne" blev hårdt ramt... Sådan ser jeg også dette tiltag.
    Hvor er det dejligt når nogen faktisk tænker og lovgiver efter fornuft, og ikke efter advokat/lovparagraf finurligheder....

Sgu da også en latterlig regel, at man ikke har pligt til at udtale sig om sine nærmeste.. Gu fanden skal man da straffes hvis man ved at ens søn voldtager efter behag. Og ikke siger en pind....

Mvh Brian

• #108   3. feb 2015 Brian

Jeg sympatiserer på ingen måde med rockerne, men rockerloven har jeg også harcelleret mod. Terrorpakkens administrative dele er at bestride og nu alle særreglerne om pasinddragelse i deres nuværende udformning er helt til hest!!

Tom I har desværre virkelig ret, når han fortæller at havde nogen for tredive år siden sagt at vi ville komme herhen, ville han have sagt at de ikke var rigtig kloge.
    Vi er på et skråplan venner - og det er virkelig skråt!

• #109   3. feb 2015 Det kan godt være, at Pernille Skipper ikke er den mest populære person herinde, men hendes hjerne fejler intet!!!

Hun anfører korrekt nok også ovennævnte som problemer

• #110   3. feb 2015 I #108 citerer jeg fra Tom I's indlæg nr. #57

• #111   3. feb 2015 Brian, nu er der bare lige det at mange gange bliver der lovgivet ud fra en rent populistisk tankegang, og den lovgivning der var tiltænkt et meget lille antal tosser, gælder så alle! Tag knivloven, den var vel også skidesmart?? At flaskedrengen der glemmer at han har en hobbykniv i lommen skal i spjældet er så helt i orden? Og der er, desværre masser af lignende eksempler, det er så heldigtvis de færreste der for alvor kommer i klemme, men nogen gør!! Det kaldes "laveste fællesnævner" og ud fra den tanke er du jo bare endnu en dum rocker, du kører jo HD!! Men lad os da bare dømme løs, at der så ryger nogen uskyldige med, ja det er da synd, men så er vi på den sikre side, eller er vi?? Nu håber jeg kun det bedste for mine medmennesker, men hvis du fik en tur i systemet, og havde psyke til at komme hel ud på den anden side, kan jeg garantere dig for at du ville se anderledes på mangt og meget!

• #112   3. feb 2015 @Tom.

Vi er ikke dybt uenige smiley

Mht knivloven så er straffen for den sagesløse alt for hård, og kan have alvorlige konsekvenser for vedkommendes videre liv..

Den aktuelle lov gør at det værste justitsmord kan klares med 2000,- : Synes det skal tages i det perspektiv. Og betragtes som en økonomisk klog beslutning fra statens side...

Der er tabere i enhver lovgivnings paragraf, Men love bliver jo til ( og ofte rettet til .. heldigvis) for at de rammer så tæt på udgangspunktet som muligt...

Vi dømmer også efter DNA, på trods af der er flere tusinde på kloden der har den samme streng smiley men det gøres ud fra et sandsynligheds princip. Som nok nærmer sig problematikken vi diskuterer her...

Jeg har gransket min hjerne. og kan ikke komme i tanke om jeg nogensinde ikke har vist hvem, eller hvem der bør vide hvem, der har kørt mine køretøjer. Og jeg er ikke nærig med dem smiley

Tror mange vil råbe "justitsmord" men kun en svag promille af dem er ærlige... Resten prøver endnu engang at lyve sig fra en "afgift" smiley

• #113   3. feb 2015 Det er sådan set helt ligegyldigt hvor mange vil bruge eller misbruge vor retsplejelov. Den eksisterer, og det gør den indtil den lovgivende forsamling afskaffer den - mig bekendt står dette ikke lige for døren!!!!

Og den kan ikke gradbøjes!!!

• #114   3. feb 2015 Det bliver den jo allerede med P-bøderne Knud smiley

• #115   3. feb 2015 Brian IGEn, igen:-)

Der er ikke noget der hedder P-bøder. det er afgifter altså skat - her er der tale om STRAF, og det er noget andet!!!!

• #116   3. feb 2015 Jeg syntes det er forkert at sige til Knud, at hans hensigt ikke hjælper noget alligevel !! .. Det er noget af en kraftig invalidering .. At nogen er ligeglade, eller personligt mener man kan gøre noget, er en anden sag ..

Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at grunden til at loven er blevet ændret/bøjet ( eller hvad man kan tåle det bliver kaldt ), er fordi det giver staten en yderligere mulighed for at kradse skattekroner ind.

Havde det været et service-boost til borgerne for at hæve sikkerheden og levestandarderne, havde det nok set bare lidt anderledes ud.

for kort tid siden var jeg hos politiet i Holbæk for at få yderligere hjælp med en sag hvor en fyldebøtte har kørt ind i min bil og totalskadet den .. MEN , Politistationen var LUKKET !! .. dvs. der gik en masse individer rundt derinde, gardinerne var trukket for, og det eneste man kunne , var at komme i kontakt en personlighed i samtaleanlæget ( der sad i Roskilde ) som sagde at stationen var altså lukket i dag !! .. okay ! .. men der var åbenbart tid til at fise rundt på vejene med raslebøssen og kræve penge ind, for der var razzia alle vegne hele ugen på samme tidspunkt ..

Ideen om nær politi er på vej ud, og det ellers fine fælles forhold der altid har været mellem politi og borger er forsvindende. Det er heller ikke fair over for vores betjente.

Måske har racer MC og fartmonstre intet at gøre på vore danske veje !? .. Men det har skatteopkrævere sgu heller ikke...

• #117   3. feb 2015 Knud#
    Det var et tænkt eksempel smiley
    Se og få kørt en sag i stedet for og brok dig. Du mener jo du har argumenter i orden så den burde jo ende til din fordel.
    Gang på gang smider du dit " retspleje" kort i tråde og får vendt tråde til et emne der går dig på.
    I den her tråd når vi til indlæg no ca 30 så kører tråd af sporet

• #118   3. feb 2015 Kører tingene af sporet så snart alle ikke er enige?

• #119   3. feb 2015 @Knud.

Det er et problem at du ikke vil indse at politiet udsteder P-Bøder. Det ødelægger hele din argumentation..

Som jeg læser det du skriver, så ville du være glad hvis de nye ATK biler udstedte fart- AFGIFTER ... Korrekt ??

• #120   3. feb 2015 Brian

Nu er du for let. De ord har rent faktisk betydning. Ser du i skatte- og spionagesager har man her til lands omvendt bevisbyrde - og det er slemt nok Det vil sige, at du kan anklages, og så skal du bevise at du er uskyldig - ellers er du skyldig. I alle andre sager har man retvendt bevisbyrde - dvs at myndighederne ud over enhver rimelig tvivl skal bevise en anklagets skyld og give ham en dom - ellers er han uskyldig!!!!

Som du kan se, så har det en meget stor betydning

• #121   3. feb 2015 Som jeg har skrevet et utal af gange. Så får du et BØDEforlæg hvis det er en betjent der synes din parkering stinker ( det sker ikke ret tit længere da de jo ikke kan komme til for p-vagter smiley ) Så den side af sagen er allerede et problem, eller en hurdle som nogle jurister har sagt god for..

Kan man straffe en ulovlig parkering med en afgift, kan man også straffe en hastighedsoverskridelse med en afgift, Der er ikke forskel imo.

• #122   3. feb 2015 Brian Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har set sådan noget fra Politiet. Får du et bødeforlæg, er det jo op til dig om du vil anerkende eller afvise det nogensinde. Sidst jeg fik et af en betjent, var det også en afgift jeg fik forelagt - men det er en del år siden!

• #123   3. feb 2015 Brian har sgu fat i noget der Knud, det må du indrømme smiley

• #124   3. feb 2015 Hvis man kan bevise at man ikke kan have parkeret bilen, kan man ikke idømmes en parkeringsbøde, men en fartbøde kan men idømmes selvom man ligger på hospitalet i koma. (i hvertilfælde indtil retspraksis viser noget andet).
    Kan det være rimeligt?

• #125   3. feb 2015 Er bilen så landet der af sig selv ?? Hvordan vil du bære dig af med at slippe for en p-afgift ved at bevise det ??

• #126   3. feb 2015 Men uanset hvad har dette emne som TS startede jo en indvirkning på alle.

Jeg mener at race bør foregå på banerne, og den "gode gamle" idé med at man "kun" liiige giver den lidt gas på ens egen hemmelige strækning hører fortiden til.
    Resultatet er på vej ; pøblen ender i små "UP´s og Alto´er", og racer MC´er forsvinder fra bybilledet . Det var måske også fint nok, hvis ellers vi kunne få arbejdet sammen om at få nogle flere baner.

Men der vil befolkningen også klage ... larm, uro osv. .. Måske kunne det være at Kawa-Orla med hans fine nye 600, ville opføre sig mere anstændigt i trafikken, hvis han kunne komme ud og afreagere i weekenden under ordnede forhold.

Bor man på Sjælland, skal man jo nærmest lave hele sit liv om hvis man vil på bane nogle gang om måneden ..

• #127   3. feb 2015 Mirza:

Yes,det er korrekt, men har du nogensinde fået forelagt en P-Bøde fra politiet. Jeg har ikke - for en del år siden fik jeg en P-afgift forelagt af dem!!!

• #128   3. feb 2015 Ville mene at når der er fint billede i post af ens bil vedhængt en hilsen om bilen havde kørt lidt stærkt så er det bare betale og hvis en anden har ført bilen ville jeg hurtig få vedkommende til og hoste op.
    Om man har lånt køretøj ud kan aldrig blive et problem for systemet men et problem mellem ejer og fører. Ellers går der da rigtig banan republik i det med man skal skrive "lejekontrakter" ud fordi datter lige skal til bager efter brød.

• #129   3. feb 2015 næste step bliver at alle køretøjer skal lovpligtigt ha monteret en tracker/gps, og hver gang køretøjet overskrider hastigheden bliver der automatisk sendt en bøde !

skulle undre mig meget hvis ikke det allerede er i støbeskeen

• #130   3. feb 2015 Huxley, Orwell m.f.l. blev førhen kaldt science-fiction, men de har da ramt meget godt, med alt det antidepressive medicin der udskrives, og al den kontrol samfundet udøver smiley

• #131   3. feb 2015 Orwell har ramt meget godt(især med tankesyring, overvågning og generel kontrol- se bare denne streng) Huxley vel ikke så rent, på den tekniske side ramte Verne fantastisk

• #132   3. feb 2015 @Knud.

Om man afviser en P-bøde eller en P-afgift, så er scenariet jo det samme. man ender i retten.
    Her vil jeg så påstå at man har større chance for at vinde over carpark end over politiet... ( uden at jeg har noget at bygge min påstand på smiley )

• #133   3. feb 2015 jeg har afvist P-Afgifter to gange - det var afgifter. Begge gange uddelt af Politiet.

Den ene var fra Hillerød for 4 år siden jeg fik en afgift for at holde foran en bank en søndag, den blev eftergivet. Den anden var foran domhuset i København - i en rigtig P-bås vogne med ærinde til domhuset. det havde jeg skam!! Det viste sig blot at det handlede om politivogne-det stod der jo ikke noget om. Der slap jeg ikke!!!! Det var også en afgift!!!!

Hvad har disse indlæg med diskussionen afgift og bøde at gøre??? Det handler jo i bund og grund om omvendt eller retvendt bevisførelse!

• #134   3. feb 2015 Har personligt intet problem med at bøden følger motorcyklen eller bilen.
    Jeg var ved at få lange løg over at folk herinde opfordrede til at man bare skulle nægte at oplyse hvem føreren var og så slippe for bøde. smiley

Klart der er sager hvor det forslag ikke er hensigtsmæssigt...

• #135   3. feb 2015 Rene

Vi er altså nogle der altid har sagt" If you can do the crime you certainly can do the time"

For mig handler dette om noget helt andet

• #136   3. feb 2015 For mig virker emnet her som en cost-benefit analyse - skal "jeg" fortsat kører maskine når nu der er så stor chance/risiko for at blive taget for min lovovertrædelse.

Kan være at det mere nuancerede og dybtliggende emne undslipper mig smiley

• #137   3. feb 2015 Du kan sagtens have ret Rene.

For mig var det bare sagen at bøderne var en biting, men de retssikkehedsmæssige aspekter dybt bekymrende

• #138   3. feb 2015 Spot on Knud, bøderne er ligegyldige, om vi bliver flået på den ene eller anden måde betyder vel ikke det store, men hvis vi samtidig skal give afkald på (flere) rettigheder er det helt galt!

• #139   3. feb 2015 Enig , der er nogle ret uheldige tænkte eksempler der kan gå helt galt. Og jeg er langt fra rolig i sindet omkring bevisbyrderne. Jeg tror bare det er svært at lande den "i midten" så man får samlet op omkring undvigerne og samtidig giver retsbeskyttelse.

• #140   3. feb 2015 82#
    Læs grundloven! Selv om den ikke beskriver enhver situation, så er den principielt grundlaget for vores samfund - ind til nu. Man har gennem historien flere gange prøvet at tilsidesætte grundloven, uden større held og den er da også bleve ændret en smule et par gange. Men det vores regering har gjort her, er at tilsidesætte grundloven uden at tænke på konsekvensen eller følerne her af.

• #141   3. feb 2015 Grundloven overtrædes da tit og ofte, den forbyder jo f.eks også kollektiv straf, men det tager man ikke rigtigt alvorligt mere!

• #142   3. feb 2015 Grundloven overtrædes konstant - den er ikke garrant for noget længere.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#143   3. feb 2015 @Knud: Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor du øffer så meget over det retssikkehedsmæssige aspekt, som du synes går fløjten! Retssikkerheden går teoretisk begge veje, hvilket du som borger også har stor interesse i bliver fulgt. F.eks. også hvad angår socialt snyd og bedrageri....hvilket bestemt intet har man ATK at gøre, men selv samme procedure!

Og du skriver ligeledes ovenfor: "If you can do the crime you certainly can do the time"

...og det er præcis DET som gør sig gældende, hvor man friholder alle forhold over 30% hastighedsoverskridelse. Omvendt, så påpeger du ligeledes, at hvis du nogensinde havner i den situation, så vil du gå rettes vej - uagtet omkostningning! Nu forholder det sig således, at første retsinstans, altså byretten, i forhold til færdselssager er ganske gratis. Der er altså tale om en "all inclusive" indenfor den økonomiske ramme en given bøde står til udsigt. Og skulle det forholde sig sådan, at det famøse foto klart viser, at det ikke var dig som førte bilen, tja, så kan du jo gætte lidt over hvorledes dommen falder ud! Omvendt, så stiler du mod dit næste princip, hvor du tydeligt har angivet, at du aldrig vil tale "mod" dine egne. Du vil med andre ord lyve eller fortie information i byretten. Den vinkel bestemmer du selv - og fint for mig - men vælger du den... så er dette "åbenlyse" hul nu også lukket i som en østers. Pr. jura er der ingen tvivl om at en given bil har kørt x km/t for stærkt. Tilbage står så at finde frem til hvem der sad bag rettet.... og her spiller du en rolle! Tag straffen hvis det var og er dig... hvis du ikke oplyser hvem, så tager du ligeledes selv skraldet (hvilket jeg personligt skulle udløse 5 x bødestørrelse og mistet førerret i mindst 5. år for at undgå 3G-spekulation - hvilket vi VIL opleve).

Men igen... vi kan sagtens være enige om at være uenige. Og specielt er vi ikke enige om, at du mister noget som helst på din retssikkerhed! Ingenlunde... vi får en lovgivning som er tilpasset de aktuelle forhold og den hverdag som "alle os" selv har skabt! Vi fortier, vi lyver, vi glemmer.... men det gør vi så ikke mere! Hurra for det!

Forøvrigt er dit eksempel med 2 x Etatsfolk ved døren søndag morgen med autopilot-uddeling af bøde....tja, lad os bare sige; Fri fantasi og noget være ammestue-ævl....

• #144   4. feb 2015 Nej Hans:

For mig handler det om at FLYTTE en bevisbyrde fra myndighederne over på borgeren - altså omvendt bevisførelse på et nyt område ad bagvejen. Hvis ikke det er en krænkelse af retssikkerheden EN vejs- så ved jeg simpelthen ikke hvad det er.

• #145   4. feb 2015 Det ville være fint nok, hvis der bare var tale om omvendt bevisbyrde, men det er jo ikke nok at man kan bevise at men ikke har kørt. Selv hvis man kan komme med navn og personnummer på den der har begået forseelsen, får man bøden, hvis ikke synderen selv melder sig

• #146   4. feb 2015 Find de små veje. Altså de veje, der kun består af sving og vej - ingen skov, ingen stikveje, ingen huse. Altså ingen steder de kan gemme deres forpulede fotovogn. Det virker også i praksis...

• #147   4. feb 2015 Bare rolig, de skal nok få ram på jer - på den ene eller anden måde smiley
    http://www.information.dk/523379

• #148   4. feb 2015 Ja, hvem ville have forudset, at Orwell ville få ret allerede i 2015.

• #149   4. feb 2015 Jeg er bange for, at Knud har en pointe:

http://www.information.dk/523379

• #150   4. feb 2015 damm ..det er sgu uhyggelig læsning Kim ....

• #151   4. feb 2015 Det er jeg også bange for Kim!!!!

• #152   4. feb 2015 Jeg har aldrig brudt mig om de der totalkontroller, hvor politi/Skat lukker en hel motorvej og tjekker alle for alt lige fra dækmønster til ubetalte børnepenge og skattegæld... Politiet skal kun kontrollere borgerne på en konkret mistanke.

Det ser ud til, at den slags kontroller bliver meget mere "effektive" i fremtiden...

• #153   4. feb 2015 @Kim

Hvis politiet læser denne tråd ( hvilket de formodentlig gør... Hej hej betjent smiley )
    Mon der så ikke allerede er begrundet mistanke til en dags arbejde eller 2 smiley

• #154   4. feb 2015 Prøv lige at følge Kims og Toms link, og gå så ned under selve artiklen og læk kommentarer - de taler for sig selv.......

• #155   4. feb 2015 Ja og ?????

Hvis vi får rundbarberet nogle sociale nassere som side gevinst så er alle vel glade smiley

• #156   4. feb 2015 Jo Brian. Men politiet (staten) skal sådan set ikke registrere mine bevægelser fordi de har et horn i siden på nogle sociale bedragere. Det er en sag imellem Staten og dem, og det vil jeg ikke blandes ind i.

• #157   4. feb 2015 Brian S Der er et andet problem, o det er også nævnt her. Reglerne kan være gode nok, med dagens lovgivning, men der kræves ikke mange "hovsaer" før der er materialer som i den grad kan misbruges!

• #158   4. feb 2015 # Kim

Næ det vil jeg sgu heller ikke være med til! synes det er fint med videoovervågning i s-tog, s-togsstationer, busser og steder hvor der er meget ballade, feks indre by. når det er for at forebygge mod vold og kriminalitet. men at de vil bruge nummerplade registrering for at holde øje med min motorcykels færden, der sætter jeg sgu grænsen!! det er for meget overvågning til mig

• #159   4. feb 2015 Så kør uden nr plade. smiley .. Jeg tror der er meget mere overvågning pt end i er klar over smiley

• #160   4. feb 2015 Fandt lige dette link, til jer der gerne vil snyde fotovognene smiley

http://finddetbilligt.dk/snyd-fotovognene/

• #161   4. feb 2015 Brian:

Det der er et ægte troll-indlæg, så ved man da, hvor man skal rubricere dig!

• #162   4. feb 2015 Denny.

Enig!

• #163   4. feb 2015 HAHA smiley håber at det ikke bare er pga. vejret at folk køre pænt smiley

http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-04-1482-bilister-fartkontrolleret-paa-21-timer-saa-faa-roeg-i-faelden

• #164   4. feb 2015 @knud

Har brugt både smiley og smiley

smiley

• #165   4. feb 2015 Det er jeg helt klar over, men der er også andet - man skal aldrig ironisere på skrift- jeg ved, det er røvkedeliget, men desværre sandt!

• #166   4. feb 2015 Der tager du grusomt fejl... Uden ironi er eneste løsning selvmord smiley

• #167   4. feb 2015 Prøv at google netikette - og hæng dig så!

• #168   4. feb 2015 Her er jeg altså med Brian, jeg skal virkeligt anstrenge mig for ikke konsekvent at være ironisk, og det klarer jeg ikke for godt smiley - har tidligere ofte fået svar på skrivelser til div. myndigheder, hvor de skrev at ironi ikke nødvendigvis fremmede min sag smiley

• #169   4. feb 2015 Man advarer direkte mod anvendelse af ironi og sarkasme på skrift og i fremmede sprog, Det eksisterer kun i enkelte sprog - det er en ting. En anden sag er at i talt sprog kan man som modtager af kommunikation se diverse gestik og så videre. Det kan man IKKE på skrift og derfor kan sådanne tiltag (ironi, sarkasme) meget let misforstås. som al kommunikation har også internet kommunikation både en afsende og en modtager, og begge er forpligtede til at sikre at "tuning" er korrekt.!!

• #170   4. feb 2015 Det er præcis derfor vi har smiley smiley smiley og smiley

• #171   4. feb 2015 Enig, det er åbenbart bare ikke nok

• #172   5. feb 2015 Jeg har købt en zzr 1400 i stedet for den gamle. Klar protest mod de rødes pengemaskine!

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #173   5. feb 2015 2 ord om logik.
    #39 Kære Knud. Det er surrealisme du beskriver. Meget lang fra logik. Desværre er det et faktum i DK!
    #47 Tom. Sætning "omvendt bevisbyrde" er newspeach der skal erstatte :kære venner, nu er det slut med retssikkerhed, men vi kan ikke sige at fra nu af skal de bevise at de er uskyldige for så ville alt for mange forstå at vi knækker retssikkerheden. Derfor opfandt vi glossen omvendt bevisbyrde.
    Orwell var en begavet amatør...... smiley
    En vittighed fra det kolde krigs tid der illustrerer princippet. En russisk kanin løber over grænsen og falder af udmættelse. En stedlig kanin kommer til den og spørger - hvorfor løb du så stærk? ----- Ved du ikke? Der er udstedt en dekret om at alle kameler skal kastreres i USRR.! --- ja, men du er ikke en kamel for guds skyld! --- du ved ikke hvordan det er hos os. De fanger dig, de kastrerer dig og bagefter kan du gå og bevise at du ikke er en kamel.

• #174   5. feb 2015 Sådan kan man få lidt sjov ud af pengemaskinerne , hvis man altså tør smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=nGPt-AzyTcg

• #175   5. feb 2015 For lige at være en smuler seriøs, så er jeg faktisk ret bekymret over disse pengemaskiner.
    Jeg kører 155 km til/fra arbejde hver dag, og de fleste gang er det i bil (Læs, jeg kan ikke undvære mit kørekort), Og jeg kan ganske klart mærke når jeg har haft taget mcén frem og tilbage et par dage, så kører jeg altså også liiiidt for hurtigt i bilen. Omvendt, så kan jeg da ganske godt forstå dem der brager forbi en skole med 160 km/t SKAL knaldes, men come on.... 5-10 km/timer.. DET sgu TRÆLS.

Jeg har dog lige monteret stil på min mc, så jeg kan have min mobil tændt med alle de app´s der nu eksisterer med advarsler omkring disse pengemaskiner, så må jeg se....... (Vil sgu HADE at skulle tage toget!!)

• #176   5. feb 2015 Du må jo bare lære at sætte hastigheden ned som alle os andre smiley

jeg har min gps der siger ding ding, når jeg overskrider fartgrænsen på den strækning jeg køre her i byen smiley så hvis jeg skulle bleve lidt kåd, så bliver jeg hurtig mindet om noget andet smiley hehe

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #177   5. feb 2015 Fartbøder kan alternativt betragtes som et kontigent for fri hastighed. Så gør de måske ikke så ondt smiley Og da der ikke er nr.plade for på en mc er det ikke ATKerne man skal frygte. Resten af etaten kører som de hele tiden har gjort, så jeg syntes ikke risikoen for fartbøder for os tohjulede stiger på grund af det øgede antal fotovogne.

• #179   5. feb 2015 @jan t.

Hvad for et årti lever du i ??

Jeg lever i det hvor der er et konstant videokamera i atk, som filmer den bagerste nrplade på både biler og MC'ere smiley

• #180   5. feb 2015 Brian S:

Det siger rygtet, men retfærdigvis mangler vi endnu at se noget dokumentation!!!

• #181   5. feb 2015 Den tror jeg godt du kan stryge af rygtebørsen, og noterer den under fakta Knud.. smiley
    De gamle atk skulle video aktiveres af betjenten. På de nye filmes alle....

Vi mangler vel dokumentation på alt vedr de nye smiley jeg kender i hvertfald ingen som har fået bøde af dem endnu smiley

• #182   5. feb 2015 Jeg har noget familie, som var til noget frokost for en uge siden i IPA (International Police Association) hvor hun snakket med nogle af de betjente som skal sidde i de fotovogne... så vidt hun kunne forstår på dem, så skal det kamera der sidder i forruden, stadig aktivers manuelt... helt lige som de også skulle i de gamle fotovegone. så han skal altså bevæge sin røv op på forsædet, for at tænde det kamera, når han får øje på en MC der køre for stærk, det tænder åbenbart ikke automatisk. men hun hadet også indtrykket af, at man skal køre voldsomt for stærkt for at det sker... ifølge dem hun snakket, prioritere de ikke MC'er særlig højt

Men hæng mig ikke op det, det var bare hvad hun fortalte mig, om de samtaler hun hadet haft med dem omkring fotovogne. og det er ikke fordi det ligefrem står højt på deres ønskeliste at side i de skide biler!

Men en ting vi kan være helt sikker på, det er når de tager deres udstyr ud af bilen, så kan de slet ikke skyde MC'er! det kan man jo se på video'en her smiley
    med mindre det er gemt væk fordi det er vinter?? smiley

http://mediaserver01.tvmidtvest.dk/nettv/2015/02/04/tvmv1930_20150204_20150203_035_hd.mp4

• #183   5. feb 2015 Efter min mening en total overreaktion - INTET bortset for omfattende amputation - kan få mig til at miste lysten til motorcykler. Hvis man bryder færdselsloven har der altid været - og vil der altid være - en risiko for at blive standset og skrevet. Som en flink politimand en gang sagde til mig - hvis du skal køre sådan, så se dig for helvede for! (Jeg havde lige overhalet hans diskrete bil).

• #184   6. feb 2015 De fleste har vel hentet et par motorcykler i udlandet og der følger nogle gange en nrplade med,en tysk plade i sommerhalvåret vækker ikke samme opsigt som en cykel uden plader.

• #185   6. feb 2015 http://www.showplate.se/butik/product_info.php?cPath=26&products_id=223

Så bestemmer du selv hvem der skal have bøden smiley

• #186   6. feb 2015 Hvis man vil køre race er det på bane, og ellers overholder vi vel loven og kører pænt, så vort omdømme også derved styrkes

• #187   6. feb 2015 Så er det vist på tide at søge en plejebolig Ib smiley

• #188   6. feb 2015 Brian:

Du TROR at jeg kan stryge det fremadvendte kamera fra rygtebørsen - det TROR jeg også, men jeg VED det endnu ikke så Jan T og Allan B kan nemt have ret.

• #189   6. feb 2015 Ib J.

Hvem taler om at køre race på offentlig vej?

• #190   6. feb 2015 Kim O: Hvem taler om at køre race på offentlig vej?

- Jeg vil ikke sige, at der er nogen herinde der taler om "race på offentlig vej", men prøv at tage udgangspunkt i oplægget. Og mange af svarene. Samt debatten der florerer på nettet.

Der er rigtigt mange, der er kede af, at de nu ikke kan køre for stærkt, uden at der er større risiko for at blive taget.

Det vidner jo lidt om, at danskerne har et lidt (for) afslappet forhold til hastighedsgrænserne herhjemme.

• #191   6. feb 2015 Nå, men det vil jeg da gerne sige hvis du ikke vil:

"Hvis man vil køre race er det på bane, og ellers overholder vi vel loven og kører pænt, så vort omdømme også derved styrkes"

Ovenstående er dårlig debat-skik. Det svarer lidt til, at hvis man prøver at argumentere for at 40 km/t i byzone er for lavt, så bliver man mødt med modargumentet: "Så du mener åbenbart, at vi skal have fri hastighed i byerne...."

Men bevares, Ib's indlæg om at race bør køres på en bane, kan ingen vel være uenig i - men relevansen i forhold til emnet er ikke helt indlysende idet ingen har argumenteret for, at der skal køres race på offentlig gade og vej smiley

• #192   6. feb 2015 #191

"ellers overholder vi vel loven og kører pænt" hehe ja det gør man vel ind imellem smiley men det er sgu liiiidt svært, må jeg tilstår! jeg kan roligt sige, jeg kan sgu ikke overholde loven og køre som en engel en hel dag, uden at der kommer tidspunkter hvor den får lidt mere gas, end den burde ha... smiley men igen så vil jeg da gøre mit bedste for at undgå at få bøder, eller endnu være et klip, det vil jeg for alt i verden ikke ha!! en bøde tager jeg i stiv arm... selv om det vil sjover at fyre dem af på nogle fede ture. men også derfor jeg har min gps på og vil tjekke hvor de skiderikker holder med appen Fartkontrol.nu jeg vil ikke forsøge at fremstå som en hellig ko, der overholde loven 24/7. for det vil være en lodret løgn.... men jeg vil da stadig køre pænt og respekter at der er andre på vejen.

Synes sgu nogle herinde er så hellige at de snart kan gå vandet smiley hehe

Og 40 km/t i byzone er sgu for lavt, det er jo sindsygt latterligt!

• #193   6. feb 2015 Jeg har fået bøde tilsendt hvor jeg blev klipset af en fotovogn på mc hvor man desværre meget tydeligt kunne se min nummerplade på billede, de har kamera begge veje.
    Så alle dem som tror de slipper for billeder/bøde på mc tager grueligt fejl.

• #194   6. feb 2015 #193

Jeg vil se et billedet af en mc nummerplade, taget ud af forruden fra en fotovogn før jeg tro på det, selv er jeg blevet blitzet rigtig mange gange i de 3 år, jeg har haft mc, men aldrig modtaget en bøde.... flere gange har jeg tænkt nu må den da komme, men der kommer ikke en skid, måske det er fordi, jeg ikke har kørt stærkt nok smiley

• #195   6. feb 2015 194
    Det er jo op til dig selv hvis du tror jeg sidder og lyver om noget så latterligt som en fartbøde...kan kun ryste på hovedet af dig.

• #196   6. feb 2015 MW Når man nu tænker på hvor mange gange dette egentlig har været oppe,så tror jeg nærmere Dennys ønske bunder i et ønske om vished end i mistillid! Jeg har da selv overvejet om jeg skulle bede om dokumentation, men hvad er den egentlig værd. det er nok et år siden jeg så dokumentation for at man også i det gamle system kunne tage billeder der duede af MC-ister, Ikke desto mindre har jeg selv og flere af mine bekendte blæst fotofælderne en hatfuld på MC - også bagefter

• #197   6. feb 2015 Det er en skam jeg ikke har gemt mine gamle bøder for så havde jeg selvfølgelig smidt et billede op så i kunne se det.
    Men i kan tro hvad i vil det gør ikke mig noget.

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #198   6. feb 2015 MW, kan det tænkes du er kommet i modsat retning og er blitzet på vej væk fra fotovognen. Jeg mener at have læst at de kan måle hastigheden i plus og minus.
    Hvis de har kamera i forruden skulle der vel også sidde en blitz hvilket jeg aldrig har bemærket. Tror på det kun er i patruljevognene og de modbydelige civile biler der er kamera i forruden. Jeg er også flere gange blevet blitzet på mc uden at få en bøde, det kan ikke være tilfældigt når flere andre har oplevet det også.

• #199   6. feb 2015 198
    Nej fotovognen var parkeret i kørselsretningen.
    Men som jeg skriver i kan tro hvad i vil, det gør ikke mig noget.

• #200   6. feb 2015 Nu er jeg (i bil) blevet blitzet en hel del gange, men har til dato kun fået én bøde, der var vist også noget med at det var 1/3 af billederne der var af så ringe kvalitet, at de blev kasseret. De nye biler/kameraer skulle så have en effektivitet på ca. 97%!!

• #201   6. feb 2015 Jan og Tom. det er helt rigtigt at mellem 30 og 35% af alle fotovognenes billeder skulle være for ringe tidligere, nu skulle de være meget bedre! Men Jan's tidligere observation af at man kunne nærmest gøre hvad man lystede som MC-ist på vej mod en fotovogn, kan jeg bekræfte!!

Og skal de stadig tænde fremadvendte kamera manuelt bliver det meet få, der kommer til at angive familiemedlemmer. i lånte kørejern.

• #202   6. feb 2015 Nu har jeg altid holdt kæft om alle andre end mig selv, så jeg er ligeglad med den del af det, det er mere måden på det! At vi snart er overvåget i hoved og røv, og nærmest skyldige i alt, medmindre vi SELV beviser vores uskyld! Så langt som vi snart er kommet, nåede hverken Stalin, Hitler eller andre ligesindede dog trods alt smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#203   6. feb 2015 Kun næsten...Tom... vi mangler stadig dit DNS-register, som fodres med data i samme stund du sætter din ben på denne jord! smiley

• #204   6. feb 2015 Jeg går ud fra at du mener DNA, det problem har de såmænd klaret for mig, jeg står der til tid og evighed smiley

• #205   6. feb 2015 Desværre Tom, det er nok korrekt, hvad du skriver:-(

• #206   6. feb 2015 Lad os bare få et DNA register, jeg har ikke noget imod det så længe der er garanti for at det ikke bliver misbrugt. Den garanti har jeg bare mere end svært ved at se kan gives. Nu tager vi Knud, som er en flink fyr, men jeg kunne jo få noget imod ham. Det ville ret simpelt at få noget DNA fra Knud, så skulle jeg bestille en låsepistol og lidt i den boldgade fra Kina (et par hundrede) og så var det det op til mig hvor meget jeg ville ofre på kokain eller lignende, anbringe i Knuds hjem og anmelde ham. Med DNA på stoffet var han jo bare endnu en "benægter" - i spjældet med den forbryder smiley Og det kunne endog meget nemt lade sig gøre!

• #207   6. feb 2015 Knud ville såmænd også ryge ind uden dna-register i det tænkte eksempel....

• #208   6. feb 2015 Det kan du (måske) have ret i, men med DNA er der jo ingen tvivl (som ellers skulle komme den anklagede til gode) - det var jo også bare for at give et eksempel på "sikkerheden" når det nu b.la er det vi diskuterer ;(

• #209   6. feb 2015 Eksakt Tom, og til Brian (der ikke har så mange smileys på denne gang) så ville det nok kræve lidt mere at få mig buret ind uden DNA:-)

• #210   6. feb 2015 Jeg blev stoppet i august og fik en betinget på 3 år,. Så jeg skal op til en orienterende køreprøve.. Jeg satte min racer til salg med det samme da jeg ved at jeg ikke kan køre 80 på en racer.. Har fået en virago 1100 i stedet :o)

• #211   6. feb 2015 Var det en Fotovogn - i august????

• #212   7. feb 2015 Tom:

Faktisk er det omvendte forsøgt - endda her i landet.

Amagervoldtægtsmanden forsøgte at plante sin søns dna, for at politiet på den baggrund skulle frikende ham, Sønnen og dennes kone snakkede doglidt for meget med de forkerte mennesker.

• #213   7. feb 2015 Som jeg husker det, og det kan sagtens værre forkert, ville Amagertossen have sin søn til at voldtage en, og derefter anbringe et kondom med farmands sæd i på gerningsstedet. Så ville man have et DNA match igen, men da han sad i spjældet kunne det jo ikke have været ham. Faktisk ret udspekuleret, og havde det lykkedes for dem, var han sandsynligvis gået fri. Misbruges kan alt jo, så der er ikke rigtigt nogen grund til at lave mere der kan fjumres med!

• #215   7. feb 2015 # gonzo

Jeg har hørt fra et par af mine venner som køre på racer maskiner, at de maskiner nærmest tigger og beder om at blive tæsket hele tiden, så er det som om de kan mærke at den lever hehe smiley eller det skulle være den følelse man har når man køre på dem, så er det jo nok lidt svært ikke at høre efter den smiley hvor en chopper ikke ligger op til det samme smiley nok derfor man kalden en den en morfar cykel

• #216   7. feb 2015 Har selv kørt Mc. i ca.37år. kørte inden da bagpå/foran som 7 årig. Og jeg må tilstå. Jeg kan ikke overholde fartgrænserne. Det er 100% sikkert. Og tanken har strejfet, mig at sælge min Mc. Tanken om at købe en heftigere og større R model uden afgift, den har også strejfe mig. Og så en nummerplade på som man jo kan få lavet specielt til lejligheden. Hvis så disse skatteopkrævere (Politi) vil mig noget så må de først fange mig, uden at sætte andres liv i fare. Ved det lyder skørt, at når en ældre moden tosse som mig skriver sådan noget. men sådan føler jeg. smiley

• #218   7. feb 2015 # 216

Kan godt følge dig lidt smiley men det kan jo godt blive lidt farligt

# 217

Tro ikke man skal være så bange for bøder når de rykker udstyret ud af bilen.. så er bilen jo gemt af vejen... men det er jo ikke til at vide hvor det sker??

• #219   7. feb 2015 Tom:

Jeg tror sgu du har ret:-)

• #221   7. feb 2015 # gonzo

Jeg har kun prøvet en YZF 750 som min kammerat hadet i 2012-13 den var sgu godt lidt vild smiley men en oplevelse at prøve den synes jeg. men du har ret helt ret, det lyder lidt vildt at sælge dem pga nogle skide fotovogne smiley

Du har også helt ret i resten! det er og bliver en penge maskine så kan folk sgu sige hvad de vil!! tænk at man kan risikere en bøde, bare fordi man drejer lidt på gasen og lige rykker nogle meter for at køre op til forankørende og måske køre 10-15 kr for hurtig. det er sgu da latterligt. det er jo ikke livsfarligt. også de lorte hoveder til politibetjente der udtaler sig på tv om trafiksikkerhed... ved sgu da godt de skal sige, hvad de siger, selv om de måske mener noget andet. men de er sgu da latterlige at høre på.

• #223   7. feb 2015 Sgu da på høje tid at nogle fra politiet, tør sige sandheden smiley smiley

• #224   7. feb 2015 Man skal jo nærmest køre zig, zag rundt i byen, hvis man skal ud og køre bil i København i dag, hvis man vil undgå dem smiley håber da nogle af dem er dobbelt registreringer af den samme fotovogn smiley

profilbillede
  • #225   7. feb 2015 man kunne måske også huske på et i et område/land mv. hvor undertrykkelse og streng negativ kontrol er udpræget falder befolkningen i apati. Og det gør deres ansvarlighed også ! ..
    Glæden forsvinder, anstændigheden og folk begynder at være mistroiske over for deres medmennesker ... Kina er lidt længere fremme i processen. De headhunter systemkritikkere ...

Det er hent fint at man har lavet fornuftige trin for kørekort på MC .. det havde været rigtig fint hvis man havde lavet flere tiltag for at uddanne og træne Mc´ister til større evne ( og det samme med bilister). Og der er nok flere ting man kunne gøre for at gøre folk mere kompetente og beviste.

Den farligste faktor er at det kommer snigene og forholdvis skjult . bare se hvordan vi kan sidde og hakke på hinanden hér ...

• #226   7. feb 2015 Læg mærke til, at der ingen protester var, da man hævede bødetaksterne/straffen for at køre for hurtigt i områder med vejarbejde!

Så længe bøderne og kontrolforanstaltningerne er velbegrundede, brokker trafikanterne sig ikke.

Ovenstående er også et skud for boven til dem, som kalder os klynkere, som ikke har respekt for loven.

• #227   7. feb 2015 #224
    Man kan da fyre den af mellem Slangerup og Taastrup, og det er jo der de fede veje er smiley smiley

• #228   7. feb 2015 Denny T

Hold da helt Maule. Jeg har været næsten samtlige steder på det kort i dag, i bil, uden at se en eneste fotovogn eller et eneste blink. Enten passer det ikke, eller også har jeg været helt usædvanligt sløv. Jeg har ikke kørt vildt stærkt, men det har ikke været helt legalt, min GPS har lyst rødt mange gange!

• #229   7. feb 2015 # Knud

Ja det er da er lidt utroligt, hvis du ikke har set bare en vogn

• #230   7. feb 2015 Det har jeg ikke, men har du kortet fra en af de GPS services folk indrapporterer til - de er nemlig ofte meget fejlbehæftede!!!

• #231   7. feb 2015 Ja billedet er fra den Fartkontrol.nu

• #232   7. feb 2015 HM-jeg får da nok en helvedes masse indbetalingskort smiley og billeder

Kommentér på:
Faren for bøder, koster lysten til din mc?

Annonce