Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn? Uden horn
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   12. jun 2015 Hvorfor ikke bare futte i Thansen og købe et?

• #2   12. jun 2015 Jeg synede min i går. Tilfældigvis prøvede han slet ikke hornet af, som ikke virker. Nul fejl. Du vil højest får en anmærkning. Men har du heller ingen refleks bagpå, og den lille positionspære foran er udgået.. så går det ikke.

• #3   12. jun 2015 Sæt dog det horn på inden du kommer til syn, det er jo ikke så tosset at kunne dytte lidt når nu gamle Fru Olsen er ved at bakke hen over dig smiley

• #6   12. jun 2015 Det er jo en dum en at få en anmærkning på hvis det er
    http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/universal/horn/horn-krom-12v/n1688887459/pn1688887486/
    50 Kr det er billig hvis det kan spare dig for en omsyn,

Er dog mere spændt på hvad de siger til dine Ventilhætte, har snakket med en i Tirsdags der fik en anmærkning fordi der ikke var metal Ventilhætte på men i plast ?
    Ja jeg fatter ikke noget af det, men har hørt om det før men første gang jeg har snakket med en
    Hvis det er tilfældet så er det 2 Stk af disse
    http://www.thansen.dk/bil/daek-og-faelge/tilbehor/ventiler-og-haetter/krom-haette-for-ventil/n-1839779837/pn-1839779834/

• #7   12. jun 2015 Jeg tror han vil dumpe den..

Hvis det er der, men ikke hvirker, så får du en anmærkning. Jeg er ret sikker på at den ikke kan gå igennen, hvis det slet ikke er der.

(hvis det vel at mærke er en seriøs synsmand, som tjekker tingene igennem).

• #9   12. jun 2015 Hvorfor slår folk ikke bare op og ser hvad reglerne siger i stedet for at kloge sig på 10 forskellige måder! Og nej det er ikke synsmanden der selv bestemmer hvordan regler er. Det er hans forbandede pligt at følge reglerne korrekt.
    Det er i øvrigt lige så alvorlig en afvigelse, at påpege fejl som ikke er berettiget i forhold til reglerne som det er at undlade (glemme) at påføre fejl til synet.
    Alle fejl vedr. horn (lydsignalapparat) er betinget godkendt altså en anmærkning.

profilbillede
  • #11   12. jun 2015 Jeps Steen.

Men vi er vel også enige om, at en fejl ikke er det samme som en mangel?

Min tidligere VT1100 dumpede syn pga. manglende nummerpladelys (altså det var slet ikke monteret). Som han sage ''havde det været der, men ikke virket, så havde det bare været en anmærkning''.

Det giver vel også meget god mening, at en sysnmand ikke kan anmærke en fejl på noget som ikke er der? (og som derved ikke kan synes?)

• #12   12. jun 2015 Alle fejl vedr. refleks bagpå er også betinget godkendt. Men manglende eller forkert farve positionslys giver et omsyn. Hvis pæren bare ikke lyser er det også kun betinget godkendt.

profilbillede
  • #13   12. jun 2015 Læste lige dit skema... det gav svar på overstående smiley

• #14   12. jun 2015 Generelt gælder at hvis en lovpligtig lygte mangler, har forkert farve eller placering giver det omsyn, hvis den ikke virker eller er defekt er det betinget godkendt.
    Dog gælder et en manglende fremad- eller bagudrette markeringslygte på køretøjer hvor det er lovpligtig kun dømmes til betinget godkendt. Da disse køretøjer i forvejen også har henholdsvis pos.lys og baglys for og bag.

• #15   12. jun 2015 Hvis nogen skulle være interesseret så er her den komplette fejloversigt:

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/91868B977B324BB88545D7C70B4E3E94.ashx

• #17   12. jun 2015 Jo der er nogen der tjekker synsmanden og om det sker finder synsmanden og køretøjets ejer først ud af når synet bliver afsluttet. Som kontrolsystemet er i dag bliver køretøjet låst af Trafikstyrelsen når synrapporten bliver udskrevet og der står skrevet på rapporten:
    "Køretøjet er udtaget til kontrolsyn.
    Trafikstyrelsen har den xx-xx-xx kl. 12:34 udtaget køretøjet til kontrolsyn. Det betyder, at en inspektør fra Trafikstyrelsen om et øjeblik vil ankomme til synshallen for at tjekke, om køretøjet er korrekt synet eller omsynet. Køretøjet skal blive i synshallen, indtil kontrolsynet er gennemført – dog højst en time fra udtagelsen.
    Fjernes køretøjet fra synshallen, inden kontrollen er gennemført, bliver synet ikke registreret, og synsrapporten vil ikke være gældende. Det betyder, at køretøjet skal møde til fornyet syn eller omsyn, inden en eventuel synsfrist udløber."

Dvs. der er ikke mulighed for at ændre på det der er indberettet og synshallen må stå til regnskab for de fejl der er begået med dertilhørende sanktioner.

• #19   12. jun 2015 Ja, det er en luderbranche. Og nogle synshaller mangler både evnen og viljen til at udføre deres arbejde korrekt.

Kommentér på:
Syn? Uden horn

Annonce