2.817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

Hvor lang tid i top fart? Hvor lang tid i top fart?

Hej, jeg sad og snakkede med en kammerats far, som bor i schweiz og tager turen frem og tilbage i sin (tunede) Ausi RS4 som på bænk skyder lidt over 310 på toppen, som han udnytter meget på autobahn... Han sad og grinte lidt af motorcyklers top fart for som han sagde havde han da flere gange prøvet at et missil prøver at følge med ham, men og det kan de lige i 10-20 sekunder så falder de fra... vi talte lidt om at det nok godt kunne være de blev lidt for varme.. nu har jeg ikke selv en 300 kmt raket så jeg kom til at tænke på hvor lang tid kan f.eks. en blackbird eller busa holde på toppen.. eller måske en peppet liter maskine.. hvor lang tid vil den lege deroppe i topfarts området omkring de 300.. hvis folk har villet lege der..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lang tid i top fart?
  • #1   7. dec 2006 Det er noget med at en Busa opbruger bagdækket på 17 minutter og mon ikke det gælder andre cykler med den hastighed. Derudover er der kun ca 17 liter benz i tanken og de holder ikke længe når nålen viser 340 i timen...kan jeg skrive under på

  • #2   7. dec 2006 Tjaeh.. det er måske heller ikke det mest behaglige at køre 300-ish på bike? ... sikkert heller ikke i bil smiley

    Man altså de 10-20 sek var VED topfart? Det var ikke ved fx 280 km/t og så Audien lige tager det sidste?


  • #3   7. dec 2006 hvis i har set Ghost Rider (Upsala run) der kører han næsten 300km/t hele vejen og jeg mener at afstanden er 67 km , jeg tror ikke det kan være pga varmen at cyklerne i Schweis ikke kan følge med , jeg tror nærmere at det er pænt ubehageligt at ligge i slipstrøm fra en bil i den hastighed i længere tid...

  • #4   7. dec 2006 Meget muligt.. nu har jeg kørt med manden hvor han lå på de 280 og bilen ligger klippe stille.. Slipstrømmen er nok også en ganske god faktor... Tjaa... nu ved man jo heller ikke hvor meget GRs busa er peppet op.. men slistrømmen er nok et rigtig godt bud sammen med det faktum at det kræver nosser at kører 300 over længere tid på en cykel smiley

  • #5   7. dec 2006 Ja sådan en Audi er nu en lækker slæde!!! savle!

  • #6   7. dec 2006 Hmm.. hvis vejen er til det kan man sagtens køre omkring 10-20 km med topspeed "300 kmt" det er meget belastende at køre den fart ret meget længere syntes jeg, derimod 260 kmt kan man holde den på rigtig længe "snildt 50 km" det skal så siges at min idealfart på autobahn ligger på 160 kmt når man skal køre rigtig langt, og ja, audi er bestemt en lækker bil, som man ikke skal tage fejl af, det med at de falder fra, er sikkert fordi at der ikke er nok at gi af, en busa ville overhale audien før han trækker sig tilbage, og jeg ville sikkert også forsøge.. smiley

  • #7   8. dec 2006 er det en spøg, vil gerne prøve en 200km tur mod ham næste sommer, taberen giver en druk tur med det hele!!!!!!!!!!. tro mig har ikke noget imod at tabe men ved hvad en rs4 kan og har ikke noget imod at tage kampen op, mvh tjm

  • #8   8. dec 2006 har kørt grænsen hamborg med 100% åbent spjæld ......den eneste begrænsning er dine nakkemuskler..........

  • #9   8. dec 2006 Hmm Thomas

    En RS4 kan lige præcis 248 km/t standard smiley


    Det er lige indtil den bliver tunet, som den omtalte model og begrænsningen fjernet smiley


  • #10   8. dec 2006 248km/t uden tun...

    En FZR 1000 kan vel 260-270 ægte km/t måske endda lidt mere ..

    Tror dog næppe at der er tankkapacitet nok til 200 km med 260km/t :-|



  • #11   8. dec 2006 Kører selv Bird og kørte fra Skagen til St Tropez her i sommers, 4-1 potte dyno nåle kn filter etc.
    da jeg kørte gennem tyskland var der ikke nogen biler eller mc jeg mødte der kunne tage mig i topfart men klart det er nemmere at køre stærkt i bil, du har 4 hjul og ska ikke regne med vind og vejr på samme måde. det ska lige siges at jeg havde corbin side tasker og en tanktaske på.
    Corbin side tasker er strømlinede har samme form som tanken og de ikke til at mærke. Derimod tanktaske Kan mærkes og da jeg kun havde stroppet den foran og bagved magnet begyndte den praktisk talt at hoppe og danse flyve i den fri luft ved de 300. Robert en englænder i en Ferrari som jeg mødte i Frankrig klokkede mig på sin gps til 304 så blev det for farligt med tasken samt for hårdt for nakken, men vi gjorde det af to gange for at være sikre af ca 3-5 minutter. har 24 liter i tanken og fuld skrue betyder knap 250 km på en tank. Det ska lige siges at jeg kun vejer 66 kg, generelt er er 270 stykker en fin march hastighed på en bird og med hovedet under glasset uden bagagen, hmm må prøves


  • #12   8. dec 2006 Nu er min kammerats far en meget sjov person der godt kan lide at tage lidt pis på politiet... En dag han kom kørende af en af de hastigheds regulerede strækninger ligger der to biler i ydre banen og blokkere.. han blinket med forlygterne af den bagerste af de to, som vidste sig at være en civilbetjent igang med en jagt...kort fortalt; han fik en bøde og en god historie..

    Men han siger at han nupper godt 320 km per tank ved en snit hastighed på 280 (speedometeret har en misvisning på ca. 1,5 procent) og som sagt så opdager man det ikke når man er passager at han kører i de hastigheder...

    Men det kan godt være at han aldrig har mødt nogen som enten har haft en hurtigt nok cykel eller modet til at gennemfører en overhaling... men en standard busa løber jo ikke ligefrem fra ham som sådan...

    Men det er nu cool at en stationcar har så gode køre egenskaber.. hvis dog bare det var en multipla så var alle mænd klar til at køre i det monstrum smiley


  • #13   8. dec 2006 Citat Tore
    "Men han siger at han nupper godt 320 km per tank ved en snit hastighed på 280 (speedometeret har en misvisning på ca. 1,5 procent) og som sagt så opdager man det ikke når man er passager at han kører i de hastigheder..."

    Så er man enten grønlænderstiv eller totalt ude af trit med hvad der sker omkring en ..

    Jeg har kørt 250 km/t (som passager) i en Saab 9000 Turbo og det mærker man .. selvfølgelig virker det ikke som om man kører 200 km/t i en Fiat Uno men det er helt klart noget som man ligger mærke til....

    en standard Busa løber 300 km/t +/- 5 km/t og den har en noget kraftigere acc. grundet laangt flere hk/kg så mon ikke at den nok kan løbe fra en RS4 !?? Det tror jeg nok at den kan....


  • #14   8. dec 2006 Tjaaa.. jeg vil nu sige at det føltes som om han kørte 130 hvis man ikke kiggede ud af vinduet (sad og snakkede med min kammerat eller sov), jeg kan ikke andet end sige at du blivert nødt til at tage mit ord for at det er en super stabil bil selv ved meget høje hastigheder...
    jeg ved ikke hvad antal heste han er endt med, men hans vægt/hk ration er nok lige under 4 kg per hk...

    Men for at klargøre hvad jeg mente så var det hvis han kører 270 og en busa løber op bag ved ham, og han vælger at give den fuld æde med speederen i bund, så løber busaen ikke let fra ham, da de sidste kmt er hårde specielt på en mc.. det sagt jeg tror da godt en busa kan løbe fra ham i acceleration... men det vil ikke være et twist i gassen og så er han en prik i spejlet... men igen.. jeg kan ikke udtale mig så meget om det, da jeg ikke har løbet en super tourer helt ud...


  • #15   8. dec 2006 Hvilken RS4 er det ? (Årgang) Hvor meget er den peppet ?

    En RS4 årgang 2005-> vejer 1710kg og har 420hk. Det giver et vægtkraftforhold på 4,07 kg/hk. Til sammenligning så vejer en Hayabusa 215 kg og har 175 hk. Det giver et vægtkraftforhold på 1,23 kg/hk. Alene det gør at Hayabusaen har en meget kraftig acc. ift selv så potent en bil som en Audi RS4. En RS4 går fra 0-200 på 17,5 s, en Hayabusa gør det på 8.0 s.


  • #16   8. dec 2006 jeg vil nu også gerne lave en accelerationstest mellem den familie container og min egen bird, jeg tror ikke en "stiv julenisse" på at den kan følge med hverken med min bird eller en standard busa.....

    Og ang. at ligge længe deroppe og rodde omkring de 300, så tro mig det er sygt hårdt i kroppen ,og meget anstrengene, for der skal sgu holdes fast og reageres lyn hurtigt.... og det går for alvor HURTIGT på 2 hjul,....

    MVH
    kenneth


  • #17   8. dec 2006 Hvis den rs4 er godt modificeret så har den vel et sted mellem 550 - 650 hk..
    Og hvis den har det er jeg ikke et sekund i tvivel om at den tager en mc på toppen! men også kun på toppen!
    En motorcykels største problem er vindmodstand!!
    Selvfølgelig acelere en motorcykel fra en bil grundet vægtkraftforholdet!
    Men byg en bil med samme forhold som førnævnte busa! Så har motorcyklen ikke en chance i nogle af deciplinerne!


  • #18   8. dec 2006 Denne her:
    (link fjernet)
    har jeg jordet en BMW K1200 what ever (den gule med checked flag på underkåben) fra 70 - 200 km/t. 3. og 4. gear i Saleen'en. Og han blev sat rimelig eftertrykligt.

    Denne her:
    http://affordablesupercars.dk/2003%20Cobra.htm
    køre fra min R6'er i alle discipliner. Den er også ca. 10,5 på en 1/4 mile @ 230 km/t - Det er altså 230 på 402 meter!!!!!. Her tror jeg simpelthen ikke, at selv en RS4 kan følge med - men har ikke prøvet.

    Begge er gadebiler på nr. plader. Men min R6'er køre fra dem begge når vejen snorer sig godt. Her er Saleen'en bedre end Crobra'en. Sidstnævnte er simpelthen for kraftig.

    CB


  • #19   8. dec 2006 Citat" Det er noget med at en Busa opbruger bagdækket på 17 minutter og mon ikke det gælder andre cykler med den hastighed. Derudover er der kun ca 17 liter benz i tanken "

    Den holder ikke længere,,, Det citat er fra 98/99 med de på den tids eksisterende dæk fra dengang. Og tankindholdet er ikke 17, men 22 liter.

    Hvis man samligner det gamle Metzler Z3 dæk som i sin tid var et af højfartsdækkene (hvis ikke det første), og så med et Pilot Power, så vl jeg vove at påstå at der er ca. DOBBELT så mange km i det ved hård kørsel.

    Men som Kenneth skriver "at ligge længe deroppe og rodde omkring de 300, så tro mig det er sygt hårdt i kroppen " Så er det nok det der bliver faktoren for hvor længe man kan holde det ud. Medmindre man er en meget lille Pedrosa som kan krybe helt i læ bag kåben og ikke blive revet i.

    Jeg har fortalt til visse personer om min blæreoplevelse i år , om den nye Ferrari F430 som jeg tog i mellem-acc ude på motorvejen (A1 frankrig) og der startede jeg bag ham. Og jeg er sikker på at jeg ikke kan følge med den på toppen,, Men det tager lang tid for sådan en bil at komme derop, så der ha motorcykler en stor chance ved hver gang at der skal passeres andre bilser osv, For hvor længe kan man ligge med topfart i tyskland/frankrig uden at møde andre traffikanter ??

    Konklusion: Så selvom Tore's kammerats far har en audi rs4 med top på 310, så får han seriøst svært ved at køre fra en hurtig mc


  • #20   8. dec 2006 Hvad er en Busa's 1/4 tid/hastighed?

  • #21   8. dec 2006 Et lille eksempel til sammenligning.

    Jeg lå på min helt standard Gixxer 750´er med 135hk bag en Audi RS6 og ville gerne forbi. Ved omkring 140 km/t trækker han ind, og jeg ligger mig ved siden af ham, og lukker så op.. Det samme gør han, jeg kørte i 4 gear, og gearede <i>ikke</i> ned.
    Jeg trækker klart fra ham, men jeg var da overrasket over hvor godt han trods alt hang på, det er den bil jeg har mødt der hang bedst på, helt sikkert.
    Jeg skulle fra længere fremme, så den kom ikke over 260-265 km/t på mit speedometer, men der var jeg stadig den der trak fra, han kunne <b>ikke</b> hænge på... Og min er altså langt fra en Busa.



  • #22   8. dec 2006 Jeg vil nu heller ikke sætte penge på en bil i forhold til en hurtig MC over en kortere distance.

    De fleste MC'er med 600 ccm og opefter accelrerer under 4 sec. fra 0-100. Det kræver selvfælgelig noget teknik af MC'isten at køre den optimalt, meeenn.. Mange MC'er går over 100 km/h bare i første, så mon ikke man kan få den under de 4 sek. selv om man er amatør (hvis det er en racer).

    Mig bekendt er der ikke mange biler der accelrerer under 4 sek. Når det så er sagt, er det lettere at skifte op gennem gearene efter 1. gear. Jeg vil næsten vove at påstå at eksempelvis en busa, bird, zx10/12 osv. Er oppe på de 300 langt hurtigere end RS''eren. Hvilket jo gør at bilen skal køre væsentligt hurtigere end 300, for overhovedet at indhente MC'en. Min pointe er at, ser man teknisk på det, så tror jeg MC'en vinder. Tester man det i real life, er det vel et spørgsmål om køreteknik og erfaring.
    Det er mere krævende for MC'isten i det lange løb.


  • #23   8. dec 2006 Bob citat "Er oppe på de 300 langt hurtigere end RS''eren. Hvilket jo gør at bilen skal køre væsentligt hurtigere end 300, for overhovedet at indhente MC'en"


    Mener at enten topgear eller fithgear havde sådan en test, med en Porsche med en top på 320 (iflg pgr.) og en honda cbr rr 1000

    Der var profesionelle kørere til begge køretøjer, og strækningen var på 1 km eller mere. Afsted det gik og hondaen var bare væk, Den strøg over mål linien med topfart og det nåede porschen aldrig..

    Så det ville kræve en meget lang uafbrudt strækning for selv en hurtigere bil, at indhente en hurtig mc


  • #24   8. dec 2006 Hayabosa:

    Lige min pointe. Har faktisk set den test du omtaler.


  • #25   8. dec 2006 smiley

  • #26   8. dec 2006 Fordi en bil kører 310 i bænk er det næppe muligt at gøre det på de virkelige veje.. der skal altså flyttes rigtig meget luft ved 310 km/t, og speedometer kan man ikke rigtig regne med ved den hastighed..

    Jeg tror de MC'er han har mødt har trukket sig selv fordi de ikke gad højere.. bare fordi man har en hurtig mc er det ikke sikkert man har lyst til at køre 300 km/t smiley

    og med hensyn til acceleration, der kan den RS godt pakke sammen..

    Vi har vel allesammen set filmen med en dodge viper tunet til over 800 HK som kører omkring lige op mod en busa i standard (busaen trækker vist lidt fra),

    tvivler på hans RS har bare tæt på den samme kraft som en tunet Dodge viper smiley


  • #27   8. dec 2006 og det med speedometer misvisning på 1,5 % hvordan har han fundet ud af det? ved lav fart er misvisningen måske ikke så stor men ved høj fart kan det ændre sig en del.. har han målt misvisningen på speedo ved høj fart?

    jeg tror ikke den RS kører en dag over 290 på de virkelig veje..


  • #28   8. dec 2006 RS4 har 420 hk med den tunede viper på 800 hk

  • #29   8. dec 2006 Hayabosa !

    Så også det indslag i topgear. Det var en lidt ældre bane racer ( med en topfart omkring 300 ) mod en cbr600, hvor føren af cbr'er var en lyshåret kvinde/pige, efter kun 1000 meter var Porschen over 4 sekunder bagved Hondaen, og vejgrebet var ikke det bedste idet det småregnede.


  • #30   8. dec 2006 var det "kun" en 600 ccm, ?

    Jeg huskede det som en 1000 ccm.

    har ledt efter filmen, men kan ikke lige hitte den, ;-(


  • #31   8. dec 2006 Ifølge denne side http://autos.aol.com/article/power/v2/_a/audi-rs4/20060523165609990001

    the RS4 is rather zippy: 0-62 mph takes just 4.8 seconds, 0-125 takes 16.6 seconds, and top speed has to be capped at 155 mph.

    0-100 4,8
    0-200 16,6
    top 250 pga begrænsning


  • #32   8. dec 2006 Pizzabager: "og det med speedometer misvisning på 1,5 % hvordan har han fundet ud af det? ved lav fart er misvisningen måske ikke så stor men ved høj fart kan det ændre sig en del.. har han målt misvisningen på speedo ved høj fart?"
    Med mindre Audi bevist har programeret fejlvisningen højre ved høje hastigheder vil fejlvisningen være linær hele vejen igennem - altså lige mange % af den rigtige hastighed. Det eneste der kan ændre på det faktum er hvis baghjulet laver spin (og føleren - opto coupleren - sider på gearkassens udgående akse eller baghjulet selvfølgeligl).


  • #33   8. dec 2006 Cb

    Selvfølgelig laver biler /bikes hjulspin ved topfart, bla pga vindmodstand og rulle modstand..

    Jeg ved ikke hvor meget en RS4 laver ved topfart,, men jeg har læst en test med en busa der ved topfart laver 6% hjulspin,, det er også derfor at det koster dæk jo hurtigere du køre


  • #34   8. dec 2006 Bo, Yep - jeg har hørt at det var 6 km/t med det er underordnet. Udmildbart vil jeg dog tro at en MC laver mere end en bil - større cw pr. cm2 dækflade

  • #35   8. dec 2006 ... derfor tror jeg at det hjulspin en bil laver ikke har noget betydning - især i en 4WD

  • #36   8. dec 2006 Hvis ikke busean kan køre fra audien så køb en zx12er ,den kan ;o)........

  • #37   8. dec 2006 Der ligger en lille film med en m5 der racer mod en fireblade, der blev bladen altså den lille. Tror den har været oppe og vist i dette forum. Kan bare ikke lige finde den igen, mener også der var en Gixer men er lidt i tvivl. Vil ikke køre om kap med de biler på autobanen selv om jeg så kunne. Har prøvet med en ubestemmelig Porche på motorvejen til Århus den var da heldigvis begrænset til 250 hehe.....

  • #38   8. dec 2006 Ej come on, der henvises til mange film ang. biler vs. MC'er, men kan vi få nogen links?! smiley

  • #39   8. dec 2006 Den med porchen og cbr'en... Det var på discovery i programmet big big bikes, og det VAR en cbr1000rr

  • #40   8. dec 2006 Der er et festligt et klip her:
    http://www.youtube.com/watch?v=UXY5hWOtgOI


  • #41   8. dec 2006 Når vi nu bevæger os væk fra de teoretiske betragtninger, så fløjter jeg tre fire gange pr år ned gennem Tyskland. Jævnlig løber jeg sammen med MC-under "dørtræk". De kører ofte fra mig, ved marchhastigheder på 180-210 km/t, men over bare 50 km afstand, falder de næste altid tilbage.

    Jeg tror simpelthen det er for anstrengendefor dem. Dertil kommer rækkeevnen på en tank petroleum.

    Som langturstransport er en kvik bil, med lavr støjniveau efter min mening en hel del hurtigere, end selv den hurtigste MC - om ikke andet så på grund af tankningen. Kører jeg 180, tilbagelægger jeg 15 km på den 5 min, det mindst tager at tanke en cykel!


  • #42   8. dec 2006 Jeps. Det er vidt ingen tvivl om at stor tank er lig lang rækkevidde. Også ved høj fart.

    Men hvad angår hastigheder i bænk, så kan de ikke bruges til ret meget. Der er 30'er knallerter hehjemme der går 200 i bænk. (Ok fair nok, den nævnte knallert er også GPS'et til over 140. Men igen. Bænk dur ikke til hastighedsmålinger.


  • #43   8. dec 2006 Her er det ikke let at være AUDI smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=92HaPipzO8c
    Eller HONDA for den sags skyld...


  • #44   8. dec 2006 nå ja ok det var en m6 der gav de mc'er røvf...
    desværre men den kører altså også ret stærkt..
    http://www.youtube.com/watch?v=L_RgzAP5alM


  • #45   8. dec 2006 Så jeg rigtigt?
    skrev nogle af jer at en bil/mc laver hjulspin ved topfart?

    Vil da mene det ikke kan passe, medmindre man har sindssygt mange heste.. for hvis et hjul slipper, så vil det da spinne vildt da de færreste f.eks biler har diff på..


  • #46   8. dec 2006 Det var vel fra starten et spørgsmål om topfart og det har jeg ikke fundet på.....

  • #47   8. dec 2006 Altså jeg har sku ingen respekt for biler. På min 600 gixxer rykkede jeg en tunet audi med ca 550hk og min TLer har jeg OWNET en mercer med 612hk og 1000nm.. En bil kan intet efter 200.

  • #48   8. dec 2006 Desværre ked af at sige det, men der er da et par film der viser noget andet........

  • #49   8. dec 2006 Nik -> det er netop efter 200 en bil kan noget... Motorcyklen vejer meget mindre og kan accelerere hurtigtigere til 100 og 200.
    Men når man kommer over den hastighed har bilen meget mindre luftmodstand i forhold til effekten...
    Se hvor mange superbiler der væsentligt langsomere fra 0-100 men kører væsentligt hurtigere på toppen.
    En bil med almindelige dæk kan ikke overføre kræfterne til asfalten effektivt nok ved lave hastigheder...

    Vi kommer aldrig til at kunne følge med bilerne (rigtige sportsvogne), men vi kan tage dem i acceleration op til en vis hastighed.
    Desuden har vi ikke brugt så mange penge og vi har det garanteret sjovere!


  • #50   8. dec 2006 gi mig nummeret på den audi fætter og lad os mødes til sommer he he he god jul til alle

  • #51   8. dec 2006 Duncker D 164hk på baghjulet er desværre ikke altid nok. Der er nogle i bil der tør og KAN holde på længere end vi KAN/tør men er der biler nok på vejen er de da velkomne, som ham i Nik's Mercer han ville også køre mod mig til Randers fra Aalborg men bakkede, jeg kunne komme igennem (andre biler) før ham og det skal man ikke så mange gange før bilen er lost. Men lige ud og ikke andre biler, NEJ TAK fra mig.....

  • #52   8. dec 2006 Hej erik det var nu osse mest en joke *S* nu kan vi istedet glæde os til vi skal køre igen ,mon så ikke du skal med på flere ture erik igen

  • #53   8. dec 2006 Det er da mit håb, og du kan ta det smiley

  • #54   8. dec 2006 erik har du set disse billeder
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=150


  • #55   8. dec 2006 Nu var jeg jo heldig og ligge foran meeen såent blir det jo nok ikke ved med..........


  • #56   8. dec 2006 Ja, det havde jeg godt nok og jeg er også blevet mobbet lidt......


  • #57   9. dec 2006 Ikke for at jeg skal lyde som om jeg spiller smart eller er en blærerøv, men lad mig tage min nye zx6r og tage ham fra 0-topfart, og jeg vil grantere for at han får røv.. har "kun" kørt race i 7 år, men vil jeg væde med er nok til at han kan komme til hver en tid.. Er næsten sikker på vi kan tage en strækning på 5 km og jeg stadig tager ham.. Ligemeget om det er sving eller ligeud..

    Suk, ved der er nogen der vil rette mig og kritisere det jeg skriver.. smiley


  • #58   9. dec 2006 zx6r,,, 5 km,,, han har nuppet dig,,,

  • #59   9. dec 2006 Come on..

    Manden skriver at den 310 ægte km/t på toppen! Lad og antage det er korrekt da det ikke er urealistisk! Så vil jeg godt se den mc der køre 311 km/t

    Der er ingen tvivel om at en motorcykel er hurtigere lige ud fra o-? Det behøvet man ikke at have haft fysik på særlig høj niveau for at regne ud!
    Men så snart vejen ikke er lige mere så har mc'en problemer igen! Mener at GR køre nurburgringen på 9.xx minutter og tøsen køre den 10.02 i en ford transit!

    Forskellen er bare.. at det koster en brøkdel at få noget der rykker!!


  • #60   9. dec 2006 Den før omtalte Mercer (Kleeman 5oo) den skulle gå 0-310 på 24sek. ved ikke hvor meget der er drøm og hvor meget sandhed..... men er det sandt skal der altså en rimelig mc til for at hænge på..... og så ellers op hvor solen ikke skinner, det er kun et problem på autobahn. I Danmark er der så mange biler at det aldrig vil blive et problem for en mc.....og så tænker jeg manden har betalt over 2mill. for at kunne race mod en maskine der koster over 200K. Der skulle ligge en video et sted med en der kører Aalborg- Randers på 13min. på en Busa, det gør ikke ret mange biler, hvis ikke det er ingen.......

  • #61   9. dec 2006 Nogle der har et link til den Aalborg-randers video?

  • #62   9. dec 2006 Tror ikke du finder den på nettet men måske en bruger her der har den liggende, har ikke selv set den, men for mig at se er det en gennemsnit hast. på omkring 250...

  • #63   9. dec 2006 Så fik jeg i min tømmermands rus læst tråden igen smiley

    1) jeg har aldrig snakket om acceleration fra 0 af.. jeg kører selv mc og ved hvad de kan.. jeg mener accelerationen fra f.eks 270 til top..

    2) audis s serier har alle en misvisning på 1,5 procent på speedometeret.

    3) Audien er en 2001er med dunlup experimental highspeed dæk, som han og nogle få andre rs4 ejere tester... præcists hvad han har fået lavet i motoren ved jeg ikke...

    Bilen løber over 300 ægte kmt (hvis man bare fjerner blokeringen så løber bilen til 285).

    Men mit originale spørgsmål var jo om busaen og sådanne cykler kunne holde til at kører over længere tid i de hastigheder, og som flere af jer beskriver, så kan de, ergo må det være føreren der vælger ikke at følge med.. tror heller ikke det er sjovt at ligge i slipstrømmen fra bilen...

    Og så.. om det er en bil eller motorcykel der er hurtigst på en given strækning, kommer meget an på hvordan svingene er lagt, samt hvem der fører køretøjerne.. Jeg tror ikke der er mange mcister hvis overhoved nogen der kan følge med schummi i en enzo... (man må vel efterhånden sige at han har prøvet det dersens heste biler en del gange)

    Omvendt så jeg en Gallardo mod en 999 på en bane for 5th gear, og der var 999eren 0,4 sekunderhurtigere.. men der var det en af 5th gear værterne der kørte lamboen og det var en prof. road racer der kørte ducen.. havde det nu været the stig mod den samme.. ville det nok havde set anderledes ud.


  • #64   9. dec 2006 ja tråden fik hurtigt et andet indhold end du lagde ud med at spørge til...

    og lige for at slutte endnu et sted derude hvor det ikke var meningen at det skulle ende så vil jeg sige at selv om The Stig er en endnu ukendt racerkærer så er den omtalte vært for 5th Gear en klasse racerkører nemlig Tiff Needell og hans præstation i Gallardoen kan næppe gøres meget bedre af andre heller ikke The Stig.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Tiff_Needell


  • #65   9. dec 2006 Kristian 8000


    Gr nupper banen på 8,24



  • #67   31. dec 2006 Meget underholdende sti denne om biler vs. MC-
    prøv at chekke disse klip:
    R4 mod en Suzuki af en slags http://www.youtube.com/watch?v=gulQRG6N2-E
    Lambo vs. DUC
    http://www.youtube.com/watch?v=DaiMfyP-N5A
    Eller hvad med en Trans Am TURBO mod en Thundercat
    http://www.youtube.com/watch?v=gRsm6wkATS8
    Her er det så en helt fantastisk Blade der får røv af en Supra Turbo (Hvis bare Bladen også havde turbo så...)
    http://www.youtube.com/watch?v=d_YBQf2tyPo
    Så er der et af de ældre klip men...
    Racecar vs. Motorcycle vs. Bowerboat
    http://www.youtube.com/watch?v=2mUBCNg3xO8
    R1 vs. Carrera
    http://www.youtube.com/watch?v=KnuqiHuLDkQ
    Den med den blondinen og porchen kunne jeg desværre ikke finde! God fornøjelse


Kommentér på:
Hvor lang tid i top fart?

Annonce