1.851 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Cafe racer pris.... Cafe racer pris....

Efter at have set en del vilde priser på cafe racer af mere eller mindre ombygget stand blev jeg lidt nysgerrig på om der er nogen herinde der har købt en og "tør" fortælle det samt hvad de har givet.... Det er ikke for at pege fingre er bare lidt nysgerrig. Samt evt billeder af det. Andre ombygget cykler er også velkomne. Og det skal ikke være nogen man selv har sat til salg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cafe racer pris....
  • #1   5. jun 2016 Jeg byttede min gamle CB550 for en anden cykel, som jeg så solgte for 20.000 kr. om jeg fik for lidt, eller jeg bare er dårlig til at bytte ved jeg ikke..

Når det så er sagt, så synes jeg også de gamle 70'er cykler er steget en del i pris - det er jo efterhånden svært at finde en der ikke er skruet til ukendelighed.

• #2   5. jun 2016 Folk holder kortene tæt til kroppen ang hvad de har fået for deres caféracere, det gør det svært at prissætte maskinerne.

• #3   5. jun 2016 Bemærk også at såfremt en MC har renoveret motor mv. - så er prisen en helt anden. De dage hvor man kunne få honet cylindre for 500,- er forbi...

Har en BMW Scrambler på. Har givet 9000,- for donorcyklen.

Har givet 20000 indtil videre for dele og arbejdsløn til cylinderservice osv.

• #4   5. jun 2016 Fik renoveret en cb400f for mange mange penge, og ombyggede den lidt, og solgte den for alt alt for lidt. Sådan kan det gå...

• #5   5. jun 2016 Er mest interesseret i priser... ved godt nogle smider 30.000 kr efter en cykel der kun er 15.000 kr værd. Og hver sin hobby...
    Jeg var mere interesseret i og høre på nogen faktiske priser som folk har købt eller solgt for. Og ja standen kan svinge...

• #6   5. jun 2016 #1 og din gamle Honda er nede i 27.000kr nu.

Det er de færreste hjemmebygget maskiner, der har en værdi bare i nærheden af det sælger forlanger. Denne er en af de helt slemme
    http://www.motorcykelgalleri.dk/honda-cb400n/id-181904
    Hjemmelavet beslag til montering af bagstøddæmpere, tape på luftfilteret, knopdæk (som intet har med en caferacer at gøre, højt styr og sikket også skåret lidt i bagerste del af stellet.

At den så slipper igennem et syn, med eneste bemærkning om en manglende refleks er over min fatteevne. IMO er den ikke mere end et par tusinde værd. Selv ved 5.000kr vil sælgeren kunne more sig over den gode pris.

• #7   5. jun 2016 Derfor jeg efterspørger folk der har solgt/købt og ikke hvad folk tror de kan gå for den...

• #8   6. jun 2016 Købte min Suzuki gs750 1977 for 14.500kr lettere ombygget og uden plader. Den står mig nok i omkring 20 nu. Se billeder på min profil..

• #9   6. jun 2016 Tror du stiller et ALT for åbent spørgsmål .. Der findes ombyggede ældre cykler, som samtidig er blevet kult og steget vildt i værdi . EX: Z900, CBX og bla bla. Og nogle at de cykler er også bygget om til café racere.

2. Nogle af de kult cykler er også total renoveret og optimeret af kyndig hånd .. Den slags cykler kommer du til at betale mange penge for.

3. Så er de mere "normale" ældre cykler som er til at betale som er blevet gejlet . Café style, rat, bat, cat eller hvad de nu skal kaldes. Flere er rigtig fedt lavet, og har fået en masse penge drysset over sig. De cykler kan være fede, med får for det meste aldrig pengene hjem igen. Det er måske heller ikke meningen, da det bare var sjovt at lave den. Men igen, så skal man kikke GODT efter hvad man køber. F.eks. en gammel GS 750´er er måske blevet super flot, men hvis der ikke er blevet krumtap, cylinder, top, osv osv. er det STADIG en gammel GS 750´er der er lidt træt i mekanikken.

4. Så er der er gejler cyklerne som #6 snakker om. Det er en cykel som har fået lidt bling bling, dårligere køreegenskaber og lidt tape .. De er nok mere ; Det var fucking grineren at lave dem, og vi ved godt det stadig er en gammel spand, men fuck det !! . værdi ; Hvad koster en gammel spand !

SÅ intet nyt under solen uanset titler .. Er lige ved at lave motoren på en gammel Z550´er . Hvorfor ? .. Den kører sgu ellers meget godt når mekanikken er i orden og så er den betalt og det er manden glad for smiley

• #10   6. jun 2016 En rettesnor om pris / værdi af cafe racer.
    Kik på prisen for en org. mc i god stand, og se så på hvad der er brugt af stumper til ombygningen F.eks er det special fremstillede dele, eller er det lillebrors knækkede skateboard der er blevet til et sæde. Er den malet med en spraydåse, eller er den prof. lakeret, har alt været skilt ad, eller er manden gået amok med power wrap og gaffatape osv. osv. Lav så et skøn over hvor lang tid det har taget at lave den. Et par timer i garagen eller uger på værkstedet, så kan du selv begynde at fornemme hvad den den rigtige pris er.
    Vi er forskellige, nogle sælgere syntes at deres hjemmeklampede og forskruede bambusraket er fantastisk og burde koste en formue og nogle er naive nok til at betale. Men med sund fornuft kommer man langt.

• #11   6. jun 2016 Nu er der jo også stor forskel på hvordan folk bygger?
    Og fordi folk skifter et par dæk og fjerner en skærm gør det jo i sidste ende ikke til hverken en cafe racer eller noget der er custom bygget.
    Vil da helt sikkert mene at jeg har solgt de cykler jeg har lavet til en god og fornuftig pris, uden at tage røven på folk.
    så hvis det er et stykke flot og gennemført arbejde der er lavet og timerne er lagt i det, så skal og må det også koste.

Solgte min blå Honda for 48000kr uden at renovere motor.
    Det stod den nye ejer selv for.

Nu skal jeg måske have solgt min bobber, afventer svar fra skat mht afgift. Men hvad skal den så koste?

Syntes jo selv den er one of a kind.

P.:-)

• #12   6. jun 2016 tænk når det cafe style går af moden.. Jessus der er mange ombyggede klassiske cykler som nok ryger i havnen.... Købte for 2 år siden min gamle z550, (har den stadig :D) Fandt hurtigt ud af at det nok var en dum ide at ødelægge noget så nostalgisk på den måde...

• #13   7. jun 2016 Nu har cafe racer stilen eksisteret siden 60´erne, så mon ikke den også holder lidt endnu smiley

• #14   7. jun 2016 #13: Korrekt, men de har ikke altid været et modefænomen som de er pt.

• #15   7. jun 2016 Derfor smider man dem da ikke i havnen, man bygger dem bare om igen. Hvor svært kan det være.

• #16   7. jun 2016 ole l. De fleste er lavet med loop. for at gøre dem kortere, og resten af stellet sikket smidt ud.

• #17   7. jun 2016 Hvis der ikke var større problemer i denne verden, så var alt meget nemmere.
    Kan man bygge kan man også klare det uden problemer.

Kommentér på:
Cafe racer pris....

Annonce