1.851 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Cafe racer pris.... Cafe racer pris....
Efter at have set en del vilde priser på cafe racer af mere eller mindre ombygget stand blev jeg lidt nysgerrig på om der er nogen herinde der har købt en og "tør" fortælle det samt hvad de har givet.... Det er ikke for at pege fingre er bare lidt nysgerrig. Samt evt billeder af det. Andre ombygget cykler er også velkomne. Og det skal ikke være nogen man selv har sat til salg.
0 synes godt om
nov 2008
Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 30 Svar: 274
Når det så er sagt, så synes jeg også de gamle 70'er cykler er steget en del i pris - det er jo efterhånden svært at finde en der ikke er skruet til ukendelighed.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Har en BMW Scrambler på. Har givet 9000,- for donorcyklen.
Har givet 20000 indtil videre for dele og arbejdsløn til cylinderservice osv.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.844
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
Jeg var mere interesseret i og høre på nogen faktiske priser som folk har købt eller solgt for. Og ja standen kan svinge...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Det er de færreste hjemmebygget maskiner, der har en værdi bare i nærheden af det sælger forlanger. Denne er en af de helt slemme
http://www.motorcykelgalleri.dk/honda-cb400n/id-181904
Hjemmelavet beslag til montering af bagstøddæmpere, tape på luftfilteret, knopdæk (som intet har med en caferacer at gøre, højt styr og sikket også skåret lidt i bagerste del af stellet.
At den så slipper igennem et syn, med eneste bemærkning om en manglende refleks er over min fatteevne. IMO er den ikke mere end et par tusinde værd. Selv ved 5.000kr vil sælgeren kunne more sig over den gode pris.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 6 MC-er: 5 Svar: 9
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
2. Nogle af de kult cykler er også total renoveret og optimeret af kyndig hånd .. Den slags cykler kommer du til at betale mange penge for.
3. Så er de mere "normale" ældre cykler som er til at betale som er blevet gejlet . Café style, rat, bat, cat eller hvad de nu skal kaldes. Flere er rigtig fedt lavet, og har fået en masse penge drysset over sig. De cykler kan være fede, med får for det meste aldrig pengene hjem igen. Det er måske heller ikke meningen, da det bare var sjovt at lave den. Men igen, så skal man kikke GODT efter hvad man køber. F.eks. en gammel GS 750´er er måske blevet super flot, men hvis der ikke er blevet krumtap, cylinder, top, osv osv. er det STADIG en gammel GS 750´er der er lidt træt i mekanikken.
4. Så er der er gejler cyklerne som #6 snakker om. Det er en cykel som har fået lidt bling bling, dårligere køreegenskaber og lidt tape .. De er nok mere ; Det var fucking grineren at lave dem, og vi ved godt det stadig er en gammel spand, men fuck det !! . værdi ; Hvad koster en gammel spand !
SÅ intet nyt under solen uanset titler .. Er lige ved at lave motoren på en gammel Z550´er . Hvorfor ? .. Den kører sgu ellers meget godt når mekanikken er i orden og så er den betalt og det er manden glad for
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Kik på prisen for en org. mc i god stand, og se så på hvad der er brugt af stumper til ombygningen F.eks er det special fremstillede dele, eller er det lillebrors knækkede skateboard der er blevet til et sæde. Er den malet med en spraydåse, eller er den prof. lakeret, har alt været skilt ad, eller er manden gået amok med power wrap og gaffatape osv. osv. Lav så et skøn over hvor lang tid det har taget at lave den. Et par timer i garagen eller uger på værkstedet, så kan du selv begynde at fornemme hvad den den rigtige pris er.
Vi er forskellige, nogle sælgere syntes at deres hjemmeklampede og forskruede bambusraket er fantastisk og burde koste en formue og nogle er naive nok til at betale. Men med sund fornuft kommer man langt.
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 13 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 7
Og fordi folk skifter et par dæk og fjerner en skærm gør det jo i sidste ende ikke til hverken en cafe racer eller noget der er custom bygget.
Vil da helt sikkert mene at jeg har solgt de cykler jeg har lavet til en god og fornuftig pris, uden at tage røven på folk.
så hvis det er et stykke flot og gennemført arbejde der er lavet og timerne er lagt i det, så skal og må det også koste.
Solgte min blå Honda for 48000kr uden at renovere motor.
Det stod den nye ejer selv for.
Nu skal jeg måske have solgt min bobber, afventer svar fra skat mht afgift. Men hvad skal den så koste?
Syntes jo selv den er one of a kind.
P.:-)
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 49
maj 2008
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
maj 2008
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 49
maj 2008
Kan man bygge kan man også klare det uden problemer.
Cafe racer pris....