1.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Martin M
Martin M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

StarterRelæ klik StarterRelæ klik

Hej Folkens
Emnet er noget omtalt men jeg opretter afligevel en post. Min MC startede fint i vinters da jeg lige lod den køre i tomgang. Nu har jeg så vasket og malet den og nu vil den ikke starte. Relæ klikker. Jeg har haft kig på stel/jord fra batteriet den ledning syntes ret tynd.
Fra Batteri går et tykt kabel til relæbox og videre til startmotor. Jeg har prøvet at sætte en tang på de to kabler og starte men der sker ikke noget andet end klik.
Jeg har lagt et billede op af relæet
Al hjælp modtages ??
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  StarterRelæ klik
  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 28
    #1   30. mar 2018 Har du ladet batteriet op? Kontrolleret stel mellem batteri og starter? Prøv evt. at sætte startkabel direkte fra batteri til starter. Først stel, vil den ikke starte prøv fra + til starteren udenom relæ'et.

• #3   30. mar 2018 For himlens skyld, lad noget strøm på det batteri. smiley

• #4   30. mar 2018 sidder der en plade sikring på Det start relæ?
    tjekket power på batteriet?.tjekket motor ikke er fuld af benzin ?

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

#5   30. mar 2018 Batteri fuld ladet. Benzin i motor det problem havde jeg sidste forår. Husk altid at lukke for Benz tilførsel inden vinterhi. Plade sikring ved jeg ikke rigtig.
    Prøver lige de andre bud. ??

• #6   30. mar 2018 Havde samme problem her for nogle uger siden. Gav den bare noget kontaktrens og det hjalp smiley

• #7   30. mar 2018 Har du muligheden for at koble et bilbatteri direkte på dine minus og + kabler som normalt sidder på mc,ns batteri ? Dit batteri kan udmærket vise "fuld strøm" voltmæssigt, men alligevel være "faldet" sammen, så det ikke giver nok ampere til den kan starte smiley
    Har selv prøvet det smiley

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

#8   30. mar 2018 Det hjalp at sætte kabel direkte fra +batteri til startet.
    Skal jeg så konstatere mit relæ som dødt?. Fik det skifter for ca 1 1/2 år siden.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2008

#10   30. mar 2018 Hvis relæ klikker er det jo ikke ledninger. Så er det relæ som ikke sender strømmen videre!?!

• #13   30. mar 2018 #8 Ved ikke om vi snakker lidt forbi hinanden..Jeg mente du skal (stadigvæk) connecte på dine kabler, med bilbatteri , som sidder på dit batteri (ikke direkte på starter) og så prøve på selvstarter knappen. Starter den nu, er det batteriet der er faldet sammen på ampere siden.
    Har du tjekket alle ledninger for ir, rust løse spadestik , der har forbindelse til starteren ?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2008

#14   30. mar 2018 Muzo E - jeg tror du skal læse igen for det er ikke det der står.

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

#15   30. mar 2018 Ok. Jeg fandt lige et diagram over elnettet. Her opdagede jeg at jeg havde sat + kabel på - på batteriet. Fjols.
    Men tak for jeres hjælp
    God påske

• #17   30. mar 2018 #15 Den havde jeg sgu ikke lige set komme smiley , nå håber du ikke har "feset " noget af ..ensretter o.s.v smiley

• #18   1. apr 2018 hva martin har du fået liv i den ?

Kommentér på:
StarterRelæ klik

Annonce