2.801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

kan min hjelm bruges efter styrt !?? kan min hjelm bruges efter styrt !??

hey.

jeg var så uheldig at styrte sidste år og min hjelm fik et mindre "gok" i asfalten. det er nede foran på det forreste stykke.. se billeder http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5837&ipc=29856

jeg overvejer en smule at købe nyt visir og så bruge den igen, men ved ik lige helt om det er en skide go ide.. kan man evt få den kontrolleret et sted.?? vil jo helst ik køre rundt med den hvis den intet hjælper, var bare rigtig glad for hjelmen dengang..

mvh lars n

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan min hjelm bruges efter styrt !??
  • #1   1. maj 2007 Ud med den, din indbosforsikring dækker den, det skal de gøre... smiley

• #2   1. maj 2007 Jeg synes altid der har været diskution om man ku bruge den eller ej efter et tab evt. Og jeg spurgte min tøj forhandler efter jeg havde tabt min nye hjelm i asfalten, og hun sagde at man BURDE skifte,men at det var op til min egen samvittighed.

dog røg den kun ned fra styret.. så jeg ved ikk med din, når der har været mere knald på.

• #3   1. maj 2007 charlotte: nu jeg jo så ikke lige fløvet fra reden endnu smiley men burdte mine forældres forsikring kunne tage det så ??
    allan : tjae det os det for her har alligevel været en del skrald på, tror ik rigtig jeg har samvittighed til det..
    mvh lars n

• #4   1. maj 2007 ud med den... dur ikke mere.. hvis en hjelm vælter ned fra sædet på din mc virker den heller ikke mere...

• #5   1. maj 2007 carsten. jae det er det faktisk os og husker ikke rigtig så meget fra styrtet... sys bare ik lige det er et sted man skal spare, men hvis den havde fået et slag havde det måske nok set anderledes ud... hmm ved ik lige hva jeg gør..
    mvh lars n

• #6   1. maj 2007 skallen retter sig ud igen efter det har været bulet... flamingo eller skum eller hvad der nu er i den retter sig ikke ud igen... og så beskytter det udsatte punkt ikke mere end hvis din hjelm var støbt i beton...

• #7   1. maj 2007 En hjælm er i princippet bygget så den ved stød, optager så meget energi som muligt, det gør den ved selv at gå i stykker. (Dette er en meget simpel forklaring). Så selv om hjælmen ikke ser ud til at være i stykker efter mindre stød så SKAL man skifte den! (Med mindre man vil gå på kompromi med sin sikkerhed) Det er ikke vær at løbe den risiko, tænk dog på hvad den egentlig beskytter!!! Og desuden tager forsikringen den på indboen. DET KAN IKKE SIGES NOK, SIKKERHED FREM FOR ALT!

• #8   1. maj 2007 Lars: tja det burde den, men det kommer helt an på deres police, nogen policer dækker ikke børn som er fyldt 21, men bor hjemme, man er jo først helt fri af sine forældre som 21årig sådan myndighedsmæssigt ifl dk lovgivning, men undersøg det og tegn evt din egen indbosforsikring, kan nogengange være billigere, når man bor hjemme... smiley

• #9   1. maj 2007 dækker ved styrt eller tab?

• #10   1. maj 2007 hvor meget dækker sådan en indbo forsikring?? også tøj og så videre???

• #11   1. maj 2007 Det er på kæben og det ser ikek slemt ud. Jeg ville ikke skifte den hvis jeg selv skulle betale en ny. Dækker din ondbo så lad dem tage den

• #12   1. maj 2007 sys os det er lidt bittert at skulle betale en ny.. men tror jeg undersøger det med forsikringen og ellers må jeg jo købe en ny eller bruge den gamle... sys jo os bare at et gok i asfalten vile efterlade større skader end det her, det ser ud til at malingen bare er skrabt af det ene sted..

mvh lars n

tak for de mange svar.. nu jeg endnu mere i tvivl :S hehe

• #13   1. maj 2007 Når man taber en hjelm, kan man diskutere, hvor meget "gok" den har fået - selv om man ikke burde.

Når den har været i asfalten med dit hoved inden i, så er der ikke noget at diskutere. Næste gang, skulle hjelmen også gerne virke efter hensigten smiley

• #14   1. maj 2007 jae det rigtigt, men var bare rarare at der så var noget mere skade på den så man ikke var i tvivl.. tror jeg kører til forhandleren hvor jeg købte den sidste år og spørger dem.. ellers må der jo en ny til ..'

• #15   1. maj 2007 Få den evt tjekket / godkendt hos DMU
    Så bliver den undersøgt for skader, ridser osv

Måske er det billigere end en ny hårdhat

Ellers bør du få en ny.

• #16   1. maj 2007 Jeg bliver altså lige nød til at høre... Hvad er det lige helt bestemt der gør at man skal skifte sin hjelm, hvis den falder ned fra et sæde eller ligende, altså et flald på ca. 1m.

• #17   1. maj 2007 hvor kan jeg få det gjort siger su robin ?? har du et nummer evt..

• #18   1. maj 2007 Jeg har meget svært ved at se hvordan en hjelm kan tage ret meget skade af at falde fra 1 meters højde når der ikke er "noget" inde i.
    Det det sker når man vælter "med hovedet inde i" er at den fordeler trykket på dit hovede i stedet for at du rammer fx en kantsten. når dette sker bliver materialet inde i trykket sammen uden at det udvider sig igen. Så jeg ville nok skifte hjelmen i tilfælde af styrt under alle omstændigheder det er trods alt det vigtigste sikkerhedsudstyr man har.

Hvis man taber den fra omkring 1 m mens der ikker er noget inde i og derer jo ikke nogen masse til at presse inde fra og ud mod hjelmskallen. Altså bliver det isolerende lag næsten ikke påvirket.

• #19   1. maj 2007 Ja det er sikkert det korrekte... men jeg synes det lyder lidt dumt at man skal kassere en hjelm fordi den er faldt ned fra sædet.

Kommentér på:
kan min hjelm bruges efter styrt !??

Annonce