rgv 250 vs gsx 250 rgv 250 vs gsx 250
Hey..
En af mine kammerater har idag været ude og investere i en rgv pepsi 250.
Dette går jo slet ikke da vi havde en lille dyst om hvem der først fik fat i en cykkel.
Nu står jeg så tilbage og skal have noget som gerne skulle kunne følge med ham.
rgv'eren har jo ca. 60hk og er 2-takt og gsx'eren har kun 45hk 4-takt.
Da gsx er det eneste jeg lige umildbart syntes jeg kan finde til fair penge (20-25000kr klassen), må jeg nu spørge.. hvad har man af muligheder i denne for at få den til at følge med?
Eller får man hurtigt købt sig fattig i ekstra dele og derfor bør kikke på noget 300-400ccm ?
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Syntes bare ikke der er så meget sport over RD'eren :).. men det kunne vel fikses.. tja.. jeg ved ikke.. men skal da kikke lidt om man kan finde nogle til en ordenlig pris..
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
jun 2005
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 267
jun 2005
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Men der er så ikke rigtigt noget i din prisklasse.
Øv du dig i svingkørsel, så kan du altid køre fra ham når vejen svinger.... Lige indtil han lærer det
/
Jesper
jun 2005
Jesper P, ja men prob er bare at han allerede er syg i skallen, specielt hvad sving angår.. Vi har jo kørt en del knallert i sin tid, og jeg må jo nok indrømme at jeg havde lidt mere respekt for svingene en han havde.. ALTID det han tog mig på, men jeg indhentede ham for det meste på lige vej.
Chris H, lyder jævnt fristende. Kunne faktisk godt være jeg kunne blive lidt lun på den. Ved du hvornår han får skjoldene sat på? Og hvor mange millioner sådan en sag har på bagen ?
Jeg har kikket lidt rundt om kring, men ved du om det er muligt at få en anden bagdel til rd'eren? Så den får lidt mere sporty look ?
Min kammerat har lige fået skilt motoren ad, her i weekenden. Det viser sig at noget af det det ene stempel simpelthen manglede og det andet stempel havde slået en fli af, som havde ridset cyllinderen. Så han skal ud og have fat i 2 nye stempler og en cyllinder som minimum. Surt show.
jun 2005
For at skulle ud og skaffe helt ny fuldkåbe, kunne hurtigt blive dyrt kunne jeg forestille mig...
jun 2005
jun 2005
jun 2005
Det er endda en 94'er og den har gået 26000km.
Jeg må sige jeg er mere end tilfreds med min. Den er sgu ret vild, synes jeg. Går på baghjul i 1. og 2. gear, nok pga den er så let... og jeg er let(60kg;0)). Så hvis du ikke lige falder for RD'eren, som jo også er en rimelig hurtig cykel(vejer dog 15kg mere til de samme heste) så synes du skulle tage et kig på den her.
Den er på bilbasen, hvis du søger inder kawasaki kommer der en masse sider frem. Ca 5 sider henne lige efter alle ER-5'erne, der finder du den, Det snyder lidt, for ham forhandleren kan ikke finde ud af at kalde den KR1, så han kalder den bare kawasaki 250. Ved ikke lige hvorfor.
Hvis du ikke kan finde den, kan jeg nok godt finde linket til hans hjemmeside.
Håver du kan bruge det til noget. Og held og lykke i jagten på superbiken:o)
jun 2005
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 76
(link fjernet)
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 76
(link fjernet)
jun 2005
Mange tak Jesper og Ronny.
jun 2005
jun 2005
Snakkede med ham engang i sidste uge, da jeg havde tid til at komme derhen, men der var det pludselig ikke særlig godt at jeg kom og han havde først tid lørdag, hvilket jeg ikke havde :S
Er han sådan lidt af en lokal fusker eller ?
Jesper KBH L: Du kan vel ikke huske sådan ca. hvor langt den har gået ? For hvis den har gået hjernedødt langt gider jeg ikke rigtgit spilde tid på den.
jun 2005
Hvis du stadig er interesseret overvejer jeg faktisk at sælge min bike. Har nemlig fået frakendt mit kørekort pga jeg blev fanget i en fotofælde:(
jun 2005
Trist ting at miste, men din står jo næppe i samme prisklasse som hans, selv det jo ellers er en kanon flot lakering.
jun 2005
jun 2005
jun 2005
Jeg har jo lige her idag været henne og hente den.. Måtte slippe 25000. Men den har jo den skavank at der er en der har været nede og lægge på den, så o 97' har den fået nyt stel (har told-atest på det nye steldnr), men den har 2 smårevner i venstre kåbe, hvor den ene af dem er i selve front glasset man kikker ud af (helt henne ved venstre spejl, så det ses ikke så meget.)
Den har gået 27000km, men den starter sq godt og når den er blevet varm trækker den sq godt. Så tror ikke den er så slidt i motoren.
Men ja du har ret i at han da nok var den største brugtvogns type.. Han var så fløjterne ligeglad om den blev solgt nu eller om 2 år. Bare han ikke skulle gå ned i pris.
Men nu står jeg og skal bruge et dæk, skive og klodser til bagbremsen, så den kan synes hurtigst muligt.
Hvor får man det billigst?
Jesper L: Er der nogle dele der stadig kan bruge på den? for det kan da være jeg kunne komme til at stå og mangle nogle småting.
jun 2005
Mht at jeg har været ude at køre efter kortet er taget: Ja det er jo kun betinget, så jeg kan stadig køre, skal bare til ny køreprøve og næste gang jeg laver en forseelse, så tager de kortet helt.
Sidst: Tillykke med en rigtig nice cykel! Hvis den ellers er i god stand så er det nok det bedste til prisen. Kan ikke komme i tanker om en cykel til den pris hvor kvaliteten er bedre. Og så er den jo lynende hurtig. Bare sørg for altid at holde dig over 8.000 omdr. der kører den bedst. Altså den ikke kun trækker bedst i det interval, den er faktsik også mest konstant og jævn i trækket og dermed behagelig at køre på:) Den er super lækker når den får fuld skrue. Nu ved jeg ikke med de udstødninger der er på din, men med dem jeg havde på troede mange at det var en meget større maskine når de hørte den blive fyret af.
Men hvis der opstår nogle små problemer med den er du velkommen til at skrive, det kan jo være jeg har oplevet det samme og ved hvad der skal til. Held og lykke og god fornøjelse med dit nyerhvervede vidunder:)
jun 2005
Min kammerat får også kun lave sin for godt 18k, alt over ville den blive totalskadet, han fik dog snakket med mekanikeren og fik ham til at lave den i stedet for at totalskade den..
Det eneste jeg er bange for er at de brokker sig over de udstødninger der sider på ved syn? Har jo ingen papirer på dem, og det er vel næppe originale. Der står anyway "Bi Turbo" på dem (så kan vi altid diskuterer hvor lamt det er at skrive på udstødninger men..). Og de giver da lidt lyd fra sig, men det er jo stadig den der lyse knallert lyd og ikke en dejlig dyb 4cyllet 600ccm ninja
Men du har slet ingen smådele liggende til fornuftig pris som jeg måske kunne bruge til noget?
jun 2005
jun 2005
Lige en sidste ting til. Jeg regnede med at neddrosle den nu når den skal synes, og så drosle den op igen efter syn, så jeg ikke får problemer hvis jeg bliver stoppet af en tilfældig betjent som vil se papirer.
Det kommer vel til at stå på registreringsatesten eller er det dårlig stil ?
Er jo ret ny i det her fag...
jun 2005
rgv 250 vs gsx 250