500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

rgv 250 vs gsx 250 rgv 250 vs gsx 250

Hey..

En af mine kammerater har idag været ude og investere i en rgv pepsi 250.
Dette går jo slet ikke da vi havde en lille dyst om hvem der først fik fat i en cykkel.
Nu står jeg så tilbage og skal have noget som gerne skulle kunne følge med ham.

rgv'eren har jo ca. 60hk og er 2-takt og gsx'eren har kun 45hk 4-takt.

Da gsx er det eneste jeg lige umildbart syntes jeg kan finde til fair penge (20-25000kr klassen), må jeg nu spørge.. hvad har man af muligheder i denne for at få den til at følge med?

Eller får man hurtigt købt sig fattig i ekstra dele og derfor bør kikke på noget 300-400ccm ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rgv 250 vs gsx 250
  • #1   9. jun 2005 2takt vejer også mindre.. skal du følge med skal du ha en gsx-r 400 som minium.. ellers en yam RD 350 2takt

• #2   9. jun 2005 2-takt har det bare med at sætte sig smiley

• #3   9. jun 2005 Tja.. men er du gal den er spas at køre.. syntes dog det er mærkeligt den kun går til 11000 rpm.. troede at 2-takterne gik noget højere.. men den trække jævnt godt..

Syntes bare ikke der er så meget sport over RD'eren :).. men det kunne vel fikses.. tja.. jeg ved ikke.. men skal da kikke lidt om man kan finde nogle til en ordenlig pris..

• #4   9. jun 2005 Har selv haft en RG250 den før RGV250 og den satte sig på motorvejen med 170 på speedometeret. Det er ikke en oplevelse jeg kan anbefale smiley

• #5   9. jun 2005 heh ja ok.. min kammerat har også lidt småproblemer med hans.. nu har jeg ikke selv kikket på det, men han snakket noget med at hans carburatorer bliver stoppet med lort.. og da den gjorde det første gang da han lige havde fået den og han var ud og køre.. og typisk lige der hvor den får alt hvad den kan slæve, så begynde den at motorbremse ved godt 10.000rpm.. som han selv døbte det.. en nut-cracker smiley

• #6   10. jun 2005 Køb da en KR1'er. Den bør du kunne få for max en 30k. Den er nok en smule mere pålidelig en rgv'eren. Og den er hurtigere på en lige strækning.

• #7   10. jun 2005 Kawasaki hvis du skulle være i tvivl;)

• #8   10. jun 2005 Ja du skal op i 400ccm klassen hvis du skal følge med.
    Men der er så ikke rigtigt noget i din prisklasse.
    Øv du dig i svingkørsel, så kan du altid køre fra ham når vejen svinger.... Lige indtil han lærer det smiley

/
    Jesper

• #9   12. jun 2005 Jesper L, ja den kr1'er er jo lige i sports ånden, men der er jo ikke just en søndflod af dem til salg smiley ?

Jesper P, ja men prob er bare at han allerede er syg i skallen, specielt hvad sving angår.. Vi har jo kørt en del knallert i sin tid, og jeg må jo nok indrømme at jeg havde lidt mere respekt for svingene en han havde.. ALTID det han tog mig på, men jeg indhentede ham for det meste på lige vej.

Chris H, lyder jævnt fristende. Kunne faktisk godt være jeg kunne blive lidt lun på den. Ved du hvornår han får skjoldene sat på? Og hvor mange millioner sådan en sag har på bagen ?

Jeg har kikket lidt rundt om kring, men ved du om det er muligt at få en anden bagdel til rd'eren? Så den får lidt mere sporty look ?

Min kammerat har lige fået skilt motoren ad, her i weekenden. Det viser sig at noget af det det ene stempel simpelthen manglede og det andet stempel havde slået en fli af, som havde ridset cyllinderen. Så han skal ud og have fat i 2 nye stempler og en cyllinder som minimum. Surt show.

• #10   13. jun 2005 Men med hensyn til fuldkåben... Har han stadig den liggende, hvis han altså har haft planer om at sende den til maler..

For at skulle ud og skaffe helt ny fuldkåbe, kunne hurtigt blive dyrt kunne jeg forestille mig...

• #13   13. jun 2005 Ja ok.. men hvad kommer maskinen så til at koste når du er færdig ?

• #15   13. jun 2005 Ja ok .. jeg skal overveje det lidt..

• #16   14. jun 2005 Hvis du er interesseret i en KR1'er er der en til salg på bilbasen til 28000. Det er en forhandler der har den så du skal lige regne levering oveni, det er 2k. Jeg kiggede nemlig selv på den da jeg købte min, men faldt for lakeringen på min, så den måtte jeg have. Men jeg tror det er en udmærket maskine, den han har til salg, og han er til at snakke med. Jeg fik aftalt med ham at den blev synet og fik nyt bagdæk med i prisen.

Det er endda en 94'er og den har gået 26000km.

Jeg må sige jeg er mere end tilfreds med min. Den er sgu ret vild, synes jeg. Går på baghjul i 1. og 2. gear, nok pga den er så let... og jeg er let(60kg;0)). Så hvis du ikke lige falder for RD'eren, som jo også er en rimelig hurtig cykel(vejer dog 15kg mere til de samme heste) så synes du skulle tage et kig på den her.

Den er på bilbasen, hvis du søger inder kawasaki kommer der en masse sider frem. Ca 5 sider henne lige efter alle ER-5'erne, der finder du den, Det snyder lidt, for ham forhandleren kan ikke finde ud af at kalde den KR1, så han kalder den bare kawasaki 250. Ved ikke lige hvorfor.

Hvis du ikke kan finde den, kan jeg nok godt finde linket til hans hjemmeside.

Håver du kan bruge det til noget. Og held og lykke i jagten på superbiken:o)

• #17   14. jun 2005 Læste lige det jeg havde skrevet igennem... Undskyld alle slåfejlene, det er sgu ved at være sent. Håber(håver) at det giver mening alligevel;)

• #18   6. jul 2005 Her er linket.
    (link fjernet)

• #19   6. jul 2005 nyt link.
    (link fjernet)

• #20   11. jul 2005 Den ser sq ok ud. Det skal da kraftigt overvejes... har lige en uges ferie tilbage, så får ikke lige så meget tid til at kikke på den før den er slut, men vil da håbe den stadig står der når min ferie er slut og så skal jeg da helt klart ned og snakke med forhandleren.

Mange tak Jesper og Ronny.

• #21   11. jul 2005 Det var så lidt, men husk at bed ham om at sætte nyt bagdæk på og få den synet. Så er den klar, det vil han helt sikkert også gøre for samme pris. Han sælger mest campingvogne, så tror egentlig bare han skal af med den.

• #22   10. aug 2005 Hmm han (birkerød autodele) er godt nok ikke ligefrem til at komme i kontakt med... har prøvet de sidste 3 dage at ringe til ham ..

Snakkede med ham engang i sidste uge, da jeg havde tid til at komme derhen, men der var det pludselig ikke særlig godt at jeg kom og han havde først tid lørdag, hvilket jeg ikke havde :S

Er han sådan lidt af en lokal fusker eller ?

Jesper KBH L: Du kan vel ikke huske sådan ca. hvor langt den har gået ? For hvis den har gået hjernedødt langt gider jeg ikke rigtgit spilde tid på den.

• #23   11. aug 2005 Kan faktisk ikke helt huske det... Han virkede godt nok som en rigtig brugtvognsforhandler hvis du forstår. Jeg turde heller ikke handle med ham selvom det var en god pris.

Hvis du stadig er interesseret overvejer jeg faktisk at sælge min bike. Har nemlig fået frakendt mit kørekort pga jeg blev fanget i en fotofælde:(

• #24   11. aug 2005 Jo jeg er rimelig godt med på hvad du forstår..

Trist ting at miste, men din står jo næppe i samme prisklasse som hans, selv det jo ellers er en kanon flot lakering.

• #25   11. aug 2005 Vi kan nok snakke om prisen... hvis jeg alligevel ikke kommer ud at køre vil jeg da hellere sælge den til en der kan bruge den, og samtidig slippe for at betale forsikring osv på den... men du kan lige skrive hvis du er interesseret, så snakker vi om det...

• #26   14. aug 2005 Mit kørekort er kun betinget frakendt så jeg kan stadig køre. Cyklen er dog blevet totaltskadet da en idiot kørte op i røven på mig, så jeg kan ikke engang sælge den:(

• #27   14. aug 2005 Så du har lige fået smadret den efter du har fået bøden ? .

Jeg har jo lige her idag været henne og hente den.. Måtte slippe 25000. Men den har jo den skavank at der er en der har været nede og lægge på den, så o 97' har den fået nyt stel (har told-atest på det nye steldnr), men den har 2 smårevner i venstre kåbe, hvor den ene af dem er i selve front glasset man kikker ud af (helt henne ved venstre spejl, så det ses ikke så meget.)

Den har gået 27000km, men den starter sq godt og når den er blevet varm trækker den sq godt. Så tror ikke den er så slidt i motoren.

Men ja du har ret i at han da nok var den største brugtvogns type.. Han var så fløjterne ligeglad om den blev solgt nu eller om 2 år. Bare han ikke skulle gå ned i pris.

Men nu står jeg og skal bruge et dæk, skive og klodser til bagbremsen, så den kan synes hurtigst muligt.
    Hvor får man det billigst?

Jesper L: Er der nogle dele der stadig kan bruge på den? for det kan da være jeg kunne komme til at stå og mangle nogle småting.

• #28   14. aug 2005 Der er en masse super gejlede ting på den jeg gerne ville have videregivet til dig. Der er også helt nye bremseskiver på for 4500, men jeg får ikke mc'en at se igen. Den har ham der kørte mig neds forsikring snuppet og sælger den som skrot. Den er ikke vildt smadret, men stellet er slået skævt og udstødningerne er smadret og så er der små kåbeskader, så det kunne ikke betale sig at reparere den siger forsikringen selvom jeg hellere ville have den repareret end have den lille sum jeg sikkert får i ertatning. De synes nok ikke den er ligeså meget værd som jeg mener. Sådan er det bare. Ham mekanikeren der havde cyklen da den blev takseret sagde jeg skulle være glad hvis jeg fik 30k:S Øv.

Mht at jeg har været ude at køre efter kortet er taget: Ja det er jo kun betinget, så jeg kan stadig køre, skal bare til ny køreprøve og næste gang jeg laver en forseelse, så tager de kortet helt.

Sidst: Tillykke med en rigtig nice cykel! Hvis den ellers er i god stand så er det nok det bedste til prisen. Kan ikke komme i tanker om en cykel til den pris hvor kvaliteten er bedre. Og så er den jo lynende hurtig. Bare sørg for altid at holde dig over 8.000 omdr. der kører den bedst. Altså den ikke kun trækker bedst i det interval, den er faktsik også mest konstant og jævn i trækket og dermed behagelig at køre på:) Den er super lækker når den får fuld skrue. Nu ved jeg ikke med de udstødninger der er på din, men med dem jeg havde på troede mange at det var en meget større maskine når de hørte den blive fyret af.

Men hvis der opstår nogle små problemer med den er du velkommen til at skrive, det kan jo være jeg har oplevet det samme og ved hvad der skal til. Held og lykke og god fornøjelse med dit nyerhvervede vidunder:)

• #29   14. aug 2005 Trist trist... Det paint job var sq ellers for nice!!

Min kammerat får også kun lave sin for godt 18k, alt over ville den blive totalskadet, han fik dog snakket med mekanikeren og fik ham til at lave den i stedet for at totalskade den..

Det eneste jeg er bange for er at de brokker sig over de udstødninger der sider på ved syn? Har jo ingen papirer på dem, og det er vel næppe originale. Der står anyway "Bi Turbo" på dem (så kan vi altid diskuterer hvor lamt det er at skrive på udstødninger men..). Og de giver da lidt lyd fra sig, men det er jo stadig den der lyse knallert lyd og ikke en dejlig dyb 4cyllet 600ccm ninja smiley

Men du har slet ingen smådele liggende til fornuftig pris som jeg måske kunne bruge til noget?

• #30   15. aug 2005 Nej, har desværre intet... de har nakket det hele... Den skal repareres for små 30.000 så ved ikke om der er meget mening i at prøve at reparere den... Men nu ser vi. Sagen er stadid ret ny og jeg har kun hørt det fra værkstedet ikke fra forsikringen endnu.

• #31   15. aug 2005 Når ok.. Well held og lykke til..

Lige en sidste ting til. Jeg regnede med at neddrosle den nu når den skal synes, og så drosle den op igen efter syn, så jeg ikke får problemer hvis jeg bliver stoppet af en tilfældig betjent som vil se papirer.

Det kommer vel til at stå på registreringsatesten eller er det dårlig stil ?
    Er jo ret ny i det her fag...

• #32   15. aug 2005 Der må jeg melde pas. Har desværre ingen erfaring med drosling.

Kommentér på:
rgv 250 vs gsx 250

Annonce