Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. prøvetur hos forhandler?
  • #1   23. okt 2007 Hvis man er så heldig at man kan få en prøvetur, så kræver de som regel kopi af kørekort og tit skal man også underskrive en selvrisiko aftale hvor man som regel hæfter for skader i omegnen af 10.000 kr.

Venligst

Thomas

• #2   23. okt 2007 De skal som regel bare se et kørekort, og så klasker de en prøveplade på.

Vær lige sikker på, at der er lidt petroleum på tanken smiley

• #3   23. okt 2007 de gange son jeg har prøvet har sælger taget en kopi af mit kørekort og bevis på at jeg må køre uden hjelm, sidst var en Kawasaki zx12, han spurgte hvor langt og jeg sagde bare langt da den jo lige skal være varm inden hestene slippes løs

• #4   23. okt 2007 Thomas:

Kopi ja - selvrisikoaftale nej!!!

...og det vil jeg heller aldrig nogensinde acceptere, så kan han f...... finde en anden kunde smiley

..Det er ham, der vil sælge, det er hans risiko!!!!

• #7   23. okt 2007 Hmm.. jeg synes da det er rimeligt at man selv betaler selvrisiko hvis man kværner cyklen?

• #8   23. okt 2007 Det eneste sælger risikerer, er ikke at sælge cyklen, men okay alting med måde...

• #9   23. okt 2007 Lund smiley

Nu lever jeg af at sælge (ganske vist ikke MC-er) meget kostbare sager, som kunderne også jævnligt vil teste, inden de investerer.

Siger jeg ja, til at lade dem teste, registrerer jeg hvad de "låner", hvornår det sker, hvem de er mm.

Dernæst er hele risikoen min, og min forsikring dækker alt, der måtte ske, op til landet costpris!!!

Får en forhandler en baldret cykel tilbage efter en registreret prøvetur, er han dækket på tilsvarende måde.

Der er absolut ingen mening med, at han skal have en selvrisiko udbetalt af en kunde svarende til X % af cyklens salgsværdi, og derefter hæve alle sine varerelaterede omkostninger fra et forsikringsselskab.

Han sælger jo ikke cyklen, derfor skal han heller ikke have avance - det er ren plat - sorry:-)

• #10   23. okt 2007 Har i østjylland er de flinke med turerne, ved Rydberg får jeg prøveture på min glatte ansigt, ved Frankies vil de som regel gerne lige se kørekortet. MC Sport vil have man skriver under på 5000kr selvrisiko, og Brdr. Jensen giver prøveturer hvis man virker seriøs. Sidst gjorde jeg, men min kammi der var med mente de ikke gjorde hehe

Men det svinger meget fra forhandler til forhandler

• #11   23. okt 2007 Forhandlerens selvrisiko, som han har aftalt med sit forsikringsselskab, synes jeg ikke han bør smøre af på kunden. Jeg har dog selv accepteret det en gang, i foråret hvor jeg prøvede en GSX-R 600 hos Suzuki i Næstved. Jeg tog risikoen for at få lov at prøve den. Markedskræfterne råder jo her, for når det gælder prøvekørsel af sportscykler og alle de dyrere cykler, kan vi jo som kunder i et lille land som Danmark, ikke bare gå et andet sted hen. Bor man i f.eks. London, er der større konkurrence, så her ville jeg forvente at kunne gå lige ind fra gaden og prøve både VFR og Fireblades.

• #12   23. okt 2007 smiley

Har nu heller aldrig selv haft nogen som helst problemer med at afprve en cykel, jeg var interesseret i smiley

En gang kiggede jeg på en HD Sportster - der pressede de mig nærmest ud og prøvekøre en V-Rod (Caps Valby)

• #14   23. okt 2007 Der er også et andet knap så behageligt og nok noget urimeligt aspekt:

Kommer der en "nydelig" forretningsmand - som måske er ankommet i en halvdyr bil- ind og spørger og udsender rolige overvejede købssignaler, så bliver han helt sikkert betragtet på en helt anden måde end en yngre eller ung køber, - der sikkert er lige så seriøs- som udstråler iver, begejstring og med julelys i øjnene spørger efter en prøve tur.

• #15   23. okt 2007 Sjovt nok, har jeg erfaret at sælgerne oftes er mere positive stemt hvis man har kæreten med.. Måske er de klar over hvem der har bukserne på smiley

• #16   23. okt 2007 Kan godt se det lidt fra forhadleren synspunkt. Så kommer Brian lige og vil prøve en ny R1 .
    Det skal bare have tæsk og han ved sku god at han ikke få råd til den. Men hva fanden.... Det kan sku godt være de er forsikret med det er sku nok ikke billigt fordi det er med stor risiko set fra forsikrings side.

• #17   23. okt 2007 Mads H: Så ved sælgeren jo at du mener det- for kan du overtale en kvinde til at bruge 20000+ på legetøj (som ikke er sko og osv) så mener du det sku....

• #18   23. okt 2007 Magnus H: Kan huske at du tidligere skrev en tråd om en Gsxr600/R6. Hvis det er sådan en du gerne vil prøve kan jeg godt afsløre at det ikke kan lade sig gøre - på sjælland ihvertfald. Jeg skulle selv prøve en og ringede rundt til alle forhandlerne, men der var ingen der havde flere Demo cykler tilbage, så det kan jo være et problem.... Og det var selvom at jeg stod med alle 145000 i hånden!

• #19   23. okt 2007 Fenris: Det har du jo egentlig helt ret i. Havde ikke lige tænkt på det, sådan

• #20   23. okt 2007 Steven - nu bor jeg på fyn, og jeg har skam snakket med forhandleren om prøvetur på cyklen.. Ville bare lige høre folks erfaringer med det..
    Tak for alle svarene..

Kommentér på:
Ang. prøvetur hos forhandler?

Annonce