Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt debat...
  • #1   30. okt 2007 Det der må han kunne tjene kassen på.... Han ved noget som alle motorcykler har overset de sidste 100 år :S
    HAN BLIVER RIG!!!

• #2   30. okt 2007 Jeg har selv gjort det med to nye cykler og havde ingen problemer...

• #3   30. okt 2007 Uuha, den side er blevet debateret i mange mange forums gennem årene. Tusindvis af indlæg er blevet skrevet og jeg tror ikke endnu der er nogen der har kommet til en endelig afgørende konklusion.

Fakta er dog, at det som der står i din indstruktionsbog, med at de første bla-bla-bla kilometer må man ikke komme over et vist antal omdrej. Er noget der har stået siden de første MC'er så dagens lys.
    Det er udelukkende for at sikre fabrikanten i tilfælde af, og hvis og hvis lortet brænder sammen.

Tolerancerne og legeringerne idag er så gode at man praktisk talt kan give den kniven efter få hundrede kilometer.
    Men at belaste den så hårdt som han forskriver nægter jeg at tro på er sundt. Han skriver at det er for at ringene skal sætte sig/Tilpasning ovs. osv. Men på mange nye MC er cyl. væggene nikasil coated, så jeg tror ikke den holder i retten.
    Jeg har dog aldrig været overforpasselig med nye motorer, men kørt dem frisk til dog uden voldbealstning/Sejtræk, og de har altså ydet mere end forventet.

• #5   30. okt 2007 Jeg tænker på olien, kold olie smørre ikke så godt.... Men også olien efter tilkørsel og efter... den er megt mørk efter de første 100, og bliver renere og renere for hver skift som motoren bliver mere brugt :S

• #6   30. okt 2007 Ja da man kørte knallert, var der også nogle der sagde sådan, bla en der lige havde fået en sjælden dyr original puck tun cylinder som han kørte til på den måde. Den holdte ikke ret længe.

• #7   30. okt 2007 Jeg har set en ældre motor blive splittet totalt af, 2 gange i træk fordi manden fyrrede den formeget af under indkørslen ... Stemplerne lignede noget der var trukker op og ned af et råkostjern, og cylinderen lignede noget der var brændt indvendig :S
    Men det er nok rigtigt, do what you belive in smiley

• #8   30. okt 2007 de to nye 4-takter crossere jeg gjorde det med skiftede jeg olien som den kom med efter første tur det vil sige 1-2 timer og fordi jeg var lidt skeptisk filtrerede jeg olie og fandt intet i den og jeg syntes da hvis der skulle være lidt små spåner vil jeg da syntes det skulle være ved føtste olie skift altså efter første gang tandhjulene er blevet kørt til og får at være alt for grundig skyllede jeg også oliefiltret for at se om der skulle være noget der men niks det jeg gjorde var at køre ca 10 min. så jeg var sikker på at den var på driftstemp. og så derefter fik den lov til at sejtrække i alle gear felvfølgelig ikke med max. omdr. og må sige har ikke haft problemer med det på de to...og så har man det jo også sjovt fra starten men det er jo op til en selv...

• #9   30. okt 2007 Husk lige på at når ham der Jansberg, eller hvad han nu hedder, tuner mc til Robbin Harms, så tørner han motoren med slibepasta i lejefladerne på knasakslen/topstykket..
    Mindre friktion = flere heste!

• #10   30. okt 2007 Søren F--> det er et gammelt trix, altså det der med at polere ting og med at bruge slibemiddel på de flader hvor der er bøsninger eller hvidmetal, men det er stadig ikke meget over normale tollerancer. Og en racermotor er jo heller ikke kendt for at holde længe smiley

• #11   30. okt 2007 Jeg har endnu ikke set en motor stå af pga forkert tilkørsel... Hvad jeg har set er op til flere motorer der er blevet skruet ihjel. Her tænker jeg specielt på de kære CB400, GS400 osv smiley
    Men det er en anden sag, hehe.

Jeg har selv brugt en varieret tilkørsel af min motor. Ikke hjernedød begrænser kørsel men bare god varieret kørsel uden konstante omdr. Det har virket fint og sidst jeg havde skilt cyklen ad, fejlede den intet i de påvirkede områder. Så jeg vil ikke ha problemer med og gøre det igen.

Om det så er den bedste metode er jo det store spørgsmål og det ved jeg ikke om det er. Men som med så meget andet holder det til det meste, hvis bare man behandler tingene ordentligt.
    Jeg tror nu heller ikke ligefrem det der bliver ment på den hjemmeside er at, man skal vride øret og banke den om i begrænseren fra dag 1.
    Det med at skifte olien tidligt er i hvert fald en rigtig god idé og der vil jeg faktisk mene producenterne løber en større riscisi end ham motoman med hans varierede tilkørselsmetoder.
    Min olie var knaldsort efter 150km og den nød en ny flaske olie+filter bagefter, hehe

• #12   30. okt 2007 jeg har om nogen kørt mine mcer hårdt til og har aldrig faft et enesre problem med det og jeg er da ikke blevet overhalet af nogen mc på den jeg har nu ved hastigheder over 100 uanset gear så det virker på min mc

• #13   30. okt 2007 bare lidt infp min bus har kørt 47800 og klare det fint så det mer det går udover holbarheden er en gammel skrøne

• #14   30. okt 2007 Finnn R-> 47800 på vejen er heller ikke ret meget, og lige meget hvor rådent du nu måtte køre på vejen er det intet i forhold til race.

1 racerløb (ved ikke heltpræcis på en 2008'er Fabriks baneracer)------ Men 1 racerløb svarre til 3-4 måneders hård kørsel på landevej!!!!

• #15   31. okt 2007 metoden er jo heller ikke kun for at få flere hk. men også en længere levetid som han også omtaler i sin annonce...

Kommentér på:
Lidt debat...

Annonce