377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

lidt debat lidt debat

ja vi kan godt have lidt andet debat herinde end lige mc'er.. jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i andre har det med at se vores ytrings frihed bliver sat mod muren af den muslimske verden?
jeg synes selv det er forkasteligt at se Danebrog blive brændt af pga sådan noget.

Jeg må nok indrømme så bliver man sq alligevel lidt nationalist!

men hva er jeres meninger, nu er der jo efterhånden alle aldre repræsenteret herinde så tror da vi kan få en saglig snak omkring det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt debat
  • #1   30. jan 2006 Ja også herfra, syntes det er totalt latterligt at, folk der kalder sig "Danskere", i Danmark med anden etnist baggrund, skider så meget på det der kaldes DANSK HUMOR, at de F...... sladrehanke tager på ture til FAE (Forenede arabiske emirater) og sladre om at vi har haft en TEGNESERIE i en avis, om en Profet, der er tegnet på en sjov måde, de har bare ingen humor, og så begynder de at boycoutte ting, man burde vise dem ditto, KUN købe benzin af Danske Norske selskaber, og prøve at brænde deres flag af, så tror jeg det kammer over, de er så skide hellige, og de kan intet tåle, en tegning, det er for klamt, HVIS vi brænder deres flag, er det virkeligt SKAM mod deres land, og tror de er for dumme til at se det i den modsatte vej.

Jeg syder, selv om jeg hverken er det ene eller det andet, men en gammel Dansk tradition, som vores Danebrog, skal de filme fjølteme ikke stå og brænde af, JEG, og håber andre ser det som en stor trudsel om krig, da de står med ucivilicerede AK 47, det er som om de siger, vi skider på jer, og vi har skydere, TRUE TRUE TRUE, det kunne have store koncekvenser fra vores side af, det er ikke en joke man kan misforstå, det er dybt kriminelt, og jeg hader dem for den gerning.

T

• #2   30. jan 2006 Er helt på Thomas L side... forkasteligt, og mener det er et farligt folkefærd vi er oppe imod...

• #3   30. jan 2006 uhaaaa både al-axa og islamisk jihad trådt ind i konflikten, det har de kun ventet på. Sørgerlig at sige men for engangsskyld er jeg glad for at havde fraflyttet KBH. Hvis vi ikke giver dem en eller anden for for undskyld er det kun et spørgsmål om tid før vi har London og Madrid bombeattentater i DK.

• #4   30. jan 2006 Tror desværre, at Janus har fat i den lange ende.

Ingen tvivl om, at JP's tegninger kan være dråben, som får bægeret til at flyde over. Danmark har i lang tid haft fingrene langt fremme, hvilket jeg i øvrigt bakker 100 % op om, da nogen jo skal gøre arbejdet. (Kan så ærgre sig over, at man gik ind i Irak på et forkert grundlag, men nu er man der, og kan ikke bare stikke af uden at rydde op efter sig).

Arabiske lande har altid været kendt for at have et godt temperement, og specielt skal man ikke fucke med deres religion. Set i bagspejlet har JP virkelig gjort i nælderne BIG TIME og det kan vel egentlig ikke overraske nogen, at muslimerne reagerer som de gør.

Man kan kun krydse fingre for, at Osama eller andre af hans ligesindede ikke øjner en mulighed for at plante en lille overraskelse har i DK.

Er personligt ikke blevet mere "bange" eller nervøs af den grund. Gider ikke spilde min tid på bekymringer, hvad det angår. Sker det, jamen så sker det. Kan ligeså godt blive kørt over af en sort 4-hjulstrækker på Kongens Nytorv (bare et eksempel, håber virkelig hun overlever og uden men), eller man kører ind i siden på en nar, som ikke gad respektere sin vigepligt for en 2-hjulet.

Fuck et langt svar. Hvis bare man var lige så effektiv på arbejdet.

Pas på jer selv, og overvej så, om du skal have Italiensk eller arabisk pizza i aften c",)

• #5   30. jan 2006 Dog må jeg sige Danmark (statsministeren) ikke rigtig har gjort så meget indtil nu, ang. at forklare dem hvordan den danske holdning til sådan noget er, osv.

• #7   30. jan 2006 Jeg kan godt se det lidt fra deres side da de er meget troende i de muslimske lande, og ville muligvis også selv føle mig rørt hvis det var den anden vej rundt og jeg var meget kristen.

Men at udlove dusør på tegnernes hoveder er fuldstændig forrykt, og der er ikke noget at sige til at man blive lidt racist engang i mellem. Så er vi jo tilbage i vikingetiden med dusør osv.

Ang. terror er jeg ikke så bange, for som det også er blevet nævnt, sker det, så sker det! Er måske lidt nervøs hvis man befinder sig på hovedbanegården (eller andre trafik knude punkter), men synes stadig at love terror osv. pga. af de tegningerne er fuldstændig hul i hovedet!

• #8   30. jan 2006 Vil nu næsten ikke sige at de ikke har tænkt sig om.
    JP gik jo direkte ud for at finde dem de kunne lokke til at tegne Muhammed, og der var flere der gav afslag.
    Jeg forstår godt man kan føle sig provokeret som muslim

• #9   30. jan 2006 det er jo en farce det her, men skal der ikke mere til,vil man jo altid ha en risiko for , at der kan hænge en bombe over hovedet af en.

• #10   30. jan 2006 Jeg mener at vi Daner engang var vikinger ! Dengang pissede ingen på os - for der stod vi sammen og jeg tror det er vores problem idag. Jeg siger at vi alle burde stå sammen om ting der truer vores land og vores værdier. Jeg er på ingen måde hverken racist eller bange for forandringer, men vi bor i DK og vi burde sætte spillets regler heroppe

• #11   30. jan 2006 Hørt Hekto B..
    Jeg synes heller ikke på nogen måde at vi som danskere skal undskylde overfor dem! De burde jo ikke blande sig i hvad der står i vores aviser!

Og jeg kan bare sige, hvis de angriber lille danmark, så kan jeg kun være glad for at vi er gode venner med USA og England!

• #12   30. jan 2006 Tja.. det er jo noget af et emne.. Men fedt det bliver taget op.
    Jeg har nok ændret holdning lidt hen af vejer.. Da jeg først så billederne i JP, tænkte jeg Fedt nok at de turde, sætte gang i debatten. Men nu hvor jeg har set reaktionerne, må jeg sq sige at jeg er ked af at de er blevet vist. Jeg føler at billederne blev vist for at trodse vores/Danskernes ytringsfrihed, men det blev på bekostning af muslimernes tro og det kan man sq ikke tillade sig. Ja.... Vi har ytringsfrihed, men derfor behøver vi jo ikke at tage pis på andres religion. Jeg mener nok at JP bør undskylde for dette, og forklare sig tydeligt om hvad debatten, var tænkt til at omhandle.
    Dernæst holder jeg på at Fogh, på INGEN måde bør undskylde for noget som helst.

Med hensyn til fremtiden, Kan du finde min holdning under Shovelhead R's indlæg.

Mvh/

Uffe

• #13   30. jan 2006 Tjaa, er fandme noget ambivalen i den her sag....og diskuterer en del med kæresten og andre.

På den ene side syntes jeg at man skal sætte hårdt mod hårdt indrage EU...lukke for import af olie frem til den første marts smiley jeg skal alligevel ikke bruge fossiltbrændstof før.
    Sende en 10.klasses erhvervspraktikant fra udenrigsministeriet ned at forhandle med aberne....så kan de ellers rende rundt og lege Jihad....
    Hvis man skal til at sige undskyld for en skide tegning hvad blir så det næste? At man skal huske at sige undskyld til Allah (Allan) når man sætter tænderne i en frikadelle? Nej i Danmark er det vores regler og normer der gælder FUCK JER!

På den anden side....så plejer tryk jo at avle modtryk....hvorfor faen alt det her bøvl for et par skide tegninger....
    Hallo Anders og JP, nu fiser i afsted og giver en velment, seriøs og oprigtig undskyldning! Ikke noget famle pis som JP har forsøgt sig med. Vi har trådt jer over tæerne og det var en fejl......
    Vi syntes at det er at pisse på os at brænde et gammelt mølædt flag! Vi går jo ikke engang op i det pis....(medmindre man er ældre og bor i Sønderjylland).
    Hvordan føler mange millioner muslimer så ikke sådan en fornærmelse, de går ofte lidt mere op de principper.
    Følelsen må være lidt ligesom hvis en Svensker pisser på jeres mcsæde, rygmærke og telt mens i sover den ud til Skagentræf.

• #14   30. jan 2006 Undskyldning her og undskyldning der! har lige set BBC der siger at Jyllands-Posten har sagt undskyld!?! (det tror jeg nu ikke!)
    Jeg syntes det er en skam at dette overhoved er blevet til en sag, men når den nu er her må vi stå fast og samlet - det nytter jo ikke noget at undskylde, det ville bare være at give dem en lillefinger så de efterfølgende kan forlange hele hånden - dur ikke!
    faktum er at vi her i Danmark har ytringsfrihed også når det kommer til religion, at bakke ned overfor de arabiske lande nu vil være at anerkende, at religion står over demokrati - og jeg for en gider ikke tilbringe hver søndag i kirken hvis det er godt vejr at køre i smiley

• #15   30. jan 2006 må jeg endnu engang henvise til at man godt kan boykotte selskaber som Q8 (kuwait petrolium)! og at vi faktisk er selvforsynende fra nordsøen!

• #16   30. jan 2006 Hekto vil ikke helt give dig ret i At der er den store forskel mht. næstekærlighed.... Ïslam/Kristendom.
    Mig bekendt har Islam kun eksisteret i godt 1300 år (ved godt de 2000år nok var for at fremme forståelsen)
    Så grunden til at de render rundt og vil slås er måske bare fordi vi har 700 års forspring. (ok ikke i forhold til os Danskerer vi ville lige vente 800-1000 år med at lægge sjove religioner med hor og druk og på hylden)
    Næstekærlighed mig i røven.....det er først nu vi så småt er ved at have styr på vores egne interne religionskrige e.g. Nord Irland.
    (vi glemmer lige alt om Jøderne smiley )
    Vi har sq altid slagtet hinanden og andre i næstekærlighedens tegn.

• #17   30. jan 2006 "Nu har det ikke en disse med Andes at gøre" Fuldstændig enig Hekto.
    Og det har jeg ment fra starten. Anders har ikke noget at undskylde for. Men at han ikke lader sig indrage i sagen, kan tolkes på vores måde og på deres måde.

Men de vil jo ikke/kan ikke spille efter vore regler og tanke gange. Ligesom vi ikke kan følge deres.
    Jeg er bare ikke sikker på hva der er den rigtige løsning, give dem den kolde skulder eller række dem en forsonende hånd.

At vi har måske det ældste demokrati efter vores målestok......men der var da demokrati i dele af antikkens Grækenland. Godnok havde ikke alle stemmeret alm mennesker,koner, slaver osv.
    Men I dk har dem under 18 år og kæledyr jo heller ikke stemmeret. (er det så rigtig demokrati?).
    Det syntes jeg jo det er nu....men da jeg var 16 havde jeg sq en anden opfattelse.

• #18   30. jan 2006 når danskerne bliver truet på livet, når dannebrug bliver afbrændt og ikke mindst når deres handelsbarriere går ud over dansk økonomi, synes jeg personligt at det er en sag for regeringen og Anders bør tage affære.........

• #19   30. jan 2006 Håber inden alt for længe at man i den muslimske verden kan kigge på Osamaer, Åndelige ekstrimistiske ledere osv...

Som vi ser på parodifigurer som Glistrup og Moses Hansen.

Så de ikke ser det som noget at stræbe efter at hugge os i stykker.....
    Min lille søster har arbejdet i Beirut (2005) og rejst rundt i Syrien(2005), Iran og Pakistan (1999 på mc). Uden probs overhovedet.
    Hvis man opfører sig ordentlig hos dem er der sq ingen ting i vejen for det.
    Ligesom de godt må være her hvis de opfører sig ordentligt

• #20   30. jan 2006 Hekto....

Jeg tror desværre på at du har SÅ ret at jeg dårligt nok ved hvad jeg selv skal skrive !

• #21   30. jan 2006 ha ha ha ha !

• #22   30. jan 2006 Islams historie er tæt knyttet til Muhammad der løb rundt omkring år 600.

Fuldstændig enig Hekto vi strækker os langt....
    Og Danmark er et eventyrland at leve i, minimal social ulighed, ikke meget korruption. (bortset fra afgifter på mcer/biler og skattetryk, men man kan jo ikke få alt desværre)

Svinefarm i Saudi er sq en fed ide LOL....;-)
    Mht dyreplageri er jeg sq ikke så sart....tyrefægtning er en sport i mine øjne....huha nu fik jeg sikkert folk op af stolen smiley (bare den blir i sydEu og latin Amerika).

Vi har resourcerne til at række hånden ud, og sige hallo sku vi ikke være venner istedet. (vi har jo penge i klemme ;-).....)
    Hvis man bor i en ruin i Gaza og har få års skolegang og fået en AK47 i konfirmationsgave( øhh noget tilsvarende) så er det jo nok nemmere at sige død over de vantro end hør hov de fleste danskere er sq flinke nok.
    Saudierne er jo nok ikke så slemt stillet, men er nok bundet lidt på hænder og fødder af deres trosfælder.
    Tror egentlig mere det er spørgsmål om man har det godt end religion. Når vi har det skidt så smadrer vi jøder, katolikker, muslimer, osv...... Jehovas vidner kan vi sq altid lide at smække døren i fjæset på ligemeget hvor godt vi har det smiley

Men diskutionen er jo latterlig nogen skide tegninger?......så måske har du ret lad dem bare rase ud. de blir jo nok trætte engang. Så kan vi koncentrere os om vigtigere ting mens de surmuler.
    Det kan jo alligevel ikke være helt galt i verdenen når det farligste er nogle tegninger i JP.

• #23   30. jan 2006 Nu får jeg nok ballade men fik denne sms idag :o)

Til alle muslimer i Danmark: Vi forstår jer og bakker jer op. gør som jeres ambassadør.boykot Danmark. Rejs hjem. Det vil Danmark virkelig kunne mærke

• #24   30. jan 2006 Det her har jo fuldstændig taget overhånd.
    TJ, JP har faktisk sendt en undskyldning afsted, det har været i fjernsynet flere gange.
    Iøvrigt støtter jeg 100 procent op om Anders Fogh i den her sag. Hvorfor f..... skal han sige undskyld for noget en avis trykker!?!
    Jeg er efterhåden ved at være så pissetræt af at vi skal tage hensyn til muslimerne. De må gerne svine os til på daglig basis, men os andre, vi skal bare indordne os. Det her skal ha en ende meget snart!

• #25   30. jan 2006 Det som Rolf(frederikssund) B skriver bakker jeg 110% op. De kan sku' bare smutte hjem dem der er utilfredse!!!

Søren.

• #26   30. jan 2006 Tjaa det skal nok blive vældigt.....de angriber vores hjemmesider....snart ryger den retur deres hjemme sider bliver hacket og et par kloge hoveder brænder et par koraner og palistinensiske flag....
    Den kan araberne nok umuligt sluge og så får vi rigtig ballade.

Nå men ikke alle er lige tumpede har lige chattet med min gamle makker jeg delte lejlighed med i London.
    Han er Muslim og bor i Istanbul.
    Jeg spurgte ham om han havde hørt om de famøse tegninger.....
    Hvortil han svarede Muhammed ham er vi sq da pisse lige glade med...vi vil bare tjene penge.¨
    Kender du ikke nogle danskere der vil købe ferie bolig ved den tyrkiske kyst, jeg har 2 villaer på hånden smiley

• #27   30. jan 2006 Lad dem da bare brænde de flag... Ja for min skyld kan de tegne billeder af Jesus have sex med en mand, jomfru maria med et æsel eller hvad de nu kan finde på - det rager mig da en papand. Måske Anders Fog lige frem kunne opfordre dem til det, så de kan se hvor lidt den slags betyder for os der ikke er fanatikere.

Men set i lyset af at vi lever i en verden hvor vi desværre er nød til at tage hensyn til fanatikere af den ene eller anden slags, så var det måske ikke så klogt at bringe de tegninger. Uanset, at jeg ikke kunne finde den slags primitiv fanatisme mere forkert, så må man jo DESVÆRRE nogen gange indordne sig, til trods for at det IKKE burde være sådan.

PS Til dem der skulle være i tvivl... med "primitiv fanatisme" mener jeg her muslimske fanatikeres opfordren til at udføre vold eller lign. mod andre, pga. fx. en simpel tegning, som højest kan forarge eller såre ens følelser, andet kan den ikke! Jeg har i hvert fald aldrig set en tegning udføre vold elller slå ihjel. - der er altså intet racistisk ment her, blot forargelse over at religion, som der intet videnskabeligt bevis er for kan lede til vold og opfordringer hertil. Religiøs begrundet vold er primitivt uanset religion!

• #28   1. feb 2006 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333089

Kommentér på:
lidt debat

Annonce