2.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ninja 250R lime/sort 49.995 Ninja 250R lime/sort 49.995

nu skal jeg snart igang med mc kørekortet og skal derfor jo oss have mig en cykel, men en af mine venner viste mig så lige at der kommer en 250cc version af kawasaki Ninjaen i 2008. og kan købes for 50.000kr for sprit ny. men tænkte så på hva med forsikring osv, er det på nogen måde til at betale når den har det navn ? for mig lyder det helt utroligt at man kan få en ninja sprit ny for 50.000kr, godt nok kun 250cc. men for en ny på motorcykel er det vel fint. tror i det ville være en fin start cykel da jeg går MEGET op i udseendet. og mindre i fart.

nu har jeg meget lidt forstand på mc'er så ret mig endelig hvis det nødvendigt osv. smiley

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ninja 250R lime/sort 49.995
  • #1   14. dec 2007 men er så ikk ny på to hjul, har kørt cross på 125cc et stykke tid

• #2   14. dec 2007 Forsikring bliver intet problem vis det er gf ansvar. kasko derimod er ubetageligt, ansvar hos gf starter på den maskine på omkring 2,6k om året med vinterdækning.
    efter 3 år er du på 1600.

• #3   14. dec 2007 jeg synes så at 50 klik er rigeligt for en 250 men vil da gi den at den ligner...
    ud fra en liter effekt vil det jo også være knapt 200000 så det passer vel meget godt...
    men faktisk trode jeg ikke der var andet end aprillia der duer i den størrelse og dem kan man jo købe brugt... smiley

• #4   14. dec 2007 så meget "Ninja" er der altså ikke over den:

(link fjernet)

• #5   14. dec 2007 en skam de ikke har givet den clip-ons med mere sportslig kørestilling..

• #6   14. dec 2007 Jeg har set den personligt.. Den er monteret med Clip-ons!! bare nogle der sidder så lavt at du får ondt i ryggen eller armene. Iflg. Kawasaki eget udsagn er det muligt blot med udstødning at trække ca 8hk mere ud af den lille motor!!! med powercommander og lidt trimning måske 10hk, det er sgu da ikke værst på en lille let 250cc.

Til sammelign. kan det siges at Yamah's 125r model koster 45000,- og at Aprilia'en koste 70000,- som er 20000,- mere.. Det er da muligt at den har en smule bedre køre egenskaber på en bane.. Men det er en lille 2 takts motor som ikke har det der ligner moment. Efter min mening(sikkert ikke alle andres) er en 2 takts motorcykel kun egnet til en ting, og det er bane kørsel hvor du kan holde kablet stramt konstant.

Jeg har rullet en godt nok kort tur på denne kawa og må sige at den virker fin. Ja den er måske knap så racer orienteret som en ZX6R/ZX10R. Men den er jo også tiltænkt en helt anden målgruppe, netop en som Michael som nu skal ud og have en ny første motorcykel.

• #7   14. dec 2007 Hey Michael R

Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at handle, hvis det er, men kan bare se, at du linker til Masi Motor.

Du skal ikke betragte det her som en decideret advarsel, men blot et wake up call.

Jeg handlede selv min nuværende (min første mc) ved Masi i Næstved, og har efterfølgende fundet ud af, at den ikke var synderligt gennemgået, samt at jeg betalte alt for meget for den. Jeg handlede derude helt grøn, og forventede (naiv som jeg var), at få god service og vejledning, hvilket ikke var tilfældet. Generelt virkede de som nogle nederen røvhuller, der så deres snit til at få lavet en nem og lyn hurtig handel med en grøn MC'ist. - Dette kan man jo altid sige i bagkloghedens lys, men jeg smider ikke én krone derude igen...

Jeg fik en cykel, hvor batteriet var mere eller mindre smadret (manglede vand og havde svært ved at lade) - en temmelig basal ting sku' man mene. Et par småskæve bremseskiver foran samt et fordæk der var på grænsen til udskiftning.

Nu kan selvfølgelig sige, at jeg burde ha' været mere vågen osv., og det er da temmelig basale ting jeg har nævnt - som ikke mindst er lette at tjekke selv, selv om man er grøn!... Jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på det, så du ikke laver samme fejl som jeg:)

Mvh. Søren

• #8   14. dec 2007 Søren (kbh) B

Hej.
    nej har heller ikk plan om at købe den derude, det var bare der som jeg lige så de havde det/fik den...
    har oss selv vild dårlig erfaring med dem, det så nogen år siden, havde bygget en scooter op til en 15hk, og da den så gik i stykker og jeg bare ikk kunne finde ud af hva der var galt sendte jeg den ud til dem. der gik 1½ måned før jeg så selv måtte ringe ud til dem og høre om de snart var færdig med den, og det var de så. så jeg skyndte mig ud efter den, jeg tog lige en prøvetur inden jeg betalte for noget. og problemerne dukkede langsomt op
    jeg havde sagt højt og tydeligt til dem at den måtte IKKE! stå ude i regnvejr, hvis nogen dele skulle skiftes SKULLE! det være nøjagtig de samme dele som kom i da det er hva den er indstillet til.

vi kom derned og jeg så den stod udenfor (udenfor halvtaget) . og jeg gik hen til den og kiggede lidt rundt på den, og opdagede en lille ridse på skjoldet ved tanken. allerede der var jeg ved at koge over, men jeg holdte hovedet koldt og ville så lige få den startet op og varmet op og så prøvekøre den engang. så jeg satte dødmands kontakten i og trykke kickstarteren. den startede ALTID før første gang, men nu startede den ikke selv efter 10 gange, så prøvede jeg for sjov at tage dødmands kontakten af og starte, og vupti så startede den første gang. jeg lod den stå og varme op, og prøvede så en tur, jeg gav den noget at leve af og så trak den med det samme, så blev jeg mærkelig, prøvede så at blive ved med at give fuld gas og så ligepludselig tog den de ca. 11-13.000 omdrehninger som den nu tager, men kom ingen steder næsten, og optrækket var mærkeligt, i stedet som før hvor den skulle op på maks omdrejninger for overhoved at begynde at trække gjorde så at den træk med fuld kraft lige fra start, som den gjorde nu var den pisse sløv fra 0-15km/t før den skreg...:S så jeg fik godt nok en knallert tilbage som kunne starte men som havde fået rids, dødmandsknap virker forkert/omvendt, den trækker helt forkert og har næsten ingen effekt.. så ja, jeg har aldrig handlet der efter det. jeg brugte mange tusind kroner på den scooter som de så bare ødelagde..

• #9   14. dec 2007 og hva er clips-on ?

• #10   14. dec 2007 Jeg syntes den er fed, og ville ikke have noget imod sådan en hvis jeg kun havde det lille kort.
    Jeg syntes sgu det er fint at de laver nye cykler som er møntet på begyndere, istedetfor de skal ud og købe de skampulede brugte maskiner i 250/400 klassen der er på markedet.

• #11   14. dec 2007 Clip -ons er dine håndtag på cyklen.

• #12   14. dec 2007 Hey
    C4- Smoothies von Hell

Ja jeg vil gi dig ret i at den faktisk er fed.. Som jeg skriver har jeg både set og prøvet en lille tur.

Jeg tror den bliver stor herhjemme. Og alle kan få råd til den også nybegyndere. Og forsikrings mæssigt bliver de heller ikke ramt så hårdt. Jeg syntes ikke 49997,- er mange penge for en helt ny motorcykel som kan købes med 4 års garanti (Fuld garanti og ikke som yamahas begrænset garanti) så når den skal sælges efter 2 år har den stadig 2års garanti, det kommer ikke til at koste mange kroner at kører på den i 2 år..

• #13   15. dec 2007 Allan B

ja det tror jeg oss den gør, rigtig stor, og nej var oss det der slog mig at den faktisk var så billig for en sprit ny og så ennda en ninja med mindre motor.
    og den er oss god at køre og man sidder behageligt osv ?
    men helt klart en jeg har planer om at anskaffe mig som begynder cykel og drøne lidt rundt på til jeg er 21.

og det er nemlig pisse fedt at de laver de rigtige racere til nye oss i stedet for man som ny skal ud og have en cykel som er mange år gammel og ikk videre er nogen racer at se på,

• #14   15. dec 2007 fandt lige denne video:

http://www.youtube.com/watch?v=Wejb8covyac

• #15   15. dec 2007 ser ud som om man sidder meget oprejst hvis ikk helt oprejst på den, og styret sidder rimelig højt og tæt på føren, er det noget man kan ordne ? evt. rykke styret nedaf og lidt frem på nogen måde ? bryder mig ikk om hvis man sidder helt oprejst, det ser helt forkert ud på sådan en. og styret ser oss forkert ud når det er så højt oppe som det ser ud til at være..:S

• Bjarke H
    Bjarke H Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #16   29. maj 2008 jeg skal hente min om en time, så skal jeg nok Fortælle hvordan der er og køre på !.. skal køre 150 km hjem :D..
    men ang kasko. det kan godt lade sig gøre, jeg er 21 har ikk haft mc eller bil før. men skal gi mellem 4 - 6 kilo om året for kasko !..

Vender tilbage senere

Kommentér på:
Ninja 250R lime/sort 49.995

Annonce