4.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

pocketbike retsag pocketbike retsag

Hej.. Inden jeg tog på ferie var der noget med en retsag om hvorvidt en pocketbike var, en motorcykel, en knallert eller blot legetøj og derfor kunne køres uden risiko for kørekort / konfiskering osv.
Er der nogen der har hørt noget om udfaldet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pocketbike retsag
  • #1   19. jul 2005 altser af hvad jeg ved så tager de den og giver dig en bøde på 5000, kan ikke huske om de gør mere. men mener det er samme regler som hvis du bliver taget på en knallert 45 uden kørekort

• #2   19. jul 2005 Ja det var vist praksis i starten men der er èn som er gået i retten med det, og det er den sag jeg gerne ville høre mere om..

• #3   19. jul 2005 nå okay smiley den har jeg ikke rigtig hørt noget om desværre

• lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
    #4   19. jul 2005 fik en snak med en betjent en dag han sagde: fordi deter så nyt, kofiskere man dem og sender dem på syns hal hvorefter de bliver bedømt i følgende klasser 30´, 45´ eller mc og bøden bliver der efter. så hvis den køre mere end 45km bliver den sat som en mc og det har også noget med motorstørelse cc og gøre

• #5   19. jul 2005 Problemet er vel at det er et motorkøretøj der ikke er godkendt til brug på offentlig vej.

Har dog ikke hørt om retsagen

• #6   19. jul 2005 Indtil videre er de vist i tvivl om dem. Min bror fik hans tilbage i sidste uge og fik en bøde på 4000. Tror sku han slap billigt

• #7   19. jul 2005 Har hørt det er forskelligt efter hvilken politikreds man bliver taget i. Der er indtil videre ikke nogle klare regler om det, men nogle steder konfiskerer de den!

/Poul

Kommentér på:
pocketbike retsag

Annonce