1.797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bønder, og deres svineri! Bønder, og deres svineri!

Jeg hørte og så ikke uheldet, men er ret sikker på at det skete et par hundrede meter fra hvor jeg bor! Men dagen efter bemærkede jeg (i bil) at der i et sving var "tabt" mere korn end der kan være på en normal trailer, og kunne se det samme hele vejen til den lokale mølle, hvor de læsser af! Så jeg er 100% sikker på at der ikke var tale om nogen form for "affald", men ganske almindeligt korn (hvede) som de "fattige" bønder tilsyneladende har så meget af, at det ikke ser ud til at betyde noget at de smider et par tons på vejene smiley
https://fyens.dk/artikel/havde-ikke-en-chance-affald-fra-raps-fik-motorcyklist-til-at-styrte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bønder, og deres svineri!
  • #3   3. aug 2020 #2 Flabede???? Du mener vel ærlige? smiley smiley

• #4   3. aug 2020 Jeg har fornøjelsen af bondemand Thomsens efterladenskaber på vejene i mit lokal område. Dels kører hans kæmpe gylletog vejenes asfalt i smadder, dels gider han ikke feje op efter sig selv. Det er dog hjulpet efter jeg er begyndt at ringe til kommunen når der ligger cm-tykt gylle på vejene, de sender nemlig regningen videre smiley

• #5   3. aug 2020 Forurening af vejene skal bare klares med et kørekursus. smiley
    Se indlæg nr. 6 i denne tråd:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/655287-forurening_af_vejen

• #6   3. aug 2020 Per T: Er du sikker på at kommunen orker sende regningen videre..... smiley (Hvis det foregår ligesom alt andet påstår synderen typisk at "det er naboen", og endelig med mit kendskab til kommunale systemer giiiider man ikke, medmindre det drejer sig om større beløb fx. 10.000 - 20.000 kr )

• #7   3. aug 2020 Ude ved os er der også en bondemand med mega stor fabrikation af gylle, men han rydder op, for han sidder i Europaparlamentet, han tåler ikke nogen klager, det kan jo koste pamper kortet og en frygtelig masse penge som vi giver ham for at promovere danmark.

• #8   3. aug 2020 @Knud - det må jeg sige jeg ikke er 100% sikker på, men de spørger altid om jeg ved hvem der har forurenet vejen - og det har hjulpet mærkbart det sidste års tid

• #9   3. aug 2020 Har oplevet at en bondemand havde glemt en ko, midt på vejen, det kostede en totalt skade motorcykel, og masser af knups , og så lige et brækket håndled., og ingen erstatning af mc, da en bondemand ikke er ansvarlig hvis et dyr er brudt gennem hegnet, som var pil rådene. smiley

• #10   4. aug 2020 Har set murer med ladvogn stå og smide grus og sten i et skarpt sving lidt nord for stenløse... J stoppede og spurgte hvorfor han gjorde det ? ---- "Der bor nogle rockere i nærheden" svarede han----

• #11   4. aug 2020 #10 Det har nok været hjelmen der trykkede!! Men du skulle jo have ringet til "pansesvinene" som du kalder dem smiley smiley

• #12   4. aug 2020 #7 så løsningen må være at stemme samtlige landmænd ind i europaparlementet?

• #13   4. aug 2020 #12 Jeg er mere til at DK følger englænderne og forlader den klub! Og er prisen ikke større end én mere der sviner vejene til, synes jeg at det er en god handel! Men det bliver nok svært at undvære alle de østeuropæere der arbejder her i landet, mange som selvstændige tyve og flaskesamlere smiley

• #14   4. aug 2020 @13 ja, det bliver sgu noget af et wakeup call for alle de fede professionelt arbejdsløse danske trunter at det pludselig skal til at arbejde for pengene når østeuropæerne er væk.

Så lige at man har special klasser til SOSU assistenter fra østeuropa i Varde... tankevækkende https://www.sosuesbjerg.dk/livet-paa-skolen/aktuelt/vejen-til-sosu-et-for-forloeb-for-tosprogede/

• #15   4. aug 2020 Selv om landmanden har svinet vejen til, så er det faktisk fuld lovligt, hvis han ellers sørger for at sætte skilte op med glat vejbane og gør vejen ren når arbejdet er tilendebragt.
    Det med især skiltene halter det noget med.
    Generelt synes jeg vejene bliver gjort rene igen efter arbejdet. Dog kan det være svært at få alt væk, når der bliver kørt ler-jord ud på vejen.
    Den der med koen der blev glemt? smiley Var den ikke brudt ud af indhegningen?
    Blev der kørt efter forholdene? Hvad nu hvis det var et barn det havde stået på vejen?

• #16   4. aug 2020 #13 det havde jeg tolket ud fra dit profilbillede! Men lige på det punkt bliver vi nok aldrig enige, så det synes jeg ikke vi skal diskutere herinde smiley

• #17   5. aug 2020 Tom, Det er derfor du skal huske at have begge hænder på rollatoren når du forlader bilen....
    Tag dig god tid, så kommer du "sikkert" tilbage til afdelingen....
    smiley

• #18   5. aug 2020 Og så er der dem der mener at jeg sviner folk til!!! Jeg er jo direkte sød og rar, sammenlignet med visse andre! smiley

• #19   5. aug 2020 # 15. Kan godt høre du vil have trukket den over til uansvarligt kørsel, smiley men kl 23 om aftenen, bæl mørkt, regnen pissede ned, så den ikke før jeg ramte den, og ja selvfølgelig var den brudt ud af hegnet, og ja tænk på hvis det havde været 4 børnehaver, der havde været på natte løb, uden pædsgoger. Og selvfølgelig kørte jeg for stærkt, det gør jeg altid, men 2 uheld på 40 år, er vist ikke meget,.. smiley

• #20   5. aug 2020 HC´s historie kommer slet ikke bag på mig........
    Spørgsmålet er og bliver hvorfor er fx. børn mere værd i trafikken end os som kører MC.....???
    (Lad os bare være helt ærlige; pansers....... vil sige, "at vi da bare kan tage bilen")

• #21   6. aug 2020 Jeg har også prøvet det lige i et sving,jeg fik så malet kornet og gik hjem til kone som bagte et brød,er der nogen af jer der hvor der er birkes marker for det mangler jeg..

• #22   6. aug 2020 # 21.. Sku en go ide,, lige nu sidder jeg og ærgre Mig over jeg ikke lige fik malkede den ko..

• #23   7. aug 2020 Sidst jeg hev ko i pat troet jeg også der kom mælk,men nej der kom tvillinger,,Go weekend

• #24   7. aug 2020 @23 - så nu ved du hvad der sker når man bruger det forkerte hul.... så kommer der babyer smiley

• #25   7. aug 2020 Til SOS: Jamen, jeg vil da meget gerne forære dig de birkes for idéen med gratis brød... smiley

• #26   8. aug 2020 Birkes sidder på valmuer................

Kommentér på:
Bønder, og deres svineri!

Annonce