12.440 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Skavanker med Suzuki ls 650!! Skavanker med Suzuki ls 650!!

Hej alle..

Min fatter skal ud og se på en suzuki ls 650 savage, og jeg har lovet at tage med og kigge den efter i sømmene..

Jeg har søgt lidt rundt i forummet, og det eneste jeg kan konstatere er, at den kan svede lidt fra topstykket, men det er en relativ simpel operation.

Det jeg ville høre jeg om, er om i kender til andre småting man skal kigge specielt efter...

Hvis i kender til en test af denne må i meget gerne smide et link, eller evt sende den som personlig besked...

På forhånd tak
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skavanker med Suzuki ls 650!!
  • #1   23. feb 2008 Hej Rasmus.
    På dette link kan du finde en masse om Savagen.
    (link fjernet)
    Håber du kan bruge det

• #2   23. feb 2008 Hej...

Lars: Supert link.. tak for det!!

Hekto: Det er så vidt jeg ved en model fra efter 2000 vi skal se på,... men skal nok se efter kul, hvis han ender med at købe den.

Men det lyder jo alt i alt som en fin maskine.. har også haft svært ved at støve noget dårligt op om den.

• #3   23. feb 2008 Det er en megt fin konstrueret maskine - ingen racer, men charmerende.

Svederiet i topstukket er ikke fra toppakningen med fra en mindre pakning i ventilstyret. Den er udskiftelig, men du kan lige så godt indstille dig på, at det kommer igen. Det betyde kun noget rent kosmetisk, så efter anden gang beslutter du nok at en klud er lige så god.

Mangen mennesker klager over Savagens styreegenskaber. Hvis du sætter et dragbar styr på, opdager de, at den bliver meget lettere at håndtere.

Maskinen kan gå ca. 140, men lad være ed at gøre det gennem længere tid. Kører man marchhastigheder 120-130 er den nærmest uødelæggelig.

-egentlig underligt, at der ikke kører mange flere af dem:-)

• #4   23. feb 2008 Charme kommer man jo son regl også længest i livet med:-)

nej spøg til side, han har overvejet købet meget længe og ved hvad han går ind til, så køre egenskaber og stil formoder jeg han er klar over... samt begrænsninger inden for den type af mc

• #6   23. feb 2008 Der er lige en enkelt ting, knastkæde og strammer er en ting man skal tjekke, har selv lige skiftet på min LS fra ´94 ved 26000 km. Jeg har lidt billeder her: http://picasaweb.google.com/birkla/LSMotor Bruger et tysk LS-forum hvor der er mange gode informationer http://www.ls650.eu/community/ Men ellers er det en rigtig god maskine, og jeg blev da selv overrasket over køreegenskaberne i positiv retning. Den er også billig at forsikre, evt. gennem if-forsikring der har en Suzuki forsikring.

• #7   23. feb 2008 Klaus: Det var da ret hurtigt at den skulle skiftes?
    Nogen forklaring på hvorfor den allerede skulle skiftes... det kan da dårligt være pga slid!!!

• #8   23. feb 2008 Jeg kan ikke huske den forklaring jeg fik fra det tyske forum, men det har noget at gøre med kraftimpulserne fra en éncylindret motor slider mere på knastkæden i forhold til flercylindrede maskiner. Men der er eksempler på at knastkæden er slidt allerede ved 15000 km. Men der er også nogle som har kørt mere end 80000 km. Derfor bør man tjekke det, altså af med udstødningen og koblingsdækslet og mål hvor langt kædestrammeren er ude. Det er ikke svært og tager ikke lang tid at kontrollere dette ( et par timer skal man sætte af til det og så husk at have en ny pakning, gør det evt. sammen med olie og filterskift).

• #9   23. feb 2008 Se evt. http://www.ls-650.de/Thumperbike/html/body_steuerkettenspanner.html der er opgivet nogle mål for hvornår man bør skifte kæde og strammer.

• #10   23. feb 2008 Ok.. Så må vi heller også se på det.. man kan lige nå det inden vejret igen er til mc-kørsel.
    Han er dog ikke typen der ligger fra land på den hårde måde, så det bliver næppe et problem, men han skal selvølgelig have det at vide..

Super indlæg i øvriget i kommer med...

• #11   23. feb 2008 Tak Klaus... Godt at have nogle mål at gå efter, så man ikke bare "famler i blinde"

• #12   23. feb 2008 Man skal jo altid huske, at en "Big Single", slår en puls, for hver to omdrejninger - og det er så en ordentlig en-:)

Det betyder også, at ben meget gerne må "gå sig stabil ved moderate omdrejninger, inden man båler den op i fart.

De få stærke pulser, er noget af det der giver Savagen dens charme, men det er også årsag til at man ikke skal køre den fuldt knald længere tid ad gangen. Dertil kommer at den er luftkølet, så den biver noget lunere end Suzukis andre cruisere - vær god ved sådan en, så tjener den dig længe:-)

• #13   23. feb 2008 Folk gidder vel ikke cykler hvor man skal pudse chrom og ligge 14-15 lag voks efter hver køretur smiley

• #14   23. feb 2008 C1:
    Det skal man jo heller ikke smiley

LS650 er der ikke så satans meget krom på, der er plads med bærste lange og klud overalt, og endelig er den ikke dyrere, end, man kan vælge ikke at nusse om den:-)

• poul erik hougaard m
    poul erik hougaard m Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #16   15. jan 2009 jeg har savage fra 1986 den har kørt ca 24000 km jeg har taget toppen af fordi den var meget utæt.knasten er slidt op+kæde og vippetøj. er der nogen der ved hvor jeg kan købe en ny knast.

• #17   13. feb 2010 Er det noget du har billeder af Poul? Det lyder uhyr underligt... Sikker på den ikke har gået 124000 uden olie?

Jeg har min tvivl...

Kommentér på:
Skavanker med Suzuki ls 650!!

Annonce