Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tager man sidevognskursus til MC på Fyn?
  • #1   28. aug 2023 Hvis kørekortet er fra efter 1997, er sidevogn med. Er det ældre, kan enhver køreskole med motorcykel give dig det lille kursus, da det er en del af normalt Mc-kørekort.
    jeg ville bare ringe til en køreskole i nærheden.

• #2   28. aug 2023 Kategori A: Motorcykelkørekort til stor motorcykel

Motorcykelkørekortet i kategori A giver mulighed for at køre på alle de ovennævnte typer motorcykler, foruden de to større udgaver:

En tohjulet motorcykel (med eller uden sidevogn) i en hvilken som helst størrelse.

En trehjulet motorcykel eller trehjulet bil med en motoreffekt på over 15 kW.

Du kan som udgangspunkt få et motorcykelkørekort til en stor motorcykel som 24-årig, og derudover findes der visse undtagne betingelser, så du kan få motorcykelkørekortet allerede som 20-22-årig.

• #3   28. aug 2023 Jeps, som jeg forstår reglerne så er alle os fra "dengang med og uden sidevognskort" automatisk blevet opgraderet til at måtte køre med sidevogn, dengang man ændrede kategorierne.
    På mit papkørekort "EF-Model" fra 1994 har jeg "A1" = Uden sidevogn. ("A2" er med sidevogn)
    Men så har jeg installeret digitalt kørekort på min telefon, og der har jeg "AL" og "AS".
    Det er jo kategorierne fra før det nuværende "A1", "A2" og "A", men dækker at jeg må køre alt MC.

• #4   28. aug 2023 der gør det også på ny kørekort jeg har fået fordi det gamle var i stykker

• #5   29. aug 2023 #3+4: Som reglerne er, så har man kun lov til at køre med sidevogn, hvis man har fået undervisning med sidevogn. Det blev obligatorisk med de regler der blev indført i 1997, og derfor har man altid haft sidevognskort når man har taget sit kort derefter.
    Før det skulle man have et sidevognsbevis.
    Hvis ikke i har været igennem undervisning med sidevogn, og tog jeres kort før 1997, så må i ikke køre med sidevogn. Der burde være en kode på jeres kørekort. Koden for kun at må køre solo mc er 100.

Til trådstarter. Kontakt en køreskole.

• #6   29. aug 2023 #5 Du har ret - på den digitale står der under et eller andet menu-punkt en kode 100.
    Så lige på nettet en køreskole der tilbyder et kursus til 1500,- og så får man fjernet kode 100.

• #7   2. sep 2023 OT.! Ak ja - man tænker jo straks tilbage på herlige dage hvor man sad i køreteknisk anlæg til halsen smiley i de gammmle dav’… smiley
    Vi havde lige knap lært at bakse rundt på to hjul.. så fik man spændt en djævel af en bulet sidevogn på, og skulle op på to hjul ‘for at få fornemmelsen af sidevognen’ - min bare rø.. biiip.. smiley tilsidst, hoppede kørerlæreren ned i vognen og sad og hev og flåede fra side til side i mens man forsøgte at køre zigzag mellem kegle porte.. ! smiley
    sjov at tænke tilbage på nu - men anlægget flød jo med de ‘grønne grise’ vi lagde.. smiley
    Dengang 50km/t satme var ALT for hurtigt.. ha..ha..

Kommentér på:
Hvor tager man sidevognskursus til MC på Fyn?

Annonce