Standard / standart Standard / standart
Nu er det altså ikke for at spille karl smart eller skolelærer, og det er vel egentlig ligemeget, om man staver på den ene eller anden måde, når bare betydningen bliver forstået, men jeg støder tit på ordet stavet med t, det er faktisk forkert, ordet standard stammer fra Esso, som købte DDPA for et par år siden, og deres bensin til alm bensinmotorer, hed STANDARD, og ved alle køretøjer, som blev købt på det tidspunkt, faldt komentaren altid fra sælger---og så kører den på almindelig standard bensin---det var selvfølgelig en kanonfordel for Esso, og så startede kapløbet inden for alle brancher om at blive den, som kom til at danne standard på området, og det kører endnu, en bajonetsav hed i lang tid en makita sav, fordi de kom først og satte standarden på dette område, ordet blev brugt, selvom det var en bajonetsav af et helt andet mærke, man stod med, jeg er sikker på, i selv kan finde masser af eksempler...DDPA stod altså for Det Danske Petroleums Aktieselskab.
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Men som du siger... Det kan vel egentlig være lige meget når bare vi forstår det
feb 2005
Svar til Henrik det er altså stavet med i et par år tilbage i DK.
Svar til Johnni . Helt enig og det skriver jeg jo også
feb 2005
Det er da sjovt at vide, hvor et ord stammer fra, som bliver brugt så meget, har du noget lignende, vil jeg med største fornøjelse læse det, og det var da kun for at deltage med noget, og håbede da det ville blive modtaget positivt.
feb 2005
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 301
En cirkus? Det er vist ikke helt korrekt....
Så skal der vist stå noget bagefter, såsom klovn. Så kan jeg gå med til det (en cirkusklovn). Ellers er det vist et cirkus
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Jeg var dog mest interesseret i om der var noget specielt MC minded med stavemåden fordi den stod så mange steder... Når man nu er Rookie MC'ist er der mange overraskelser hen af vejen
Al respekt til de ordblinde!!!
feb 2005
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 194
Hvis man har en bike med plads til det
Ligegyldigt indlæg
Thomas
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
jeg synes faktist du starter med at være ydmyg. Alligevel tramper de dig ned, bare fordi du forsøger at være venlig. Standard er et hyppigt ord herinde, og synes også det springer i øjnene...
Lad det ligge og lad dem føle sig overhalet hvis ikke de kan tage det*s*
Jeg synes det er et godt indlæg!
Hygge
feb 2005
Standard / standart