640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Standard / standart Standard / standart

Nu er det altså ikke for at spille karl smart eller skolelærer, og det er vel egentlig ligemeget, om man staver på den ene eller anden måde, når bare betydningen bliver forstået, men jeg støder tit på ordet stavet med t, det er faktisk forkert, ordet standard stammer fra Esso, som købte DDPA for et par år siden, og deres bensin til alm bensinmotorer, hed STANDARD, og ved alle køretøjer, som blev købt på det tidspunkt, faldt komentaren altid fra sælger---og så kører den på almindelig standard bensin---det var selvfølgelig en kanonfordel for Esso, og så startede kapløbet inden for alle brancher om at blive den, som kom til at danne standard på området, og det kører endnu, en bajonetsav hed i lang tid en makita sav, fordi de kom først og satte standarden på dette område, ordet blev brugt, selvom det var en bajonetsav af et helt andet mærke, man stod med, jeg er sikker på, i selv kan finde masser af eksempler...DDPA stod altså for Det Danske Petroleums Aktieselskab.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standard / standart
  • #1   29. sep 2005 Jeg kan selvfølgelig også lige for sjov oplyse om, at der er noget der hedderStandart, men det er altså de små trekantede flag, som sidder på vores dronnings køretøjs forskærme, når hun bliver transporteret i køretøjet.

• #2   29. sep 2005 syret..... men det bruges da også på engelsk i staterne... og alle mulige andre sprog.

• #3   29. sep 2005 Og bensin staves benzin ude ved Shell her i byen smiley

Men som du siger... Det kan vel egentlig være lige meget når bare vi forstår det smiley

• #4   29. sep 2005 Svar til Andreas-- ESSOs bensin hed STANDARD i hele verden dengang.
    Svar til Henrik det er altså stavet med i et par år tilbage i DK.
    Svar til Johnni . Helt enig og det skriver jeg jo også

• #5   29. sep 2005 Svar til Johnni,
    Det er da sjovt at vide, hvor et ord stammer fra, som bliver brugt så meget, har du noget lignende, vil jeg med største fornøjelse læse det, og det var da kun for at deltage med noget, og håbede da det ville blive modtaget positivt.

• #6   29. sep 2005 du har ret i alt hvad du skriver Johnni

• #7   29. sep 2005 Ahh Johnni.....

En cirkus? Det er vist ikke helt korrekt....
    Så skal der vist stå noget bagefter, såsom klovn. Så kan jeg gå med til det (en cirkusklovn). Ellers er det vist et cirkus

• #8   29. sep 2005 Ja ja.. og selv en skæv kan pisse lige hvis man er heldig.

• #10   30. sep 2005 Og man må stave computer med k. Altså komputer.

• #11   30. sep 2005 Jeg vil sige at jeg også lagde mærke til Standard/standart stavemåden de første gange jeg så det.

Jeg var dog mest interesseret i om der var noget specielt MC minded med stavemåden fordi den stod så mange steder... Når man nu er Rookie MC'ist er der mange overraskelser hen af vejen smiley

Al respekt til de ordblinde!!!

• #12   30. sep 2005 Det hedder også EN bagagebærer...
    Hvis man har en bike med plads til det smiley

Ligegyldigt indlæg

Thomas

• #13   30. sep 2005 hej Per.

jeg synes faktist du starter med at være ydmyg. Alligevel tramper de dig ned, bare fordi du forsøger at være venlig. Standard er et hyppigt ord herinde, og synes også det springer i øjnene...
    Lad det ligge og lad dem føle sig overhalet hvis ikke de kan tage det*s*
    Jeg synes det er et godt indlæg!
    Hygge

• #14   30. sep 2005 Tak Allan, Jeg kunne faktisk have fortalt historien lidt videre, det kan godt være, det er det helt forkerte forum til sådan noget, for det er jo nostalgi for mig, og jeg er helt sikker på, jeg kan huske længere tilbage end jer, og Standard bensin blev da også brugt på MCere dengang, så med lidt god vilie lugter det da lidt af MC.

Kommentér på:
Standard / standart

Annonce