2.258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Muldvarp driver mig til vanvid, hvordan fanger man den? Muldvarp driver mig til vanvid, hvordan fanger man den?

Har været på nettet, men synes ikke jeg finder noget brugbart, andet end de fosfor pellets, men de må ikke bruges tættere end 10 meter fra beboelse, da det er ekstremt farligt.

Nogen bud eller erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muldvarp driver mig til vanvid, hvordan fanger man den?
  • #2   28. jun 2013 sæt mulvarpe fælder op, det kræver lidt træning og erfaring at sætte dem så de små bæster ikke bare undgår dem. men hvis man bliver ved finder man ud af hvad der virker.

du skal grave ned midt i en gang og lave så lille et hul som muligt og sætte fælden så kræet ikke kan komme udenom, du skal helst have handsker på. læg så en tallerken over hullet og dæk til med jord spå der ikke kommer lys ned og kontroller fælden dagen efter.

hvis ikke fælden er udløst og dyret ikke har været forbi ( kan oftest ses nede i hullet) så lader du den stå en dag, hvis der stadig ikke er sket noget finder du et nyt sted.

det er det eneste der virker efter min erfaring, og du slipper for at sprede giftstoffer ud i jorden.

alternativt har jeg hørt om nogen katte der har fundet ud af at ligge på lur ved et skud og vente på at den graver, når den så gør det fiser katten hen og graver den op og nyder sin præmie smiley

Happy hunting smiley

• Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #3   28. jun 2013 Muldvarpesakse virker, de kan vist fås på fodderstoferne rundt omkring

• #6   28. jun 2013 Køb et gammeldags vækkeur og en hel spegepølse. Sæt vækkeuret til at ringe ved siden af et muldvarpeskud. Når det så ringer kommer mulderten op for at se, hvad klokke er - og så er du klar til at klappe den en med spegepølsen

• #7   28. jun 2013 ....kan godt være at ovennævnte ikke virker, men det er fanme kreativt!

• #8   28. jun 2013 Denne har ikke noget med muldvarper at gøre, men fald lige over denne fx katte, fugle forskrækker, til urtehaven..

mvh

http://www.youtube.com/watch?v=5ru1Jv6g974

• #9   28. jun 2013 Knud...
    du ville jo ikke kunne lade den pølse være uden at begynde og spise af den,inden det ur ringede..
    og så ville det kun være en pølse på størrelse med en cocktailpølse, når den kikked op til dig .. lol lol

smiley smiley

mvh

• #10   28. jun 2013 eller man kunne få fat i en rådden kvist, sætte sig på lur med den og få lillemor til at stå med bare babser, for alle ved at hvis der er en ting muldvarpe ikke kan stå for, så er det lillemorbabser, så når den er helt hypnotiseret at fruens mælkesække så farer man hen og kilder muldvarpen med de visne blade på den rådne kvist. og mens man gør det vil muldvarpen være helt bevægelseslammet. mens den er det samler man den op og laver et højdespark med den så den ryger ind til naboen.
    når dette er gjort så fortælelr du denne løsning til din nabo, og lægger dig på lur med en kikkert så du kan få ses nabolillemors babser, når muldvarpen så kommer flyvende ind i din have står du klar med de nyindkøbte fodboldstøvler på og giver den et los inden den rammer din græsplænde så den ryger af helvede til.

efter så meget kilden, babser og spark tror jeg ikke den muldvarp gider bo hos dig længere smiley

• #11   28. jun 2013 lol...lol..

smiley smiley
    patter..

mvh

• #12   28. jun 2013 Det er synd. Du skal jo tænke på at muldvarpen sørger for at vappe din muld.
    Og hvem havde du måske så tænkt dig skulle gøre det?
    Du gider jo ikke selv, Ååååårh nej nej, du vil hellere køre motorcykel og drikke øl med dine venner mens i ser Champions League.
    Så vil du slå sådan et uskyldigt dyr ihjel, en lille uskyldig, arbejdsom og pligtopfyldende bette fyr som faktisk vapper og vapper DIN muld, dag efter dag, år efter år!
    Du tror ikke at den måske hellere ville bruge tiden sammen med de andre muldvarpper, feks tage til Sunny Beach og feste, drikke bajere, kigge på damer og munke nogle unge piger i skideren, te sig dumt og generelt bare gøre det som muldvarpper nu gør?

smiley

• #13   28. jun 2013 Okay, jeg ved ikke lige hvad der skete der.
    Sorry

• #14   28. jun 2013 Her er noget der virker med meget stor sikkerhed. Den er desværre forbudt at bruge i DK.
    http://www.cml-jagd.de/shop/shop/pop_up.php?javascript_enabled=true&lang=de&bild_gross=135_gr.jpg
    Pistolen nederst på billedet er klar til brug. Den røde bøjle skal lige vippes op og den er afsikret.
    Den virker på den måde, at når muldvarpen påvirker bøjlen i venstre side, så går der et skud af. Skuddet kommer fra en startpistol-patron. Trykbølgen dræber muldvarpen.
    Pistolen kan enten placeres vandret i gangen eller lodret i muldvarpeskuddet.
    Tyskeren jeg arbejder sammen med og som har en sådan pistol siger, at den virker bedst i lodret, for kommer muldvarpen fra bagsiden af pistolen, så bliver den ikke dræbt, når den skubber til pistolen.

• #15   28. jun 2013 Fik at vide af en gammel mand man kunne lægge en stump gulerod ved saksen. Ved ikke om de virker jeg har fanget 10-11 stykker over det sidste års tid hos min mormor. Ved fanme ikke hvorfor der bliver ved med at komme de satans dyr.

Med tid kommer erfaring og så skal du nok fange dem smiley

• #17   28. jun 2013 Morten..

måske fordi du foder dem.. lol lol

mvh

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #18   28. jun 2013 Andreas - Hvor bor du ? Ville gerne se de der lillemorbabser, og nabolillemorbabser. Mens i andre spiller muldvarpebold.

• #19   28. jun 2013 Køb en crosser og fræs hele haven op. Så har du det også sjovt i jagten på de små muldvarpe.

• #20   28. jun 2013 Simonsen, midtsjælland.. Og ja lillemorbabser og muldvarpe fodbold er meget nice smiley men det er kilderriet med den rådne kvist der tænder mig helt vildt, men jeg er nok også lidt sær smiley

• #21   28. jun 2013 hvis den er meget drilsk så køb du bare den som matthias nævner, har set dem i auktion mange gange og det er altså noget der dur

• #22   28. jun 2013 Den virker har jeg hørt, kender en der har den, men han kunne ikke lige finde den. Må være næste step.
    Gasning koster typisk 700 + moms.

• #23   28. jun 2013 Bland noget benzin & olie, hæld det i hullerne & ryge den ud smiley

• #24   28. jun 2013 http://www.youtube.com/watch?v=CgztUzqaL3E

• #25   30. jun 2013 Ja de lovlige fælder virkede!
    Muldvarpen blev holdt fast i sit ene forben, indtil indtil den afgik ved døden. Gad vide hvor lang tid der gik med det?
    Så synes jeg nu nok metoden med anschussfalle ville være det mindst smertefulde.

• #26   30. jun 2013 ja det er fandeme synd... tossede lovgivning!

• #27   30. jun 2013 PS!
    Der findes i USA omkring 60 forskellige apparater og sager på nettet, der kan bruges mod muldvarpe, læste jeg i en annonce for den ultimative guide til at komme af med muldvarpe, man kunne købe den som PDF fil.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #28   30. jun 2013 Jeg stemmer for Andreas' måde. Lillemorbabser må simpelthen overtrumfe, alle de tortur instrumenter i snakker om.

• #29   30. jun 2013 patter...? var der nogle der sagde patter...

det stemmer jeg også for..

smiley :)

mvh

• #30   30. jun 2013 Lillemorbabser er altid den rigtige løsning, uanset hvad spørgsmålet eller opgaven nu måtte have været smiley

• #31   4. jul 2013 Jeg har tidligere brugt stryger det virker smiley
    Men mit forsøg med signalkanonen taler vi ikke om

• #32   4. jul 2013 Kill I: stod i haven med konen. hun var igang med at jævne muldvarpeskud ud så jeg ku komme til med plæneklipperen. "de satanér" råber hun og smækker riven ned i nærmeste skud. Hun skriger først da jeg grinende gør hende opmæksom på, at der for enden af riven som hun arrigt smed over skulderen hang en død muldvarp.
    Kill II: stod med kaffen og gloede ud af køkkenvinduet og opdagede en stak jord i udbrud. Det når jeg sku ikke, tænke jeg. slentrede ned i kælderen, fandt bundstykke og salonbøsse (havde på det tidspunkt gyldigt jagttegn), da den stak hovedet op ramte jeg den i nakken på 28 meter.
    -Q

• #33   4. jul 2013 Noget der er effektiv og virker hver gang.
    Tag en klud og dyp den i dieselolie, smid kluden i en plast pose, prik huller i posen og læg den ned i gangen.
    Mulle dør ikke, men fiser over til naboen og du forurener ikke jorden.

• #34   4. jul 2013 Naboen er en mark, men har daa heller ikke haft problemer før nu.
    Olie driver bare MV rundt i hele haven siger de kloge.

• Niels Ole N
    Niels Ole N Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #35   5. jul 2013 Jeg tænker nogen gange på hvad det er der gør at så forfærdeligt mange mennesker vil gøre næsten alt for at bekæmpe naturen og dyrene i den ! Kan du ikke bare glæde dig over hvor et fantastisk lille vidunder af et dyr du har til at leve lige under dine føder ? Hvad betyder det at tage riven en gang imellem hvis dit frimærke af en have absolut skal stå som en luder i måneskind. Nej jeg fårstår det ikke, tænk at lade sig drive til vandvid af noget som det. Personligt har jeg valgt at have naturgrund. Jeg slår græs en gang om året og jeg føler det som en ære når en muldvarp benytter min grund. Jeg håber at dette kan være med til at hjælpe dig til at blive rask fra dine vandvidstendenser og at du på denne måde kan få det bedre. Mvh Niels Ole

profilbillede
  • #36   5. jul 2013 det er ikke alle steder det er velset at have en naturgrund, selvom jeg grundlæggende er med dig i at vi ikke nødvendigvis skal tæmme naturen alle vegne smiley
    jeg tror mine naboer ville blive lidt irriterede hvis jeg ikke klippede hæk og slog græs ind imellem smiley

• Niels Ole N
    Niels Ole N Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #37   5. jul 2013 Hvorfor er det egentligt at en græsplæne skal ligne et stuegulv ? Hvem er det lige der bliver lykkelig af det ? Glæd dig over din søde lille muldvarp. Du kender da udtrykket- live and let live- ikke. og ja jeg kan da nok se at du er nødt til at slå den skide hæk en gang om året. Jeg havde ellers givet dig et foto af hvad man istedet feks kan bruge sin tid på. Du får sku lige et mere hvår du også kan se min grund. Ps er dine naboer også sådan nogle plænefasister så vid at det er deres problem ikke dit. Held med det.

profilbillede
  • #38   5. jul 2013 nu er det ikke mig der har muldvarpe smiley og jeg har også en minicrosser der giver mig KÆMPE smil på, og jeg er opvokset på en gård så jeg har brugt meget tid på at kravle rundt i hoftehøjt græs og er som sagt enig med dig smiley

• #39   5. jul 2013 Niels Ove N..........Jeg kan godt forstå at du ikke bekymrer dig over en muldvarp, for du vil næppe opdage det, hvis der kom en i dit vildnæs smiley

• #40   5. jul 2013 Faneme træls at have en rimelig blød plæne der så oven i købet bliver undermineret så er man er ved at skvatte fordi man synkeri

• #41   6. jul 2013 så'en en muldert med røde skærme er sgu da fin:-)

Kommentér på:
Muldvarp driver mig til vanvid, hvordan fanger man den?

Annonce