900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gode råd til audi 100 koldstart problemer Gode råd til audi 100 koldstart problemer

Hej alle dette er godt nok et bilspørgsmål men hva faen. Jeg har en audi 100 fra ( hold fast) '84. Den har svært ved at starte når den er kold. Den er med injektion. Jeg aner intet om biler. Er der noget man kan stille på så den starter bedre? Vh Chr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til audi 100 koldstart problemer
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   14. okt 2013 Den er slidt og har derfor for lav kompression - det gør at den ikke løfter klappen i mængderegulatoren til indsprøjtningen.
    Når du skal starte den kold, sætter du tænding på så Benzinpumpen starter. Så åbner du motorhjelmen og vipper toppen af luftfilterkassen til siden. Når du så stikker hånden ind, kan du mærke en lille arm - den trykker du lige lidt opad så du kan høre en pibelyd i 2-3 sekunder. Den pibelyd er dyserne der sprøjter benzin ned i indsugningsmanifoldet - lidt det samme som at trække chokeren.
    Så skulle den gerne starte med det samme.
    Besværligt, men sådan gjorde jeg på min dengang - den havde kørt over 400.000...

• Sajmon ™

#2   14. okt 2013 Søg på Bosch K-jetronic på Google. Det er den type indsprøjtning den kører med.

• #3   14. okt 2013 Okay det vil jeg prøve at kigge på.

• #4   14. okt 2013 Ja de k-jetronic har det desværre med at gå til og er enten pissedyre eller umulige at skaffe fornuftige brugte dele til..... smiley

• #5   14. okt 2013 Skal du have bedre brugte dele til din Audi, så prøv at ringe til sørens Autoophug i Hedensted - han er ekspert i VAG dele!

• #6   14. okt 2013 Nu har jeg kigget ned i luftfilterkassen, der er to huller i det ene hul er der en sommerfuglventil, er det den du mener? Jeg kan ikke rigtig se andre ting man kan vippe på i de huller.

• Sajmon ™

#7   14. okt 2013 Det er i toppen af luftfilterkassen hvor luften passerer et spjæld og ryger videre ind i manifoldet.

Kommentér på:
Gode råd til audi 100 koldstart problemer

Annonce