{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

105cc big bore til cr80 {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at installere et 105cc big bore sleeve kit til min cr80 crosser, og måden man vist gør det på er at man presser den gamle "sleeve" ud at cylinderen og presser den nye ind, men jeg tænker lidt om der er plads i cylinderen til de ekstra 25cc, den er jo ikke lavet til 105cc så jeg er lidt i tvivl om man selv skal bore selve cylinderen ud efter at have taget den gamle "sleeve" ud eller om den nye passer ind uden at skulle bore cylinderen ud efter at have taget den gamle ud.
her er link til det
https://www.lasleeve.com/big-bore/l.a.-sleeve-big-bore-kit-105cc-cr80-105


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  105cc big bore til cr80
  • #1   15. jan 2019 Hva vil alt det koste? Kan det svare sig? Er det ikke billiger at købe en 125cc crosser?

  • #2   15. jan 2019 der er bare ikke rigtigt nogle interresante 125cc crossere til salg i dk lige nu

  • #3   15. jan 2019 SPECIAL MACHINING REQUIREMENTS:
    1) Sleeve must be installed to cylinder by qualified machine shop.
    2) Ports must be blended and matched to cylinder.
    3) Head modification is required to accept big bore piston.


  • #4   15. jan 2019 men mon ikke også at cylinderen skal udvides for at kunne modtage de ekstra 25cc

  • #5   15. jan 2019 som jeg læser det, skal cylinderen ikke bores, men det er ikke bare at presse en foring ud og bagefter skal den tilpasses i portene, og portene skal have den rigtige højde.
    Det kræver noget erfaring.


  • #6   15. jan 2019 Uden at have set det vil jeg garantere for der mindst er 100 stk 125ccm til salg på guloggratis, dba.

    Men ellers skal du jo ihvertfald igang med finde mål på skylle kanaler, om den passer til lige til din model, så du ikke ender med når du fræser ud til kanalerne at komme ud i vandkanalerne, der står ikke meget om hvilken årgang det er til.
    Skriv da og spørg dem om det passer din model.
    Men jeg tvivler meget på du bare kan presse den gamle foring ud.
    Den tror jeg skal drejes ud, den må også have et større udvendigt mål.
    Det der menes med den ikke skal bores, må være ikke bores efter montering, det vil jeg så mene den skal, da crosser køre med cyl og stempel tolerance 0,0X
    Du skal vel også have noget andet karborator og indsugning på?


  • #7   15. jan 2019 100 125cc 2 taktere? nej da der er slet ikke så mange til salg i danmark

  • #8   15. jan 2019 det er nemlig også det jeg tænker med at den er større udvendig end den std

  • #9   15. jan 2019 Så en nyere 85ccm, der kunne godt være mere power i.

  • #10   15. jan 2019 har lige et par ting : Hvis du sætter et 100/105 cc kit på din racer skal du : 1. Helt sikkert a ha ny plejlstands kit og hovedlejer i. Hvis din cykel har kørt meget mere en 50 timer, så holder din plejlstang ikke meget mere end 5 min .. Mener din har C3 hovedlejer i ,, du skal ha C4 .. 2. Selvfølgelig ville man aldrig samle motoren og tune den uden at gi den nye gearkasse lejer også ..


    3. Din cykel findes i nyere model som 85 cc .. man kan mærke lidt forskel, ikke meget .. MEN nu har jeg lavet langt over 100 Honda CR 80/85 motore, så her er nogle råd :


    Du vil IKKE ha et big bore kit på din cykel .. Du får mere bundtræk, men dræber alt overrev. Og midt og overrev er CR´ens stærke side .. Køb en YZ , RM, SX eller KX 85 hvis du vil ha mere bund, men mindre top …


    Honda´en ordner du blokken på, cylinder. Sæt en Boisen menbran på .. Hvis du ha´mere bund og midt, køb et FMF udstødnings system .. Hvis du ha mid og topend køb et Pro Circuit system .. Honda´en har ikke udstødningsventil ( som normalt vill gi´mere bund, men til gengæld har den et genialt flow i udstødningsporten, som giver den topend ..


    Og du siger der ikke er nogle fede 125´ere i DK !?!? .. nårh !! .. Ex: har en KTM SX 125 fra 2015 .. Hele cyklen har kørt 60 timer .. Der sidder MX-Tech affjedring på ( som er nyrenoveret ) der koster over 10K .. Den har kort 1½ time siden den har fået ; nye gear-kasselejer, hoved-lejer, fabriksny cylinder, stempel, pakdåser osv. Der er helt nyt justerbart link system på, ONE sædebetræk på , Der er nyt komp plast sæt med, komp. Scalvini for og bagpotte med ( ingen buler og næsten nyt ), og en masse andre dele med .. 15.000kr


    Du er nok glad for din Honda, men du ender på 15K alligevel før du er færdig med at optimere din motor .. Den KTM jeg nævner her er bare en ,, der er MANGE 125´ere, i mange prisklasser .. tror jeg kan finde dig 5 inden for 24 timer hvis det var det ..


    Men et godt råd : hvis det er pengene der er problemet, så lad være med at tune din 80´er … Hvis du ikke lavet arbejdet færdigt for at spare, så ender man som regel med at ha´ingen crosser, når den brækker sig smiley


  • #11   15. jan 2019 der er da også massere af vold fede 125ere i dk men de er også rimeligt dyre og jeg kører bare på mark så jeg har ikke brug for noget racer noget

  • #12   15. jan 2019 men jeg har da i hvert fald tænkt mig at skifte hoved lejer og krumtap inden alt for længe
    hvilken krumtap ville være god?


  • #13   16. jan 2019 Mads læser du overhovedet hvad Morten meget fyldestgørende skriver?


  • #14   17. jan 2019 det der med foring er hvis noget der hører oldtiden til inden for de mx maskiner, jeg er overbevist om at cyllinderen skal bores op for at sætte den foring i

  • #15   17. jan 2019 Mads .. Mht, at skifte krumtap, så er den originale krumtap rigtig fin.. Men mindre der er nogen som har hærget/slået eller noget andet grimt på din, så få sat en ny plejlstand i .. det ender du nok med at betale omkring 14-1500kr for hos en cylinderservice mand der har tjek på det . .. Så er den lige så god som ny .. Så ( som jeg skrev tidligere ), sætter du C4 hoved lejer i, i stedet for C#, som sidder i din årgang .. Honda skiftede selv til C4 på nyere årgange da de blev til 85cc ..


    og HUSK .. du SKIFTER også gearkasse lejerne samtidig .. Bare for din egen skyld !!!


    Du kan købe nye membramplader, de er ikke så dyre, og så bliver den kvik på gassen igen . Få cylinderservice-manden til at måle din cylinder ud, så du ved om du skal købe et A eller B stempel .. og som sagt: vil du ha mere skud i svinet, køb et Pro Circuit eller FMF udstødningssystem, så går den som et spyd .. smiley


  • #16   18. jan 2019 bare køb en gammel cr250r, kæft de kan altså arbejde de gamle fra start 90
    erne... vi var to der havde en hver, nøj det var sjovt, selvom de nogen gange smed os af.... hehe. Har selv i mange år haft en yz80, må sige hvis du kører på en pløjemark, så køb da en 125¨er, eller en ældre 250... du kan hurtigt købe dig fattig i tun, der gør din maskine mindre værd... fordi den slet ikke er dimensioneret til det.


Kommentér på:
105cc big bore til cr80

Annonce