818 visninger
|
Oprettet:
105cc big bore til cr80 {{forumTopicSubject}}
jeg kunne godt tænke mig at installere et 105cc big bore sleeve kit til min cr80 crosser, og måden man vist gør det på er at man presser den gamle "sleeve" ud at cylinderen og presser den nye ind, men jeg tænker lidt om der er plads i cylinderen til de ekstra 25cc, den er jo ikke lavet til 105cc så jeg er lidt i tvivl om man selv skal bore selve cylinderen ud efter at have taget den gamle "sleeve" ud eller om den nye passer ind uden at skulle bore cylinderen ud efter at have taget den gamle ud.
her er link til det
https://www.lasleeve.com/big-bore/l.a.-sleeve-big-bore-kit-105cc-cr80-105
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 496 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 628
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
1) Sleeve must be installed to cylinder by qualified machine shop.
2) Ports must be blended and matched to cylinder.
3) Head modification is required to accept big bore piston.
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 926
Det kræver noget erfaring.
okt 2015
Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 182
Men ellers skal du jo ihvertfald igang med finde mål på skylle kanaler, om den passer til lige til din model, så du ikke ender med når du fræser ud til kanalerne at komme ud i vandkanalerne, der står ikke meget om hvilken årgang det er til.
Skriv da og spørg dem om det passer din model.
Men jeg tvivler meget på du bare kan presse den gamle foring ud.
Den tror jeg skal drejes ud, den må også have et større udvendigt mål.
Det der menes med den ikke skal bores, må være ikke bores efter montering, det vil jeg så mene den skal, da crosser køre med cyl og stempel tolerance 0,0X
Du skal vel også have noget andet karborator og indsugning på?
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
okt 2015
Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 182
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
3. Din cykel findes i nyere model som 85 cc .. man kan mærke lidt forskel, ikke meget .. MEN nu har jeg lavet langt over 100 Honda CR 80/85 motore, så her er nogle råd :
Du vil IKKE ha et big bore kit på din cykel .. Du får mere bundtræk, men dræber alt overrev. Og midt og overrev er CR´ens stærke side .. Køb en YZ , RM, SX eller KX 85 hvis du vil ha mere bund, men mindre top …
Honda´en ordner du blokken på, cylinder. Sæt en Boisen menbran på .. Hvis du ha´mere bund og midt, køb et FMF udstødnings system .. Hvis du ha mid og topend køb et Pro Circuit system .. Honda´en har ikke udstødningsventil ( som normalt vill gi´mere bund, men til gengæld har den et genialt flow i udstødningsporten, som giver den topend ..
Og du siger der ikke er nogle fede 125´ere i DK !?!? .. nårh !! .. Ex: har en KTM SX 125 fra 2015 .. Hele cyklen har kørt 60 timer .. Der sidder MX-Tech affjedring på ( som er nyrenoveret ) der koster over 10K .. Den har kort 1½ time siden den har fået ; nye gear-kasselejer, hoved-lejer, fabriksny cylinder, stempel, pakdåser osv. Der er helt nyt justerbart link system på, ONE sædebetræk på , Der er nyt komp plast sæt med, komp. Scalvini for og bagpotte med ( ingen buler og næsten nyt ), og en masse andre dele med .. 15.000kr
Du er nok glad for din Honda, men du ender på 15K alligevel før du er færdig med at optimere din motor .. Den KTM jeg nævner her er bare en ,, der er MANGE 125´ere, i mange prisklasser .. tror jeg kan finde dig 5 inden for 24 timer hvis det var det ..
Men et godt råd : hvis det er pengene der er problemet, så lad være med at tune din 80´er … Hvis du ikke lavet arbejdet færdigt for at spare, så ender man som regel med at ha´ingen crosser, når den brækker sig
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
sep 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
hvilken krumtap ville være god?
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.341
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
og HUSK .. du SKIFTER også gearkasse lejerne samtidig .. Bare for din egen skyld !!!
Du kan købe nye membramplader, de er ikke så dyre, og så bliver den kvik på gassen igen . Få cylinderservice-manden til at måle din cylinder ud, så du ved om du skal købe et A eller B stempel .. og som sagt: vil du ha mere skud i svinet, køb et Pro Circuit eller FMF udstødningssystem, så går den som et spyd ..
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.725
erne... vi var to der havde en hver, nøj det var sjovt, selvom de nogen gange smed os af.... hehe. Har selv i mange år haft en yz80, må sige hvis du kører på en pløjemark, så køb da en 125¨er, eller en ældre 250... du kan hurtigt købe dig fattig i tun, der gør din maskine mindre værd... fordi den slet ikke er dimensioneret til det.
105cc big bore til cr80