Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig xenon
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   31. dec 2008 http://www.google.dk/search?hl=da&q=xenon+kit&meta=&aq=0&oq=xenon

Du ved vel godt det kommer til at blænde af lort, ikke?

• #2   31. dec 2008 man skal jo ses bedre, og folk siger det virker:)

• #3   31. dec 2008 Du skal ikke købe Billig xenon.

1. Der sidder udsat på en mc. Derfor holder de billigste kits ikke.
    2. Det kommer til at blænde mere end godt er.

Køb et kvalitetskit. F.eks. WideView fra xenonzone.dk

• #4   31. dec 2008 tjek evt www.speeding.dk

og ja det blænder af h...... til. Men man bliver set.

• #5   31. dec 2008 ps er der nogen der lige kan huske hvilken lygte der sidder på en vfr 400. h4,h7,?

• Sajmon ™

#6   31. dec 2008 Folk siger så meget - for de møder jo ikke sig selv i mørket.

Der er mange andre måder at blive set på end at blænde modkørende - f.eks Vibra lys, eller bare 2 nye pærer med lidt blåt skær..

• #7   31. dec 2008 pærer med blåt skær, hvor få man dem? godt nytår

• #8   31. dec 2008 (link fjernet)

• Sajmon ™

#9   31. dec 2008 Philips Highbright eller Osram (kan ikke huske navnet) er meget tæt på HELT hvide i stedet for gullige som de fleste Halogen pærer er.
    Når man ser lyset om natten, er det blåligt...

Bedre lys - mere synlighed - helt lovligt og uden konsekvens for modkørende.

• #10   31. dec 2008
    ps er der nogen der lige kan huske hvilken lygte der sidder på en vfr 400. h4,h7,?

• #11   31. dec 2008 Har du nær- og fjernlys i begge lygter?

• #12   31. dec 2008 Jesper: hvordan skulle billigt xenon blænde mere end dyrt ?

Mit xenon på r6'eren, som btw er lovligt, da lygterne er forberedt til det, har jeg givet 600 spir for. Det er et år siden jeg smed dem på og de virker fint og lyset fejler absolut intet.

Men at smide xenon på lygter som ikke er forberedt til det, er dumt. Faktisk kommer det til at oplyse vejen markant dårligere end standard lyset og så vil det være til mere skade end gavn.

• #13   31. dec 2008 jesper. - ja

• #14   31. dec 2008 Der sidder noget afskærmning i pæreren (i alt fald ved H4 bixenon). Hvis de er købt for billige, resikerer man at den afskærmning sidder forkert, skævt, eller lign, så det svarer til at øre med konstant fjernlys. Jeg taler af erfaring.

Og nej, din R6 er ikke lovlig med Xenon, bare fordi lygten er forberedt til det.

Jeg har kørt med Xenon på min RF 2 sæsoner, men overvejer at skifte til en god halogenpære i stedet. Hvis ikke, så bliver det lavet om til 4300K.

• #15   31. dec 2008 Så kører du med 2 stk h4 pærer.

• Sajmon ™

#16   31. dec 2008 Jo hans Xenon er lovligt.

Sakset fra www.motornissen.dk

Fra: fstyr@fstyr.dk [mailto:fstyr@fstyr.dk] Sendt: 20. februar 2007 09:01 Emne: Kontakt fra www.fstyr.dk Er det tilladt at montere Xenon lygter på en motorcykel? MVH Klaus

FS314-000060 Kære Klaus
    Du finder reglerne om lygter på motorcykel i afsnit 6 og 17 i Vejledning om syn af køretøjer, link: (link fjernet) Det er principielt tilladt at montere Xenon (gasudladnings-) lygter på en motorcykel. MEN lygten skal være godkendt eller konstrueret til Xenon lyskilde (pære), så man kan ikke uden videre montere et af de såkaldte Xenon kits på en halogen lygte. Er motorcyklen EF-typegodkendt skal både lygte og lyskilde i øvrigt være typegodkendt ("E"- eller "e"-mærket). Når en nærlyslygte skal være konstrueret til Xenon lyskilde skyldes det bl.a., at man i modsat fald ikke opnår den krævede lys-/mørke grænse. Anvendelse af lygten kan dermed blænde andre førere, hvilket er forbudt ifølge færdselslovens § 33, stk. 6. Det er også vigtigt at holde en Xenon nærlyslygte ren og korrekt justeret, da den ellers (på grund af den større lysstyrke) i højere grad end en halogen lygte vil kunne blænde andre førere. Med venlig hilsen/Best Regards Mikael Spang-Hanssen Chefkonsulent/Executive Adviser Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afdeling Road Safety and Transport Agency Adelgade 13, Postboks 9039, DK-1304 København K Tel.: (+45) 33 95 43 60 Fax: (+45) 33 93 22 92 E-mail: msh@fstyr.dk Internet: www.fstyr.dk Nu kan du også få leveret Færdselsstyrelsens indkaldelser til periodisk syn i din e-Boks.
    Har du ikke e-Boks, kan du læse mere om det på www.e-boks.dk
    --------------------------------------------------------------------------------

• #17   31. dec 2008 Sajmon­­™, claus

og jer andre der siger man blænder helt vildt, nu har jeg kørt med det over 2 år, har et widewiev bixenon kit på, har andre hørt nogle klage eller sagt de bliver blændet af det, medmindre jeg har kørt med langt lyst.

vil dog sige at det skal indstilles rigtigt og være lidt obs på at det ikke står og højt, har også oplevet en motorcykel der har blændet helt vildt, men synes det er lidt sjovt i danmark, der brokker alle sig over langt lys, men i udlandet er folk lidt mere overbærende med det, og mange kører med langt lys, er forbi man "vælger" at blive generet af det og kigger i det.

men bare at sige xenon blænder er da lidt ensporet

• #18   31. dec 2008 Jesper: ja ok, hvis typen er H4, kan det meget vel tænkes at der bliver sparet på noget kvalitet på de super billige. Men af typen H7, som de fleste nyere cykler benytter, er der nok ikke meget at hente ved at betale 5 gange så meget, som det billigste. Jeg kender flere som med held har kørt over 50.000km med et 600 kr. H7 xenonkit.

Jo, mit ER lovligt. Lygten (parabolen) opfylder de krav der er til xenon og ALT er E-mærket, så den ER i vinkel.

• #19   31. dec 2008 Harbo: folk reagerer forskelligt og selv om jeg, adskillige gange er blevet blændet for sygt af biler med eftermonteret xenon i "forkerte" paraboler, vender jeg jo ikke om og smadrer dem vel. Så fordi man ikke bliver konfronteret med det, betyder det jo ikke at det er OK.
    Man kan dog tydeligt se om en bil/mc har xenon monteret korrekt. Selv om du fx. justerer det ned, så er det mange gange ikke nok. Spredningen er MEGET stor på xenon i forkerte lygter og jeg har endda hørt om folk der nærmest måtte justere det HELT i kælderen for ikke at blænde (det er jo ikke lyskeglen der blænder, men det der hedder straylight).
    På en 100% klar lygte (fx. SV1000) er der straylight i en vinkel på 160 grader rundt om lyskeglen, så kan du selv regne lidt på den smiley

• Sajmon ™

#20   31. dec 2008 <b>Harbo Århus .</b> - Nu har din forlygte så også klart glas - og ingen reflektorer som spreder lyset lige så meget som på f.eks VFR400 eller mange andre cykler med gammeldags forlygter.

Det begrænser det MEGET.

Når jeg siger "det blænder", så er det fordi det blænder af lort når der er monteret Xenon i lygter med reflektorer. Hvis du mødte en cykel med den slags forlygte med Xenon i, ville du helt sikkert sige det samme, og have lige så meget lyst til at rive manden af cyklen og køre hans hoved 26 på hinanden følgende gange ned i fortovskanten af al din styrke.

For det har jeg når jeg er ved at køre af vejen, fordi en eller anden superkegle ikke fatter at tjekke om det blænder før han kører i mørke - eller er så pisse egoistisk at han mener det er en fed måde at blive set på.

• #21   31. dec 2008 Sajmon­­™

det gir jeg dig helt ret i, at det skal være cykler med klar glas der har det, for spredningen i et malteret glas kan du slet ikke styre, havde det dog i min gamle, (ung og dum ;)), ej det vil jeg helt sikkert gi dig ret i. og kender godt med det man har lyst til at rykke hovedt af en der har det forkert monteret / indstillet

¨˜”°º• R46 •º°”˜¨

det vil jeg så ikke give dig helt ret i dit er lovligt, vil måske gi dig ret i at en lygte som din er den "rigtige" og monterer det i. men skulle der så ikke være automatisk højderegulering og lygtespul??? for det var helt lovligt.

en anden ting jeg ikke forstår, du snakker om en SV 1000 med en spredning på 160 med strayligt, så vil det da ikke hjælpe noget og blænde den ned, da du stadig vil ha din straylight i syns retningen.

straylight har en lys optagelse på en normal reflekter på omkring 60%, så hvis du skal ha stillet dit lys "rigtigt/mindst" irriterende er det bedste ha den indstillet faktisk lidt for højt, forudsat at spredningen er ens rundt om pæren og i parabolen,

hehe, det kan jeg regne mange timer på, har arbejde som lys teknikker i 2 år, så kender da lidt til det:D

• Sajmon ™

#22   31. dec 2008 Det er faktisk ikke et krav til motorcykler at der skal være højdejustering og lygtevasker - jf det jeg pastede højere oppe...

• #23   31. dec 2008 Harbo: lygtevask og højdejustering er ikke et krav på MC.

Den SV1000 jeg snakker om er typen med frontkåbe og derfor har en lidt anderledes forlygte end den "nøgne" model. Men den type lygte med xenon blænder altså helt ud i siden. Ham der skulle justere det helt i kælderen var så ikke den samme person, som ham med SV'en, så ingen sammenligning der.

• #24   31. dec 2008 R 46. Er det standartforlygterne på din flotte cykel der er godkendt til xenon, eller har du skiftet til til en anden parabol?

• #25   31. dec 2008 Du kommer til at pille en pære ud for at se hvad den kører med. Jeg mener at VFR 400 kører med nogle skumle jappanske pærer der koster en mindre krig.
    Den kan selvfølgelig være bygget om med til noget andet.

• #26   31. dec 2008 std. forlygter ingen ændringer smiley

• #27   31. dec 2008 Ok det lyder interessant, kunne være man skulle overveje at montere et, hvis det nu kan gøres helt lovligt. Hvordan overbeviser man Bent Betjent om at det er ok når man bliver stoppet af ham?
    Hvad for et kit har du monteret og hvor sidder ballasterne på cyklen?

• #28   31. dec 2008 ¨˜”°º• R46 •º°”˜¨

ok, det er helt iorden, troede det var samme cykel,
    det med lygtespul og højde justering må jeg indrømme jeg ikke vidste om var lovpligtigt på en mc, er bare blevet stoppet et par gange, hvor politiet har nævnt det, har dog aldrig fået en bøde har altid kunne snakke mig ud af det, det bedste argument er jeg godt vil gi 500 kr for at blive set, det gir altid et smil og så lagde de mig kører videre

men fedt med en ordenlig diskusion, og rigtigt godt nytår herfra

• #29   31. dec 2008 Den var også ny for mig. Men det er da fint at lære noget nyt! =)

• #30   31. dec 2008 Jeg har sat dette sæt på min og det funker uden problemer
    Det er så justeret godt ind og blænder ikke

http://hifi-city.dk/shop/xenonkit-h4-bi-xenon-6311p.html

• #31   31. dec 2008 kan man få bi xenon i en enkel pære?

• #32   31. dec 2008 Ja, det er det der ER bixenon.
    Hvis der sidder en xenonpære til nærlys, og en xenonpære til fjernlys, så er det ikke Bixenon.

• #33   31. dec 2008 hvad er det så?

• #34   31. dec 2008 Peter: Bent betjent bliver henvist til de regler der er (som også står i denne tråd) og hvis han stadigvæk ikke tror på det, så tager i den bare i retten. Kender mindst 1 som har været hele vejen og blev "frikendt", så den er altså god nok smiley

Harbo: smiley ja, fedt med en pro diskussion. Godt nytår smiley

• #35   31. dec 2008 hvor man man få det såkaldte H7 BiXenon i en enkel pære?

• #36   31. dec 2008 Bi xenon betyer man har xenon i både lang lys og kort lys ikke andet. Det har intet at gøre med om det er H4,h1,H7 eller what ever!! på en cykel med H4 altså lang og kort lys i en pære fåes der "bixenon" pære altså en pære med xenon i både høj og lav. Har du en nyere cykel med feks 1 pære til lang og 1 pære til kort lys så er det også bixenon, du skal bare have 2 bokse og 2 pærer istedet for en.

• Sajmon ™

#37   31. dec 2008 Man kan ikke få H7 BiXenon - for H7 pærer har kun en glødetråd.

• #38   31. dec 2008 Okay smiley Så må jeg sku finde på et alternativ. Evt nogel gode alm pærer.

• #39   31. dec 2008 eller en god pære smiley

• #40   31. dec 2008 Jobbe: Jo det betyder netop at du har både kort og langt lys i en og samme pære. At du har 2 forskellige H7'er i xenon (en til kort og en til langt) har intet med bixenon at gøre.

Om begrebet bixenon/bihalogen så går, på den nye R1'er, aner jeg ikke. Men den har både kort og langt lys i en og samme pære. Men skiftet fra kort til langt er via et spjæld som bliver mekanisk styret og ikke fordi pæren er udstyret med 2 glødetråde/gasrør.

• #41   31. dec 2008 Købte mit xenonkit på Ebay til 600 med porto (samme som R46)
    Sidder pling på min tlér blænder ikke. (BASTA) Den har en linse i nærlys. har af samme årsag ikke monteret i langt lys da det er en parabol i den anden lygte. og vil blænde af suut.
    Ps.
    Alle biler såvel som mc. uden linse i lygten. skulle have en flyveskalle. eller som sajmon så fint beskriver det. (have lige så meget lyst til at rive manden af cyklen og køre hans hoved 26 på hinanden følgende gange ned i fortovskanten af al din styrke) LOL

• #42   1. jan 2009 Kik hos biltema, de har nogle " rally " pære med blåligt skær og 100/90 W , de er ikke e mærket men de giver lidt mere lys en alm. H4 - H7
    Og så lige et lille suk ALT lys kan blænde ( især xenon ) men hvis man stille sine lygter lidt laver end normalt kan man næsten få blændfritlys også med xenon..

• #43   1. jan 2009 Jeg har positions "dioder" med et hvid/blålig skær+ Osram nightbreaker som selve lyset.

Det giver et flot markant lys i forlygterne(har 2 på)

Kommentér på:
billig xenon

Annonce