4.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

fjerne led fra brugt kæde? fjerne led fra brugt kæde?

Hejsa

Min kæde er desværre ved at være der ude, hvor den ikke kan justeres strammere - men justeringsboltene startede også relativt langt ude.
Kæden har kørt 8-10.000 km, på min GS'er, er købt gennem MC nøglen og er med klipseled.

Vil jeg få problemer med at fjerne et enkelt led, med en vinkelsliber og så bare rykke klipseleddet det ene hak?
Synes nemlig det er tidligt at skulle købe ny kæde, specielt når man er på SU smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fjerne led fra brugt kæde?
  • #1   3. apr 2009 Tror sagtens det er en mulighed......

MEN!!!!! tænk lige over hvad der sker når kæden springer med 100 km/t.
    Den smadrer altså det hele. Har set flere der har fået slået hul både i bundkar og lign. samt hvad den kan gøre ved dine små fødder......

hvis du ikke har råd til at betale det det koster så få dig dog et buskort.

• #2   3. apr 2009 Kan tyde på den enten har været for lang til at starte med, eller er vedligeholdt for dårligt.

I tilfælde af det første, så kan det godt lade sig gøre, men brug et nyt clipseled da det gamle ikke skal genbruges, da clipsen allerede har givet sig.

• #4   3. apr 2009 Brian (Strandby) K
    Nej, jeg har ikke mange penge, da jeg er studerende - det er da vel tilladt at spørge om det er muligt, så jeg kan spare de penge?
    Kan du så forklare mig, hvad der svækkes mere end kæden allerede er svækket, ved at jeg fjerner et led?

Jesper
    Den er blevet smurt med max 500 km's intervaller, oftere ved regnevejr og jævnligt kontrolleret/justeret - vil selv mene jeg har passet godt på den smiley
    Og som sagt, den var meget lang til at starte med, og har ikke kørt særlig meget...
    Er klipseled noget, forhandlere bare har liggende til en billig penge?

Mikkel H. [Skive]
    Som jeg har skrevet; den var allerede relativt lang da jeg købte den - overvejede allerede den gang at tage et led af den faktisk...
    Ved godt det er en sliddel, men plejer kædekit ikke at holde noget længere? Specielt med tanke på, at det jo er en effektsvag maskine...
    Er studerende, så kan det om ikke andet udskyde problemet et par måneder, så er dét også værd at tage med smiley

• #5   3. apr 2009 Hej Magnus
    Hvis du gider at køre til Fr.værk har jeg et lettere brugt kædekit til at ligge.

• #7   3. apr 2009 man fjerner ikke bare et led.. man fjerner 2, for at kunne nitte/clipse kæden sammen igen.. husk det inden du saver den over smiley

• #8   3. apr 2009 mon ikke den var for lang da du monterede den, har altid skulle fjerne et led eller to på min inden montering, hvis du er stensikker på kæden er iorden endnu, så ville jeg godt turde at korte den op, men tjek den nu godt først...

• #9   3. apr 2009 eller det er jo faktisk 3 led man niver af,

• #10   3. apr 2009 steen J
    Tak for tilbuddet - den har jeg lige i baghovedet smiley

Mikkel H. [Skive]
    Godt bud - checker Haynes når jeg kommer hjem!

Peter S
    Det er alt efter hvordan man ser på det - for mig er et led = sideplader, inkl. "aksler" i begge ender, så bliver det to led... Men er helt med på hvad du mener smiley

søren brakvand
    Den burde være god nok - fik ihvertfald i efteråret (måske 5-600 km siden) at vide af en, der normalt virkelig ved hvad han snakker om mht. MC'er, at der burde være flere tusinde km igen i den...

• #11   3. apr 2009 Evt kan du få en kæde hos Biltema til 399,- for o-ring 520 og 499,- for 520 FB-ring.

Som Mikkel skriver kan du måle om den er stadig er iorden og bare for lang eller den virkelig er slidt. Hvilken kæde kører du med?

• #12   3. apr 2009 Hentzelmann
    Er der ikke noget med, at deres nærmeste til Kbh ligger i Næstved?
    Men ja - jeg må måle smiley
    Kører med en fra MC nøglen, købt efteråret '07, til ca. 1200, _TROR_ det er en 530, men er bestemt ikke sikker...

• #13   3. apr 2009 Du kan måle på din kæde om det er 530, eller hvad det nu er. Vidden på en 530 kæde er 9,5mm (9,525). Du måler det over rullerne, altså "indvendigt" hvor kæden er smallest.

• #14   3. apr 2009 Kæden på min Honda cm 400 holdt også cirka 10.000 og jeg synes, at jeg er rimelig god til at holde den ren og pæn og smurt. Jeg personligt ville ikke pille ved den, men købe en ny. Og det gjorde jeg også på SU smiley Du sparer noget, hvis du nøjes med kæde i stedet for et komplet kit. men du bør selvfølgelig kontrollere om dine tandhjul er i orden.

• #15   3. apr 2009 Og her er Biltema informationen:
    (link fjernet)

Så er du vist klædt på til at klare dig selv smiley

• #16   3. apr 2009 Morten: Så har det været en billig kæde. En god O-ring holder gerne 20.000km på en sådan MC.

• #17   3. apr 2009 I denne PDF kan du se målene på de forskellige kædestørrelser. smiley

http://www.symotic.com/site/racing_fi/wp-content/uploads/2006/11/dckettingen05.pdf

• #18   3. apr 2009 Tak for hjælpen alle sammen!
    Løsningen må blive

1. mål kæden og check om den holder, hvis den gør det; af med led og så et nyt klipseled

2. finde en anden kæde, hvad enten det er ny eller brugt smiley

Kommentér på:
fjerne led fra brugt kæde?

Annonce