3.899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

XV 535 Skyder og brager XV 535 Skyder og brager

Igår fik jeg kørt fruens XVèr ud i solskinnet (hun skal til køreprøve i morgen)så skidtet skulle gerne fungere perfekt.
Jeg havde den til stort motoreftersyn i efteråret med udskiftning af alt, olile filtre tændrør etc.
Den startede fint med det samme og jeg kørte ca 800 meter da den begyndte at skyde og brage.
Alt er jo nyt og motoren er sund.
Kan det være benzinen der er blevet for gammelt ??
Mvh Peter


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XV 535 Skyder og brager
  • #2   12. apr 2011 Den har stået knastør hele vinteren. Støvet kunne blæses af smiley

  • #4   12. apr 2011 Lidt mere info du:-)

    Knalder den bare eller kan du mærke at den ikke går ordentligt??

    Den der med benzinen tror jeg heller ikke umiddelbart på.

    Derimod kan den gå underligt de første km efter stilstand, idet diverse opsamlet fugt i el-system og karburering skal væk, så måske er det ikke noget som helst, men det kan også være, at du har et problem med falsk luft, løs udstødning eller lignende.


  • #5   12. apr 2011 har du fået indstillet karburatorer? eller dysset den om`? kan også sagtens være for meget benzin, min honda gør det samme, og det kun fordi jeg har for store dyser i.

  • #6   12. apr 2011 Knud og Michael.
    Den fik et STORT motoreftersyn incl. adskilte karburatorer, membranerne fejlede intet og manifolde er tætte, jeg fik den kalibreret samyidig med eftersynet.
    Men jeg er lidt vild med Knuds forslag, for den har stået stille siden sep 2010. Jeg synen bare der er underligt at den starter og kører perfekt de første 800 m. og det føles nu som om at den går helt ud for at starte et ½ sekund senere igen.
    Prøver lige at sætte varme på i nat.
    Ps. Jeg har lige skiftet tændrørene igen smiley


  • #8   12. apr 2011 Henrik. Over hele linien

  • #9   12. apr 2011 Den kan forøvrigt ses her. smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35285


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #10   12. apr 2011 Der kan være ir på stikkene på tændspolerne,
    de sidder lidt udsat, ude foran, afhængig af årgang.


  • #11   12. apr 2011 Fanta har fat i en god mulighed, og så skulle du (hvor åndssvagt det end lyder) kigge dine batteripoler godt efter. Sidder en af dem blot en anelse løst, observerer du lige det her som en periodisk fejl:-)

    Det er det faktum, at den tilsyneladende dør, der leder mig hen på tanken.


  • #12   12. apr 2011 Knud.
    Jeg har lige ofret et nyt batteri her i eftermiddag.
    Jeg er godt nok ved at rykke mine korte små grå hår ud af hovedet.
    Jeg hælder nu mest til din teori mht. tilstand den gik fint i ca 10 min. efter jeg skiftede tændrør, men begyndte så igen. ØV
    Konen vil gerne ud at køre, så mon ikke det bare drejer sig om en ordre fra hende til Mcèn. Så tror jeg den ruller igen smiley


  • #13   13. apr 2011 Peter:

    Det er ikke fordi batteriet fejler noget, men hvis en af polerne ikke sidder helt godt, så er der forbindelse, indtil temperaturen i ledningerne er høj nok til at modstanden bliver for stor, Så kommer afbrydelserne. Lader du så dyret stå stille nogle minutter, køler alt ned og bliver OK igen. Det er faktisk det samme, der kan ske ved tændspolerne som Fanta skriver:-)


  • #14   13. apr 2011 Jeg får lige en enkelt anden tanke:

    Viagramaskinerne har deres luftfilter i den her lille kinky box der sidder på siden under tanken. Boksen består af to dele, og mellem dem sidder en gummipakning, der har det med at blive mør og krybe. Sker det, trækker dyret falsk luft her, og så går den ujævnt og vil kanlde pga det øgede flow - jeg synes bare det plejer at komme med det samme, når man starter.

    Prøv at kigge på den pakning, og læg evt en bane isolerbånd hele vejen rundt udenom, så det bliver tæt. Det er jo muligt, at det hjælper og meget let at forsøge.


  • #15   13. apr 2011 Knud.
    Sjovt nok kom jeg til at tænke på "ensretteren/laderelæet" men jeg har ikke spekuleret i ledningerne. Vidste godt det med batteriet, men det var ikke for godt i forvejen, så derfor købte jeg et nyt.
    Jeg vil prøve at tjekke modstanden i ledningerne før optstart og igen nogle minutter efter opstart. Ka godt være du har fat i noget af det rigtige. Tak


  • #16   13. apr 2011 Ps. Pakningen i filteret er tæt.

  • #17   13. apr 2011 det kan vlre ensretteren eller det kan være CDI-en, men det er ikke min erfaring, at disse problemer opstår ret ofte - med mindre man har en af de Hondamodeller, der båler ensrettere af:-)

    Du kan evt pille de to komponenter ud og tage dem hen til en autoriseret yams-mekker. Han kan måle dem igennem.

    P.S. Jeg tænker ikke så meget på selve ledningerne, som på deres tilkobling ved batteriets poler.


  • #18   13. apr 2011 Polerne er gjort rene inden montering af det nye batteri, og jeg er ovre for at pille dimserne af nu.
    Du skal nok høre hvordan det skrider frem smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #19   13. apr 2011 Har du målt på batteriet med et voltmeter, den skulle gerne vise ca. 14 v ved over 2000 omdr. så ved du om det er lade problemer.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #20   13. apr 2011 viser den 15 v, er det ensretteren, viser den kun 12 v, kan det være både ensretter eller generator

  • #21   15. jun 2011 KNUD HAVDE RET smiley

    Jeg målte på batteriet og der skal den vise 14,2 V v. 2000 rpm under max belastning og skal begynde at lade v. en spænding på 11,8 V
    Den viste "kun" 13,8 V. Så vi pillede statoren ud og det viste sig at een af spolerne var defekt. Den kostede for en ny 1500,00 kr + moms + lidt arb. løn + olie til motoren som lige var blevet skiftet :-(.
    Det virkede stadig ikke ØV. Den blev ved med at skyde og brage når motoren blev driftvarm. Lars Mc. Havde et ell. andet glas han satte imellem tændkablerne og kunne konstatere at den tændte på begge rør på een gang (når den blev driftvarm). Alfa og omega er at det var CDIèn der var defekt. 5000,00 kr, men han fandt en til 2000 kr. Så ud over alt bøvlet kostede det i alt 5000,00 kr. Men den går som en drøm og min dejlige kone er super glad. Happy ending :-))


Kommentér på:
XV 535 Skyder og brager

Annonce