3.899 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar

Tilmeldt:
31. maj 2005 Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
XV 535 Skyder og brager XV 535 Skyder og brager
Igår fik jeg kørt fruens XVèr ud i solskinnet (hun skal til køreprøve i morgen)så skidtet skulle gerne fungere perfekt.
Jeg havde den til stort motoreftersyn i efteråret med udskiftning af alt, olile filtre tændrør etc.
Den startede fint med det samme og jeg kørte ca 800 meter da den begyndte at skyde og brage.
Alt er jo nyt og motoren er sund.
Kan det være benzinen der er blevet for gammelt ??
Mvh Peter
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Knalder den bare eller kan du mærke at den ikke går ordentligt??
Den der med benzinen tror jeg heller ikke umiddelbart på.
Derimod kan den gå underligt de første km efter stilstand, idet diverse opsamlet fugt i el-system og karburering skal væk, så måske er det ikke noget som helst, men det kan også være, at du har et problem med falsk luft, løs udstødning eller lignende.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 203
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Den fik et STORT motoreftersyn incl. adskilte karburatorer, membranerne fejlede intet og manifolde er tætte, jeg fik den kalibreret samyidig med eftersynet.
Men jeg er lidt vild med Knuds forslag, for den har stået stille siden sep 2010. Jeg synen bare der er underligt at den starter og kører perfekt de første 800 m. og det føles nu som om at den går helt ud for at starte et ½ sekund senere igen.
Prøver lige at sætte varme på i nat.
Ps. Jeg har lige skiftet tændrørene igen
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35285
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
de sidder lidt udsat, ude foran, afhængig af årgang.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er det faktum, at den tilsyneladende dør, der leder mig hen på tanken.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Jeg har lige ofret et nyt batteri her i eftermiddag.
Jeg er godt nok ved at rykke mine korte små grå hår ud af hovedet.
Jeg hælder nu mest til din teori mht. tilstand den gik fint i ca 10 min. efter jeg skiftede tændrør, men begyndte så igen. ØV
Konen vil gerne ud at køre, så mon ikke det bare drejer sig om en ordre fra hende til Mcèn. Så tror jeg den ruller igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er ikke fordi batteriet fejler noget, men hvis en af polerne ikke sidder helt godt, så er der forbindelse, indtil temperaturen i ledningerne er høj nok til at modstanden bliver for stor, Så kommer afbrydelserne. Lader du så dyret stå stille nogle minutter, køler alt ned og bliver OK igen. Det er faktisk det samme, der kan ske ved tændspolerne som Fanta skriver:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Viagramaskinerne har deres luftfilter i den her lille kinky box der sidder på siden under tanken. Boksen består af to dele, og mellem dem sidder en gummipakning, der har det med at blive mør og krybe. Sker det, trækker dyret falsk luft her, og så går den ujævnt og vil kanlde pga det øgede flow - jeg synes bare det plejer at komme med det samme, når man starter.
Prøv at kigge på den pakning, og læg evt en bane isolerbånd hele vejen rundt udenom, så det bliver tæt. Det er jo muligt, at det hjælper og meget let at forsøge.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Sjovt nok kom jeg til at tænke på "ensretteren/laderelæet" men jeg har ikke spekuleret i ledningerne. Vidste godt det med batteriet, men det var ikke for godt i forvejen, så derfor købte jeg et nyt.
Jeg vil prøve at tjekke modstanden i ledningerne før optstart og igen nogle minutter efter opstart. Ka godt være du har fat i noget af det rigtige. Tak
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Du kan evt pille de to komponenter ud og tage dem hen til en autoriseret yams-mekker. Han kan måle dem igennem.
P.S. Jeg tænker ikke så meget på selve ledningerne, som på deres tilkobling ved batteriets poler.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Du skal nok høre hvordan det skrider frem
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Jeg målte på batteriet og der skal den vise 14,2 V v. 2000 rpm under max belastning og skal begynde at lade v. en spænding på 11,8 V
Den viste "kun" 13,8 V. Så vi pillede statoren ud og det viste sig at een af spolerne var defekt. Den kostede for en ny 1500,00 kr + moms + lidt arb. løn + olie til motoren som lige var blevet skiftet :-(.
Det virkede stadig ikke ØV. Den blev ved med at skyde og brage når motoren blev driftvarm. Lars Mc. Havde et ell. andet glas han satte imellem tændkablerne og kunne konstatere at den tændte på begge rør på een gang (når den blev driftvarm). Alfa og omega er at det var CDIèn der var defekt. 5000,00 kr, men han fandt en til 2000 kr. Så ud over alt bøvlet kostede det i alt 5000,00 kr. Men den går som en drøm og min dejlige kone er super glad. Happy ending :-))
XV 535 Skyder og brager