830 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Baneræs og olie på forgaffel.. ? Baneræs og olie på forgaffel.. ?
Jeg står og skal til Knutstorp på fredag, og har netop opdaget at pakningen i mit ene forgaffelben tilsyneladende er en smugle utæt.
Jeg har opdaget det ved at der ligger en forholdsvis tynd oliefilm på det ene forgaffelben når man kører fingrene henover. Det er ikke noget man kan mærke når man kører..
Er det et problem når jeg skal ud og køre på bane? Jeg tænker her på den tekniske kontrol. Der står jo at de ikke må være utætte, men tæller det her for utætte pakninger, når det er så lidt?
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.890
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.890
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.587
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
Få det lavet inden race.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 59
Hvis du kører på den jævnligt og du tror det er kommet pludseligt, kan det også skyldes at der kommet et sandkorn eller noget i klemme imellem pakningen og gaflen. Når du har støvhætten af, kan du måske se om der sidder noget (det er ikke sikkert at det er til at få øje på, men det kan være olie løber ud et helt bestemt sted), som gør den utæt. Det kan ofte fjernes med et tyndt stykke plastik - dem man brugte til overhead-projektorer i gamle dag er helt perfekte, hvis man klipper et lille stykke af. Sådan et stykke kan man liste ind i mellem gaffelbenet og pakningen og fjerne evt. skidt.
Og endelig kan det også være pakningen skal skiftes som de andre skriver. Men hvis du er desperat er det værd at undersøge om den blot er tørret ud eller der er kommet skidt i...
VH Bjarke
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 122
Som Chris frygtede blev den pludselig rigtig utæt (faktisk da jeg var på vej ned til værkstedet for at afmontere dem). Så jeg har nu afmonteret dem - Jeg satser på at NBmotor nede på Lolland ikke holder ferie i den kommende uge, så han kan fixe dem for mig.
Baneræs og olie på forgaffel.. ?