2.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Uens slidt dæk Uens slidt dæk

Har afmonteret mit forhjul på gsxr 750, 1992 for at få nyt dæk på.

Dækket er slidt i bund, men bemærker at venstre side er slidt mere end midt og højre side af dækket.
Venstre er venstre når man sidder på cyklen.

Hvad skyldes det uens slid?

At venstre sving tages hårdere end højre?
Uens støddæmpning?

Eller er der en der har et solidt bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uens slidt dæk
  • #1   9. dec 2012 Mange rundkørsler? Aner ikke om det er en mulighed på mc, men på biler ses det da.

• #2   9. dec 2012 Har du kørt meget i rundkørsler? Det er jo venstre side af dækket

• #3   9. dec 2012 Hvad med din forgaffel, stel er det uskadt?, Hvad med olie, fjedre i forgaflen er det i orden ? Rundkørsler skal ikke have skyld for alt.

• #4   9. dec 2012 Har kun haft den i 1½ måned. Men tidligere ejer er fra Aarhus, så det er en mulighed at den har kørt en del rundkørsler - men så ville jeg mene det skulle være højre side i stedet, da jeg fx kun lukker op på vej ud og derved presser dækkets højre side.

Var bare lidt bekymret for om der kunne være noget andet galt - ligesom med sporing på biler.

• #6   9. dec 2012 Jeg skal have skiftet olien i begge forgafler og målt fjederlængden, da det var min umiddelbare formodning udover at venstre kurver tages hurtigere end højre for mit vedkommende.

• #7   9. dec 2012 det skyldes som regel kørerstilen, ham der havde den før dig har bremset hårdere ind i højresvingskurver end venstre.. samme princip som at 8 ud af 10 bagdæk er kørt længere til kanten af dækket i venstre side end i højre, fordi de fleste presser cyklen hårdere i venstresving end i højre.. det ser jeg tit.

• #8   9. dec 2012 jeg ved som cykelmotionist at når man køre den samme tur tit, og feks laver flere højresving end venstre sving, kan det ses på dæk slidet. jeg cykler gerne 3-4 ruter efter hvor langt jeg skal cykle, men alle ruter jeg køre, køre jeg turen højre om og det kan jeg se på specielt mit forhjul.

• #10   9. dec 2012 den med vejhældning er lidt underligt hvis det kun er foran , der havde jeg nok hældt til forgaffelteorierne , uens oliemængde , knækket fjeder , uens justering , gaffelben sidder ikke lige højt i broerne , der er nok at tage fat på

• #12   10. dec 2012 troels b
    min gamle gsxr havde samme problem til forgaflen fik en ny bundpakning og den korrekte mængde olie i begge ben

har dog også undret mig en del den med gafler med kun en fjeder i , sådan en har jeg også haft men selvom den nærmest havde tabt al olien i det ene ben havde den ikke det mindste hint af skævslidning af dækket , min teori er at cyklen vejer betydeligt mindre en sådan en 90er gsxr men er langt fra sikker

Kommentér på:
Uens slidt dæk

Annonce