996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
20. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

startproblemer startproblemer

Hejsa!

Jeg har en Honda Super Magna fra 88. Efter jeg endelig var blevet færdig med at polere den ville jeg lige starte den, men det ville den ikke.

Når jeg holder starteren inde kommer der kun en mærkelig klikke lyd fra starter relæet. Jeg har nu skiftet relæet i håb om, at det hjalp, men der er desværre ingen forandring.

Jeg har ikke pillet ved noget af, som vedrøre el'en, så jeg er lidt på bar bund. Er der nogle, som har en idé om hvad det kan være?

Jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg jo snart kan komme ud og trille i forårs solen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  startproblemer
  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #1   20. apr 2013 video

  • #2   20. apr 2013 Mere strøm
    og hvilken video ?


  • #3   20. apr 2013 Bare lige for at udelukke den klassiske - dødmandsknappen

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
  • #5   20. apr 2013 batteri?

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   20. apr 2013 Dødmandsknappen er ikke problemet smiley

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   20. apr 2013 Ej heller batteriet

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   20. apr 2013 video er lagt ind som link lidt længere oppe..

  • #9   20. apr 2013 En stel som mangler
    det lyder som om den trækker strøm en forkert vej rundt


  • #11   20. apr 2013 Hælder til Steffens ide, manglende stel eller ir på samme, knækket måske ? Har du haft voltmeter på batteriet ? mangler der feks. 2 celler har du formentlig ikke strøm nok til at tørne starteren. Er det iøvrigt første gang efter vinteren du skal have den igang ?

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   21. apr 2013 Der er massere power på batteriet. Dog ikke. Det er 3uger siden den sidst var igang, og der var ingen problemer. Jeg har fundet en stelforbindelse, dog ikke fra starteren af, men her var der 12volt. Jeg vil prøve at undersøge stellen efter starteren.

    Mange tak for jeres tilbagemeldinger indtil videre. :o)


  • #13   21. apr 2013 mål på batteriet imens du prøver at starte, for at se hvor meget spændingsfald der er.. Jeg hælder til at det er dit batteri smiley

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   21. apr 2013 Hej igen..

    Jeg prøvede at starte med bilbatteriet, og det lykkes! Batteriet viste ganske vist 12volt, men det leverede ikke nok ampere. Batteriet var altså faldet sammen.

    Jeg vil sige mange tusind tak for jeres gode råd herinde. God sommer til jer alle.. :o)


  • #15   21. apr 2013 Hvad skrev jeg smiley
    smiley :-) Mere STRØM smiley :-)

    Godt du fik den i gang


  • #16   22. apr 2013 jeg bruger sådan en her til at teste batteriet med, den trækker 100 Ampere samtidig med at man se spændingen
    (link fjernet)


    generelt:
    Med denne batteribelastningstester kan du nemt finde ud
    af batteriets tilstand og dets driftsspænding. Passer til
    6 og 12 volts batterier med maks. batterikapacitet på
    100 Ah.
    gem disse vigtigt sikkerhedsanvisninger.
    advarsel – risiko for eksplosiv gas.
    1. Arbejde i nær kontakt med et syrebatteri er farligt.
    Batterier afgiver eksplosiv gas under normalt brug.
    Derfor er det meget vigtigt, at disse sikkerhedsanvisninger studeres inden testen udføres.
    2. For at reducere risikoen for batterieksplosion, skal
    anvisningerne følges nøje.
    3. Udsæt ikke batteribelastningstesteren for regn eller
    sne.
    4. Brug ikke batteribelastningstesteren, hvis kablerne er
    beskadigede. Udskift dem omgående.
    5. Brug ikke batteribelastningstesteren, hvis den er
    beskadiget på nogen måde. Indlever den hos en fagmand (Biltema) til service.
    forBeredelse af test.
    1. Sørg for god ventilation, mens batteriet testes. Eventuel gas kan blæses væk med et stykke karton eller
    lignende, der ikke er af metal, som vifte.
    2. Rengør polerne på batteriet. Sørg for, at syren ikke
    kommer i kontakt med øjnene. Brug beskyttelsesbriller.
    3. Kontroller, at batteriet ikke er beskadiget, f.eks. revner
    i plastikhuset.
    4. Fyld destilleret vand i alle cellerne op til det anbefalede niveau. Dette medvirker til at fjerne overflødig
    gas i cellerne. Overfyld ikke! OBS! Batteriet skal være
    fuldt ladet, for at testen er retvisende.
    5. Temperaturen på batteriet skal ved test overstige
    +16°C.
    6. Hvis batteriet tages ud af køretøjet før testen, skal du
    sørge for, at alle forbindelser er afbrudte. Løsn altid
    batteriets stelkabel først, så der ikke kan opstå gnister.
    tilslutningsforanstaltninger.
    1. Tilslut ikke klemmerne, hvis tændingskontakten er
    tændt.
    2. Fastgør henholdsvis plus- (+) og minuspolen(-).
    Pluspolen (+) har ofte en lidt større diameter end minuspolen (-).
    3. Sørg for, at der er god kontakt ved at dreje klemmerne et par gange fra side til side, når de sættes fast.
    4. Placer klemmerne, så de ikke kommer i kontakt med
    varme eller bevægelige motordele (ventilator, remme
    etc.) og derved forårsage skader.
    koldstarttest af Batteri.
    OBS! Batteriet skal være fuldt ladet, for at testen er retvisende.
    Tilslut instrumentets røde klemme til batteriets pluspol (+)
    og den sorte klemme til batteriets minuspol (-).
    Målerens viser skal flytte sig fra 0 og mod højre og
    derved vise den ubelastede spænding. I modsat fald er
    måleren tilsluttet omvendt.
    Hvis der ikke er noget udsving (viseren står på nul), kontrolleres om det skyldes dårlig kontakt ved klemmerne.
    Belast derefter batteriet (tryk vippestrømafbryderen i stilling ”ON”) i 10 sekunder, hvorved spændingen måles og
    den såkaldte CCA-værdi (Cold Crank Amp / koldstartsstrømmen) kan aflæses på instrumentets grønne skala.
    OBS! Under testen bliver instrumentet meget varmt og
    kan begynde at ryge. Dette er dog helt normalt.
    Værdierne 300, 400 og 500 på den grønne skala angiver
    CCA-værdien og hver streg på skalaen svarer til 50 CCA.
    CCA-værdien er altså den korrekte måling af batteriets
    evne til at afgive strøm i kort tid, hvilket også afslører batteriets virkelige tilstand.
    Aflæs værdien for batteriets tilstand og følg angivelserne
    på målerens skala.


Kommentér på:
startproblemer

Annonce