996 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
startproblemer startproblemer
Hejsa!
Jeg har en Honda Super Magna fra 88. Efter jeg endelig var blevet færdig med at polere den ville jeg lige starte den, men det ville den ikke.
Når jeg holder starteren inde kommer der kun en mærkelig klikke lyd fra starter relæet. Jeg har nu skiftet relæet i håb om, at det hjalp, men der er desværre ingen forandring.
Jeg har ikke pillet ved noget af, som vedrøre el'en, så jeg er lidt på bar bund. Er der nogle, som har en idé om hvad det kan være?
Jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg jo snart kan komme ud og trille i forårs solen
0 synes godt om
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
og hvilken video ?
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
det lyder som om den trækker strøm en forkert vej rundt
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 774
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Mange tak for jeres tilbagemeldinger indtil videre. :o)
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg prøvede at starte med bilbatteriet, og det lykkes! Batteriet viste ganske vist 12volt, men det leverede ikke nok ampere. Batteriet var altså faldet sammen.
Jeg vil sige mange tusind tak for jeres gode råd herinde. God sommer til jer alle.. :o)
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Godt du fik den i gang
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
(link fjernet)
generelt:
Med denne batteribelastningstester kan du nemt finde ud
af batteriets tilstand og dets driftsspænding. Passer til
6 og 12 volts batterier med maks. batterikapacitet på
100 Ah.
gem disse vigtigt sikkerhedsanvisninger.
advarsel – risiko for eksplosiv gas.
1. Arbejde i nær kontakt med et syrebatteri er farligt.
Batterier afgiver eksplosiv gas under normalt brug.
Derfor er det meget vigtigt, at disse sikkerhedsanvisninger studeres inden testen udføres.
2. For at reducere risikoen for batterieksplosion, skal
anvisningerne følges nøje.
3. Udsæt ikke batteribelastningstesteren for regn eller
sne.
4. Brug ikke batteribelastningstesteren, hvis kablerne er
beskadigede. Udskift dem omgående.
5. Brug ikke batteribelastningstesteren, hvis den er
beskadiget på nogen måde. Indlever den hos en fagmand (Biltema) til service.
forBeredelse af test.
1. Sørg for god ventilation, mens batteriet testes. Eventuel gas kan blæses væk med et stykke karton eller
lignende, der ikke er af metal, som vifte.
2. Rengør polerne på batteriet. Sørg for, at syren ikke
kommer i kontakt med øjnene. Brug beskyttelsesbriller.
3. Kontroller, at batteriet ikke er beskadiget, f.eks. revner
i plastikhuset.
4. Fyld destilleret vand i alle cellerne op til det anbefalede niveau. Dette medvirker til at fjerne overflødig
gas i cellerne. Overfyld ikke! OBS! Batteriet skal være
fuldt ladet, for at testen er retvisende.
5. Temperaturen på batteriet skal ved test overstige
+16°C.
6. Hvis batteriet tages ud af køretøjet før testen, skal du
sørge for, at alle forbindelser er afbrudte. Løsn altid
batteriets stelkabel først, så der ikke kan opstå gnister.
tilslutningsforanstaltninger.
1. Tilslut ikke klemmerne, hvis tændingskontakten er
tændt.
2. Fastgør henholdsvis plus- (+) og minuspolen(-).
Pluspolen (+) har ofte en lidt større diameter end minuspolen (-).
3. Sørg for, at der er god kontakt ved at dreje klemmerne et par gange fra side til side, når de sættes fast.
4. Placer klemmerne, så de ikke kommer i kontakt med
varme eller bevægelige motordele (ventilator, remme
etc.) og derved forårsage skader.
koldstarttest af Batteri.
OBS! Batteriet skal være fuldt ladet, for at testen er retvisende.
Tilslut instrumentets røde klemme til batteriets pluspol (+)
og den sorte klemme til batteriets minuspol (-).
Målerens viser skal flytte sig fra 0 og mod højre og
derved vise den ubelastede spænding. I modsat fald er
måleren tilsluttet omvendt.
Hvis der ikke er noget udsving (viseren står på nul), kontrolleres om det skyldes dårlig kontakt ved klemmerne.
Belast derefter batteriet (tryk vippestrømafbryderen i stilling ”ON”) i 10 sekunder, hvorved spændingen måles og
den såkaldte CCA-værdi (Cold Crank Amp / koldstartsstrømmen) kan aflæses på instrumentets grønne skala.
OBS! Under testen bliver instrumentet meget varmt og
kan begynde at ryge. Dette er dog helt normalt.
Værdierne 300, 400 og 500 på den grønne skala angiver
CCA-værdien og hver streg på skalaen svarer til 50 CCA.
CCA-værdien er altså den korrekte måling af batteriets
evne til at afgive strøm i kort tid, hvilket også afslører batteriets virkelige tilstand.
Aflæs værdien for batteriets tilstand og følg angivelserne
på målerens skala.
startproblemer