880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Måle ventiler efter motor adskildt ? Måle ventiler efter motor adskildt ?

Hej MC-G.

Jeg er ved at renoverer min gamle Motor fra min Gsxr 600 Srad 98.

Jeg kom nu i tanke om at efter jeg har skildt motoren ad så har jeg glemt at måle ventiler inden jeg skildte den ad.
Mit spørgsmål er så jeg kan vel ikke (bare) sætte kasterne på igen spænde dem fast og måle nu når de har været løsnet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måle ventiler efter motor adskildt ?
  • #1   16. nov 2013 Hvis ikke du gør noget ved ventilerne, så skal du bare sørge for de kommer i de samme steder når du samler topstykket igen. Og altid huske at slutte af med at kontrollere ventilspillerummet.. Der er jo ingen der ved om spillerummet passede da du skilte den ad...

• #2   16. nov 2013 hvis du har haft topstykket af.. og knaster ude.. kunne du jo se om ventiler er tættte..
    hvis knasterne er ude så er de jo lukket...
    man kan evt prøve med lampeolie....

• #3   16. nov 2013 Du må hellere uddybe lidt, har du taget ventilerne ud af topstykket ?, ellers montere du bare knasterne igen, også måler du som normal, topstykket behøver heller ikke side på motoren når du måler, så er du også "fri" for at dreje krumtappen rundt smiley

• #4   16. nov 2013 Jeg har ikke taget ventilerne ud men har taget knastakselerne af .?

Morten du mener godt jeg bare kan spænde dem på igen og så måle? smiley

• #5   16. nov 2013 Ja, bare sørg for at knastkæden sidder rigtigt, så ventilerne ikke rammer ind i noget når du dreje motoren rundt smiley

• #6   16. nov 2013 Jeg har afmonteret kæden men stiller bare stemplerne i midten så sker der jo ikke noget;-)

• #8   16. nov 2013 Nej nej har ikke rørt ventilerne eller andet har bare taget knastakselerne af:-) den er skilt ad fordi den lavede en hyle lyd fra krumtappen eller der omkring ihvertfald. Det gjorde den i tomgang og under 5000 rpm og fik afvide at det sikkert var lejer ved krumtappen men der kan jeg ikke finde nogle fejl:-s

• #9   16. nov 2013 det er nok kobling,der støjer lidt

Kommentér på:
Måle ventiler efter motor adskildt ?

Annonce