2.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ang olie skift på cx 500 ang olie skift på cx 500

lavede service forleden da med olie filter skift osv..

jeg startede med at fylde 2,5 liter olie på, tjekkede pinden, og den var fuld. startede dyret og lod den tøffe et par minutter, slukkede og tjekkede igen..
fyldte op til maks igen ( 3L i alt) lod den tøffe videre et stykke tid, slukkede og lod den stå.
i aftes var jeg ude og kigge for sjov.. og nu er olien nede på minimun igen.. og det kan jeg ikke forstå, for der står i den manual jeg har, at uden filter skift 2.3L olie, og med 2.7 L.. og jeg hældte 3 L på. og det var med en måle kande, og den er præsis nok..

den ryger ikke... olien er ikke under maskinen!! hvor fanden er det rendt hen? og skal jeg bare fylde op til maks igen? så er jeg oppe på ca 3,5L.. og det er da en del mere end forskrevet. eller er det bare vejledne?

undrene hilsner herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang olie skift på cx 500
  • #1   6. mar 2014 STOP STOP STOP........2,7 liter er jo ikke hverken 3,0 eller 3,5 liter. Det værste man kan gøre, er at hælde for meget olie på. Den skyder det op i luftfilteret og værste fald motorhaveri.
    Tøm hele olien ud igen og tjek dit luftfilter. Rens ånderør/slanger og så start forfra.
    smiley
    smiley

• #2   6. mar 2014 okay, kigger lige filteret her til middag.. vender tilbage omkring kl 13 igen

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #3   6. mar 2014 Hej

Er det ikke turbomodellen du har?

• #4   6. mar 2014 nej ganske alm cx 500 c.

• #5   6. mar 2014 Opdate.... Intet olie at spore i luftfarten kasse eller på luftfiltret. Tog slanger og Div af, og alt er rent og pænt. Tændrør er pæne og brunlige.. Den spiller intet olie.. Men olie standen er lige i bunden af pinden når jeg måler.. Kontrollerede dunken med olie.. Der er præcis 1 L tilbage.. Ergo burde der være 3l på motoren... Det var en 4l dunk sunoco..( tror jeg nok det hedder, købt gennem ham fra cx klubben)

Så hva så? Mere olie på til det passer med pinden? Og så være ligeglad med hvor meget der så reelt er fyldt på?
    Den hverken tikker,hoster eller ryger når den er startet.
    Det er underligt

• #6   6. mar 2014 Pinden skal da ligge løst på gevindet til hullet når man måler på.den honda ikke? Det har jeg sku på alle de andre... Ha ha, for olie standen passer når den er skruet i, men mener ikke det er sådan det bliver målt.

• #7   6. mar 2014 Du skal vel bare have en længere olie pind smiley

• #8   6. mar 2014 arrrrr ja, selvfølgelig.. smiley ha ha...
    snakkede lige med en anden fra klubben nu her.. han siger at han plejer at hælde 3 l på, og så 100ml ekstra til filtret.. så prøver bare at give den en smule til og ser om ikke det gør underværker.

• #9   6. mar 2014 Er det ikke også sådan på cx'erne, at den korrekte oliestand måles efter varmkørt motor og umiddelbart efter, at motoren bliver stoppet? Sådan er det på både RFVC- med tørsump og de klassiske VF-er med vådsump efter egne og utallige andre brugers erfaring – selv om brugermanualen siger noget andet smiley

Jeg fylder som regel 8-10 pct mere olie på end forskrevet på begge typer – er også mere omhyggelig med at få motor/tank tømt ordentligt, end manualen lægger op til. Så måske har du også bare anstrengt dig mere, end Honda-san forventede smiley

• #11   7. mar 2014 Tja Richard... Måske du har ret.. Og ja, var meget omhyggelig med at få tømt den for olie.
    Det eneste jeg bare ikke kan li med det du skriver er, at hvis først mand kan måle olie korrekt når den er varm!!! Vil en eventuel skade så ikke rimelig nemt opnås,hvis man "mener" der er olie nok på, og der så ikke var det alligevel? Lyder bare lidt farligt gør det ik?

• #12   7. mar 2014 Kan du ikke finde en servicemanual på nettet til den?

• #13   7. mar 2014 jo kopierede en ud fra cx klubben.. det var der jeg fandt oplysningen omkring hvor meget olie der sku på, men ham fra klubben jeg talte med sagde at det der stod i bogen var lige i underkanten efter hans mening, så jeg sku komme ca 3,1 l på når filtret var skiftet.

• #14   7. mar 2014 Når blot der er mere olie på motoren end svarende til minimumsmærket på oliepinden, inden du kører motoren varm er der jo ingen ko på isen.

Hvis du hælder den foreskrevne mængde på – og lidt mere, efterhånden som du lærer cyklen og olieskiftproceduren at kende – burde du være tæt nok på den rette stand til at køre motoren varm og checke efter smiley

Kommentér på:
ang olie skift på cx 500

Annonce