3.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Lortet vil ikke starte Lortet vil ikke starte

Hejsa folkens

Nu troede jeg jo lige jeg var ham den seje der havde svar på alle de problemer min gamle XS400 havde, men sådan skulle det ikke være

Jeg har nu samlet hende og skulle starte.. det vil den bare ikke..
Der er filter uden indmad i, men den er også dyset lidt op (jeg har ikke været der endnu, men kan se det da jeg har et par org karbs liggende med mindre dyser i)

Den snurrer i starteren og det hele, og springer også en smule i gang, men alligevel ikke helt.. den kan holde sig i gang med starteren inde (selvfølgelig) men så snart man slipper, prutter den lige et par gange og går ud..
jeg har prøvet at dække filterkassen mere til, og det virkede som om det hjalp lidt i et par forsøg, men så var det det samme igen :S

Den får benzin som den skal, da tændrør er en smule våde hvis jeg får givet for meget gas (drukner den)

hvor dælen ligger den fejl ? er det forkert indstilling af luftskrue eller ?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lortet vil ikke starte
  • #1   8. jul 2014 Hej Holmer,

hvor meget har været skilt?

Per

• #3   8. jul 2014 En ting er at den muligvis skal indstilles, men den burde kunne køre, om ikke andet bare dårligt, lige meget hvor ringe karburatorerne er indstillet. Prøv at give den noget startgas, men tror mere det er noget el, det er næsten det værste man kan byde mig, men hvis den ikke kan komme ordenligt i gang på startgas, så skal du nok se på elværket : )

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #4   8. jul 2014 Synes også det lyder som noget tænding der tænder for sent så der ikke er træk på motoren. Havde et lignende problem med en gammel mz med platin tænding og det var tændingen der stod forkert.

• #5   8. jul 2014 skiftede tændrør og hætter nu, og så kunne den lige holde tomgang et par sekunder og så døde den igen

Mistænker lidt der ikke er strøm nok på batteri.. min kammerats kan kun starte hvis der er fuld power på batteriet smiley

Låner en oplader senere, og ellers må jeg sgu prøve med noget gas eller lign og se om jeg kan få skud i den

• #6   8. jul 2014 hele karburator har været adskilt og renset af en person der ikke lige havde styr på det.. så må lige finde en guide til luftskruer osv, og så prøve at stille alt på basic igen smiley

• #8   8. jul 2014 DL : Det burde den.. og når jeg siger burde, er det fordi der ikke er rodet ved tænding og det ikke længe siden den har kørt som den skulle smiley

• #9   8. jul 2014 10-4. Hvis den tænder en smule skal den også kunne gå, medmindre den ikke smider strøm fra stator/ ensretter. Og hvis den kan trække en startermotor, kan den dælme også drive et par tændrør.
    Find en narkokanyle ved den lokale netto, fyld med (ny)!! benz og skyd direkte ind igennem karbs. Og prøv så. Jeg tror du har dårlig benzin.

• #10   8. jul 2014 Jeg prøvede lige med startkabler fra min kammerats MC, og der fik jeg den til at stå i tomgang kort tid, indtil jeg lige rørte gassen.. så ingen tvivl om det er noget med strømmen smiley

Låner en lader i morgen og prøver så at stille batteri til opladning i nogen timer, så må jeg se om det fungere.. virker det, henter jeg nyt batteri smiley

Lige en lille ting.. Nu ved jeg jo med Amp og meget mere, men kan man jumpstarte en MC med bilbatteri ? altså pille batteri af mc, og så lige sætte det på bilbatteri, eller går lortet af så ? bilen har 100A (840A startstrøm)
    Men det var mere om man kunne shocke det og få lidt power ud af det ?

Benzinen er helt ny.. ny hentet 99 V-power, så det burde være iorden

• #11   8. jul 2014 Det med batteriet, lad lige være med det. Hvis du nu står med et lortebatteri ser du de kabler futte hurtigere af end du kan nå at sige "Shit hvad har jeg gang i, ring 112"

• #12   8. jul 2014 Kør den i havnen, så er alle problemer løs. smiley

• #13   8. jul 2014 Men du siger jo din starter snurrer = strøm nok. Og med ny benzin, må jeg tilslutte mig tændingstidspunket som synder. Kunne der være stillet på den så TDC og advance er byttet rundt? Altså stillet efter forkert mærke. Så gør den også som beskrevet.
    Men nu kender vi jo ikke rigtig historien om cyklen.....

• #14   8. jul 2014 Racing4fun.es smiley men det kan vi ikke efterlade til vores børn at rydde op. smiley Så er det bedre den kommer ud at køre..

• #15   8. jul 2014 Ikke så dan så den er lavet til 92 oktan og så derfor først tænder når forsent med det der 99

• #17   8. jul 2014 hvor meget er du gået op i dyse? hvis den drukner lige så snart du røre rullen kan det jo også være blandingen er for fed... da je renoverede min skiftede jeg fra 110 til 125... det kunne den sgu ikke, så nu kører den med 112,5 mener jeg. det var nok til at den kører perfekt med anden udstødning og powerfilter

• #18   8. jul 2014 Per M : Nu ville jeg jo pille batteriet af MC imens, da jeg godt er klar over de små ledninger holder smiley det var nu mere om batteriet ville holde smiley

Tændingen osv er der ikke rodet ved, og jo mere strøm MC får, desto længere kan den holde sig i gang.. det lidt underligt.. men som jeg skrev tidligere, så kan min kammerats MC ikke starte medmindre batteriet er fuldt opladet smiley det er lidt det samme her..

Der sidder #130 i lige nu, og std, er 127.5 i den ene og 115.5 i den anden.. hvorfor de er forskellige aner jeg ikke, men det siger manualen også de skal være..

Det totalt underligt det her.. Min kammerat som jeg lige har købt den af fortalte den begyndte at køre dårligere og dårligere

• #20   8. jul 2014 Nej det fik jeg først afvide i dag.. irriterende nok.. vidste dog godt den ikke lige kunne starte, men ham gutten han havde fået til at lave den, havde så smattet alt ind i flydende pakning, så det er renset også..

har et sæt karburatorer liggende med de org dyser, dog mangler den den ene luftskrue, men det kunne jeg bare snuppe fra den anden jo.. dem har jeg lige splittet totalt og kogt i en blanding af eddike og vand for at få dem renset.. de blev godt nok fine smiley

• #21   8. jul 2014 Er der nogen måde man kan teste det stator/ensretter der ?

• #23   8. jul 2014 Man skal nok være der, istedet for at gætte på nettet.. Men du siger: karb, benzin, tænding ( mere skal der ikke til) ok. Efter din beskivelse er batteriet også ok, men du har tvivl,- jeg siger igen, hvis det kan rykke din starter rundt, er det ikke der du skal lede. Så hvad det du ikke har fortalt? Pisse-utæt ved manifold? Karburatorere fra en puch maxi? Venligt ment smiley

• #24   8. jul 2014 DL : 3-4 sekunder.. med startkabler på, ca 15sek

Per M : Mikuni BS34 CV smiley

Ja er i tvivl om hvor meget strøm der er på.. den har kørt med det før, men har stået stille et par måneder med batteri afmonteret
    Og det med den burde køre, er jo både sandt og ikke sandt.. for som skrevet skal min kammerats være 100% opladet før hans MC kan starte.. uanset om det burde gøre det eller ej, kan han ikke starte MC medmindre batteriet er fuldt opladet.. den snurre bare i starteren hvis det ikke er fuldt smiley

• #25   8. jul 2014 Du starter med et nyt batteri, og så tager vi den derfra. Pas nu på med et nyt lukket batteri, de må absolut ikke overlades med en alm lader! De skal bare stå et døgns tid, så er de i top. Altså ingen lader på, når væsken er hældt på!

• #26   8. jul 2014 Jeg har lånt sådan en fancy lader med 8 trin og jeg skal komme efter dig.. den kan det hele, så prøver lige at lade på det der sidder nu

• #27   9. jul 2014 har du prøvet måle kompresion.......som din kammerat siger begyndte den at gå dårligere og dårligere .til sidst

• #28   9. jul 2014 Næh har jeg sgu ikke lige tænkt over.. har ikke lige noget at måle med.. så hvis en herinde ligger inde med en kompressionstester i KBH, vil jeg meget gerne låne den en times tid smiley

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #29   9. jul 2014 Køb en i thansen den fungere sku fint. Koster heller ikke det vilde.

• #30   9. jul 2014 Yeah så lige de havde en, så er på vej derop om 5min smiley det kun til hobbybrug jo smiley

hvad skal den ligge på for at være god, fin og lort ?

• #31   9. jul 2014 Tog lige en kompressionstest nu så godt som jeg nu kunne da den åbenbart køre med mikro tændrør og der ikke er adapter med til den

Den viste ca 8.1bar (117.4psi) på den venstre, og 8.2bar (118.9psi) på den højre

Manualen siger :

Minimum 113.8 psi
    Standard 142.2 psi
    Maximum 156.4 psi

Så det ligger inde for grænsen, dog i den helt lave ende så det skal der også kigges på, men lige nu, er det jo inde for grænserne, så den burde jo kunne køre smiley

har haft en lader på batteriet nu, og efter en hurtig-opladning, er der ikke nogen forskel som i spåede, så nu står den til langsom opladning.. ikke at det ændre på noget, men når maskinen alligevel står stille kan den ligeså godt lade batteriet op smiley

er det på nogen måde muligt at måle på power til tændrør uden at grille nallerne ? (de slår lidt hårdt når de giver stød nemlig smiley )

Og har det noget at sige omkring kraften på tændrør ?
    Stod og skulle købe nye hætter, og da der ikke fandtes noget til maskinen, skulle jeg jo til at vælge.. så jeg valgte de største 5kOhm.. jeg går ikke ud fra det gør noget så længe det er den vej ?

• #33   9. jul 2014 DL :

1: Sådan en ejer jeg ikke desværre og ved ikke lige om det er noget jeg ville turde kaste mig ud i smiley

2: Karbs er lige renset igennem for flydende pakning, og alt er tømt og gjort rent, dog kan jeg jo ha glemt noget.. resten af motoren har han ikke haft fat i, ham der har leget med pakning smiley

• #34   9. jul 2014 For at kunne aflæse tændingen, kræver det så ikke maskinen er startet ?

• #36   10. jul 2014 DL : Det kan jo nok læres, jeg har bare ikke lige en tændingspistol smiley

Hvordan stiller man den ? jeg kan jo nok finde ud af at aflæse den, men det andet er sgu rigtig mange år siden, og det var noget med at skrue på et eller andet imens, og så kunne man stille den smiley

• #38   10. jul 2014 kommer den igang hvis du bruger diesel start ?

• #39   10. jul 2014 Pas.. jeg var for nærig til at gi 170,- for en dieselstart i Thansen smiley

hahahaha og medarbejderen som tydeligvis ikke havde en uddannelse mente at bremserens var ligeså godt, for de havde samme formål smiley

• #40   10. jul 2014 170,- what ?
    http://www.harald-nyborg.dk/p9534/basta-diesel-og-benzin-start

• #41   10. jul 2014 Det (start-halløj) koster max. en 50er, og fås på alle tankstationer, var da en rigtig god ide lige at give det et forsøg!!

• #43   10. jul 2014 Det er ikke noget de har i Thansen Søborg åbenbart.. det står ikke på hylden, og et andet produkt havde de ikke, men jeg ku bruge bremserens smiley

Men jeg fiser på tanken i morgen og henter en dåse.. batteriet er fuldt opladt på Slow nu, og jeg har tid i morgen til at rode med det smiley

• #44   6. dec 2014 Halløj hvordan gik det?

Kommentér på:
Lortet vil ikke starte

Annonce