611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992 Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992

Hej

Ville høre om der er nogen der har et bud, på hvad der kan være galt med ens forbremse hvis man oplever at den laver tryk i bremsegrebet.

her til morgen da jeg skulle på arbejde virkede den perfekt, da jeg så skulle hjem kunne jeg næsten ikke skubbe maskinen og grebet bliver sten hårdt så luftede jeg bremsen en gang og så kunne jeg køre hjem.

Igår skete det under kørsel, og der kunne jeg hverken komme frem eller tilbage på den. Så skiftede jeg væsken, men det har heller ikke hjulpet.

Væsken var rød og lidt plumret.

Har lige købt maskinen og den har kun kørt 4000km de sidste 8år hvis det på nogen måde kan have noget at sige.

Er der nogen der har et bud på hvad pokker det kan være?

Solen skinner og jeg vil bare ud og køre smiley

Venlig hilsen Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992
  • #1   8. jun 2016 Der må være noget galt med dit returløb. Sikkert noget der er defekt ved bremsegrebet.
    Hvis ikke væsken kan komme tilbage og den udvider sig på grund af varme, så vil bremseklodserne efterhånden begynde at presse på skiven.

• #2   8. jun 2016 Det er galt med hovedcylinderen, måske brugt forkert bremsevæske. Der er kun en vej, nyt sæt gummistempler og ny væske.

• #3   8. jun 2016 Mange tak, hvor får man lettest fat i sådan et reparations sæt ?

• #4   8. jun 2016 Et forsigtigt bud ville være den nærmeste Honda forhandler.

• #6   8. jun 2016 Halløj.
    Calipere kan i den grad gro fast på Vifferne, men det kan du let forhindre.

Tre ting du bør gøre ved dine forbremser:
    1. Adskil masteren. Rens den og giv den nyt gummi.

2. Adskil og rens caliprene. Forny pakningerne. Rens gliderne (de to pins der sidder beskyttet bag gummibælge) og smør dem op med eksempelvis blåt Ate bremsefedt.

3. Forny bremsevæske (følger med ovenstående)

Tip! Hver gang du vasker din Viffer, sætter du et knæ på hver af dem og presser dem langsomt LIDT tilbage. Derved sikrer du, at de ikke gror fast og forbliver "flydende" smiley

NB! Husk den bagerste bremse også smiley

Kommentér på:
Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992

Annonce