Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992 Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992
Hej
Ville høre om der er nogen der har et bud, på hvad der kan være galt med ens forbremse hvis man oplever at den laver tryk i bremsegrebet.
her til morgen da jeg skulle på arbejde virkede den perfekt, da jeg så skulle hjem kunne jeg næsten ikke skubbe maskinen og grebet bliver sten hårdt så luftede jeg bremsen en gang og så kunne jeg køre hjem.
Igår skete det under kørsel, og der kunne jeg hverken komme frem eller tilbage på den. Så skiftede jeg væsken, men det har heller ikke hjulpet.
Væsken var rød og lidt plumret.
Har lige købt maskinen og den har kun kørt 4000km de sidste 8år hvis det på nogen måde kan have noget at sige.
Er der nogen der har et bud på hvad pokker det kan være?
Solen skinner og jeg vil bare ud og køre
Venlig hilsen Lasse
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.883
Hvis ikke væsken kan komme tilbage og den udvider sig på grund af varme, så vil bremseklodserne efterhånden begynde at presse på skiven.
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
maj 2016
Følger: 12 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Calipere kan i den grad gro fast på Vifferne, men det kan du let forhindre.
Tre ting du bør gøre ved dine forbremser:
1. Adskil masteren. Rens den og giv den nyt gummi.
2. Adskil og rens caliprene. Forny pakningerne. Rens gliderne (de to pins der sidder beskyttet bag gummibælge) og smør dem op med eksempelvis blåt Ate bremsefedt.
3. Forny bremsevæske (følger med ovenstående)
Tip! Hver gang du vasker din Viffer, sætter du et knæ på hver af dem og presser dem langsomt LIDT tilbage. Derved sikrer du, at de ikke gror fast og forbliver "flydende"
NB! Husk den bagerste bremse også
Problem med forbremsen på Honda VFR 750F 1992