1.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Glasfiber reparation Glasfiber reparation

Hey alle!

Nu da jeg har lidt mere tid, så skal der gøres noget ved min MC smiley

Den har nogle småskrammer, som jeg egentlig har tænkt mig at fylde ud med glasfiber spartel, og så har det noget knækket plastic ved højre spejl. Mit spørgsmål er så, hvis jeg "limer" delene sammen med glasfiber, kan det holde ??? - Det er lige ved hullet hvor spejlet spændes fast, og hvor kåben også bliver spændt over at plasticket er knækket. (Knækkede pga at tidligere ejer var en torsk og lagde den ned i noget grus, flot..)

Jeg sidder bare og overvejer om det ikke bare vil knække af igen? så snart jeg spænder det hele godt fast igen.

/john.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiber reparation
  • #1   19. mar 2007 det skal jeg fortælle dig når jeg smider min kåbe på igen...
    jeg har brugt noget 2 komponents super kraftigt lim til de steder hvor kåben er flækket et godt stykke ind, og ellers almindelig plastik padding til reperation af almindelige ridser... eneste problem er bare det eneste jeg har i samme farve som lakken til at male med er en lakstift smiley

• #2   19. mar 2007 Godt nok nedtur med lakken, men tjah, ikke det vildt større problem for mig, overvejer lidt at få den omlakeret, men det vil tiden vise.

2 komponents super kraftig lim? - Hvad er det? hehe... Og hvor godt virker det??? For lige præcis forkåben bliver spændt pænt hårdt hen over stellet, er nemlig en smule bange for at det knækker af med det samme.

• #3   19. mar 2007 Nr.1 vil være, at lægge en ny glafibermåtte på bagsiden, for at forstærke området.

• #4   19. mar 2007 da min kåbe blev fikset ved maleren, blev der skåret et tyndt spor der hvor den var revnet så fik den noget 2 komponent lim. da det var tørt fik den et tyndt lag glasfiber over. det holder perfekt... held og lykke med det...

• #5   19. mar 2007 Hmm det vi jeg da håbe det kan for er også ved at lave en stor rep af min hugger , meeeeeen indtil videre tror jeg den er stærkere ind den var ffra standart af,
    Men jeg har også først lagt glasfibermåtte så spartlet det op i samme højde med glasfiber spartel og så normal plastik spartel:D

• #6   19. mar 2007 Jeg har tænkt mig at prøve det her på min egen:

(link fjernet)

• #7   19. mar 2007 Haha lad os da lige vide hvordan det går smiley

• #8   19. mar 2007 Will do smiley

• #9   19. mar 2007 Hvis vi snakker om den glasfiber spartel som vi bruger på arbi til glasfiber så holder det ikke, da det trækker sig sammen og laver luft bobler i spartlen så der er huller deri. har nemlig selv prøvet det. det er padding du skal bruge, ligesom de bruger til biler osv.

Mine kåber er også reppet med glasfiber, men har ikke samlet skidtet endnu, så jeg ved ikke om det holder, en kollega sagde at han engang samlede en kåbe med glasfiber og det holdte ikke, men det tror jeg nu ikke på.

• #10   19. mar 2007 Seriøst??????

Tjah, det lyder faktisk ret reelt, hmm... sjovt smiley (Nogle der kan lyst to at forstøbe med lego?)

Nå anyway, tak for tippet, skriv lige hvis det lykkes for dig smiley

• #11   19. mar 2007 Hvad er forskellen på pading og spartel hehe måske et dumt spørgsmål?`:)

• #12   19. mar 2007 Hvor holdbart er det der lego trick ?? smiley Og kan man male ovenpå? smiley

• #13   19. mar 2007 Snedigt... Det er sgu lige før jeg vil prøve smiley

• #14   19. mar 2007 Det (Lego) er da i hvert fald nærmest gratis, så der er jo ikke noget forgjort ved at prøve - og man kan vel forestille sig, at acetonen opløser lidt af kåbematerialet også, og dermed hærder de to materialer sammen, så skulle det jo blive rimeligt stærkt...

Kommentér på:
Glasfiber reparation

Annonce