{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

track day uden trailer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal på bane og det skal være i år. Der er bare et problem jeg bor i Nordjylland, ca 20 km uden for Aalborg.
Jeg har ikke nem adgang til trailer eller kassebil, så transporten til og forhåbentlig også fra smiley skal foregå på MC (CBR F4i sport) Mit spørgsmål til jer er: er Padborg Park godt nok det nærmeste track Day lignende man kan komme til fra Nordjylland?. jeg har skrevet til Ring Djursland og der var ikke noget at komme efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  track day uden trailer
  • #1   6. mar 2019 Jeg har været på Padborg en enkelt gang, det var kanon!
    Jeg kunne heller ikke finde andet. Sverige eller Padborg, var det jeg kom frem til.


  • #2   6. mar 2019 er der ikke noget på Jyllands Ringen?

  • #3   6. mar 2019 Pp. er en lorte bane det nærmeste ok bane er Ring knustorp op i Sverige ca. 500 km. fra Aalborg

  • #4   6. mar 2019 Har selv bestilt to gange på ‘knutten’ i år..
    ææælsker den bane, syntes stadig den er super sjov.. smiley

    Men - der må da være noget nærmere dig.. det lyder vildt..?!
    https://www.trackdayguiden.dk/tracks.html
    Har du tjekket dem alle..??
    Vælg evt. Også ‘Tyskland’ øverst i menu’en.. smiley
    smiley


  • #5   6. mar 2019 Hvad bestiller i trackdays igennem? smiley
    Har svært ved at finde nogen der tilbyder grøn/"forsikringsgodkendt"


  • #6   6. mar 2019 Ellers skulle Assen være fantastisk..
    må da være nemmere for dig at køre efter, end knutten..
    (Har ikke selv prøvet.!)


  • #7   6. mar 2019 tak for indput. jeg har kigget på knutten og det er endnu længere. Tyskland ser også spændende ud men der skal helst ikke være længere end til Padborg smiley

    Grøn/forsikrings godkendt?? hvad betyder det?
    Padborg Park har en hjemmeside jeg regnede med at tilmelde mig der.


  • #8   6. mar 2019 Ha..ha.. ellers er
    https://www.trackdayguiden.dk/track-rudskogen.html
    Da vist nærmere dig i kørte km..?!
    Spritny F1 designet bane.. hmm.


  • #9   7. mar 2019 Hvis du kører på bane, og der er tale om et kørekursus, bør du sørge for en mail fra dit forsikringsselskab der bekræfter, at din kaskoforsikring dækker dette specifikke kursus. Forsikringen dækker sædvanligvis ALDRIG nogen former for banekørsel.


  • #10   7. mar 2019 Padborg Park kalder deres arrangement for "kørekursus", jeg ved ikke om det er nok, måske en god ide at ringe...

  • #11   7. mar 2019 jeg regnede egentlig ikke med at forsikringen dækker noget når det er bane kørsel, men det er da vær at undersøge smiley

  • #12   7. mar 2019 zenergy grøn er vidst også godkendt hos flere forsikringsselskaber smiley

  • #13   7. mar 2019 Du skal sørge for din ulykkesforsikring dækker farlig sport..

    På bane er vi vant til der ingen forsikring er på motorcyklen, det er en del af gamet.

    Køb en trailer !!!! Det er ikke meget du skal slå dig før det er umuligt at køre mc hjem. Uanset hvor pænt og klogt du kører så kan du blive kørt af af en af os andre tosser.

    Makkerbørsen, trackdayguiden og zenergy er dine bedste venner på FB, Der finder du hurtigt nogle at kører med, Det er meget federe at tage afsted på trackday når man har en makker.

    Padborg er fin nok hvis man aldrig har kørt på bane.. Men efter 2 besøg vil de fleste gerne lidt mere end hvad PP tilbyder..

    Glem alle andre muligheder på stor cykel i Danmark, Hvis du derimod anskaffer dig en lille/mini mc. Så er der MASSER af muligheder....
    Vi kører indendørs på søndag fra kl 10 i Svendstrup gokarthal lige syd for Ålborg smiley

    Mvh Brian


  • #14   7. mar 2019 Kommer selv fra Aalborg.

    Jeg tager kursus igennem FDM på Jyllandsringen og de har også et åben hus arrangement en dag dernede hvor du kan kører på din egen en dags tid.

    Så kører jeg også selv heroppe fra til Padborg 1 gang hen over sommeren og tager en overnatning dernede dagen før. Da man starter tidligt om morgenen.


  • #15   7. mar 2019 #Lasse.

    De FDM kurser har ikke meget med en trackday at gøre... De er ganske fine hvis man gerne vil blive en bedre mcist på gaden. Men hvis man synes det er sjovt at udfordre sig selv bare lidt på fart,bremse og nedlægning så er FDM altså et plejehjem i stedet for en ungdomsbolig smiley


  • #16   7. mar 2019 Eneste mulighed der er for at kører på Jyllandsringen..

    De fleste vil gerne kører på bane med deres gade MC og ønsker ikke hardcore maskiner uden afgift. Svært at finde i dk..


  • #17   7. mar 2019 Brian det der Mini ræs lyder spændende og måske også mere egnet til min tegnebog's størrelse. Er der en hjemmeside du kan anbefale vis jeg skal sætte mig ind i hvad der kræver.

  • #18   7. mar 2019 Jeg har en fin trailer der kommer til salg nu.
    Den er kraftig forstærket under bunden til kørsel med crosser, og motorcykler.
    500kg så ingen vægtafgift.
    210/220cm lang kan ikke lige huske det.
    8 år gammel. 1800kr


  • #19   7. mar 2019 #16
    Der er INGEN krav til hardcore bane maskiner bare fordi man kører på rigtige racerbaner, og heller ikke selv om man er halv hurtig.
    Det er ofte meget billigere at køre på sin gade mc, også selv om den tager en tur i gruset i ny og næ.
    På med nogle ordentlige dæk, køb et sæt dækvarmere og så bare afsted smiley


  • #20   7. mar 2019 #17

    Tjek Zenergy mini på facebook.

    Du er også hjertens velkommen i Svendstrup på søndag, hvis du alligevel går og keder dig smiley


Kommentér på:
track day uden trailer

Annonce