722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Var på Jyllandsringen - yiiiiihaaa Var på Jyllandsringen - yiiiiihaaa

Var i dag - sammen med 60 andre - på FDM MC-kursus niveau 1. Det er Tommy Røn og en 5-6 andre racerkører/kørerlærer der står for undervisningen. Vi er opdelt i hold á 20 mc´ere og skifter hver 20. minut. Vi var således til teori 5 gange - ud og øve på øveområdet 5 gange og så på banen 5 gange. De første par omgange på "ringen" var med lidt forsigtighed, men efter teorien og Tommys gode råd om svingteknik blev der givet mere rulle de næste gange. Før kurset havde jeg ca. 2 cm på hver side af mit bagdæk, som var ubrugt. Efter ca. 40 omgange på "ringen" har jeg nu brugt hele dækfladen og fået meget større selvtillid - til egne og min Blackbirds evner.

Konklusion: Giv dig selv et kursus i farsdagsgave - du får meget mere overskud i trafikken og bliver en meget bedre og sikre motorcyklist.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Var på Jyllandsringen - yiiiiihaaa
  • #1   13. maj 2008 Jeg var alene afsted - mødte et par stykker, som jeg havde hilst på før. Men jeg lærte hurtig de andre på holdet at kende - vi har jo samme interesse og fik alle en super oplevelse - smilet bliver svært at fjerne de næste dage. Os 20 blev det op i 4 mindre grupper á 5, som bliver sendt ud sammen - og så køres der ræs - også med overhalinger på publikumslangsiden. Efter en 8-10 omgange bliver vi så sendt i pit - og drøfter vores udvikling med "vores" instruktør, der ofte ligger lige i røven og følger dig - hvis han kan smiley

• #2   13. maj 2008 Farsdagsgave? Nej fy for den, så hellere undvære det kursus de næste mange år!!!!

• #3   14. maj 2008 Har selv været på kurset - blot på Sjællandsringen - og kan kun tilslutte mig Henriks roser..... Det er super-godt, og man bliver meget mere "køreglad" efter sådan en weekend, så.....
    Kurset er altså ikke kun til fars dag - men også til mors smiley

Ja, ja, ved godt, at det lige har været mors dag - men det kommer så igen til næste år........

• #4   14. maj 2008 Lyder skønt!

Hvordan er det med larmepotter? Må man deltage i FDM's kurser med sådan én på?

• #5   14. maj 2008 Casper:

Larmepotte - ja, med DB-killer - ellers ikke. Dog var der en Intruder 1800 der buldrede en del - men tror ikke den fik nogle løftede pegefingre. Ellers var det Akrapovic,l Leo Vinci, m.fl., hvor DB-killleren var monteret samt originalpotter - og forresten en enkelt Triumph 955 Daytona, der påstod den ikke kunne køre med db-killeren sat i - derfor fjernede han den ;-).

• #6   14. maj 2008 På 2. dagen fik jeg slebet fodhvilerstiften i venstre side og bagdækket er nu brugt på hele trædefladen - fed fornemmelse - og nu føler jeg mig godt klædt på til fremtidige turer - specielt dem på små, snoede veje ;-).

MEN - ham Tommy Røn på en ZX10R ned ad langsiden på baghjul i 2./3. gear - det ser fedt ud - og der kan godt gå lidt sport i at følge ham rundt i svingene - og følge hans ideallinier - det lærer man også meget af ;-)))))

• #7   14. maj 2008 hvor meget står sådan et kursus i???

• #8   14. maj 2008 Rundt regnet 2500 dask..... hvis du er medlem af enten FDM eller MCTC - ellers 3000!!

For dette får du to hele dage (08:00 - 17:00) incl. forplejning og top-nice undervisning & stemning......

Bare se at få meldt jer til smiley

• #9   15. maj 2008 Amu djursland kører med et meget lignende kursus med en intro pris på 750,- i år...

• #10   15. maj 2008 Har desværre ikk været på mestersvinger, så ved det selvfølgelig ikk 100 % men forløbende er beskrevet meget ens... Så tror da på de er meget ens, det er de måske ikk?

• #11   15. maj 2008 Glæder jeg mig til at høre mere om Henrik smiley

• #12   15. maj 2008 (link fjernet)

Kommentér på:
Var på Jyllandsringen - yiiiiihaaa

Annonce