525 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Mathias Grøn P
Mathias Grøn P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39

Suspension til ZZR600e1 Suspension til ZZR600e1

Hej allesammen.

Jeg har en fin gammel zzr600e fra 93, som er utrolig glad for, og som er min første cykel.
Dog synes jeg dens ophæng virker lidt spøjst til tider. Når jeg kører i byen virker det hele som en blød luksus bil, og når jeg kommer på motorvejen med en 140km/t ish så mærker jeg samtlige små ujævnheder i vejen.

Kan det betale sig at skifte/fikse bagophænget og evt. skifte fjedre/olie på forgaflen, eller er der noget helt andet i vejen?
Jeg har søgt mig lige omkring har en ny bagstøddæmper koster fra 3k og op, og fjedre+olie til fronten koster en 700-800...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suspension til ZZR600e1
  • #1   30. jun 2014 Fejlmulighederne er enorme...

Du har ingen ophænge, du har en bagsvinger og en forgaffel..

Skidtet er 21år gammelt, og har formentlig kørt omkring 100.000km (også selvom dit speedo viser 44.000)

Bøsningerne og lejerne i din bagsvinger er færdige. (sæt den på centerben, og vip op inde ved akslen, giver det sig, er de færdige)

Din bagdæmper er færdig, og den er formentlig ikke af typen der kan renoveres. Find noget på ebay.

Din forgaffel, har med garanti slidte bøsninger, og olie ældre end dig selv.. den gode nyhed er at begge dele kan skiftes relativt billigt. glem fjedrene med mindre de er faldet unormalt meget sammen, det kan kompenseres for i oliemængde ellers.

Bøsinger burde ikke koste mere end 5-600kr, og en omgang ny olie, og komplet rens af forgaffel, omkring 1500-2000kr..

• #2   30. jun 2014 Hmmm... Det lyder som reparationer som ikke er de nemmeste af slagsen eller tager jeg fejl?

• #3   30. jun 2014 Hvis du regner med at lave dem selv. Nej. Glem det. Men havde du ikke indregnet disse udgifter i købsprisen?

• #4   30. jun 2014 Jeg har fået cyklen billigt, så eventuelle udgifter på rep. de kommer bare som jeg efterhånden bliver klogere på det her halløj.

• #5   1. jul 2014 På min d er der smørenipler på svingarm og forbindelserne til svingarm. Mener der er 5. Har lige skiftet lejer i svingarm på min da de aldrig var blevet smurt.

Kommentér på:
Suspension til ZZR600e1

Annonce