Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vende gear
  • #1   2. mar 2018 Til hvilket formål?

• Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #2   2. mar 2018 Johannes H
    Der er mange formål ved at vende gearskiftet.
    Når man har vendt sig til omvendt gearskift føles det mere naturligt.
    Os der kørere trackday, har som regel omvendt gearskift. Derfor er det irreterende at have en gade mc som har normal gearskift.
    Bruger du quickshift et det også mere anvendligt at køre med omvendt gearskift.
    osv osv.

Hapsi: så ved jeg ikke om det bare er til og vende. Jeg har altid kørt med tilbagerykkersæt på min racer.

• #3   2. mar 2018 R-1 med bakgear ??
    smiley

• #4   2. mar 2018 James. Det kan jo gå tilbage for os alle sammen

• #5   2. mar 2018 Oki... Lære noget nyt vær dag... ??

• #6   2. mar 2018 Formålet med dette på gade mc, er udelukket kun for at kunne skifte gear nemmere. Når man ryger forbi Bente's pølsevogn med 160 ++ på baghjulet med en fransk hotter i højrehånden smiley

• #7   2. mar 2018 Spørgsmålet er om man bare kan vende gear armen på akslen. Om der er plads til det

• #8   2. mar 2018 Der ville jeg måske bare prøve mig frem... Det er jo en rimelig overkommelig opgave...

• #9   2. mar 2018 Prøv og vende den, det virker på de fleste mc'er selv på min gamle Gsxr 1100 og på min nuværende 9'er.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #10   2. mar 2018 Mellem os som kører (kørte) banedage, er der blandede meninger. Der er stadig masser af dem jeg kender, som kører med normalt skifte uden problemer.
    Argumenterne er flere - men de vigtigste er at QS bliver mere kontant fordi man har mere kraft når man presser med, end når man løfter foden. Det er godt for gearkassen at det er ens hver gang man bruger den.
    Så er der "pladsproblemet" som mange mennesker kalder det - men kort fortalt mener de at man kan skifte gear med temmelig meget nedlægning, uden at få foden i klemme på undersiden af gearpedalen.
    Jeg har endnu til gode at se trackday- eller gadekørere skifte gear med så meget nedlægning, at normalt skifte ville være problematisk. smiley

Jeg har aldrig selv haft brug for at køre med omvendt gearskifte, hverken på grund af min quickshifter (havde først en Dynojet - derefter en Translogic) eller på grund af at det "føles" mere naturligt. Det gør det ikke for mig, og det kommer det aldrig til når jeg samtidig har MC'er det ikke kan vendes på.

Argumentet for en gadekører, er det samme som når han står og køber brugte race dæk og kneesliders, fordi han vil se sej ud foran grillen med pryglede dækkanter. smiley
    Jeg har da solgt et par af den slags "kits" til noobs på for store sportscykler.... smiley

• #11   2. mar 2018 Hva fanden Sajmon, er der marked for brugte kneesliders???
    FFEEDDTTTTT så skal der sku handles på EBay, og så det ud i indkørslen og lægge på alle 4 og slibe dem flade smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #12   2. mar 2018 Jeg fik lige kigget på et billede af sådan en R1 der.

Det får man ikke bare lige vendt om. Der skal et andet fodhvilersæt til, og nogle arme osv.

Kommentér på:
Vende gear

Annonce