{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Hjælp til fjernelse af dB killer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en yoshimura r11 udstødning og kunne godt tænke mig at fjerne dB killeren men når jeg googler lidt rundt skriver de fleste at der skal være en form for gummiring/pakning på bagsiden af udstødningen hvor man burde kunne løsne en skrue men der er ingenting på bagsiden af mit udstødning hvad kan man lige gøre ved det for at få den ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fjernelse af dB killer
  • #1   20. jun 2019 De sidste nye modeller har skiftet skruen ud med en svejseklat.
    smiley


  • #2   20. jun 2019 Hvis det er en ny potte fra i år, måske noget september sidste år.
    Skal dB-killer være svejset i for at blive godkendt.
    EU har vedtaget at der ikke må sælges Potter hvor dB killer kan tages ud!
    Derfor svejsning og derfor 4-6 nye popnitter og en lille smule slibning! smiley


  • #3   20. jun 2019 Så hvad kan det anbefales at gøre, den er fra 2019 og er ikke ligefrem den bedste til sådan noget og har ikke så meget forstand på det?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   20. jun 2019 Så lad være med at fjerne den. Det er jo ulovligt?

  • #5   21. jun 2019 Jeg har før gjort det med at bore popnitter og slibe det væk!
    På speedtriple lyder det ekstra godt!
    Men om man må eller ej, kan også komme til at trille lidt for hurtigt, gå over vejen ved siden af fodgænger overgang, altså der er så meget man ikke må.
    Tvivler på alle er helt hellige!


  • #6   21. jun 2019 Er det noget man kan få en forhandler/mekaniker til og kan man så stadig montere dB killeren bagefter når den skal til syn?

  • #7   22. jun 2019 Ved ikke hvem der er den rigtige at spørge, det kommer an på hvem du stoler mest på tror jeg!
    Men hvis først du tager den ud er det måske et projekt at sætte den i igen!!
    Min potte jeg gjorde det på var af titanium og kunne derfor ikke bare svejses i igen og kunne ikke bare bore og svejse møtrik på..
    Men hvis den er rustfri f.eks, kan man evt bore et hul på indersiden mod stellet, der hvor dB killer overlapper med udstødning og så få en dygtig smed til lige at hæfte eller svejse en 6mm møtrik på bagsiden, så kan du kun se bolt hoved.


Kommentér på:
Hjælp til fjernelse af dB killer

Annonce