819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ny udstødning og justering Ny udstødning og justering

Hej,

Håber i kan hjælpe mig... Jeg skal have invisteret i nogle Vance & Hines Cruzer udstødninger til min Suzuki VZ800 2004

Jeg har så skrevet til den lokale MC-Pusher, han forslog et pro-kit (luftfilter-sæt) og mener at det vil give cyklen 12-15HK ekstra. er det nødvendigt med luffilter sættet og hvad gøre det godt for?

I alt for både Udstødning, luftfilterkit, montering og en tur på rullefelt m. inddysning skal han have 8000 kr. for... Lyder det rimeligt?

Jeg overveje lidt at nøjes med udstødningerne og justeringen på rullefelt. Men jeg ved ikke om det er dumt.

Hilsen
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny udstødning og justering
  • #1   6. maj 2008 Har du evner til at skrue selv ? Der er penge at spare..

• #2   6. maj 2008 Det luftfiltersættet skal gøre godt for, er de 12-15hk ekstra. Har du ikke behov for dem, så er det ikke nødvendigt.
    Hvor meget højere er prisen med luftfiletrkittet?
    Jeg ville snuppe det. Der skal jo alligevel ofres penge på udstødning og inddysning, så den smule ekstra er givet godt ud.

• #3   6. maj 2008 12-15 hk er måske optismistisk nok, men du kan finde en kurve af din mc her:
    (link fjernet)

• #4   6. maj 2008 Andy>
    Tjaaa jeg vil jo nok kunne skifte udstødningen...

Men jeg aner ikke noget om dysning.

Jesper>
    Jeg har kigget på grafen derinde... Det må jeg sige de har haft en motorcykel der har en max fart på 160 til at køre over 225 km/t... hehe

Men så er der vel ikke noget i vejen for at jeg venter med luftfilteret lidt... Der er lidt lavvande i kassen...

• #6   6. maj 2008 Mikkel> Det kan der selvfølgelig være noget om....

• #7   6. maj 2008 Hvis din mekaniker kan garantere dig at du får 12-15 hk ekstra, så er det bare med at slå til..... Så er 8000.- jo ingenting... men det er nok tvivlsomt om han kan finde en effektforøgelse på 20-30% for de penge... i underkanten af 10% er nok mere realistisk....

• #8   6. maj 2008 Michael

Har du læst min pb ?

Hold dig til den, ellers bliver det dyrt for dig og dit resultat bliver ikke vellykket.. op til dig

• #9   6. maj 2008 Mikkel

Det er nemlig korrekt, der opgives ikke den realistiske hastighed.. for ikke at tale om effekt når du sætte disse filtre på din CV kaburator. Så får du en mer ændring på få procent og wuuuww det var bare lige det jeg manglede ??

En cruiser skal da ikke tunes.. men Michael, se i min PB.. Holder du dig til den har du en cykel der går ordenligt.

• #10   6. maj 2008 Jeg tror jeg holder mig til Andy's vejledning...

Og mange tak for en meget udførlig forklaring og vejledning... Lige hvad jeg havde brug for!

Jeg nøjes med at skifte udstødningen selv og få MC-pusheren til at dyse den. Så dropper jeg deres luftfilter...

Andy, jeg giver en øl hvis vi ses til træf!

• #11   7. maj 2008 biker andy... hvad var dine vise ord? man går jo hurtigt hen og bliver nysgerrig

• #12   20. mar 2009 Michael S

Jeg har først set svaret her.. fik ik sat flueben i rubrikken nedenfor..

Men ja, jeg håber du har fået cyklen til at gå godt.. Mht luftfilteret, så ved jeg ikke om de har lavet et K&N Filter element til din nuværende luftfilter kasse. Dette er en god ide, da filter kvalitet og luftflow er bedre. Filteret holder evigt og et rensekit er små penge oveni. Dette kan forbedre ydelsen en tand ekstra uden at øddelægge venturi flowet i kaburatoren.

Kommentér på:
Ny udstødning og justering

Annonce