583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Service/vedligeholdse - værkst./privat Service/vedligeholdse - værkst./privat

God aften drenge og piger.

Jeg har en Suzuki GS500e. hvor tit skal sådan en smides til service ? og hvilke af service / vedligeholdeses ting kan man sagtens selv klare ? har adgang til Bil værksted, så ingne MC lift, men masser af værktøj.

og hvor tit skal man smøre sin kæde. bare når man tanker ?

Er ret så ny indenfor MC kørsel smiley mine biler kører jo bare 15.000 km. men det er jo næppe det samme her smiley

håber på lidt gode svar og nogle gode råd og tricks smiley evt hvis nogen kan anbefale et godt værksted i københavns eller Birkerød omegn.

på forhånd tak, / Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service/vedligeholdse - værkst./privat
  • #1   12. mar 2009 hej, jeg skifter altid olie og filter når seasonen er slut, og hvis du er bare har lidt teknisk snilde så kan du også sagtens selv men husk ikke noget med at hælde bil olie på svinet det holder koblingen ikke til. service ved jeg ikke så meget om på din model det må du få at vide af en anden, men jeg plejer at smøre kæden for hver 300-400km og helst når kæden er varm, og brug lige en god kædespray der ikke sviner mere end højest nødvendigt..... god season

• #2   12. mar 2009 mange tak, har lige købt en super kædespray men tror jeg skal have helt ny kæde på. der er også problemer med kronrørs lejerne. så ville faktisk gerne have den til stort tjek inden jeg rigtig skal til at køre smiley

så hvis nogen vil, eller kender et godt værksted så sig endelig til smiley

• #3   12. mar 2009 Kæden skal smøres når den trænger. Det kan være fra alt imellem 100-1.000km alt efter vejret man kører i til smørrelsens kvalitet.

Den alm service med olie og ventilskift mm. er let nok på en så simpel MC som en GS 500. Så køb du dig bare en Haynes bog og læs om MC i de sene nattetimer.

• #4   12. mar 2009 Enig med Jesper, helt klart en manual, haynes eller clymer eller evt. original hvis det findes og følg dem. De er også gode med beskrivelse og billeder, så er sådan en gs'er ikke så svær at passe. service intervaller, ligesom kædesmøring afhænger jo også af hvordan man bruger sin mc..

• #5   12. mar 2009 okay. men det med kronrøret skulle helst laves 100% når det er sikkerheds mæssigt skal det da bare virke. det vil jeg helst ikke rode mig ud i selv.
    den får nemlig nogle meget hæftige ryste anfald nogle gange, det er sku knap så sjovt.

• #6   12. mar 2009 men takker mange gange for jeres svar smiley

Kommentér på:
Service/vedligeholdse - værkst./privat

Annonce