593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hjælp til lidt service! Hjælp til lidt service!

Hej!

Jeg har købt mig en R6 fra 2006.

Den har fået service ved:

1000 km
Så har den fået service ved 10000 km.
Så har den fået olieskift ved 13400 d 1/4-2008.

Jeg har så købt cyklen idag, altså ca 1 år efter sidste olieskift.

Skal den ikke bare ind og ha et nyt olieskift samt filter nu så?

Cyklen har nu kørt 14600 km.

Mvh Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til lidt service!
  • #1   20. apr 2009 det vil altid være en god idé at skifte olie og filter 1 gang årligt uanset hvor få km. den har kørt siden sidst.

Temperatursvingninger kan give kondensvand i olien som kun kommer ud af motoren ved skift.

• #2   20. apr 2009 for en sikkerheds skyld, ville jeg skifte olie+filter.

som gert siger, kan der dannes kondensvand.

• #3   20. apr 2009 Ja jeg har os kørt den ud til min mc mand. Og den får så skiftet olie og filter samt tjekket væsker og bremser.

Men hvad med de andre service ellers? Den sidste service fik den jo ved 10000 km og de andre den har fået er så bare olieskift samt filter indtil nu..

Mvh

• #4   20. apr 2009 for at overholde de service der gør at den stadig er dækket af garantien så kræver de at.
    service ved 1000 km . igen ved 10000 km eller maximum 1 år fra 1000 km service . så igen ved 10000 km eller igen maximum 1 år . og sådan kører den bare derud af . så minimum 1 gang om året Uanset hvor lidt du kører .
    og ham der udfører service skal være autoriseret yamaha mekaniker .

• #5   20. apr 2009 Jamen skal den ikke bare ha olieskift service hvert år? Og så rigtige service ved hver 10000 km?

Mvh

• #6   20. apr 2009 nej . der er store service og små på skift af hinanden . og ved 40000 km kommer der ventiljust også .
    du SKAL følge "bogen" for at garantien dækker .

• #7   20. apr 2009 Ja men i servicebogen står der ikke hvad der skal laves! Jamen hvornår er der så lille service og hvornår er der stor? Er det ikke kun service ved hver 10000 km? Og så olieskift engang om året?

Jeg er helt i tvivl lige nu..

• #8   20. apr 2009 lad være at gøre det mere besværligt end det er . læs igen den her .langsomt !.

for at overholde de service der gør at den stadig er dækket af garantien så kræver de at.
    service ved 1000 km . igen ved 10000 km eller maximum 1 år fra 1000 km service . så igen ved 10000 km eller igen maximum 1 år . og sådan kører den bare derud af . så minimum 1 gang om året Uanset hvor lidt du kører .
    og ham der udfører service skal være autoriseret yamaha mekaniker .

• #9   20. apr 2009 Jamen men hvorfor siger min mcmand så, at den ikke skal ha service hver år. Den skal blot ha skiftet olie og filter hvert år. Og service ved hver 10000 km..

• #10   20. apr 2009 det er fordi han enten ikke er autoriseret yamaha mekaniker ,eller også fordi han er et spejlæg ! . kig i din servicebog . der står de intervaller sort på hvidt .

• #11   20. apr 2009 Der står ingen intervaller i min servicebog.. Der er bare stemplet fra den dag den er købt og så de service den har fået. Der står intet om, hvonår den skal ha eller noget..

• #12   20. apr 2009 okay !! . det gør der så i min .

men du kan da ringe til en yamaha forhandler imorgen evt og få forklaringen af dem .

• #13   20. apr 2009 Men hvad er forskellen så på et lille service samt et olieskift service? Han sagde han ville skifte filter samt olie og selvfølgelig diverse væsker. Så vil han lige tjekke bremserne igennem os. Han har i hvertfald i min bog kun skrevet olieskift + filter.

Men det kan sq da heller ikke passe, at du skal ha service hvert år. Man skal da bare ha skiftet olie og filter hvis man ikke har kørt de antal km.

• #14   20. apr 2009 uanset havd de laver så hedder det service . om det er stort eller lille er så et spørgsmål om hvad de udfører .

jeg kan ikke huske lige nu hvad der fra gang til gang men jeg kan love dig for at jeg skal til service enten ved 10000km kørte km ELLER maximum 1 år .

har jeg feks kun kørt 3000 på et år så kan jeg ikke bare undlade at køre til service uden at garantien bortfalder .

og jeg kan heller ikke bare kører 15000 km på et år og så tro det er fint bare jeg ikke overskrider 1 år .

nu går jeg stærkt ud fra vi har samme intervaller da din er en 06èr og min en 08èr .
    men det vil jeg ikke ligge hovedet på blokken med !.

er din en 06èr, eller er det en R6s solgt i 06 men reelt en 05èr . det kan spille en rolle jo .

• #15   20. apr 2009 Det er en 06'er jeg har.

Ja men i min servicebog, så er der stemplet for 1000 km service samt 10000 km service. Det næste den har fået, står der så ikke service ved. Der står der bare den har fået skiftet olie og filter fordi den kun havde kørt 3400 km på det år..

• #16   20. apr 2009 okay . ja spørger du mig så er din servicebog så nu ikke udfyldt korrekt . men få da tjekket op på det ved en autoriseret yamaha forhandler . så er du sikker .

men jeg forstår ikke den her "Der står der bare den har fået skiftet olie og filter fordi den kun havde kørt 3400 km på det år.. "

mit servicehæfte består at stempler og der står ikke noget om hvad der er udført.
    det gør der på regningen jeg får ,men sku ikke i bogen !.

men måske er netop olie og filter det der SKAL skiftes ved det service og så er det jo godt nok . tjek op som sagt .

• #17   20. apr 2009 Det er sq lidt svært at forklare smiley

Der står heller ikke hvad der bliver skiftet. Den har jo kun fået 2 service. Den første ved 1000 km og den anden ved 10000 km. Den ved 13000 km, har den også fået stempel og det. Men forhandleren har bare skrevet olieskift. Og det samme har min egen mcmand her ved 14000 km, da han først siger den skal til service igen ved 20000 km. Han giver bare et stempel for, at den har fået skiftet olie og filter som man normalt gør 1 gang om året..

• #18   20. apr 2009 jamen så stol du på det . det er jo dem der sætter stemplet så det bliver deres fejl i sidste ende .

• #19   20. apr 2009 Jeg er sq helt rundt på gulvet nu.. Ingen andre der har lidt inputs?

• #20   20. apr 2009 rigtigt en gang service om året og hvis du kører mere en de intervaller skal den yderlige til service. det hele står i håndbogen. bare sørg for det er en autorioseret forhandler, så har de styr på det els er det deres problem.

Kommentér på:
Hjælp til lidt service!

Annonce