Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing, mere fart ????
  • #1   9. maj 2009 *Den kan sagtens rende stærker, men mest i medvind og ned af bakke og du mister en del optræk i den ved at geare den om.. men det er da ikke umuligt...

Men hvad skal man med den fart???? det er meget sjovere at køre stærkt i sving fremfor at finde en lige vej og se om man kan nå over 200 eller 300, hvis det er det man er til..

• #2   9. maj 2009 Ja der er jo en downside ved at sætte anden gearing på, den bliver mere slow i optrækket, og efter min mening er det jo det der er det sjove, den høje topfart bruger man jo knap så tit.

• #3   9. maj 2009 ja den er blevet for lille, men kunne bare godt tænke mig at den ikke lå på 15000 omdr. når man kører på motorvejen.

• #4   9. maj 2009 - Cartman : det ersku da lige netop det jeg skal ha` smiley nej, jeg må hellere tage 2....

• #5   9. maj 2009 ja du ka smide et større tandhjul foran, så går den lidt mere på toppen. men der ryger så også noget optræk.

• #6   9. maj 2009 og det koster jo altså ikke alverden, et par hundrede kroner vil jeg tro, og så ka du jo altid pille det af igen hvis du sys det tar for meget optræk.

• #7   9. maj 2009 det skulle jeg måske prøve. 1-2 tænder på det forreste tandhjul.

• #8   9. maj 2009 Maks 1 tand foran, ellers får den aldrig slæbt sig op i fart.. Det er lidt nemmere at justere det bagpå, da her jo er flere tænder.. smiley

• #9   9. maj 2009 hvor meget tror i at 1 tand vil gi`?

• #10   9. maj 2009 Det skulle du kunne se her http://www.gearingcommander.com/

• #11   9. maj 2009 så skulle 2 tænder gi` omkring 15-20 km/t

• #12   9. maj 2009 er godt klar over at der er en vis grad af teori over dette, men tror nu alligevel at jeg vil prøve med en tand eller to. Kunne være sjovt at høre hvis der var andre med en 250 ccm der havde prøvet det...

• #14   10. maj 2009 jeg kørte på en xj 600 før den var giret en tand i for den kunde ikke holde farten i høj gier, den kørte stærkere med standat giering .

• #15   10. maj 2009 altså jeg har aldrig prøvet at geare om på en mc... men da jeg som 15-16årig fræsede rundt på en yamaha 4gears knallert, var det intet problem at hive lidt mere topfart med en større gearing foran, typisk var de jo så også tunet til f.eks 70ccm, men mon ik en 250ccm cruiser som bare skal tøffe derop af, kan klare en tand mere foran så den får lidt mere topfart...

om man gearer op foran eller ned bagpå gir vel samme resultat?? bagpå er der saføli mulighed for flere "trin" at vælge mellem end foran, men tandhjulene bagtil er nok os noget dyrere end til foran.

• #16   10. maj 2009 min gamle cbr 1000 f maksede ved 300 i 6 gear og maks omdrejninger i teorien altså ( den måler på fortandhjulet og det kunne testes ved at fyre den af på dobbelt støttebenet) så gearede jeg den en tand ned foran og det bevirkede at den toppede ved 250 gps km/t i 6 gear.. det siger lidt om hvor meget en tand foran gør ved den, vælger du 2 tænder mere foran, hvis der er plads til det og det kan fåes vel at mærke, så skal du vidst være glad hvis den kan trække den helt ud i 5 gear tror jeg.. smiley bare en ide' jeg har..

• #17   10. maj 2009 THOMAS A
    Hvis din mc kan trække sig helt ud i 6 gear med den nuværende gearing, altså til den slår fra i omdrejningsbegrænseren , så er der mulighed for at du måske kan hente en smule ekstra tophastighed ved at geare den en enkelt tand foran.....
    Nu koster et fortandhjul jo ikke alverden, så det er da bare at købe et og prøve...... Glem alt om 2 tænder foran.... 1 tand max.

Kommentér på:
Gearing, mere fart ????

Annonce