1.764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

KTM 640 KTM 640

Skal have motard igen, så har kigget lidt på en KTM 640.
Men er noget i tvivl om den har kørt for meget.
Den er fra 2003 og har 46.000 på klokken, og iflg. sælger har den ikke været renoveret.
Hvad mener KTM eksperterne, er det for farligt med så mange km på klokken??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KTM 640
  • #1   11. aug 2009 Har set 640'ere der har gået næsten 100k uden problemer, men også dem der er døde efter 10k

Normalt er det ved at være der hvor en 1 stamper skal kigges efter i sømmene, måske hones og bores, men handler meget om hvordan den er holdt og hvis bare pris er tilpasset det, så for du altså en fed maskine.

Bare min erfaring

• #2   11. aug 2009 Man honer ikke en KTM, den har nicasilforring...
    (ja, man kan godt, men det er ikke normalt)
    Man skifter bare stemplet ;O)

Den er for dyr med de km...

Du har fat i det rigtige mærke, men jeg ville kigge efter en anden... måske krydret med en fladspjelds.. en 640 er kvik nok, men forbedes elefantastisk med en Keihin eller mikuni fladspjelds... Gasresponce og wroooop effekt er i en anden galaxe..
    625 SMC eller en ombygget SXC er perfekt.. en 660 mangler elstarten!

• #3   12. aug 2009 Hvad må sådan en koste med de km på klokken?

• #5   12. aug 2009 Min fejl T R, har kun prøvet KTM et par gange så lige der med Nicasil cyl. var jeg uvidende, bedre med de gamle xt'er smiley

• #6   12. aug 2009 Kommer an på prisen.
    Koster den 60k så find en med mindre km tal eller importer en selv

Koster den 45k jamen så er det en anden sag.
    Km tal burde ikke betyde noget. Er hele cykel flot og velholdt, så siger det jo også noget om hvordan cyklen er kørt.

Jeg ville personligt gå efter en sxc 625 eller 660smc, da de er lidt mere brutale og rå at køre på. Dette da de vejer mindre og er sat anderledes op i motor så de bliver mere kontante

LC4´erne skal ikke renoveres så ofte som exc´erne. Men der er dog en chance for at motoren kan brække sig på trods af det..
    EXC´erne har ry for at skulle renoveres tit, men det er i praksis ikke tilfældet. Desuden koster et nyt stempel ikke ret meget.
    Det er flere KTM folk der holder på at EXC motorerne er mere pålidelige end LC4 motorerne. Selv kan jeg ikke udtale mig endnu, da det kræver flere års erfaring i forhold til det jeg har med begge motorer

Du kunne kigge efter noget EXC også.

Jeg ved i kommer til Odense her på torsdag (med Allan?).
    Kig ud ti lmig og tag en tur på min 660´er og 525´er så du kan få en fornemmelse af hvad det er for cykler

• #7   12. aug 2009 Hej Sebastian.

Grunden til at jeg "faldt for" den 640, er at han gerne ville bytte med min fireblade. Så det ville gøre handlen noget nemmere, da vi bare skal blive enige om hvor meget jeg skal have oven i.
    Prøver lige at snakke med Allan ang. at kigge ud til dig, det kunne være fedt at prøve lidt forskelligt, så der er lidt at sammenligne med.

• #8   12. aug 2009 Det er den her jeg har "kigget på": http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=59867

• #9   12. aug 2009 Selvom jeg er fortaler for EXCens fortræffeligheder og Sebastians beskrivelse ligner noget jeg selv kunne have skrevet ;o) mener jeg ikke at en EXC er et alternativ som erstatning for en fireblade (altså gade sjov/transport).
    Dertil er olieskift og servicedele (stempel, knastkæde/strammer m.m). for hyppigt.
    Mange af dem der morarder den på en exc har dem ganske kort (modefænomen), bruger dem kun få 1000km pr. sæson eller kører på dem mere konkurencepræget.
    660eren er brutal, men uden elstart.. og det skider i min verden ;O).

Prismæssigt kan du se at Sebastian og jeg er ret enige ang. prisen i de pb vi har skrevet om samme... han er dog lidt flinkere end mig..

PS.. kender også en 640 med knap 100.000 på klokken, men det er ikke hverdagskost.

Henrik

• #10   12. aug 2009 Km. er bare en svær ting.
    Når jeg ser en 2003 som har kørt 13.000 tænker jeg, det kunne man saktens køre på 2 sesoner, så passer det, eller er der blevet skruet på speedometeret??
    Har den i virkeligheden kørt 30.000?? Og er den misvedligeholdt??
    Så er man jo lige vidt, og så er det bare en falsk tryghed.

Men takker mange gange for jeres mening/ekspertice, det er rart at få imput udefra ;o)

• #11   12. aug 2009 Jeps man kører ikke mange km på en motard sammenlignet med fx en sportsmc smiley
    Jeg har vel kørt 1500km denne sæson på min 660´er og 400km på exc´en (stort set kun kørt terræn). Kører jævnligt skal det siges
    Den med kickstart har jeg personligt intet problem med på 660´eren. Det kræver 1 spark og den er igang. Det er kun wuzzez der siger modsat smiley

Mht EXC´en, så må jeg sige jeg snart er ved at være omvendt også. Det gælder både med 450´eren og 525´eren. Den EXC motor er satme spas smiley Skulle jeg sælge noget af mit lige pt blev det 660´eren (710´eren). Dertil er de noget lettere kørt end lc´erne. Omvendt gad jeg ikke bruge en exc til længere ture, der kommer 660´eren frem

• #12   12. aug 2009 Jeg har kørt langt over 6000km på min exc 450 denne sæson... og det samme på min 400 sidste...
    Måske har du kun nået 400km fordi du lige har fået din Sebastian?
    En anelse hurtigt at konkludere på kvalitet og brugbarhed.
    Man lærer jo ikke maskinen at kende på så få timer, kun en lille ide om de reelle muligheder.
    Folk med årevis og 1000vis af km bag sig på de maskiner lærer stadigvæk mere og mere...

Det er SÅ smart en bemærkning at sige "Det er kun wuzzez der siger modsat ;)"...
    Hvis du reelt kører på din mc og ikke bare pudser på den ville du opleve problemet med den manglende elstart. ;o)
    Martin søger en dagligdagsmaskine, ikke en showdims der virker bedst på bane eller foran grillen! Bevares, din 710 er FEEEED, men ikke en dagligdags maskine... det må du gi mig..
    Kickstart udelukkende er pr. definition et fejlkøb.
    Har kørt et utal af ture med folk der siger "den starter altid første eller anden gang"...
    Alligevel er det altid dem man venter på når de står og skumsveder mens de tapper sig selv for de sidste kræfter og bander maskinen ad helvede til...
    Selv samme mennesker glemmer det lykkeligt ved turens ende og påstår igen hårdnakket at kick ikke er et problem..
    Jeg mener ikke man kan være bekendt at andre skal vente igen og igen pga. man glemmer at montere en startermotor.

Jeg må på det kraftigste anbefale en med elstart.. de har også fejlmontere kicken i venstre side... Det gør det ikek nemmere!

Henrik
    Nu med bid i ;O)

• #13   12. aug 2009 Henrik jeg tror du læser hvad du selv ønsker?!? Og skal lige høre om det er galle eller hvad det er? Må indrømme jeg står lidt af..... For kan ikek se jeg konkluderer nogen steder.. Jeg skriver i mit tidligere indlæg, at jeg netop ikke har nok erfaring med EXC´en til at kunne udtale mig om holdbarhed med mere?? Og ja jeg har ikke kørt mere fordi jeg først har fået en EXC og en SMC og desuden har været fuldt booket op siden juni. Hvor vil du hen med det? mine KM opgivelser var svar til Martin og hans mistro til at folk skruer speedometer tilbage. Ville pointere for ham at det ikke er alle der får kørt lige meget, og jeg er en af dem der ikke får kørt nok..

Bruger min 660´er i byen dagligt pt, men har ikke kunne køre meget i år pga booket sommerferie med udenlandsrejse festivaler osv og alt for meget arbejde i juni-juli. og nå ja antag bare jeg kun pudser. Men jeg bruger den faktsisk så meget jeg kan, og har haft den lagt ned nogle gange i terræn efterhånden.

Den med kickstart og wuzzen var nu ment i sjov, derfor smilieyen... Dvs man er ikke en wuzz uden kickstart... Da jeg først lærte den at kende har jeg ikke haft problemer med at starte den. Kan starte den i et par klipklappere uden problem. Tro det eller ej. Så min egen erfaring er at elstart ikke er et must, hvis man fx har sat sig for en 660´er. Den står jeg ved og det vil jeg altså ikke give dig. dagligdags eller ej. Jeg ser ingen problem i det smiley

• #14   12. aug 2009 Og forresten hvor i hede hule står der at han søger en dagligdags motard henne? Jeg kan ikke se det. smiley Og når vi siger gadligdagsmotard er vi så ikke ovre i en yamaha 660r? (hvis vi ser bort fra elstarten som vi ikke er enige om) smiley For om man kører 625, 640 eller 660, forskellen er ikke kæmpe, og der er i mine øjne ikke meget daglidagsmotard over nogen af dem.. smiley

Martin har du ellers tjekket markedet for andet end KTM? Og hvad er det egentlig du søger, er det bølle-spas cykel eller dagligdags-transport cykel?

• #15   12. aug 2009 Har skrevet lidt sammen Henrik inde på Tenere.dk, og ved ikke om jeg er kommet til at give dig det indtryg at jeg skal bruge en hverdags motard, i så fald er det en fejl.
    Forventer at køre 3-4000km på den om året og meget af kørslen bliver nok en smule "frisk". Men samtidig vil jeg gerne have en holdbar motard. Helst en med lange renoverings intervaller.

Grunden til at jeg "faldt" for 640´en er at det var en KTM og at han gerne ville bytte med en fireblade. Og må ærligt indrømme at det ikke gør noget hvis den var udstyret med elstart ;o)

• #16   12. aug 2009 Så er KTM LC4 det rigtige valg smiley medmijdre du vil skifte 1 liter olie hver 1000km cirka som EXC`erne, Huskyer, huaser med flere kræver. Du kende rjo den Allan har haft, han var dog noget uheldig med gearkassen..
    Og TR beklager hvis jeg har misforstået dit indlæg fuldstændig.... Men så må du lige sige til...

• #17   12. aug 2009 Ja tak, kender Allans rystepudser ;o)
    Og de serviceintervaller gider jeg ikke. Men man må sige at det er en motard som vil fremad smiley

• #18   12. aug 2009 Jeps. Exc´en er dog ikke så slem, da den har filtre smiley De skulle være ret fede som motards. Har kun prøvet dem som enduro, så kan ikke udtale mig, men som enduro er de sq fede at køre. Ren motormæssig minder de meget om Allans mht power osv

Du skal nok regne med at en lc4 også ryster lidt fra sig.. Jeg synes dog ikke det er ligeså slemt som Allans...

• #19   12. aug 2009 Kommer lige med en lille bemærkning, 640 Supermoto årgang 2003 er monteret med både kickstart og el start smiley

Kommentér på:
KTM 640

Annonce