2.137 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Bange for at køre i regnvejr? Bange for at køre i regnvejr?
Det behøver du ikke være, hvis du har teknikken i orden.
http://www.youtube.com/watch?v=MOERYdqx51A
0 synes godt om
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 100
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
man kan da ikke andet end at beundre.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 322
citat fra www.MagaCin.dk:
"Moderne motorcykeldæk er intet mindre end fantastiske
Sportstouring og sportsdæk af nyeste kaliber opererer alle med nedlægningsmulighed på langt over 50 grader. Mange danske motorcyklister når ikke meget over 20 grader mens de tror de er nær maksimum. Men der er langt til dækkenes begrænsning.
Over 50 grader lover så godt som alle mærkevare producenterne. Nogle endda over 60. Det betyder at den normale reaktion som betyder bremsning når sving mødes, hvis farten føles for høj, er aldeles forkert. Eneste rigtige reaktion er dybere nedlægning.
Ved bremsning er der risici for udskridning eller afkørsel. Ved dybere nedlægning ender det næsten altid godt, da dækkene oftest har langt mere at tilbyde. Naturligvis skal dæk have opnået arbejdstemperatur før de gode egenskaber opnås, men arbejdstemperaturen er på plads efter få kilometer med moderne dæk.
Ifølge veddirektoratet har normal ren og tør dansk asfalt en friktionskoefficient på 0,9, mens våd dansk asfalt har en værdi på 0,7. Det betyder den våde asfalt har ca. 25% ringere vedhæftning. Det betyder altså at moderne dæk i teorien magter op mod 40%, eller mere, nedlægning på våde veje.
Moderne dæk kan altså klare dybere nedlægninger når de kører i regnvejr, end flertallet af danskerne nogensinde udsætter deres maskiner for på tørre rene veje. Det bør sætte tankerne igang hos dem der frygter regnen.
Et er naturligvis teori, noget andet er praksis. Er man stiv af skræk og bange, lader dybe nedlægninger sig ikke gøre. De helt dybe nedlægninger er nemlig kun mulige hvis føreren er afslappet og lader maskinen køre, som den gør det bedst."
Go Tur (-;
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Det var ikke lige sådan jeg kørte da jeg smed bane raceren i regn vejr.
Men det var også fordækket der slap.
Kunne nu også tænke mig at hvide hvilke dæk han havde på
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
Med hensyn til beklædning: Hvorfor tage en masse ubehageligt kluns på når man kan sætte sig i bilen når det regner? brrrrrr men god fornøjelse til alle jer der syntes det er sjovt... ;P
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Men man må sige han holder gas på .. det er sku godt kørt ....
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
Kørte i regnvejr for nogle dage siden på R6eren, og det er med std dæk (Dunlop Sportmax) som nok ikke er de bedste i regnvejr.. På vej ud af en rundkørsel fik den lidt gas, som resulterede i at bagenden lige vippede lidt ud til den ene side og motoren begyndte at tage mange RPM
Så kører man lige pænt de næste 10 meter
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 322
Men vil så oss tilføje at mit indlæg generelt kan være en beroligende "indsprøjtning" til de mange der REELT ER BANGE for våde vejbaner.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
Bange for at køre i regnvejr?