Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for at køre i regnvejr?
  • #1   4. okt 2009 og dækkene. smiley

• #2   4. okt 2009 being in the "ZONE" det er vidst en gammel motard kører ham der

• #3   4. okt 2009 Jeg er bange for at køre MC i regnvejr, for så bliver man våd og kold smiley Regnvejr = bilvejr

• #4   4. okt 2009 x3.. det kommer jo an på beklædningen.. smiley

• #5   4. okt 2009 Tja, så længe det ikke er isglat, så går det da lige smiley

• #6   4. okt 2009 der er intet der hedder dårligt vejr kun dårlig beklædning!

• #7   4. okt 2009 Noget siger mig, han også ville klare sig ok på is, Alexander. smiley

• #8   4. okt 2009 damn...har set det klip en milliard gange og blir stadig lige stoked over at man kan det der.

man kan da ikke andet end at beundre.

• #10   5. okt 2009 X3 - læs lige dette om nedlægning, bl.a. også i regnvejr.......og tænk på det næste gang du kører:

citat fra www.MagaCin.dk:

"Moderne motorcykeldæk er intet mindre end fantastiske

Sportstouring og sportsdæk af nyeste kaliber opererer alle med nedlægningsmulighed på langt over 50 grader. Mange danske motorcyklister når ikke meget over 20 grader mens de tror de er nær maksimum. Men der er langt til dækkenes begrænsning.

Over 50 grader lover så godt som alle mærkevare producenterne. Nogle endda over 60. Det betyder at den normale reaktion som betyder bremsning når sving mødes, hvis farten føles for høj, er aldeles forkert. Eneste rigtige reaktion er dybere nedlægning.

Ved bremsning er der risici for udskridning eller afkørsel. Ved dybere nedlægning ender det næsten altid godt, da dækkene oftest har langt mere at tilbyde. Naturligvis skal dæk have opnået arbejdstemperatur før de gode egenskaber opnås, men arbejdstemperaturen er på plads efter få kilometer med moderne dæk.

Ifølge veddirektoratet har normal ren og tør dansk asfalt en friktionskoefficient på 0,9, mens våd dansk asfalt har en værdi på 0,7. Det betyder den våde asfalt har ca. 25% ringere vedhæftning. Det betyder altså at moderne dæk i teorien magter op mod 40%, eller mere, nedlægning på våde veje.

Moderne dæk kan altså klare dybere nedlægninger når de kører i regnvejr, end flertallet af danskerne nogensinde udsætter deres maskiner for på tørre rene veje. Det bør sætte tankerne igang hos dem der frygter regnen.

Et er naturligvis teori, noget andet er praksis. Er man stiv af skræk og bange, lader dybe nedlægninger sig ikke gøre. De helt dybe nedlægninger er nemlig kun mulige hvis føreren er afslappet og lader maskinen køre, som den gør det bedst."

Go Tur (-;

• #11   5. okt 2009 Fu... hvor vildt...
    Det var ikke lige sådan jeg kørte da jeg smed bane raceren i regn vejr.
    Men det var også fordækket der slap.
    Kunne nu også tænke mig at hvide hvilke dæk han havde på

• #12   5. okt 2009 Øhmmm Prins Peter nu går frygten kun på at blive våd, ikke på nedlægning, så ved ikke lige hvorfor du retter dit indlæg mod mig?

Med hensyn til beklædning: Hvorfor tage en masse ubehageligt kluns på når man kan sætte sig i bilen når det regner? brrrrrr men god fornøjelse til alle jer der syntes det er sjovt... ;P

• #13   5. okt 2009 Hmm køre han bare for sjov ... han er da alene på banen

Men man må sige han holder gas på .. det er sku godt kørt ....

• #14   5. okt 2009 selv i bil er der mange som er bange for regnvejr, ergo er man bange skal man lade være med at køre

• #15   5. okt 2009 X3 - Det er i hvert fald sjovere på MC i regnen end i bussen i regnen...

• #16   5. okt 2009 Jakob... skal jeg ikke kunne sige kører ALDRIG i bus smiley

• #17   5. okt 2009 Respekt !!

Kørte i regnvejr for nogle dage siden på R6eren, og det er med std dæk (Dunlop Sportmax) som nok ikke er de bedste i regnvejr.. På vej ud af en rundkørsel fik den lidt gas, som resulterede i at bagenden lige vippede lidt ud til den ene side og motoren begyndte at tage mange RPM smiley

Så kører man lige pænt de næste 10 meter smiley

• #18   5. okt 2009 X3 - undskyld, jeg "læste" dit indlæg forkert.

Men vil så oss tilføje at mit indlæg generelt kan være en beroligende "indsprøjtning" til de mange der REELT ER BANGE for våde vejbaner.

• #19   5. okt 2009 enig Prins Peter..... Kan kun tilslutte mig udsagnene i dit indlæg, dog skal man have respekt for at vejen altså er mere glat når den er våd, hvilket alle der har over 600NM nok har prøvet når de hiver lidt i hanen i vådt føre smiley (Ja jeg har prøvet at køre i regnvejr, eller på våde veje) *GG*

• #20   5. okt 2009 Hmm kørte hjem fra fyn lørdag aften. Det regnede og blæste så meget på et tidspunkt at der holdte biler i nødsporet... Det var ikke spor sjovt, hvorimod jeg ingen problemer har med almindelig regn:-)

• #21   5. okt 2009 øhm.... 60nm høhø..... smiley

Kommentér på:
Bange for at køre i regnvejr?

Annonce