860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Skal...skal ikke? Skal...skal ikke?

Hej

Går og overvejer kraftigt at købe en cykel, men kan som alle andre førstegangskøbere ikke bestemme mig for hvad det skal være...:(

Har ca. 40.000 at spendere...

Er så igår blevet tilbudt min gamle kørelærers skolecykel - en kawasaki er5 fra 2003 til 45.000
Men er umiddelbart "bange" for at købe en skolecykel...
Men hvad syntes i? tror i det er dumt at købe en skoloe cykel?
Jeg skal nok kun have den 1-2 år regner med at blive træt af den til den tid...

Eller skal jeg ud og lede efter noget helt andet?
Har kigget på andre cykler i den prisklasse, men de er væsentligt ældre! Er der ikke flere udgifter til løbende reperationer på en ældre cykel? og hvor er værditabet størst??

Håber der er nogen der kan hjælpe... er meget i tvivl, men vil gerne snart på 2 hjul:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal...skal ikke?
  • #1   24. apr 2006 Ville ikke være ret glad for en kørelærers cykel..
    Må indrømme i hvert fald gear og kobling kan have fået en del tæsk. Men tilgengæld har den jo nok aldrig kørt over 80, kun lige på motorvej;)

• #3   24. apr 2006 FINGERENE VÆK!!!!!

Nu er den godt nok ikke så gammel men skolecykler bliver jo kørt hårdt og ubarmhjertigt. Jeg ville holde fingerene for mig selv og finde en anden. Måske låne 10-15 kilo og få en anden lækker maskine.

• #4   24. apr 2006 Synz ikk du skal gå efter en skolecykel, da der er alt for mange forskellige der har kørt den. Man ved ved jo aldrig hvor gode de har været mod den.

• #5   24. apr 2006 Hvis en MC kan holde til man skifter gear uden kobling, så kan den nok også holde til en masse nybegynderes gearskift.....men personligt, ville jeg nu også hellere have en anden....

• #6   24. apr 2006 Jeh har købt min cykel af min kørelære, og den blev sendt til en mekaniker inden jeg fik den, så vidste at alt var tip top. har ingen problener haft med min..

• #7   24. apr 2006 Jeg ville ikke være bange for at købe en skolecykel, hvis den vel og mærket er iorden. Alle maskiner skal repareres igennem tiden, sådan en skolecykel er bare godt afprøvet.

Som der tidligere er sagt så synes jeg nu ikke den skolecykel jeg tog kortet på led større skade end den Honda jeg kører på nu. Det var en CB500 og nu er jeg kravlet på en CB600.

Når du tænker på genslagsværdien er det jo heller ikke dumt at købe en der ligger et godt stykke under markedsprisen.

• #8   24. apr 2006 Tjaa der er både for og imod. Måske har den været nede og ligge, måske enda ofte.
    Men det er jo oftest low speed fjumre chrashs....
    Og er motorcyklen blevet grovbetjent af mange der ikke helt viste hvordan man behandler ting man ikke selv ejer.

Men den er jo nok sandsynligvis blevet løbende vedligeholdt. Og har ikke haft mange forskellige amatør hjemmeskuer ejere.

Personligt ville jeg ingen probs have med at handle hvis stand og pris er rigtig.

• #9   24. apr 2006 Hmm det var dælme mange svar på kort tid:) takker til jer alle!

Jeg var oppe hos den lokale mc-forhandler idag og fandt ud af lidt mere...

For det første havde han en er5 stående fra 97 til 30.000 som tiltalte mig MEGET! altså prisen... cyklen var rød, hvilket ikke er drømme farven, men man kan vel leve med det... og så har den kørt 78.000km!

For det andet... var det rigtigt meningen at han(forhandleren) skulle købe den skolemc til 45000 (deraf prisen jeg kunne få den for). Men han ville sælge mig den for 48.000 når han havde klargjort den og altså med garanti.

1000kr spørgsmålet er så...
    skal man tage en model 97'er med 78kkm på klokken i rød til 30.000(er presset ibund)
    eller skolemc'en fra 03 med 16kkm på klokken og garanti til 48000 (kan sikkert presses til 45)

Hvad tror i taber mindst i værdi over et par år?
    Og skal jeg helt finde noget andet at lede efter? -syntes bare umiddelbart at det virker billigt for begge mcer set iforhold til priser på DBA og Bilbasen

• #10   24. apr 2006 Men ja. Kan ellers kun give folk ret i at den måske ikke er behandlet så pænt altid, var ikke selv for rar...
    Men hvis ikke den kan tage det.. hvad kan den så tage?
    Den har forresten kun kørt skolecykel i 2 år... ca. 1,5 sæson

• #11   24. apr 2006 Uhadada... tror der kom endnu en cykel med i overvejelserne:)
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=5411
    smiley

Kommentér på:
Skal...skal ikke?

Annonce