25.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Mister man alle kørekort ? Mister man alle kørekort ?

Scenariet:

En kammerat er blevet stoppet, med 150 km/t i en 90 km/t zone.

Overskridelse over 60%

Resultat:
Mistet kørekort = ny teori + praktisk prøve.

Spørgsmål:

1) Mister han alle de kørekort man har eller er det kun det til bil han mister?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mister man alle kørekort ?
  • #1   19. maj 2011 Er det i bil han blev stoppet?

• #2   19. maj 2011 Undskyld - Ja det er i BIL han er blevet stoppet.

• #3   19. maj 2011 Han mister alle kørekort. Men når han går op til køreprøve, får han også alle kort igen. - Hvis han består selvfølgelig.

• #4   19. maj 2011 uanset hvad du kører på / i hvis du mistyer kortet mister dui alle kort på engang. men du for også alle igen på engang,

• #5   19. maj 2011 Jeg tror .. jeg gentager tror at det kun er den kategori altså bil han mister han har jo ikke lavet nogen forseelser i de andre kategorier ... men min personlige mening er at jeg håber han mister ... når man er så torske dum og uansvarlig at køre så stærkt .. bør man end ikke have lov til at køre motorbør

• #7   19. maj 2011 Ja det ville da være dum hvis man kun mistede føreretten i den kategori hvori man lavede forseelsen, det jo stadig samme tosse der ville kunne køre vidre, og lave samme forseelse igen, bare på evt. mc, eller lastbil ! ;o)

• #8   19. maj 2011 Man har kun ét kørekort som så kan gælde til en eller flere kategorier. Så får man en frakendelse af sit kørekort, så gælder det alle kategorier ja.

• #9   19. maj 2011 Trist hvis man lige kører 53 i en 40 km/t zone så skulle man efter dit forslag miste kørekortet i 12 uger.

• #11   19. maj 2011 Rene - jeg tror at det skræmmer og irriterer folk at man skal tage teoriprøve og køreprøve om igen.. og det er med til at nedsætte farten.. hvis man bare får et køreforbud og en stor bøde, så tænker man - når ja, så må jeg jo bare vente.. hvorimod teoriprøven og køreprøven vil man ikke igennem en gang mere når først man har været igennem det en gang.. sådan har jeg det ihvertfald..

• #12   19. maj 2011 Ikke for at være irriterende Rene smiley
    Men hvad med at gøre ligesom i Finland. Der betaler man en bøde efter hvor meget man tjener. Så rammer det lige hårdt om man er pædagog eller direktør (næsten).
    For 10.00 kroner er det jo ikke alle som syntes er helt vildt meget og at det derfor virker afskrækkende i forhold til at køre stærkt.

• #13   19. maj 2011 Han mister kun førerretten til bil.....Det er udelukkende i tilfælde af spirituskørsel at man mister de øvrige kørekort. Det er ihvertfald det svar jeg fik da jeg rettede henvendelse til Rigspolitiets færdselsafdeling.
    Vh Oliver

• #14   19. maj 2011 JA og lastbil. truck. kran.

• #15   19. maj 2011 er det så det samme med klip i kortet. altså hvis man får klip på MC, gælder det så også i bilen??

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #16   19. maj 2011 Oliver K m.fl.

Hvis du kører for stærkt i bil, på MC eller lastvogn, bus eller hvad du end må køre på dit kort, så rammes ALLE dine kategorier! Generhvervelse sker i bil og der aflægges teoriprøve forud for den praktiske prøve. Du har ligeledes x antal gange til at bestå, og hvis du ikke overholder disse "antal gange", så mister du kørekortet 100%. Efterfølgende skal du erhverve til alle de kategorier du havde tidligere....

Og sådan er det bare.....

• #17   19. maj 2011 Får du en betinget frakendelse og skal til en kontrollerene køreprøve, altså Teori- og praktisk prøve, skal du op i den kategori ud har lavet forselsen i. Har du til flere kategorier, skal du bestå inden 3 forsøg for at beholde alle kategorierne. Det er der svært at vide er at: 1 teoriprøve tæller for et forsøt, og ligeledes 1 praktiskprøve. Det vil sige, at består du ikke teorien i andet forsøg, skal du starte forfra med de andre kategorier. For 2 dumpet teoriprøver = 2 forsøg + 1 teori mere og 1 praktisk = 4 forsøt, og det er for mange.

• #18   19. maj 2011 Og lige en lille ekstra info. Fra Januar 2013 skal alle på knallert til at passe på. Altså lille knallert.
    Fra den dato er det ikke længere et knallertbevis man tager, kørekort til knallert. Det vil sige at, de sammen regler med alcohold, fart osv. også gælder på en lille knallert.
    Så der skal altså ikke ret meget til for at ens kørekort ryger. I starten er det stadig ungdomsskolerne der skal stå for undervisninge, men skal løbene overflyttels til køreskolerne. Det er bare EN af de nye ting i kørekortbekengørelsen der gælder fra 2013.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#19   19. maj 2011 Michael (Vejle) N: Sådan noget vrøvl... hvis du bliver taget for hastighed på MC, så skal du ikke aflægge prøve på MC... men i BIL! Er der specielle regler for den danske befolkning som har valgt at bosætte sig i Vejle? smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#20   19. maj 2011 ...og logikken i det er jo også, at hvis du bliver taget for hastighed på MC i f.eks. oktober/november, og skal aflægge prøve inden 3. mdr. så kan du jo ikke køre på MC når der ligger sne og lignende.... men fair nok! Godt at jeg ikke bor i Vejle... smiley

• #21   19. maj 2011 Ville da nødig smides ud i en bil hvis jeg havde fået en betinget frakendelse på MC for fart eftersom jeg ikke har bil kørekort så det er vidst ikke helt så simpelt Hans smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   19. maj 2011 Brian R: Nu var oplæg om man mistede alle sine kategorier og dermed havde f.eks. BIL, MC mv. Det siger sig selv, at du ikke kan aflægge prøve ift. BIL hvis du ikke har den kategori, og i de tilfælde sætter man heller ikke 3. mdr. perioden ind...

• #23   19. maj 2011 Det er da også rigtigt, det kunne være jeg skulle læse tråden lidt bedre inden jeg skriver et indlæg.

• per vis
    per vis Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #24   28. mar 2013 ok jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med -jeg blev taget for sprit og min promille var 1.73 og jeg har mistet føreretten i 3 år -jeg havde til lastbil +mc´+ alm. kørekort - skal jeg op i både teori og praktisk køreprøve i alle 3 ting for at få dem igen ??? -mange tak

• #25   28. mar 2013 jeg bliv stoppet med en gemmensnits hastidhed på 155 km hvor jeg måtte kører 80. jeg beholdte kører korten men skulle bare havde en ny terioprøve og kørerprøve. bøde 7500 kg
    han beholder de andre kort, så vit han består 3 gang ellers ryger det hele.

• #26   28. mar 2013 michael vejle n : hvis du kører forstærkt på mc som jeg selv lige har prøvet. skal du tage det i bil og ikke på mc..

• #27   28. mar 2013 Jeg ville ikke være videre stolt at at stå med med profilbillede på et forum, hvor man så indrømmer at have kørt med en promille på 1.73.

• #28   28. mar 2013 Nu har jeg prøvet at få taget kortet for hastighed, det er dog en del år siden, men reglerne er som følger:
    Du mister kortet, dvs. ALLE kategorier der er på kortet. Dog skal du kun op til teori- og køreprøve til een af kategorierne. Jeg fik en betinget frakendelse, dvs. jeg beholdte kortet og måtte køre videre ind til jeg skulle op til prøve.
    Skulle man være så uheldig at dumpe 3 gange, ja så ryger hele lortet og alle kategorier skal tages igen.
    At det skal være bil, er ikke selvsagt. Faktisk kan man selv vælge. Jeg valgte at generhverve på MC, da det var det jeg senest havde taget og derfor mente at jeg bedst kunne huske dette.
    Jeg var så til køreprøve i januar måned. (Kæft det var koldt!)

• per vis
    per vis Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #29   29. mar 2013 tak til jer der svarede smiley og god påske

ps til bambusraketten - det er jo ikke noget jeg er stolt af

• #30   29. mar 2013 Jeg ved ikke om det stadig er muligt, men tidligere kunne man tage kørekort til en ny kategori, f.eks. motorcykel, hvis man skulle til en orienterende køreprøve.
    Er det stadig gældende?

• Marianne  D
    Marianne D Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #31   6. sep 2015 er det nogen herinde der kan svare på om man mister alle kort nåa man har kørt spritkørelse det er en jeg kender, han har også til lastbil, er det kn en genhvers til bil

• #32   6. sep 2015 Man mister alle.

• #33   6. sep 2015 Man mister IKKE alle. Ved betinget frakendelse der er det KUN det kort man har gjort forseelsen i der skal beståes teori og praktisk til... MEN, dumper man den ene eller den anden del 2 gange så RYGER DET HELE.

• #34   6. sep 2015 Der bliver ikke spurgt til betinget frakendelse.

• Marianne  D
    Marianne D Tilmeldt:
    sep 2015

#35   6. sep 2015 u betinget frakendelse i 3år mister man så alle kort. er det kun en genhvers af bilen

• #36   6. sep 2015 Man har kun et kørekort.
    På dette kørekort kan der være flere føreretter.

Det er kørekortet der er på spil uanset om der er klip eller sprit der er årsagen Dvs både bil, mc, lastbil mm alt efter hvad man har.

Ved en betinget frakendelse (eller kørselsforbud) har man 6 mådeder til at bestå ny køreprøve (teori + praktisk). Dette vil normalt foregå i bil hvis man har ret til at køre bil.
    Ved kørselsforbuddet skal der også noget ny undervisning til med mindre det kun er sprit der er årsagen.

Består man får man kortet med alle de føreretter tilbage som man havde.

Er det en ubetinget frakendelse med en frakendelsesperiode på 3år eller mere skal man i princippet bestå køreprøve (teori + praktisk) i alle de førerretter man vil have igen.

Det med at tage en ny kategori istedet for en orienterende køreprøve kan man ikke gøre ved en ubetinget frakendelse.

Ved sprit skal man også gennem et ANT kursus på kommunen.

• #37   6. sep 2015 ANT skal man vidst også igennem ved fart

• #38   6. sep 2015 #37 - det giver mening smiley

Det er helt vildt at et så simpelt spørgsmål kan give så mange gode (forskellige) svar/indlæg smiley

• Marianne  D
    Marianne D Tilmeldt:
    sep 2015

#39   7. sep 2015 troede at man skulle op i alle igen. så kan det jo også kun blive en genhvers til bil. var bange for det var det hele om igen. så bliver det dyrt

• #40   7. sep 2015 #37
    Nej ANT er kun ved alkohol og narko overtrædelser da det handler om ta taaaa: alkohol og narko

Så nej det giver ingen mening

Der kan læses om det her: www.antk.dk

• #41   7. sep 2015 #31, #35, #39
    Læs #36 igen
    Er frakendelsenperioden 3år eller mere er det generhverv en føreret ad gangen

• #42   7. sep 2015 #38
    Ja, mange forskellige svar, men de fleste er jo så heller ikke rigtige!

• #43   7. sep 2015 Mit indlæg var skrevet med en lille smule ironi....
    Ligesom dette er skrevet med en smule underdrivelse.

• Marianne  D
    Marianne D Tilmeldt:
    sep 2015

#44   7. sep 2015 også til lastbilen

• #45   7. sep 2015 Og symaskinen smiley

• #46   9. sep 2015 Lange, troede bare man skulle igennem det kursus også hvis at man havde kørt for hurtigt, siden det nævnte trafik og var et holdningskursus.

Kommentér på:
Mister man alle kørekort ?

Annonce