1.076 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Dragt og rygskjold Dragt og rygskjold
Hej jeg har kigget lidt på 3 forskellige skjold
Knox Aegis
Forcefield Pro L2
Forcefield Sport Lite 2 Back Protector
Pro L2 må være bedre end Sport lite ikke?
Og hvis man så skal have en læderdragt ændrer et af disse rygskjold vel ikke på størrelse af dragten? Har læst de skulle være rimelig tynde sammenlignet med andre.
På forhånd tak.
0 synes godt om
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 391
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Og husk nu en læderdragt skal sidde stramt til, så der skal medbringes det undertøj / vindtætte undertøj du skal bruge, når den skal prøves.
Husk også der er enorme forskelle i pasform mellem de forskellige mærker og modeller, så det SKAL prøves før du køber...
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.587
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Køb et rygskjold alene på pasform - ikke på alt det de lover i reklamerne.
Alle godkendte rygskjold beskytter det de skal - rammer du en lygtepæl er det alligevel fuldstændig ligegyldigt om du har det ene eller det andet på. Mange tror desværre at det super dyre rygskjold med diverse dimser, dippedutter og meget andet gejl, er den optimale rustning... - det er det desværre ikke - det gode gamle skildpadeskjold er i de fleste tilfælde det mest optimale - både i pasform og i faktiske forhold.
Mange af de test der foretages med rygskjold foretages på maskiner i laboratorier og ikke under faktiske forhold.
Et skjold med hård overflade beskytter i de fleste tilfælde bedre imod skarpe og spidse genstande end mange af de bløde Gel-skjold.
Det aller vigtigste er pasform og korrekt længde, samt at det er spændt godt fast til kroppen.
Jeg er helt sikker på at du ikke selv vil foretage diverse test med et baseballbat.....om det er det ene eller det andet og kraften er stor nok - gør det lige ondt i begge tilfælde....
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 210
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Så det skjold kan jeg godt anbefale, det fylder ikke det vilde, og man mærker ikke man har det på... også er det genialt at man kan krydse stropperne, så sidder det meget bedre
Dragt og rygskjold