345 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Drosling af VFR400 eller GSXR400 Drosling af VFR400 eller GSXR400

Hej!

Jeg står og kigger på VFR400 og GSXR400, men da jeg har det "gamle lille kørekort" må den jo kun have 34hk..

Jeg tænkte bare på om det var en god idé at drosle sådan en, da det jo er en sportscykel og trækker bedst i de høje omdregninger..

Har bare hørt om nogle som har droslet 600cc cykler, som virkeligt kørte underligt efter en drosling.

Er det noget I har forstand på, om det kommer til at påvirke den negativt, når nu det er en 400cc med 60hk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling af VFR400 eller GSXR400
  • #1   17. apr 2013 Hvis jeg skulle vælge at drosle en af de to, ville jeg vælge VFR'en. V4 motoren har et større moment, og det sætter ind ved lavere omdrejninger end en R4 motor.

• #2   17. apr 2013 Okay, men ved du hvilken effekt det har på en 400? Jeg ved det ikke ville gøre en ligeså stor forskel på en CB500 f.eks. men hvor meget gør det når det er sådan en 400?

• #3   17. apr 2013 Klart VFR pga V motoren. Effekten er at du ikke får samme HK og moment! der vil stadig være skub i cyklen, især den med VFR´en, da den har smider mere moment ved lavere omdrejninger

• #4   17. apr 2013 Okay - Jeg er godt klar over at VFR'eren ville være det bedste valg, men lige nu er pengene "kun" til en GSXR400, så det bliver formentligt den jeg køber.
    Jeg vil bare høre om det er noget, der påvirker en 40cc så meget at det bliver træls at køre på?

• #5   17. apr 2013 Hvad er alternativet? Du må jo ikke køre med mere power!

Ingen af os ved hvor grænsen for "træls" er ved dig... Så det kan der nok ikke svares på.
    Er man vant til 1000ccm og 100NM og 100HK så er den nok træls, er man ikke er det ikke til at sige.

Husk på at power ikke er alt, Køreegenskaber er halvdelen af det. Ud på de små snoede, der er der rigelig med power til at have det sjovt. Ellers køb noget motard

• #6   27. apr 2013 Hej Louis. Jeg er selv en lykkelig ejer af en gsxr 400r som køre helt kanon, er super glad og tilfreds med cyklen mht køre egenskaber osv. Jeg er igang med mit første mc år og derfor har jeg "Selvfølgelig" droslingskit i den. Desværre må jeg sige at jeg allerede mangler trækkraft/acceleration i den (efter min første rigtige tur på den). Det er surt når man ikke kan lave en ordentlig overhaling og vide sig sikker på at kunne komme uden om ;( Ved godt alle siger at man skal starte et sted med en maskine man har styr på og holde sig til reglerne, men når andre mcer overhaler en, oven i købet med to på bliver man sku lidt opgivende/irriteret. Samme som at blive overhalet på en 30 knallert af en racercykel hvilket også kan give farlige situationer efter min mening smiley

Faktum er at Gsxr 400 er en super maskine, og reglerne skal overholdes!

Håber du blev lidt klogere i dit valg af mc.

Vh. Mathias

• #7   28. apr 2013 Derfor han vælger en VFR. Den har noget mere moment med V motoren, så den kræver ikke så mange omdrejninger før den flytter sig.. Den vil føles som om den har mere power end end GSXR400 og det er jo det han efterlyser... smiley

Kommentér på:
Drosling af VFR400 eller GSXR400

Annonce