Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken skal jeg vælge? 125 eller 250?
  • #1   26. sep 2013 Hvis du er under 20 må du slet ikke kører 250cc uanset om den drosles eller ej så det kommer ud i et... ellers en 250 klart.

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #2   26. sep 2013 Kommer an på om du vil have 2-takt eller 4-takt.

En 2-takt 125cc vil stadig flække en 4-takt 250cc.

Men som Elias siger kan du alligevel ikke køre en 250'er som 18-årig.

• #3   26. sep 2013 nej den vil da ej, tvivler stærkt på jeg kan kører 100.000km på en 2 takts RS125 som man kan på en Ninja 250... (du nævnte ikke kategori) hver har fordel og ulemper, lugten af olie er også forfærdelig men det er alt efter ens type ofc smiley

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#4   26. sep 2013 En KTM 125 EXC kører fra 0-100 på 5,5 sekunder. Hvor hurtig er din Ninja? smiley

• #5   26. sep 2013 Ja, det gør den men hvor længe?
    Trådstarter spørger ikke efter den hurtigste i optræk.
    Han spørger heller ikke om hvilken der er bedst til at køre langt på, der er svaret vel klart en 250 4t.....

Måske trådstarter skulle komme med en lidt bedre beskrivelse om krav og brug inden der går "min er bedre end din" i det....

• #6   26. sep 2013 PS.. trrådstarter...
    DU ved jo godt at du ikke må køre mere end 125ccm... så hvorfor nu denne tråd?

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/194802-motorcykel_koerekort_kategori_a1_til_a2

• #7   26. sep 2013 troede bare man godt måtte drosle dem ned. Beklager misforståelsen smiley

- Men så må det jo blive en 125 ccm, og det skal helt klart være en 4-takt. gider ikke 2-takt.

• #8   26. sep 2013 https://www.youtube.com/watch?v=gP9SdEq08V0

• #9   26. sep 2013 Har sgu også lidt ondt af de nye mcister.. Det er fornuftigt nok at der skal en træningsperiode til, men at det skal være så dyrt og indviklet er en skam og i øvrigt typisk Danmark..

125ccm behøver ikke være så skidt alligevel. Kæresten har haft en hyosung rx 125 offroader sommeren over, og den kunne følge min DRZ400 alle steder jeg valgte at køre hen. Den kører endda fint med mig (110kilo) og den er nem og billig. Hun sælger den godt nok nu fordi vi skal have sportsmaskiner til næste år, men den var sgu fin...!
    Så find den rigtige maskine du synes er smart og nyd de næste to somre, så kan du skifte op.. smiley

• #10   26. sep 2013 Voge, hvis en 125 skal gå så hurtigt fra 0-100, så skal du jo også køre ulovligt (ubegrænset)? Det er ikke sikkert det er det han har lyst til, og så er den ikke egnet til lange ture, og heller ikke hverdagskørsel. Desuden kan den heller ikke køre 100.000km som andre 4 taktere kan.

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#11   26. sep 2013 Næ, men en motorcykel er et legetøj, og hvis man vil køre langt kan man få en bil eller en klam touring bike.

Regeringen sætter lorte love, så hvis man ikke vil overhales af 45-knallerter, bliver man desværre nød til at bryde dem.

• #12   26. sep 2013 Alle motorcykler er ikke legetøj, mange har dem også til transportmiddel. en YBF 125 kan man godt køre langt på. Når en ybf 125 har en topfart på 120, så bliver man ikke overhalet af 45-knallerter. Der er ingen der tvinger nogen til at bryde reglerne. Mange af de billige 125'ere kan sagtens bruges som transportmidler, tag fx. mc-scootere. Hvis du tror biler er billigere, så er du velkommen til at se denne video:
    https://www.youtube.com/watch?v=gP9SdEq08V0

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#13   26. sep 2013 Ja, det er flot du kan linke til en video som allerede er blevet delt 100 gange. Og ja, du kan da sagtens bruge dem som transportmidler, bare kun om sommeren hvis du vil have at den holder mere end én sæson.

Og du må jo vide alt om at overholde reglerne? Hykler smiley

• #14   26. sep 2013 Man kan sagtens få motorcykler som kan køre fra marts til november hvert år uden der sker noget, de fleste mc'er er lavet ud af gode materialer. Når jeg siger at ham der har lavet den her tråd gerne vil overholde reglerne, så snakker jeg på ingen måde om mig selv?

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#15   26. sep 2013 1. Det er ikke fedt at køre MC når det ikke er varmt. Så er det mere lækkert med en bil. De fleste motorcykler er produceret og lavet til varme lande, fx. Italien og Japan.
    2. Man kan jo bruge dig som eksempel, for du gider jo ikke køre lovligt. Tror der er mange der har det på samme måde som dig.

• #16   26. sep 2013 Synes du angriber meget offensivt Voge. Som Christian siger så kan du jo sagtens få mc'ere, som sagtens kan klare at køre selvom det ikke lige er solskin og 25+ grader. Som jeg har set mange her i Jylland gøre (og sikkert også på øerne), så køber de en MC som de lufter når det er sommer og om vinteren så har de en lille billig offroader som kan få dem frem og tilbage. Den skal jo bare køre i et par mdr. - Det kan godt være man ikke sidder under tag, men jeg har set folk gøre det og jeg har da også selv gjort det da jeg kørte knallert og have motards. Så havde jeg da en lille pølset knallert der kunne køre om vinteren. Det er 5 år siden jeg skaffede mig den og den kører skam endnu.

+++
    Der er forskel på hvad motorcyklen kan klare og hvad 'DU' lige kan klare, sådan som du snakker. Synes da bestemt også det er lækkert at køre en tur om aftenen selvom solen er væk, eller en dejlig forårs dag, efterårs dag. Solen behøves ikke stå højt på himlen før at glæden er der ved at tage den 2-hjulede ud af garagen og køre en lille frisk tur.

• #17   26. sep 2013 Helt enig jonas, der er mange maskiner som sagtens kan holde til at køre vinterkørsel. Og det er ligemeget om det er fedt at køre MC når det er varmt? Det er et transportmiddel. Ikke alle har råd til både bil og mc, og vælger MC fordi det er langt billigere i forsikring, og bestemt også i vedligeholdelse. Det er meget muligt at der er mange som ikke vil køre lovligt, men du glemmer helt alle dem som kører MC til dagligt som transport, og dem som køber mc-scootere? Forstår ikke du sætter mig i perspektiv hele tiden når den her tråd absolut ingenting med mig at gøre?

Dem som vælger MC til dagligt synes absolut ikke det er fedt at køre ulovligt 2-takt til hverdag, det er heller ikke den samme komfort. Hvis trådstarteren ville have noget hidsigt, så er jeg sikker på at han skriver det. Han nævner jo også selv at 2-takt ikke har interesse?

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#18   26. sep 2013 Ja, men om vinteren kommer du til at ligne ham her, hvis du tager en tur på 15 minutter.

profilbillede
  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#19   26. sep 2013 Christian, og hvor fuck nævner han at han vil bruge den til transport?

• #20   26. sep 2013 Ham der har jo ikke engang en hjelm på smiley
    - Men de folk som bruger den som transportmiddel har også til dels en idé om, hvilket tøj de skal tage på, nogle ordentlige handsker og i en fullface hjelm, så er det faktisk ikke så slemt.

Nød faktisk sidste sommer at køre om vinteren, det var koldt men der var ikke 700 dyr der fløj ind i en pr. minut. smiley

• #21   26. sep 2013 Han nævner ingen steder at han er interesseret i transport, men heller ikke at han er interesseret i fart og adrenalin som du jo tydeligvis kun er. Det første du skriver er at alle 125ere 4takt er lort, og at en KTM 125 EXC går fra 0-100 på 5,5 sekunder.

Det er meget muligt at du har ret, men det er bare ikke sikkert at det er det han leder efter. Det er fint at du synes at 125 EXC er en lækker maskine, og det er også fint at du anbefaler den. Synes bare ikke du skal sidde og kritisere alt andet, fordi det er sådan det lyder. Hvis 125 EXC var det eneste rigtige, så ville der være flere af dem. Desuden er den ikke egnet til hverdag.

• #22   26. sep 2013 Voge, "hvor fuck" hører til på Scootergalleri ...

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#23   26. sep 2013 Jabbekot, så må du jo høre til på ludergalleri smiley

• #24   26. sep 2013 Han hører jo også til på scootergalleri, det eneste han har er jo en knallert? smiley

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#25   26. sep 2013 Er på begge gallerier, mest fordi dette galleri består af 50-årige gamle mænd, der efter deres midtvejskrise, har besluttet at købe en motorcykel, fordi de har indset at deres triste "8:00 til 16:00" liv, sutter kogler.

Jonas H, du har en knallert med en sløv 125cc 4t motor. Det er ligefør min SX er hurtigere end det lort smiley Og btw. hvorfor sælger du den? Lever den ikke op til forventningerne?

• #26   26. sep 2013 Ville bare gerne have en mc til sommer og noget af efteråret smiley
    - Det skal være en 4-takt. 2-takt var fint på scooter, men gider ikke på motorcykel. Er glad for fart, men gider ikke køre ulovligt når det drejer sig om motorcykel. Det hørte scooter tiden til, at man kørte 90 km/t på en lille Aprilia sonic smiley
    - Det jeg leder efter er bare en fin og billig cruiser til sommeren indtil jeg bliver 20 år smiley

• #27   26. sep 2013 Malte, hans senda har ca. dobbelt så mange hk som din knallert? Og så har han et langt bedre moment og en motor som kan køre meget længere imellem stempelskiftene?

Der er ikke en eneste i denne her tråd som er fyldt 50 endnu?

• #28   26. sep 2013 @voge.

Din måde at debatere på er slet ikke ok, din retorik høre hjemme blandt teenagere, og ikke blandt alle os midt i midtvejskrisen.....

Farvelstemme herfra smiley

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

#29   26. sep 2013 Overdrivelse fremmer forståelsen Christian.

Brian S, der er vel lidt sandhed i det? smiley

• #30   26. sep 2013 Tror du at din knallert har mere end 7,5hk på hjulet? Det tror jeg desværre ikke du skal regne med. Men det er også ligegyldigt, fordi den snak hører til på scootergalleri. Man kan tydeligvis heller ikke regne med din alder når jeg tilfældigvis ved at du kun er 17, der står jo 23 på din profil?

• #31   27. sep 2013 Voge, jeg har kørt kværn i samme antal år, som du har levet. Og jeg har haft midtvejs-krise, ca lige så længe smiley
    Og hold en sober tone eller bliv væk, tak..

• #32   27. sep 2013 voge, et godt eksempelt på en typisk dansker... "En motorcykel er et hobbykøretøj"...

Well for nogen af os er der mere en livsstil, og der køres sq om det er vinter efter regn sne 14-20.000km året.. Men hva ved du, du er jo ikke engang gammel nok til at køre bil eller mc, så hvorfor overhovedet kommentere, du mangler erfaring..

Gå hjem til scootergalleri smiley
    mvh smiley

• #33   27. sep 2013 Voge, synes du skal tage en tur til Holstebro og prøve sendaen. Så synes du sikkert din egen SX'er er sløv. Den gir' din knallert baghjul til enhver tid. Ved ikke om man kan sige den ikke levede op til mine forventninger, men jeg skal ikke bruge en MC som transportmiddel. For mig er det en 'luksus vare', som jeg kan bruge til at få sparket lidt action ind i min hverdag, så vil gerne prøve noget 2-takter i stedet, som rykker en bagover. Før du rammer 40km/t på din SX, så har jeg allerede rundet de 80-90 stykker. smiley

• #34   27. sep 2013 Enig med Elias. Har MC som mit eneste transportmiddel og jeg kører sgu også selv om der regner lidt. Dog vil jeg ikke udsætte den for sne og salt, så den bliver gemt væk når det første sne/salt rammer landet smiley For mange handler det at køre MC om meget mere end kubik og heste. For mig er det et relativt billigt og sjovt transportmiddel. Jeg gider sgu ikke tage bussen og har ikke råd til en bil.

Og ja det er da synd for de 18-20 årige at de ikke må kører mere end 125cc men jeg synes nu det ser ud til at der er mange sjove MCer i denne kategori. Manden siger at han vil have en 4-takter og så er diskussionen vel ikke længere?

I øvrigt så er 2 år ikke særlig lang tid i det store perspektiv.

Og så prøv da lige at hold en sober tone herinde som andre også siger.

• #35   27. sep 2013 Uden at forsvare Voge, så er 2 år laaaaaangt væk, når man er ung smiley

Kommentér på:
hvilken skal jeg vælge? 125 eller 250?

Annonce