4.546 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Omdrejninger....... Omdrejninger.......
Hvad er egentlig det maksimale antal omdrejninger man kan hidse en 4 cyl motor op på??
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 267
Men hvis du tænker på gadecykler tror jeg du får flest omdrejninger i nogle af de små 250cc'er som feks gsx-r 250 der tager en 16-18.000.
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 253
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
Er det 2-taktsmotorer med olieblandet benzin??
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Der er noget med naturlige grænser for omdrejninger, prøver lige at finde det..
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Men der er noget med en naturlig grænse for antal omdrejninger afhængig af cylinderantal, men jeg kan ikke lige huske hvordan det er..
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
F1 motorer har en uhyggelig kort slaglængde derfor kan de tage de omdrejninger som de gør.
Men der som regel ikke det der gør at en motor ikke kan tage flere omdrejninger, det er ventilerne der ikke kan følge med og dermed gør det man kalder at flyde (når ikke at lukke). Dette kræver selvfølgelig at omdrejningsbegrænsningen sættes ud af funktion først .
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Slaglængden er naturligvis afgørende da stempelhastigheden aldrig kan overstige forbrændingshastigheden.
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Du er meget akademsik med den forbrændingshatighed.. Den forstår jeg ikke helt, og tror ikke den er så indflydende på det vi snakker om her.. Det vil kræve de motorer vi snakker om kun vil være bygget til det. Det vil dog ikke være anvendeligt på en motorcykel da den for det første intet moment ville have, og for det næste vel vil have et tomgangs omdrejningstal på 5000+ og til sidst en meget kort levetid..
Faktorerne på de motorer vi taler om er ifølge havd jeg kan komme frem til: Slaglængde og vægt på specielt stempler, plejlstænger og krumtap!!
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Jeg tror at max stempelhastighed ligger lige under 20 meter i sekundet, men jeg er ikke helt sikker.
Da BMW lavede en M motor der drejede med 18 meter i sekundet blev det betragtet som værende MEGET hurtigt.
Jeg vil tro Hekto tager fejl omkring olie/stempelhastighed..
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
http://www.mustangsandmore.com/ubb/SteveWmaxpistonspeed.html
http://www.csgnetwork.com/pistonspeedcalc.html
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
En stor cylinder vil også bruge relativt lang tid på tværgående forbrænding, og ikke kun langsgående. Derfor er der grænser for hvor overkvadratisk motoren kan laves.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
The exact specifications of modern Formula 1 engines are kept very confidential within each team. However, sometimes teams are willing to give out certain pieces of information, such as when Ferrari gave a connecting rod and piston assembly from the 1998 season to Car and Driver [3]. The dimensions of this assembly, and some other estimated engine parameters, are a good basis for some fairly accurate performance calculations. The piston diameter, B, was 91.5 mm, and the connecting rod length, r, was 110 mm. Based on the single cylinder displacement, Vd, of 300 cc, Equation 1 may be used to find the stroke of the Ferrari engine, S,
(1)
which yields a stroke of 45.6 mm. The bore on this Formula 1 engine was almost exactly twice the length of the stroke, meaning that the engine was very over square. Typical production engines are nearly square, with bore-to-stroke ratios ranging from 0.8 to 1.2 [4]. The very short stroke of Formula 1 engines is one of the keys for reaching amazingly high engine speeds.
The 1998 Ferrari Formula 1 engine can be estimated to reach a maximum speed of 18,000 rpm. At this speed, each revolution only lasts 3.3 ms and the piston reaches a maximum speed of around 100 mph. Therefore, the piston accelerates from zero to 100 mph in less than 1 ms and decelerates back to zero in the same time. This brutal acceleration is the reason that the engine designers reduce the weight of each of the piston and connecting rod components as much as possible. The higher the weight, the higher the force subjected upon the components. Even the piston rings were thinner than in production engines, as seen in Table 2. The compression rings were about half of the thickness of a typical production setup, while the oil ring was a little over a third thinner than a production engine oil ring [3].
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Tror dog det svageste led eksploderer inden at oliefilmen krakelerer.. har dog ingen baggrund for at udtale mig om det, det er min intuition saqmt erfaring der siger mig det, der laves rigtig gode olier idag.!
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Men formel 1 motorer har jo netop problmeet at alt sker inden for et meget lille omdrejningsspænd, derfor mener jeg ikke at forbrændingshastigheden er så relevant, da grænserne på en 600 ccm motorcykelmotor sættes længe inden af andre faktorer.
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Omdrejninger.......