1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Brugt MC - hvad skal man holde øje med? Brugt MC - hvad skal man holde øje med?

Hej alle!

Jeg er i gang med at tage mc-kort, og skal derfor snart ud for at kigge på en MC. Mit budget er på omkring 50.000 kr., og har kigget en del på Suzuki SV650, Yamaha XJ6-N og Kawasaki ER6-N.

Tænker på, om der er nogle specielle ting jeg kan kigge efter og holde øje med når jeg skal ud og se/prøve de forskellige cykler? Har de forskellige nogle specielle "svagheder"?

Ud fra jeres erfaringer, er det så fine cykler alle 3? Jeg har jo primært valgt dem ud fra udseendet som jeg synes er fedt, og så kører jeg på XJ6'eren på køreskolen.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt MC - hvad skal man holde øje med?
  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #2   11. maj 2015 Der kan også blive råd til en SV1000 til de penge. Har lige købt en og er rigtig glad for den smiley

• #3   11. maj 2015 Hvis du har mulighed for det, så skulle du næsten også ud og prøve en Hornet og en Bandit 650. Så har du også stadig 10k til tøj og kørekursus;)

• #4   11. maj 2015 #Jens F har ret. Smid hellere lidt af pengene til side til kørekurser og det rigtige udstyr!!

- Selvom det lyder tosset med kørekurser lige efter man har været igennem alle de "kruser" for at få kortet. Men hellere lære det rigtigt fra start af.

• #5   11. maj 2015 er det den nye/ gamle model du har i tankerne omkring XJ6? Den nye er nemlig ûberfed! Min mor stod med valget mellem er-6 og XJ6 i efteråret, hun fik så et scoop på en Er6'er som hun egentlig er meget glad for smiley

• #6   11. maj 2015 Tak for svarene allesammen.

Tænker at en SV1000 bliver endnu dyrere at forsikre som første MC og 25 årig?

Vil da kigge på en hornet og bandit 650 også så.

Det er den nye XJ6 jeg tænker på. Synes nemlig også den er fed!

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #8   11. maj 2015 Enig med Johan. Er 28, har lige købt første mc og giver 4000 i kasko for en sv1000n. 4 års anciennitet fra bil..

• #10   11. maj 2015 spørg/ tjek bremser dæk og kæde kit

• #11   11. maj 2015 Som Don T skriver. Det afgørende af de 3, er hvilken type motor du bedst kan lide. Deres egenskaber er ganske ens.

SV100 er ikke en MC til en begynder. Uanset hvor rolig man selv tror man er på højre hånd. De 3 du selv er inde på, vil giver langt mere erfaring i at køre MC.

• #12   11. maj 2015 Jo mindre cykel du starter på, jo hurtigere lærer du at svinge og kører mc smiley

• #13   11. maj 2015 Lad vær med at købe den første og bedste motorcykel du ser! Der er mange motorcykler på markedet i det prisleje, så vær omhyggelig med at udvælge en hvor prisen er god, alt taget i betragtning.
    Inden du vælger kan det være en god ide at tænke over om du gerne vil have noget ekstraudstyr til motorcyklen. Vil du gerne have sidetasker til en mc ferietur, kan det muligvis svarer sig at finde en hvor det følger med. Hav det med i dine overvejelser.

Når du så skal kigge på selve cyklen er der jo mange ting som spiller ind. Det første indtryk er vel altid hvordan sælger ser ud/bor og hvordan han/hun virker som person. Kig motorcyklen grundigt efter i sømmende (nu kigger du på relativt nye cykler så rust er formentlig ikke noget stort problem, men tag evt. et tandlægespejl med så du kan se om hjørner), slå nummerpladen op på nettet og se om der skulle være angivet noget som helst mistænkeligt i løbet af dens levetid.
    Ellers kan du måske få noget ud af følgende http://www.motorcykelgalleri.dk/guide-til-af-brugte-motorcykler

Der kan findes flere grundlæggende tips til brugtkøb ved at søge lidt på google smiley

• #14   12. maj 2015 Ja hvis sælger ikke har ryddet op når du kommer betyder det at han kører i 13.000 omdrejninger hele tiden uden at skifte gear, og køre på baghjulet. 24/7 #knownfact!

• #15   12. maj 2015 Det undre mig at Elias ikke har anbefalet en GSR600 endnu smiley Super fed maskine i kategori med de andre du nævner, især hornet 600. Fedt design, svingglad, dejlig motor med indsprøjtning og lækker instrumentering.

Kommentér på:
Brugt MC - hvad skal man holde øje med?

Annonce